Kérdésem a nem elegendő mélységű vasútismeretemből ered, volt-e a MÁV-nál olyan Nohab-festés amelynél a forgóalvázat szürkére festették az általam ismert fekete helyett?
Ilyen modell akadt a kezembe, létező nagy minta vagy fantázia szülte a darabot?
Váltógyártó leírta angolul és németül helyesen. A magyarhoz kis kiegészítés: az "X-alakú váltó" alapvetően kétféle kivitelben készül. Ezek közül csak az egyik az angol (Magyarországon csak ilyen van), a másik a bázeli. Itt a fórumon is többször volt téma. Bővebben:
Németül: doppelte kreuzungsweiche (DKW) és van még az einfache kreuzungsweiche (EKW), ez csak az egyik irányban váltó, itthon félangolként szokták emlegetni.
Angolul: double slip switch.
A turnout szót a tengeren túlon használják, az angolok "points and crossings"-ként emlegetik.
Elkövettem egy újabb videót. Ezűttal egy rövid három és fél perc egyetlen szerelvénnyel, a régi kedvenccel, az Orient-expresszel, amit egy 231E húz még francia területen...
Megjöttek pénteken a cuccok, úgyhogy lett otthon két használt mozdonyom meg kb. 1,5 kg sínem. Annak kb. harmada az én szememmel nézve is használhatatlan, de a többi vállalható volt. Össze is raktam egy kisebb pályát, 5 kitérővel pár kanyarral és elindítottam az egyik mozdonyt. Lányaim (januárban lesznek 3, illetve 4 évesek) annyira ledöbbentek, hogy még a TV-ben futó Kisvakondra sem tudtak figyelni! :D
Lényeg a lényeg: tetszik neki, de érdekes, hogy a kisebbiket kapta el jobban a gépszíj, pár perc után már tök jól csavargatta az irányokat, meg állította meg a vonatot a szárnyvonal végén, illetve osztotta a direktívákat, hogy apa merre kapcsolja a váltókat. :D
(ehhez hasonló a trafónk, csak kisebb )
Viszont egy komoly baj van: koszos a sok sín. Nem sáros, vagy rozsdás, hanem az a tipikus kosz/por, ami sok év állásnak köszönhető. Ti azt hogyan távolítanátok el? És arra gondoltam, hogy valami közepesen kemény ruha/cipő kefével mennék rá, mert ugye a mosogatás kizárt...