Üdv mindenkinek! Véleményetekre lennék kíváncsi! Van egy mazdám amiben Eberspacher hydronic d5wz kiegészítő fűtés van, ami mindeddig normálisan működött. Az idei hidegben az első indulásnál /4 Celsius alatt/ is furán indult - felpörgött nagyon a ventilátor ill. össze vissza változott a fordulatszáma a hangjából ítélve, majd fel is adta a próbálkozást. Most már, ha beindul a kazán normális hangja van, megy szépen ahogy szokott, fűt is jól, de pár perc után elkezd felpörögni, össze-vissza járni a ventilátor /mint mikor egy kis folyadékszivattyú nem kap vizet stb. és fel-felpörög/, majd ha leállítom a motort, akkor sem jár sokáig a venti hanem változó hangon megy pár másodpercig majd leáll. Aztán nagyon lassan kifújja a füstöt hang nélkül, szintén pár másodpercig. Röviden:) ennyi
Hozzájutottam egy elméletileg működő WO2352 Webastó őskövülethez. Szétszedtem, belenéztem, alig használtnak tűnik, szénkefék, rotor épp hogy kopottak, biztosan nem ment sokat. Összeraktam, de következőket csinálja:
indításkor néha elindul a levegő és üzemanyag motor, de begyújtani nem gyújt be. Izzít is, fehér füst jelenik meg a kipufogón. A vezérlést kiborítottam, az a relé, amelyik a levegő motort és üzanyag szivattyút indítja, nem mindig húz meg (ha kézzel benyomom az érintkezőt, akkor úgy marad és működik), de:
-egyáltalán mi és milyen sorrendben kellene, hogy elinduljon?
-hol keressem a hibát?
-ehhez kipufogócsöve (esetleg dobbal) van-e valakinek? (azt nem kaptam hozzá)
Mondjuk azt nem értem, hogy be van építve egy Webasto Digital Timer 1533-as a kormány alá... akkor ebben az esetben mi értelme? Merthogy az programozható, és manuálisan/automatikusan bekapcsolható..
Fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy Kia Sorento-nak, amiben egy Webasto Z/C-D típusú állófűtés ketyeg.... Illetve csak ketyegne, de én eddig nem kapcsoltam be. Mivel közelednek a mínuszok, és garázs sincs, azért úgy gondoltam az állófűtéssel melegíteném elő a motort az indulás előtt. Kicsit félek tőle, mert fogalmam sincs hogy kell használni.
Odáig eljutottam, hogy beállítottam a hőfokot, illetve manuálisan elindítottam. Kattant eggyet, zúgott a kályha is, úgy gondoltam működik. Vártam kb. 15 percet, beindítottam a kocsit, ventilátorokat bekapcsoltam de ugyan olyan hideg levegőt fújt mint eddig. Lehet hogy keveset vártam? Vagy valamiért nem fűt? Hogy tudom a legegyszerűbben megnézni hogy működik-e (bontás nélkül) ?
Gondolom előmelegítés idején nem kell gyújtást adni a kocsira, és a ventilátorokat sem kell elindítani, csak bekapcsolni a webastot és kész. Vagy nem jól gondolom? :D
én vettem egy Bw50-et alkatrésznek, de úgy tűnik, hogy a ház jobb oldali részét leszámítva minden jó rajta ( a panelt még elküldöm egy fórumtársnak átnézésre).
A lángszitán én is észrevettem, hogy nehezebben lehet "átfújni" a kis csövén keresztül (ahhoz képest, hogy a működő BW50-emén hogy lehet átfújni), gondolom legalább 10 éve állt, minden szutyok rárakódottt. Ezt be lehet áztatni valamibe, vagy esetleg valami rehabilitációt végrehajtani rajta? Látható koksz, lerakódás, szakadás, kiégés nincs, szépen látni a lukakat, s mögötte a szövetet. Köszönettel!
Nekem is hasonló volt a gondom, azért is akartalak felhívni. Az egyik nap az összes kontaktot széthúztam a kályha környékén (reléknél is), megpucoltam összeraktam. Azóta szépen üzemel.
(Már csak azt kéne kimérni, hogy honnan megy a fűtésventilátorhoz az áram, mert ott kéne egy kicsi feszültségcsökkentést eszközölni, hogy kisebb legyen a befúlás erőssége. A relét már tetten értem, amit ha kihúzok akkor nem fúj be, de a kályha megy, és keringtet is.)
egy másodpercre befogom, de igazából be sem fogom mert mellette kijön a levegő, inkább csak egy pillanatra leszűkítem és már be is indul! Párologtatópárna? Az mi? :D azt ki lehet pucolni?
Most olyan, hogy bekapcsolom, elkezd kattogni és amikor elkezd izzítani csak füstöl és egy pillanatra befogom a kipufogót azonnal belobban, és utána hibátlanul megy, a következő leállításig! ez mitől lehet?
Ez a kapcsolószál hogy müködik ? A telestart mikor a távirányitón megnyomom a be gombot egy + 12 voltot ad ki a kapcsolószálon és mikor kikapcsolom a távirányitóval akkor elveszi a +12 voltot ez igy jó vagy nem igy kellene müködnie? Rá merjem igy kötni?
Hali! Mitől lehet hogy a kályhám inditáskor elkezd füstölni mint az állat majd abbahagyja és tökéletesen üzemel?? És az hogy néha nem bir beindulni csak fütsölög a kipufogó? többszöri próbálkozásra üzemel! webasto wb50
Most már müködik tökéletesen a dbw46 webastó kályha Hála nektek. Van hozzá egy telestart tc 1501 -es A vevő egységből 4 kábel jön ki egy piros ez a + egy barna ez a - van egy fekete meg egy szürke Ha a távirányítón megnyomom a be gombot hallom hogy behúz egy relé és a fekete drótón lessz 12 volt Azt nem tudom hova kell ezt bekötni az állófütés rendszerébe hogy az elinduljon Van valami ötletetek?Az időzítőn van egy külön kábel ami sehova nincs bekőtve De nem merem rákötni
Az új gyertyával,felettébb a porcelán-betétessel indulni fog. Ha nem akkor nincs más,szét kell húzni a kályhát. Egyébként a füstölögve indulás lehet a gázolajtól felázott tömítés betüremkedése az égési-levegő izzítógyertya felé menő kis félfurat eltömődése is.
Fáradt olajjal csak egy gond van. Kokszol, de iszonyatosan. Az égéstér nagyon tele tud rakódni. Nekem egy ezer éves eredetileg gázolajos fűtés fűti a műhelyt fáradtolajjal, de nyáron, amikor szétszedem rohadt sok koksz jön ki az égéstérből. Gázolajjal nincs gond, abban nincs annyi salakképző anyag.
Amúgy ma építettem be a jó öreg bbw46-ot a kocsiba. Holnap még jön az üzemanyagpumpa és kipufogó és hajrá. Eddig a műhelyben volt, mint fűtés, de most az autóban nagyobb szükség van rá, így bekerült oda. :)