Keresés

Részletes keresés

MTTP Creative Commons License 2014.10.17 0 0 96743

Egy jó tanács: használj világítást! A fényképezés alapja a fény megléte. Rögtön élni kezdenek a színek, megnő a mélységélesség és így tovább. Már 6-7 ezer ft-tól lehet kapni ledes kameralámpákat. Keveset fogyasztanak, állványra tehetők és leírhatatlan a hatásuk. Két db-bal már csodát tudsz művelni ezen a szép diorámán.

Háttérképnek kevésbé kontrasztosat válassz, vagy photoshop-pal kicsit homályosítsd el, hogy ne azon legyen a hangsúly. A túl konkrét háttérkép elvonja a figyelmet és hazavágja a modell részleteit.

 

Előzmény: Törölt nick (96737)
tomi0927 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 96742

Nagy gratula! Élethű, egy pillanat alatt a helyszínen tudja magát képzelni az ember. Nincs műanyagíze, jó arányérzékkel alkottad meg!

Előzmény: Törölt nick (96740)
nazareth Creative Commons License 2014.10.17 0 0 96741

Egészen szépnek tűnnek, bárcsak én tudnám összehozni ilyen szintre a készülődő állomásunkat :) Jó lett az egyenletlen ágyazat és a gyom a váltónál.

 

(A fehéregyensúllyal még játszadozhatsz picit. Próbáld meg a fényképezőgépen automatikusan beállítani a fehér fal, vagy fehér papírlap segítségével!)

Előzmény: Törölt nick (96737)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.17 0 0 96740

Ja, és a színbeállításokon is lovagolok még egy sort. Nagyon naplementés a stílus. Nem adja a színeket annyira...

Előzmény: Törölt nick (96739)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.17 0 0 96739

Amint hozzáférek a nagy nyomtatóhoz lesz háttér is. Már meg van szerkesztve.

Engem is zavar a kontraszt...

Előzmény: rezgaras (96738)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.17 0 0 96738

Próbálj beszerezni egy-két háttérképet, amit a fotózáshoz a dioráma mögé raksz! Nagyon feldobná a képeket! Azért kell több, hogy minden perspektívához találjál odaillőt - nagyon zavar, ha a háttérnek más a perspektívája, mint az előtérnek.

 

Előzmény: Törölt nick (96737)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.17 0 0 96737

Üdv az uraknak!

Engedelmetekkel tettem föl néhány képet az új diorámámról, melyet a fórumon tanultak alapján építettem. Fotózáshoz a legjobb szerintem, dominó rendszerű, kisebb elemekből áll. Egyenlőre 5 db épült, de tervezem a többit. Kis átalakítással az elektromos kapcsolat is megoldott, így apró modulokként is felfogható.

 

Sajnos a természetes fény megoldhatatlan volt, azért elnézést!

 

 

 

 

MTTP Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96736
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96735

Igaz, hogy Lego, de mégis vasútmodell:

TEMOFESZT LEGO részlege

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96734

Jó lett a frizírozás, és a mozdony is szép! Gratulálok a szerzeményhez :)

Előzmény: Hernyofan (96731)
V63-017 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96733

A Roco áramszedőket...

 - porcelánnal átpakolva...nem valami szép:
http://www.bilder-hochladen.net/files/cdtp-2k-8613-jpg.html

 

 - a porcelánokat ha az eredeti helyén hagyják...az sem az igazi:

http://abload.de/img/p1070538jzs9q.jpg

Előzmény: Hernyofan (96731)
ms bakter Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96732

Sziasztok!

 

Ha valakinek van olyan fényképe Szűcs Miklós régi terepasztaláról (kb. 4 x 2 m, folyó, rönk viaduktok, villa a hegyen, fonódó keskeny-normál vágányok, Bugac...), amin a TELJES ASZTAL totálban látható, akkor kérem, ossza meg velem, küldje el az email címemre.

 

Miklós tud róla, neki is és nekem is vannak remek képeink az asztalról, de TOTÁL KÉP megfelelő méretben sajnos egyikőnknek sem volt.

 

Köszönöm előre is a segítséget! Kocsis Attila

Hernyofan Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96731

Üdv! Farigcsáltam kicsit, gondoltam megosztom, hátha másokat is érint majd. Kicsit terjedelmesebben leírom a menetét is.

