A Geoline-ról megoszlanak a vélemények. Van aki szerint nem jó mert törik, a többség szerint pedig simán ronda. Nálunk a gyerekek nyúzzák, belerúgnak sőt rálépnek néha játék közben, de mindössze egyetlen törött elemünk van és azt is én törtem el :) A saját tapasztalataim alapján csak javasolni tudom, mert egyszerű, jó az áram kontakt, ha ráteszed a gumi bizbaszokat az aljára akkor nem lesz hangos sem. Ha nálunk bírja akkor bárhol bírnia kell. A padlót bármilyen tisztán is tartod akkor is van rajta minimális por, szösz, ha napi szinten mosod fel, akkor is, a mozdonyok hajtása pedig direkt ennek begyűjtésére lett kitalálva. A töltéses pályával egy picit nehezítesz a dolgon, hogy ne szedjen fel annyi mindent a jármű. Tisztítani így is kell majd, de messze nem annyit, mint egy sima pályánál.
Ha továbblépnél majd a vasútmodellezésben akkor a töltésben elrejthető a váltó állítómű dekóderrel - ami nem olcsó de ha nem tervezel csak 2-3 váltót akkor kibírható, sőt, még egy-egy jelzőt is le tudsz telepíteni mellé (Viessmann hobbi) és bekötheted működőre, a vezetékeket elhúzva a pálya alatt. Ha meguntad bármikor eladható a börze topicon. Egy kör 10 körül szokott lenni belőle.
Köszönöm a segítséget! Nem tudom, hogy a "szőnyegvasút" az egy kategória az ad-hoc összerakott pályára, vagy konkrétan padlószőnyegen/pokrócon összerakott szettet jelent? Azért kérdezem, mert nálunk mindenhol járólap van, tehát a szülői házban megszokott, "szöszt a szőnyegpadlóról" effektus nem lenne. Viszont sokszor szedném szét és raknám össze, mert ugyebár mindig változik, hogy milyen nyomvonalat építsünk... Ahhoz is érdemes a Roco Geoline, vagy jó a "sima" sín is?
De nem teljesen értem: a szív részt melyikhez kell bekötni ? A középső és pld a bal oldali 2 fül a sima váltóáramú betáp helye, a maradék 2 pedig a J,K vezetéké ?
Azért kérdezgetem, mert az a tervem, hogy Roco Line töltéses váltót fogok működtetni vele. Vagy legalább is megkísérlem.
Még ha az BR80 lenne... A szertartályos kezdőkészletes gőzös az tényleg a BR80-on alapul, de a szerkocsis (a képen látható is az, de nincs meg a szerkocsija) teljesen fantázia szüleménye.
szerintem ha keresel a neten egy 3d modellt (pl. archicad-hez GSM-et), és azt 3d nyomtatóval kinyomtatod, jó nyomon jársz... embereket sem lehet túl nehéz találni bele...
Szőnyegvasúthoz, bár drágább, mint a használt régi sín, érdemes beszerezni Roco Geoline síneket. Nem csúsznak szét és nem szedi össze a mozdony a koszt. A "Börze topic"-ban szoktak árulni kezdőkészletekből megmaradt körpályát értelmes áron. vonatnak jó a régi Piko is, trafónak meg ott az elnyűhetetlen FZ-1.
Piko BR80-as kisgőzös elég rossz állapotban, valami Mehano kisgőzős, néhány Piko 1000 éves kocsi, és kalapsínek.
Szerintem ezzel a készlettel a világ végéig küzdelem lenne, vagy egy éven belül le kellene cserélned a készlet minden alkotóelemét. Én még egy picit tovább gyűjtögetném a pénzt. RocoLine R2-es íveket valaki a minap árult 100Ft/db. áron, például azok egy nagyságrenddel megbízhatóbbak, mint a kalapsínek.
Jó szándékú tanácsért fordulnék a hozzáértőkhöz. :)
Van egy 4 és egy 3 éves lányom és szeretnék velük "villanyvasutazni". Mert én is imádtam, amikor kicsi voltam. Nem akarok semmit reprodukálni, csak kicsit kiélni a gyerekes énem, és szórakoztatni a csajokat.
Az lenne a kérdésem, hogy jófelé kapisgálok, ha H0, TT vonalon szaglászok? Van valami egyéb, fontos kulcsszó, amire figyeljek az indulásnál? Ár szempontjából melyik a javallott? Illetve vajon melyikből van több használt/olcsó cucc?
Segítségeteket nagyon köszönöm! :)
ui.: akinek van "levedlett" induló készlete, mert komolyabb szintre lépett és eladná a régit, érdekelne! :)
H0-ás Piko, Mehano "kombo". Új korukban sem túl minőségi, startkészletes a járműanyag. Sajnos az írtak alapján "maradék" állapotú, inkább a roncs / alkatrész kategóriába tudnám sorolni. A bal oldali kisgőzös Mehano, én szubjektíve kedvelem, aranyos darab. A bal oldali piko, amin csatlóhiány is látható, ezért kétséges, hogy működőképessé tehető-e (szerintem nem). A motorok hiánya egyébként is gond, mert másik motor beépítése megoldható ugyan, de a régi motor tengelyén lévő csiga / fogaskerék hiányozni fog, ennek pótlása pedig esetleges. A kocsik is biztos, hogy sérültek, kapcsolók hiányozhatnak, stb. A sín talán használható, de az oxidréteget el kell majd távolítani (sínradír, stb), és egyenesítgetni kell. Sok a munka vele.
Azoktól kérdezem, akiknek van már Brawa 06-osa. Kibontás után (dekóder berakása után) egyből futásképes a jármű, vagy csinálni kell még valami átszerelést?
Nem vagyok szakértő a témában de én is kutakodtam már ezirányban. Igen, mindenképp relé kell hozzá, ami ha behúz úgy is marad, azaz ahogy mondod, bistabil relé. Ezt tudod vagy kapcsolóval vagy reed érzékelővel kapcsolni. Ha nem akarsz mágnessel bajlódni akkor valami infra kapu szerűségben kellene gondolkodnod. Szerintem, mint nem szakértő szerint.
Sziasztok ! Ezt a kis csomagot szeretném megvenni az Interneten ! Fém a sín pálya, de nem tud típust írni. A mozdonyokban sajnos nincs motor - nincs elektronika, a kerekek jók, váltó van még hozzá.
Ez az egész 3-ezer forint !
Szerintetek mi lehet ez pontosan ? És megéri-e az árát ? Elektronikát Testvérem csinál hozzá ! Motorok vannak.
Kipróbáltam a régi töltéses Roco Line sínek forrasztását. A mostani Roco sínek papucsai lehet más anyag összetételűek, mint a régiek.
Bőven tettem a papucsokra folyasztószert, de nem vált be, sajnos könnyen engedett a gyantás cin. Igaz nem pákával csináltam, csak drót végű elektromos forrasztóval.
Majd még kísérletezem gyanta nélküli cinnel, más folyasztószerrel és nagyobb hőt adó elektromos pákával is. Jó lenne, ha sikerülne.
Egy egyszerű kétfényű jelzőhöz szeretnék kitalálni valami félautomata vezérlést (vagyis gombbal lehet szabad-ra állítani, és a vonat elhaladása után önműködően visszaáll megállj-ra). Alapvetően valamilyen bistabil relére gondoltam, de lehet, hogy van más megoldás is.
A fő kérdés az, hogy DCC-s rendszerben mi a legegyszerűbb módszer a vonatok érzékelésére? Lehetőleg valami olyan megoldást szeretnék, amihez nem kell a mozdonyokra mondjuk mágnest szerelni, vagy valami hasonló.