Keresés

Részletes keresés

martisz Creative Commons License 2014.10.26 0 0 96803

Részemről a sodort vált be.  Én eddig csak azzal dolgoztam...

Előzmény: rocoline (96802)
rocoline Creative Commons License 2014.10.26 0 0 96802

Köszönöm a forrasztásos segítséget.

Kábelezéshez mit javasoltok ?

Tömör UTP kábelt, vagy inkább vékony sodrottat ?

martisz Creative Commons License 2014.10.26 0 0 96801

A rocoé is forrasztható, csak egy pici folyasztószer kell a papucsra a forrasztás előtt.  Több száz papucsot csináltam már így,  az egész Miniversum így készült. 

Tillig Elite-nél is ugyanez a helyzet,  atombiztos lesz a forrasztás, a gyári betáp papucsok egy forintot nem érnek mostanában sajnos...

Előzmény: rocoline (96799)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.10.26 0 0 96800

A PECO papucsai biztos forraszthatóak. Tapasztalat! :-)

Előzmény: rocoline (96799)
rocoline Creative Commons License 2014.10.26 0 0 96799

 Köszöntök Mindenkit !

 

Kis segítséget kérek.

Van olyan HO méretű vágányzat jelenleg forgalomban, aminek az összekötő papucsai forraszthatóak ?

Mert a Roco nem ilyen és gondoltam a sín betápoknál lehetne őket helyettesíteni.

Köszönöm, ha valaki válaszol !

Forráskód 2013 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 96798

Köszönöm

Előzmény: Váltógyártó (96797)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.10.24 0 0 96797

ROCO 2,1mm ágyazat nélküli.

Előzmény: Forráskód 2013 (96796)
Forráskód 2013 Creative Commons License 2014.10.24 0 0 96796

Üdvözlet uraim! Egy olyan kérdésem lenne hogy a Miniversum milyen vágányanyagot használt?

Váltógyártó Creative Commons License 2014.10.24 0 0 96795

Már csak talpfa, festés és kész az íves hózi!

 

 

Új project:

Fuggerth geometriájú hózentróger három angolváltóval és egy kifelé forduló kitérővel.

 

Előzmény: Váltógyártó (96781)
MTTP Creative Commons License 2014.10.22 0 0 96794

Igen. Ez a tárgyfotózás alapja és elég sokáig meg is felel a modellezőnek. Én is ezzel a setup-pal csináltam az első fotókat és arra jutottam, hogy az ilyen kompakt gépek nem mindig tudnak megbirkózni a melegfényű izzókkal. Sajátosan meleg hangulata lett a képeknek, ami nem baj, csak néha a színek kavarodnak meg. Viszont ugye ezek a kis gépek nem tudnak extrém rekeszértékeket, így a mélységélességgel való játék korlátozott lehet. Viszont macro-ban verhetetlenek, legalább is jóval hatékonyabbak, mint a dslr-ek, pláne ha nincs az embernek kifejezetten macro obija. Én a mai napig két géppel fotózok, a közelikhez ilyen kicsit használok.

A fehér háttér a tapasztalataim szerint ezeknél az automata kisgépeknél okoz problémát. Viszont egy dslr-nél jól szokott jönni.

A nürnbergi modellvásáron szoktam látni olyan cégeket, akik csakis ilyen tárgyfotózással foglalkoznak. Hihetetlen profi soft boxok és forgótányéros, tejplexis fotódobozok léteznek, ahol minden oldalról homogén fény éri a tárgyat, árnyék nincs és persze az éleket sem látni. Na de hát ez egy külön iparág...

Előzmény: rezgaras (96793)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.21 0 0 96793

Itt egy kép, ami azt mutatja, hogyan készítettem a képeket pár évvel ezelőtt. A gép állványon van a hosszú expozíció érdekében. A lámpákban 75 wattos égő volt. A flexibilis szárral a lámpát be lehet úgy állítani, hogy a fénye ne tükröződjön. A háttér egyszínű, a színe a modelltől elüt, nem túl sötét és nem túl világos (sem a fekete, sem a fehér nem vált be). A háttér az alapba ívesen megy át, mert a függőleges és a vízszintes felület között nem jó az él, nagyon zavarja a képet. A porecset nagyon fontos: a modell képeken a porszemek nagyon meglátszanak. (sajnos néha elfelejtem :-((

Votom Creative Commons License 2014.10.20 0 0 96792

Vagy van a nagyon pénztárcakímélő megoldás:

 

lampion lámpa, szórt fényt ad. 1-2 ezerből ki is jön cakumpakk. OBIban pl. beszerezhető, vagy bizonyos száz forintosokban.

SchefferJ Creative Commons License 2014.10.20 0 0 96791

Kicsit leegyszerűsítve a dolgot... tök mindegy mivel világítod meg, csak lehetőleg két oldalról és 5500K-es fényforrással tedd... akkor nem kell sokat kavarni a képpel utána. Ha ez nem megy, akkor be kell állítani a fényképezőgéppel a pontos színhőmérsékletet, ha ez sem megy, akkor PS...

Előzmény: rezgaras (96789)
MTTP Creative Commons License 2014.10.20 0 0 96790

A korábban említett 126-160 ledes kameralámpa 8 ezer ft-tól elérhető, a mindent tudó változat is csak 13 ezer.

De ez tényleg egyéni döntés, hogy ki, mennyit szán az ilyen extrákra.

Előzmény: rezgaras (96789)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.20 0 0 96789

Köszönöm, de nekem ennyit nem ér meg. :-(( Maradok az izzólámpánál...