 

Szóval az történt, hogy a Piko Expert szériában megjelent a Vectron, ami nekem nagyon tetszett. A Railpool-os és MRCE-s változat is megfordul Ausztriában, így a gyűjteménybe is passzolna, de eddig ellen tudtam állni. Azonban egy hete egy osztrák különkiadás keretében megjelent a CargoServ-es változat. Ezt osztrák modellboltokban lehet kapni, de ahogy láttam a honlapjukon, a ModellKit is felvette a kínálatába. Nos, e nélkül szerintem nincs jól működő háztartás, úgyhogy beszereztem egyet Bécsből.

Íme:

 

 

A modellen vannak hibák, hiányosságok. Ezek egy része javítható, szebbé tehető.

Kezdjük azzal, ami feltűnt, de nem tudok vele mit kezdeni:

1, A mozdony elején a homloküveg alatti rész sárgája kicsit más árnyalat, mint a szekrény többi részén. Ez fotókon jobban kijön, élőben kevésbé zavaró.

2, Szintén a mozdony orra, és ez az elem: a homloküveg alatti illesztés vízszintes fekete csíkja túl vastag. Ennek vékonyabbnak kéne lenni, mint a lámpatest körüli fekete. Együtt lehet vele élni.

3, A mozdony oldalán a vezetőállás ajtajai körül található kapaszkodók, amit egybeöntöttek a kasznival. Ez a fekete MRCE-s gépen, vagy még inkább a Railpool-os ezüst színű  mozdonyon annyira nem vészes, itt azonban elég illúzióromboló, hogy az oldalára fel lett festve a mozdonyszekrényen található minta. Oldalról nézve nem gond, csak ne nézzünk rá szemből...

 

A modell ennek ellenére nagyon jól tuningolható. A következő dolgokat farigcsáltam át rajta:

 

1, Mellgerenda, pályakotró

 

Nálam a mozdonyok csak egyik végükkel vontatnak, a másikra fel vannak szerelve a kiegészítők. A Piko ezt a részt elég egyszerűen letudta:

 

 

A kinematikát erről a végről kiszereltem, a helyén keletkező lyuk kitöltésére a megoldás kétségbeesett segélykiáltásomra a Vectron topicból jött, ahol többekközt Vendégsín ( köszönet neki ezúton is ) képén látható egy érdekes rész:

 

A kotrót ennek tudatában kiegészítettem ( a kinematika miatt amúgy is hiányzott belőle egy rész középen ), az új alkatrészeket sztirolból vágtam ki, majd ragasztottam össze. Egy kicsit csaltam is: ezt az elemet egy kicsit magasabbra vettem, hogy véletlenül se lehessen ott belátni. Végül kiderült, hogy ritkán kerül szem elé ez a rész, de a hatás tökéletes.

 

 

A mellgerendára fel kell szerelni a légtömlőket, csavarkapcsokat, vonatfűtési csatlakozókat. Ezért ezt kifúrtam - ez volt talán a legkényesebb művelet -, a Piko-féle imitációkat egy picit lecsiszoltam róla. A légtömlőket és a csavarkapcsot egy Jägerndorfer mozdony dobozából halásztam hozzá. A többi csatlakozó már trükkösebb volt: ezeket sztirol lap, húzott szál ( olvasztott öntőkeret maradék - hogy miket tanulhat az ember makettezőktől... ), és rézlemez felhasználásával készítettem el. A sztirollal igyekeztem kiképezni a mellgerenda tömlők alatti kiugró részét. Ezek a kinematika miatt szintén lemaradtak.

 

 

Aztán jött a festés, és összeszerelés:

 

 

2, Vezetőállás

 

A vezetőálláson két fontos zavaró tényező van:

- benézve sokszor elővillan a kaszni belső fala, ami élénk sárga

- ezen felül csak fehér van odabent, amitől az egész teljesen üresnek tűnik.

 

Elsőként kifestettem a kasznit belülről fehérrel. A vezetőállás imitációt is feldobtam egy kis festéssel. Az ülések sötétszürke, a padló világosszürke színt kapott. A vezetőasztalt az igazinak megfelelően kék - feketére festettem. Ehhez először felfestettem a kéket, majd erre jött a fekete ( egész pontosan matt sötétszürke ). Bár kézzel festettem, így kiszerelve nem tűnik bizalomgerjesztőnek, a mozdonyban fantasztikusan néz ki, ahogy egyes részei elővillannak néhány szögből.

