Ismerek olyan lányt, akinek volt naaagy, műanyag, spárgán húzható gőzöse. Amivel az ember lánya az óvoda homokozójában játszik. Aztán anyukája elvette, mert csak. Azóta sem került elő. A lány - anyuka ellenszenve mellett - elvégezte a BME Építőmérnöki Karát infra szakirányon, most azt hiszem, a MÁV-nál szakaszmérnök, vagy valamelyik hazai cégnél tervező.
Szóval az álmok nem letörhetőek; ha vonatozni akarnak, fognak is. ;-)
A MyWorld Märklinek az extrém strapát nem bírják: műanyagok a kerekek és a kaszni is kemény műanyag, tud törni ha leesik, de inkább a kerék a szűk keresztmetszet mert ha az törik szolgálatképtelenné válik a jármű :) A sínek, kapcsolók, irányító nagyon jó kialakítású. Maga a készlet nagyon olcsó és nagyon jól variálható, ötletes. Nálunk senki sem szereti a Märklint, de én nem beszélek le róla senkit. Nagyon sok minden kapható AC verzióban.
Na hát akkor tényleg nincs más hátra mint előre :)
-vagy megveszel egy új kezdőkészletet (én ezt a ROCO gőzmozdonyosat ajánlom. A mozdony nekem is megvan, eléggé gyerekbiztos, erős, és szép is. a négy kocsival már komoly játék folytatható.)
-vagy veszel használt Geoline sínpályát, és hozzá bármilyen használt járműveket. Ebben az esetben megteszik a régi PIKO kezdőkészletből való modellek. Olcsók, hangulatosak, elnyűhetetlenek. A régi PIKO drabális FZ1 nevű trafója (nem az ami a képen van) is nagyon jó szőnyegvasúthoz. Csak azt a lemezből préselt sínt ne vedd meg, mert nagyon rossz.
Tapasztalatból mondom, hogy az a Märklin nem egy jó választás kis hazánkban (Németországban már igen, ahol elterjedt a 3 sínes rendszer). A vonat később nem használható rendes H0-s járművek mellett, és a sínekkel sem tudsz majd mit kezdeni.
Ez annyiban igaz, hogy a Brio néhány favonata magasan veri ezt a színvonalat és a favonatban is van távirányítós, vonatbefolyásolós, sorompó/jelzőállítós is.
Sajnos a Märklin készletben - ugyanúgy mint a favonatban, vagy a Legoban - a (műanyag kerekű) mozdonyba kell elemet tenni, így a különbség a többi játékhoz képest csak annyi, hogy Märklin síneken fut a vonat és később Märklin termékekkel lehet a pályát bővíteni.
A Märklinnek is van gyerekvasútja, távirányítós, hangot is kiad és nem "favonat" minőség, az ára sem szörnyű. Macerán volt régebben, lehet most is van belőle.
" ilyen korú gyerekek össze rakják meg szetszedjék meg dobálják meg rálépjenek"
Azért ha odafigyelünk a gyerekre, már két évesen is le tudja kötni a villanyvasút. Igaz, ebben a korban még inkább a dolgok működése az érdekes számára. Ezért szertné inkább szétszedni a vonatot, nem azért, mert barbár. Nem kell neki rögtön fakockát adni!
Egy dekóder beültetés, vagy egy karbantartás alkalmával viszont érdemes mellénk ültetni 2-3 éves gyermekünket, de csak óvatosan, mert nagy lesz az érdeklődés az darabokra szedett jármű láttán, de megéri.
Persze, ehhez szülő is kell, mert kétség kívül egyszerűbb odadobni a gyereknek a fadarabokat, mint odafigyelni rájuk és foglalkozni velük... :(
Nálunk van mindenféle és nem jellemző a rongálás, a favonatra ugyanúgy kell vigyázni, mint a Roco digitális készletre.
Egy másik lehetőség hogy veszel először az IKEA-ban egy fa vonatot. Az pont arra van kitalálva, hogy ilyen korú gyerekek össze rakják meg szetszedjék meg dobálják meg rálépjenek. Meg sokkal olcsóbb is. Aztán mikor látod mar mennyire érdekli őket, meg mennyire tudnak vigyázni rá, eldontheted a nagyobb beruházást.
Nem tudtam, hogy a váltóállító csatlakozói 3 érintkezősek. A képeken nem látszott, valóságban meg nem láttam még.
