Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Ha már berakom a füstgáz hőmérőt,hova tegyem?Közvetlen a pillangó után?Esetleg elé,úgy a kazánba mérek gyakorlatilag.1200 fokig tudok mérni ilyen szempontból mindegy.
ok.kiváncsi leszek.de ha a ford. szám csökken valóban akkor többletfogyasztásnak kell lennie.Szinte 0 volt a nyomaték,mig fel nem pörgött a motor,egy ujjal simán lefogtam.Ha felpörgött ,már hiába vettem vissza a feszt,fordulat maradt ugyanaz.
Holnap felteszem a fűtés elektromos rendszerére az energia loggert és megnézem (ma nem gyújtok be, mert tele a puffer). Ezidáig nem ezt tapasztaltam a hagyományos fogyasztásmérővel.
Szia!A kazánt és először az 500L puffert is a boltos ajánlotta neki!Gondolom kazán tekintetében is megvolt az eladónak a maximális szakmai felkészűltsége és korrekten csak a vevő érdekeit nézte...:))
Nekem is 35 kw-os kazánom van, sima vegyeskazán, 1500 literes pufferre dolgozik, majd kétszerakkora házban, este 22-24 kg fával megtömöm és begyújtok, másnap estig 22 fokot tart, és nem kell már rátenni ilyen időben.
Azt én sem értem, minek pakolják tovább, ha egyszer meleg van.
Szia!Na ez az,ezt én is kérdeztem től!Fél,hogy kihűl reggelre a puffer!:)Egyébként nem tudtak betenni nekik nagyobb puffert,mert nem volt hely!Az itt olvasottak alapján én is azt mondtam neki,hogy egy 1500L tartály kellene neki,de nem tudták volna bevinni.Szerintem jövő évben vehet egy másik tartályt is.Esetleg el kell adnia a kazánt és venni egy kissebbet.Egyébként a tűztér alján lévő kerámia rácsot(a kazán év elején lett véve) 2-3 hónap után cserélnie kellett (aminek az ára elég magas volt) mert tönkre ment.Állítólag tönkre tette a vizes fa.Mindezek tükrében nem vagyok biztos,hogy annyira megéri a faelgázos kazán,ha nincs az embernek 1-2éves száraz fája,mert egy rácsért közel 30ezer Ft....
DC22 +1000literes puffer-igaz valamennyire hőszigetelt házban - ilyen időben ,25-30kg fa kell egy felfűtéshez ÉS közben megy a lakásfűtés, majd 2nap múlva kelll újból begyúttani!
Amúgy ki ajénlotta az 500literes puffert ? Saját kútfőből jött ?
"megmondom mit kéne csinálni: csapot tenni a VTC hideg ága és a kevert közé, ahol leégés után nyitva le tudod szívni az összes meleget. Persze ez macera, de lehet elektronyos is..."
Nekem mondod...:-))
Én csinéltam azt mikor még kiváncsi voltam...vagy smucig...:-)))
hogy puffer felfűtés közben , ment folyamatosan a radiátor kör 40 fokos előremenővel, mire vége lett , elég meleg volt a visszatérő.
Mikor leégett a tűz, de még volt parázs a kazánba, puffer felső csapját elzártam, puffer töltő szivattyút kikapcsoltam, csak a lakásköri ment.
Mivel szakszeres 2T-s bekötés van, nyelves visszacsapóval a szivattyú megkerüleőben, simán átszívta a fűtésköri szivattyú is a vizet a kazánon. Előremenő szintén 40 fokra állítva, így még 1-2 órán keresztül klassz langyos víz keringett a radiátorokban
csak macera......meghát a csapok.....az én koromban :-))
Sziasztok!Ismét kérdésem lenne!Bár tudom ez nem konkrétan ebbe a topikba tartozik,de azért kiváncsi lennék a véleményetekre!Egy nagyon jó ismerősömnek most csinálták meg a vegyes rendszerét és egy 35Kwos faelgázos kazánt építettek be neki.A lakásuk olyan 100-110 nm 30-35 éves szigeteletlen ház.Tetettek be egy 500L-es puffert is!Meg vannak elégedve a rendszerrel,csak annyi a gondjuk,hogy 26°C alá nem tudják engedni a lakásban a hőmérsékletet,mert akkor felforr a kazán és kinyomja ki a vizet.Megkérdezték telefonon a szakszervizet (aki be is kötötte nekik),hogy mit tegyenek a magas hőmérséklet ellen?A válaszuk az volt,hogy túl sok a házukhoz a 35Kw-os Atmos kazán...Egyébként fa fogyasztás is szerintem kicsit magas,mivel naponta egy talicska fát(kb.:45-50kg),tüzelnek el,úgy hogy este gyújtanak be és 2x tesznek rá.Lehet butaság,de véleményem szerint azért még nincs "annyira" hideg,hogy ennyi fa menjen el nekik naponta,főleg egy jó kazánnal és rendszerrel. Egyébként májusban vett akáccal tüzelnek,tehát az sem egy friss vágás.