 

 

Ezután következett a nálam elmaradhatatlan napellenző roló. Ezeket rézlemezből készítettem el: kivágtam, majd két vékony csíkot forrasztottam az alkatrész hátuljára. Később ezeknél fogva ragasztottam fel a vezetőállás tetejére - illetve ezek másik végéből képeztem ki az apró lehúzó fülecskéket is. A rolót fehérre, a fülecskét szürkére festettem, majd egy segédfül rögzítése után ( ennél fogva kényelmesen megfogható az egész alkatrész csipesszel, és könnyen beállítható végleges helyzetébe ) beragasztottam a kaszniba.

 

 

3, Tető

 

A modell egyik leggyengébb ( ill. legbumfordibb ) pontja az áramszedő. Ezt érdemes Roco Taurus félpantográfra cserélni - de megpróbálhatjuk átfaragni is, ez költséghatékonyabb.

A legdurvább része az áramszedőnek a paletta, valamint a felső karok közötti merevítő huzalok. A palettát leszabtam, a lefutó szarvakat újra kihajtogattam. A merevítő huzalokat kivágtam, a helyére lakkozott rézhuzalt húztam be, melyet előtte vékonyan befuttattam forrasztó ónnal, így nem kell a festésével bajlódni. A huzal végeit a főkar és a felső karok találkozásánál forrasztással rögzítettem.

Ha agyonvernek, se tudom megmondani, hogy mi a fenéért használ a Piko fekete huzalt a felső karokhoz, amikor van neki króm színű is ( lásd pl. 1216 ), de ezeket lefestettem ezüstre. Előrelépés viszont, hogy a Piko ennél a modellnél kidolgozta a szigetelőket is az áramszedő alatt, így ezeket csak le kell festeni barnára, és máris szépek.

 

 

A tetővezetéket a Piko az előző két Vectron szérián elrontotta. Ez ugyanis a valóságban nem piros, mint a modellen. Jó hír, hogy ezt észrevették, és ezen a modellen javították. A rossz hír az, hogy itt se jó, mert ugyanolyan sötétszürke lett, mint a tető. Ez nem csak hibás, de gyakorlatilag láthatatlanná teszi sok szögből ezt a szép részt. A valódi mozdonyon a tetővezeték rézszínű, mindenféle színes festés nélkül. Ezt a színt én két barnából, egy kis pirosból, és a csillogást biztosítandó ezüstből kevertem ki. A tetővezetéket átfestettem, majd következtek a rögzítő és összekötőelemek. Ezek az igazin alumíniumból vannak, így lefestettem őket ezüst színnel.

 

 

4, Egyéb apróságok

 

Végezetül a visszapillantó kamerákat szürkére, a vonatbefolyásoló berendezés vevőtekercseit a forgóvázon ezüst színűre festettem.

 

 

A végeredmény szerintem egy egészen szép modell lett, ami jól mutat "a nagyok" között:

 

 

 

A következő bejelentkező a plasztikai beavatkozásra a CargoServ-es társa lesz, az Expert 1216-os.

 

 

alsó madárfogás Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96730

Egyetlen fecske voltál, sajnos. :-) Egyébként magam csak akkor használom az idegenből érkezett kifejezést, amikor a szóismétlést kerülöm. Vagy ha a beszélgetőpartner nem érti a "kapcsoló" szót, vagy a falon keresi. :-)

Előzmény: rezgaras (96728)
nobolond Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96729

Hehe ! Nincs közte a Diesel - ami pl. engem irritál "dízel" alakjában... :))))

 

Igaz, ez eredetileg tulajdonnév, de ma már szinte mindenki csak a belső égésű motorra gondol.

 

(Azt nem tudom, hogy annak a kopasz amerikai színész "srácnak" hogy írják a nevét, az is felvette a Bin "Diesel" nevet...)

Előzmény: D.G.E. (96719)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96728

50 évvel ezelőtt, amikor az orrom éppen elérte a pultot a Tóthnál, akkor is kapcsolót mondtam... :-))

 

Előzmény: alsó madárfogás (96715)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96727

Lehetne is akár. Azon gondolkozom, hogy tényleg jó városi terepasztalt látott valaki? Én próbáltam keresni, de nem találtam életszerűt.