Igaz, a Roco dolgokon 3 érintkezős csatlakozók szoktak lenni, amiket én azonnal levágok róluk.
Megvilágosodtam, úgy gondolom ki fogom próbálni, hogyan műkszik pld. Roco Line töltéses váltónál. Ugyanis ha pld. szervó motoros megoldást választanék a váltó mozgatására, a szeretett LS-100-aimat nyugdíjazhatnám. Pedig kedvelem őket.
Digi kezdőkészletnek nem tudom gyártják-e még a ROCO BR80-as gőzös + 2 oldtimer személykocsi + 2 teherkocsi + oválpálya váltóval+ Multimaus kombinációt, de gyerekeknek talán az a legjobb.
Ahogy STmodell már leírta, kezdésnek ideális a GeoLine ágazatos sín, ami a Roco startszettekben van. A talpfás sín papucsa nem nagyon szereti a rendszeres össze/szétszerelést.
A Roco startszettekhez Geoline sínek járnak. Ezek töltésesek, kezdetnek nagyon jók, direkt a gyakori összerakás-szétszedésre vannak kitalálva. Nekem van egy rakás ilyen sínem, a terepasztalomon ugyan nem ilyenek voltak, de a bővítésnél ilyenekből építettem tároló pályaudvart. Csak ajánlani tudom.
A startszettekben kéziváltók vannak, ehhez még külön venni kell váltóállító-művet és váltódekódert. Legalábbis ha digitálisan akarod kezelni a váltókat. Ha csak sima elektromos váltót akarsz, akkor állítómű és kapcsolópult kell, amihez érdemes külön trafót szerezni.
Köszönöm. És akkor a váltó is digitális vezérlésű ilyenkor?
Nekem nem annyira a valóság hűség lenne a lényeg, hanem a kombinálhatóság. Tehát akkor egy ilyen szett mellé kellene még vennem pár váltót (ott kell figyelni, hogy milyen legyen, vagy elég annyi, hogy "digitális váltó"?), meg egy halom sínt?
Ez - gondolom - rádiós vezérlésű, vajon támogat akármilyen számítógépes interfészt, vagy ez már egy másik terepasztal, azaz másik árkategória?
a 10030-ason van 5 db nyák kivezetés, mindegyiken 3-3 db érintkező.
A középső nyáklap a vezérlés, az ezen lévő 3 érintkező közül a középső a test, a két szélső a jobb-bal állás vezérlése, amit vagy gombról vagy dekóderről kiadott impulzussal tudsz működtetni.
Impulzus, tehát nem folyamatos terhelés, mert különben összeég a mágnes az állítóműben.
Ezzel mozgatod...
Nézel egy másik nyáklapot, mondjuk valamelyik szélsőt. Ezen is van 3 db érintkező.
A középső érintkezőről kötsz fel a kitérő szívrészéhez, ez lesz, ami az állítómű állásának megfelelően kapcsol.
A mellette lévő két érintkezőre rakod a J és K betápot. Hogy melyik oldalra, azt lutri, kipróbálod valahogy, ha nem stimmel, akkor megfordítod, onnantól már jó lesz.
Az állítómű amikor átáll, ezt a J,K bemenetet kapcsolja a középső pontra.
Ha digitális kezdőkészletet veszel, abban a járműveken, és a pályán kívül van egy digitális központ (pl.: multimaus, vagy z21), és dekóder a mozdonyban, tehát alapból nem kell semmit venni hozzá, hogy működjön.
Akkor ehhez még kell vennem a DCC-nek egy halom komponensét, igaz? Tehát olyan 80-100 ezer alatt nem úszom meg a digitális kezdést, használt szett esetén sem, míg egy analóg már 50 ezerből egész vállalható...
Most tanulom a booci.hu-t, igen kiváló írások vannak ott. Aztán majd kérdezek pár közepesen dilettánsat itt, majd elköltök egy halom a pénzt. A végén pedig arra megyek haza, hogy a gyerekek tesztelték, hogy a vonat szereti a vizezést a homokozóban, a sínek viszont nem bírják el őket... :D
"Van egy 4 és egy 3 éves lányom és szeretnék velük "villanyvasutazni". Mert én is imádtam, amikor kicsi voltam. Nem akarok semmit reprodukálni, csak kicsit kiélni a gyerekes énem, és szórakoztatni a csajokat."
Attól félek, hogy pusztába kiáltott szó lesz ez a kezdeményezésed, de én drukkolok. :-)