Na a szivattyúra a fojtó téma.Müködik,de ha a ford. szám csökken,megnő a slip,zárlatközeli állapotba kerül a motor.Mondjuk itt a fojtó védi le nem ég.Nagy jelentősége van a motor teljesitménynek és a fojtó méretének.Igy az összfogyasztás elégé megnő a normál motorüzemhez képest.
"Ha megkapja az oxigént de kisliccol akkor meg a varjak seggének a melegítése, mert a kéményben fog kiégni a gázok nagy része."
Ja a varjak örülni fognak, de a kéményben már nem fog égni semmi. Az esetek nagy részében egyszerűen nem lesz már elég hozzá a hőmérséklet. Ha mégis ég, akkor minden ég és azt kéménytűznek hívják. Jól tisztíccsa az orrát:)
Hát több oka van annak:) Nem, igazából arra gondolok, hogy a 45 fok azért jelentősen a harmatpont alatt van (53-55fok), jobb a több. Aztán ahogy írtad is, magam is úgy gondolom, hogy a 80 fokkal hűtött tűztér kedvezőbb feltételeket teremt az égéshez, bár a felmelegedési szakasz után ez már mindenképpen megvan. Az én rendszerem sajnos vagy szerencsére gyorsan átmelegszik, így a visszatérő is megfelelő. Nincs puffer, úgyhogy a VTC csak a felfűtési szakaszban (és leálláskor) dolgozik. Valszeg VTC nélkül sem lenne nagy gondom, de melegen ajánlotta mindenki, aki ért hozzá. Most már megvan, ki nem dobom.
Azért a faelgáz jobb konstrukció is. Persze, hogy szebben, jobban éget.
Igen, nálam a nappaliban marad az a kb. 60 l 50-55 fokos víz (most a termó 55-re van állítva 51-52 körül kapcsolhat ki) és a következő begyújtásig temperál. 20-21 fokot simán tart. Ez az én kis pufferem:)
Amúgy ha nagy víztömegről és kazánházi veszteségről lenne szó, megmondom mit kéne csinálni: csapot tenni a VTC hideg ága és a kevert közé, ahol leégés után nyitva le tudod szívni az összes meleget. Persze ez macera, de lehet elektronyos is...
Nyugi, nem belekötni akartam. Jó a gondolatod és tény, hogy lassítani kell az áramlást. A 2mp-et én is úgy tudom. Mivel a forró fagázok a hideg levegővel nehezen keverednek, ezért kell időt szánni rá, amit bonyolult felületekkel, terelőlemezzel, levegő előmelegítéssel lehet hatásosabbá tenni. A szabályozásnál nem csak a kilépő hőfok számít, hanem a forgási sebesség is.
Csak végiggondoltam logikusan, amit írtál. Ami bemegy, az ki is kell menjen. Nem arról van szó, hogy az O2 bemegy, ott hővé alakul a szénhidrogéneket oxidálva és a hő pedig a vizet felmelegítve távozik, hanem arról, hogy a gázok elégetésekor keletkezik bizonyos "átalakulási veszteség", ami pont nekünk kell ugyan, de a gázok (ugyan más formában), de megmaradnak. Ha csak abba belegondolunk, hogy a levegő nagy része nem is oxigén, hanem nitrogén, ami a felmelegedésen kívül semmit nem csinál ott benn, tehát ki is fog menni mind egy szálig. Ha zárod a pillangót, akkor persze nem. Azért sem, mert be sem ment.