Előzmény: SchefferJ (96788)
SchefferJ Creative Commons License 2014.10.20 0 0 96788

Ha jót veszel ne tarts tőle, természetes fényt ad... persze nem a konyhai LED-es lámpák közül válogass. Nekem van LED-es hátfalam, LED-es körvakum, mindegyik 5400-5500K-es és kiválóan használhatók. Ugyancsak jó választás az állandó fényű kompakt izzó ugyancsak 5500K-es, fényterelővel együtt is lehet kapni, nekem van abból is néhány db és évek óta jó szolgálatot tesz a műtermemben... egy jó beauty-dish hozzá és finom szórt fényt tudsz ráküldeni a gördülő-állományra...

 

Jó ár-teljesítményú cuccokat én itt szoktam vásárolni:

 

www.mcgoat.hu

 

www.mikrosat.hu/

 

 

Előzmény: rezgaras (96786)
MTTP Creative Commons License 2014.10.20 0 0 96787

Ne a bicikli lámpákra, vagy a fejlámpákra gondolj, de még a hagyományos izzók helyett használhatókra sem! A videotechnikában használatos, ledes panellámpákról beszélek. Alapból szabályozott színhőmérséet jellemzi őket. Színezett diffúzor van hozzá, ezáltal a környezeti fényviszonyokhoz igazítható. A kompakt gépek általában szeretnek megbolondulni a ledektől, de pl. a dslr-ek a fénycsövet nem szeretik.

Mindenképp össze kell hangolni a gépet a fénnyel. Némi próbálkozás után úgyis meglesz az eredmény.

Előzmény: rezgaras (96786)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96786

Kicsit tartok a LED-es megvilágítástól. Volt egy gépem (Canon SX150IS), ami egészen megbolondult a fehér LED-től. Sem automatikusan, sem kézi fehéregyensúllyal nem tudta magát beállítani. Valahol olvastam is, hogy gondot okozhat, hogy a fehér LED-nek erősen vonalas a színképe.

Előzmény: MTTP (96777)
makako293 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96785

Mire jó, ha az embernek a munkahelyén van 3D nyomtató...

Ez a mozdony elég mostohán került hozzám, de a gondoskodást kezdi meghálálni :)

 

       

térköz Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96784

Réges régen, még a digitális világ előtt, a kisfilmes korszakban magyarázta el egy fotós barátom, hogy mi a különbség az amatőr és profi fotós között:

Az amatőrnek a 36 kockából 32 sikerül, a profinak 1, vagy legfeljebb 2.

SchefferJ Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96783

Szabad csatlakozni?

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96782

Egy kis esti?

Váltógyártó Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96781

Készül az íves hózentróger v2.0. :-)

Úgy néz ki, ez már jó lesz.

 

Előzmény: Váltógyártó (96685)
gysev1047 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96780

A pályámról egy új Film.   

 

https://www.youtube.com/watch?v=GyR5pvl_AB0&list=UUk-hhdZEWgztqQfr-QXqOiQ

rezgaras Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96779

Én úgy tudtam, hogy a blende a rekesznyílás magyar neve. :-))

 

Előzmény: magicvideo (96771)
Kupid Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96778

Szép napot!

Azokhoz fordulnék akik gyakorlottak a vizes matrica gyártásban. Szeretnék készíteni pár M41-es pályaszámot,de nem tudom milyen betűtípust és méretet kellene használnom. Egyáltalán hogyan lehet megszerkeszteni egy ilyen fájl-t hogy azt a VMC-ben ki is tudják nyomtatni. A segítséget előre is köszönöm! :) 

MTTP Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96777

A rekesz és záridő hatása egy beállításnál:

Mindkét kép ISO 200-on, 55 cm-es fókusszal készült

 

blende: f/5.6, zárseb: 1/90 s

 

blende: f/22.0, zárseb: 1/6 s

 

Tehát nagyjából ez a két szélső érték, amivel érdemes operálni a modellfotózás során. Ezekkel az eszközökkel lehet csak az adott tárgyra, részletre, vagy akár az őt körülvevő környezetre is terelni a figyelmet. A fényviszonyokat erősen befolyásolja a háttér és környezet. Ez a fehér háttér nálam az alap setup. Egy terepen merőben más eredményt kaphatunk.

Hozzáteszem, hogy ez egy másodgépem, ami agy Pentax K100-as, a maga 18-55-ös alapobijával.

Világításhoz egy kétcsöves panellámpát, illetve egy 160 ledes kameralámpát használok, mindkettő 5400 K színhőmérsékletű.

A közlekedési vöröst egyik feldolgozási rendszer sem szereti, ezért ettől nem szabad megijedni, pl. erre is jó az utómunka (amit most kihagytam). :-)

Előzmény: MTTP (96775)
SchefferJ Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96776

Egyetértek: jó képhez, jó fények kellenek, ezt már 100 éve is tudták...

Előzmény: MTTP (96775)
MTTP Creative Commons License 2014.10.19 0 0 96775

Szerintem manapság már szerves része a fotózás a vasútmodellezésnek. Ezért nem lehet kihagyni a témák sorából. A másik fórumon külön topik is nyílt erről. És ha amúgy is vagyunk páran, akik a modellezés mellett a fotózással, filmezéssel foglalkozunk, akkor miért ne oszthatnánk meg a tapasztalatokat.

Tartom az álláspontom, hogy alacsony megvilágítású képből nehéz még utómunkával is nyomtatási minőséget előállítani. De ez egy szakma, és ezek a képek inkább jelen felületekre kerülnek fel. Azért azt elismerhetjük, hogy a világítás a legfontosabb összetevője ennek műfajnak, ezért kell elsőként a megfelelő fényforrásokat beszerezni. Csak ezután jönnek képbe - szó szerint is - a kisegítő algoritmusok. Kezdve a gép hibajavításától az utómunkáig.

Előzmény: magicvideo (96771)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.18 0 0 96774

Küldtem! Köszi!

Előzmény: magicvideo (96773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!