Azt hiszem a leglogikusabb az lenne, ha mégis csak olyan terepasztalt építenék ami a villamosított pálya és a gőzvontatás metszéspontján van. Az az csak nyugati irányban villamosított a vonal. Amit már lentebb írtam, és ( véleményeztétek is páran) Lehetőség lenne a gépcserééket is modellezni stb. Így indokolt lehetne az, hogy miért van egy villamosított pályán sok gőzmozdony is. Ha ebből a koncepcióból indulok ki, szerintetek, hol és hogyan helyezzem el a villanygépeket amiket leakasztottak épp a bejövő vonatról? Külön tároló vakvágányok legyenek erre a célra? és ha igen mennyi? Egy viszonylag nagy forgalmú állomásról van szó, ami a 4,5 méteres terepasztal 80%-át kitöltené, 6-8 vágányos, 3 állásos fűtőházzal van felszerelve és fordító koronggal ( nem villamosított) de szerelőaknás és van hozzá emelő daru is a karbantartásokhoz. Ezenkívül vízdaruk, egy diszkrét víztorony, szenelő, salakoló, szóval egy kis komplett vontatási terültet is tartozik az állomáshoz.
Bocsánat,jobban megnéztem a képet,és megláttam a csapot ami összeköti a két egységet,és az enyémről épp az hiányzik. Esetleg a méretéről tudnál nekem adni adatokat,illetve,hogy mivel tudnám helyettesíteni. Előre is köszönöm szépen!
Eladó az alábbi szép állapotú ROCO H0-ás építési nagyságú E32-es II. korszakos DRG-s villanymozdony. Szép, a Roco-ra jellemző halk futású gép. Eredeti doboza nincs meg, én egy Piko dobozt adok hozzá +az alkatrész lista és néhány kiegészítő (lásd a képen). A mozdony két ütközője sérült, ezek cserére szorulnak. (az ütközők gyári alkatrésszel könnyedén cserélhetőek, alkatrész beszerzési forrásban szükség esetén tudok segíteni. Email címem: jatekvasut@gmail.com
Ha nem idevaló a kérdésem,akkor bocsánat! Akinek van ős Piko BR52-ese,megtudná mondani,esetleg fotóval illusztráni,hogyan lehet összekapcsolni a mozdonyt,és a szerkocsit? A segítséget előre is köszönöm szépen,lehet privátban is!
Alpesi osztrák állomás lesz a 40-es években, persze bombakráterek nem lesznek a terepasztalon, német és osztrák vonatok viszont igen. A korai 50-es évekbe lehet, hogy át fognak nyúlni a "történések" De semmiképpen sem háborús terepasztalt szeretnék belőle készíteni. Attól nem visszakozom, hogy páncélos járműveket szállító szerelvény néha-néha áthaladna az állomáson stb, de alapjában véve nem a háborún lenne a hangsúly :)
De persze ez a 20-30 év akkor igaz, ha az "A" korszakban aránylag modern dolgot csinálsz, az a "B" korszakban kisebb variálással még hihető. De ha pl. a 30-as években egy 1910-ből ott maradt valamit csinálsz, az ebben az állapotában 1960-as években már nem az igazi.
Újabb probléma, ha az országok is keverednek, különösen ha a kelet és nyugat - bár ott inkább az azonos korban van eltérés.
Mondtad a 40-es éveket: ott azért egy kicsit bejátszik valami háború is... :-)
Nekem nincs asztalom, csak egy kis gyűjtemény Epoche 1-től napjainkig, Európa + USA, H0, H0m (RhB :D) és H0e. :-)
20-30 év az éppen, hogy tökéletes! Talán az egyik legérdekesebb kor a vasút életében az 50-es 60-as évek a legformásabb mozdonyok is abban az időben készültek, én szerintem. Az egyik nagy "modern" kori kedvencem a DR V100-as, Neked milyen korszakot ölel fel az asztalod?
A saját asztalán mindenki azt csinál, amit akar. :-)
Ha együtt tudsz élni azzal, hogy a járművek és a környezet nagyon nem passzol egymáshoz, akkor nyugodtan. Úgy lehet kalkulálni, hogy kb. max. 20-30 év átfedés még hihető, de persze attól is függ, hogy konkrétan mely évekről van szó. És általában visszafelé könnyebb, egy modern asztalon a Taurus mellett nem gond egy gőzös, kinevezed noszi vonatnak. Viszont a Taurus a 40-es években... :-) Pláne, hogy akkor még nem nayon voltak villamosított vonalak, azoknál is másképp nézett ki a felsővezeték.
Sokat segít, ha a nagy része semleges jellegű (pl. csak növényzet, "kortalan" műtárgyak stb.), máshol esetleg cserélhető elemek vannak (egyes épületek, jelzők, autók, figurák, feliratok, plakátok, utcai "bútorok" stb.). Nagyobb kor átfedésnél már eltérhet akár az alépítmény is.
Bevallom, bízok a németekben. Én nem akarok komplett vonatokat futtatni, csak 1-1 mozdonyt. Most van egy ami nem 100%-os, azt bűvöltem kicsit, valamennyire megy. Rendeltem kettőt, meg egy halom sínt. Összesen kb. 280 db sínem lesz, szerintem ebből össze tudunk lapátolni a gyerekeknek egy "szőnyegvasútat". Amennyiben nagyon bejön nekik és rágják a fülem, akkor iPhone helyett fognak kapni új, digitális szettet. Ha meg nem tetszik nekik, akkor most cirka 100 EUR befektetéssel kiéltem egy gyerekkori becsípődésem, meg kiderült, hogy nem érdekli őket.
Ha majd lesz nagy terepasztal, akkor az úgysem TT, hanem H0 lesz, szóval a sín kérdés olyan szempontból most nem kérdés, hogy most megcsiszolom a rozsdásat, a H0-hoz meg szerintem fogok venni újat (ha majd akut lesz a kérdés)...