"Viszont logikusan azert atgondolom, mert ha 20 ev alatt terul meg, akkor futok gazzal, mert miert ne?! Akkor hadd menjen a konvektor, ha alig sporolnék a vegyessel. Tehat nem az a kenyeg h elmondhassam h van, hanem h legyen ertelme is h van.."
Ebben az hibázik, hogy senki nem tudhatja, milyen gázár lesz itt húsz év múlva, hiába állítod ellentétbe a beruházás árát a mostani gázáron 20 évre előre kalkulált költséggel.
A megtérülés egyébként nagyon nem minden, a havi rezsi élhető mértékre leszorítása ilyen beruházásokkal szerintem fontosabb mert nem mindegy, hogy mondjuk hőszigeteletlen házba gáztüzeléssel leszel munkanélküli, miközben égető szükség lenne a kieső következő havi fizura, hogy tudd fizetni a rezsit, vagy egy fatüzeléses hőszigetelt házba, ahol van betárolva két idényre való fád. Ha puffert beállítasz, ráköthetsz napkollektort, a nyári használati melevíz is adva van, gáz maradhat a főzésre.
Mindezek mellett még mindig ott van, hogy fatüzelés akkor fogja megérni, ha előre veszel egy idényre való fát és időben kiszárítod. Munka van vele és meg kell tanulni tüzelni is.
Harmadrészt meg ha van kőoroszlán és szivesen áldoz az ember pusztán öncélú kényelemre, akkor ezt abban a formában is megteheti, hogy a nem pusztán anyagi megtérülés szempontjai alapján állít össze egy kőegyszerűségű rendszert, aminek használata nagyobb kényelmetlenségekkel is jár, hanem megpróbálva megkönnyíteni magának a jövőbeni használatot, mondjuk egy költségesebb de hosszabb távon ergonómikusabb megoldást választ, amivel időt takarít meg vagy a használatot átláthatóbbá, és könnyebbé teszi.
Pár évvel ezelőtt egyik rokon újságolta, hogy vett egy autót x millió forintért, felsőbb kategóriás verda. Pár hónap múlva újságolta, hogy megy ágyat venni y áruházba, mert ott van leértékelve. Mondok neki, hogy nézzen magának egy frankó kókuszrost biomatracot, kb. 200 ezerért olyat adnak amiből minden reggel pihenten ébred hátfájás nélkül, mert hátfájós. Erre mondta, hogy egy ágy szerinte nem ér annyit, mert az csak egy ágy, és különben sem térül meg az akciós ágyhoz képest. Mondtam neki, hogy nem sajnáltad az autóra a pénzt, amiben napi fél órát ülsz, egy ágyon meg életed egyharmadát napi nyolc órát fekszel és arra sajnálsz 200 ezret, miközbe a derekad meg már tropára ment és egy vagyont költesz gyógyszerekre, és valószínű ezért fáj a hátad, mert ezen spórolsz. Azért ezen hümmögött egy sort.
Ez a 40° os csökkenés csak a pillangó elforditására jött létre végeredményben erre is voltam kiváncsi.
Természetesen utána mikor már beált csökkentetem a primer és szekunder ablakok réseit.
Mint irtam fogok is végezni hatékonysági mérést de csak azután ha újból müködik a huzat szabályzó ketyerém, várom a termosztátokat, ez jó viszonyitási alap lesz mivel az elöző mérést pillangó nélkül végeztem.
Gongoltam, hogy a kéményed egy gányolmány, de biztos a kémény problémád megoldható egy könyűszerkezetes kűlső vel, de ebben nem tudok tanácsot adni, viszont vannak itt akiknek ilyen van!
A számitásod biztos nem jó. Az évi 50e. difi nagyon karcsú. Minden esetre ki kellene számolnod v. számoltatni a tényleges hő igényedett, és csak ezután tudunk ötleteket adni. Tehát falvastagság és miből van, szigetelés hány cm. nyilás zárok mekorák, hány db. és milyen állapotúak, fődém szigetelve van e ház fekvése melyik rész északi stb. és az össz nm. Tehát ezek alapján lehet kiszámolni a tényleges hő igényt, ezt nem lehet elnagyolni, mert csak ez alaján tudod meg mekkora teljesitményü kazán kell, mekkora puffer, és nem utósó sorban melyik helységbe milyen teljesitményü radiátor kell.