Előzmény: Váltógyártó (96720)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96726

Igazából nincs érdemi különbség szerintem. A Tillig kisebb és elég uniformizált készletei vannak, de azért szépek. Csak fantáziamodellek. A Piko még mindig gyártja a kéttengelyes gőzösös készletét, ez legalább 40 éve benne van a választékukban.

Előzmény: Fáradt Vándor (96722)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96725

Elkéstél. Már én is tudom. Bemondta a román RTL. Párhuzamosan nézem az indexel.

Előzmény: D.G.E. (96724)
D.G.E. Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96724

Irónia. 

Előzmény: GOLAZ111 (96723)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.16 0 0 96723

Hát, nem döbbentem meg.

Előzmény: D.G.E. (96719)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2014.10.15 0 0 96722

Sziasztok, a tanácsotokat szeretném kérni.

 

Gyermekemet karácsonyra szeretném meglepni egy modellvasút starterszettel. Legalább 4-5 félét láttam, nagyjából 30000 forintos áron (Roco, Piko, Tillig stb.) de nem igazán láttam érdem különbséget. Melyik gyártót javasolnátok?

somytomy Creative Commons License 2014.10.15 0 0 96721

Na,ebben viszont a "tengelykapcsoló" értelemben sincs benne a  kuplung...

Előzmény: D.G.E. (96719)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.10.15 0 0 96720

Vasútmodellezés is lesz? :-)

D.G.E. Creative Commons License 2014.10.15 0 0 96719

Miért lenne?

 

 

Ajánlom mindenkinek az oldalt, megdöbbentő:

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%B6vev%C3%A9nyszavak_%C3%A1t%C3%ADr%C3%A1s_szerinti_list%C3%A1ja

 

;)

Előzmény: rezgaras (96714)
Hernyofan Creative Commons License 2014.10.15 0 0 96718

de továbbra sem tudom megenni salátához... :-)))

 

Hát... Elméletileg minden ehető - egyszer.

Előzmény: pikoman (96708)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.15 0 0 96717

Üdvözlet!

 

"de legtöbb esetben a használatuk mögött egyszerűen pongyolaság és igénytelenség húzódik"

 

OFF

 

Ez a fajta pongyolaság más nyelvekben is megvan pl. "Clevere Kunden" (egy üzletlánc szlogenjéből), vagy "mehr Jobs" (választási kampányplakátról). :) 

 

A köznyelv amúgy egyszerűsödik. Erről beszélgettem minap a kávé (vagy KV? :)) mellett a feleségemmel (ő nyelvész) és kérdeztem is, hogy mikor lesz majd az, amikor úgy beszélünk, mint a Mézga Gézában, hogy "kapcs ford"? Ő nevetve kerdezett vissza, hogy nem vettem észre, hogy már most így beszélnek a fiatalok?

 

És tényleg: teló, tali, koviubi, konci (koncert) és így tovább (A kedvencem: a villamoson kérdezte az egyik srác a másikat: "Nem jössz a tüntire? (tüntetés)" :) ). Ellene persze lehet küzdeni, de előbb-utóbb ezek a kifejezések átszivárognak az irodalomba is.

 

 

Azzal szerintem nincs baj, ha egy terület akár saját magának készít terminus technikusokat, vagy idegenből vesz át kifejezéseket. A Kurzkupplung valószínűleg már így marad, nem lesz belőle rövidkapcsoló, (mint ahogy a printer is megfér a nyomtató mellett a nyelvben) , és valószínűleg a magyarosan hangzó "kinematika" sem fog eltűnni mögüle egyhamar. :)

 

De nekünk, öregebbeknek ettől még sértik a fülünket ezek a furcsa kifejezések, akárki akármit is mond. ;-)

 

ON

 

Üdv

e94

Előzmény: rezgaras (96714)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 96716

50 esztendővel ezelőtt sokkal több jövevényszó volt, mint ma. Persze, akkor is főleg pongyolaságból.

Előzmény: alsó madárfogás (96715)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.10.15 0 0 96715

Lehet igazad, csak ennél a szónál épp 50 esztendővel késtél el, azt hiszem.

Előzmény: rezgaras (96714)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.15 0 0 96714

Nekem viszont az a véleményem, hogy jóllehet az idegen hatások természetesen bejönnek, formálják a nyelvet, de legtöbb esetben a használatuk mögött egyszerűen pongyolaság és igénytelenség húzódik. Ehhez természetesen mindenkinek joga van.

Előzmény: Alokim (96713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!