Kösz, igen közben utána néztem, kevertem a másik 3 hengeressel.
Azért jó sok beteg konstrukció létezik.
Éretm én, hogy nem kell szerelgetni, ki kell dobni és nincs vele gond, mi még nem tartunk ott.
(Emlékszem gyerekkoromból, a "legendára" hogy Jackson csak egyszer vesz fel egy pár zoknit, aztán kidobja. Ez akkor a pazarlás és a gazdagság netovábbjának tűnt akkor :D Ma ezt bármelyik csöves megtehetné, ha lemondana a napi cigijéről és zoknit venne helyette :)
Úgyfest mecha adagoló van rajta, így az indítás tiltást meglehet kerülni. Kulcsos nyitás csak az utas oldalról van, megkérdeztem merci szalonban 60 ezer egy új kulcs. Túrom a netet hátha találok kulcs elektronikát.
Octavia szerintem jó választás, 180e körül azért már cserés lesz a kuplung, sőt sokszor hamarabb elkopik. Egyúttal a lendkerék is, de ha jól rémlik ennél a típusnál kifejezetten kedvező a teljes LUK készlet ára.
Told ki a dugattyúkat, mérd le a paláston, mérd meg a hengert (szerintem az gyári méret közeli.)
Az , hogy billeg a dugattyú nem feltétlen jelent nagy bajt, minden dugattyú kovácsolódik százezer km-ek alatt.
Ha a palást, mérve rendben van, nem látszik rajta durva sérülés, a gyűrűhornyok sem verődtek ki, akkor lehet gyűrűzni. Használható lesz. Ez a leglcsóbb.
Persze 3 szerelt dugattyú jobb lenne, drágább,viszont akkor futhat még 150-200 ezeret simán.
Hajtócsapágyakat mindenképp cserélném, nem nagy összeg, és kézi hónolóval is megkínálnám.
Vagy marad a teljes felújítás a gyűrűzés árának négyszereséért.
Nincs előttem a bringa, de nem hinném, hogy ki kell venni a motort.
Találtam helyette egy Ambiente felszereltségű ugyancsak 1,9 es PD TDI 180000 Km-ben lévő Octaviat. Nem full extras, de az alapot tudja. Klíma, viszonylag kevés km, elektromos alblak elől, tekerős hátul, a tulaj szerint még semmit nem kellett javítani rajta. Vezérlés 120 ezernél cserélve, és olajat 15000 ként cserélt a tulaj saját maga (nem autószerelő).
Vélemények?
Akkor most jön el az a pont h sorra kezd minden elromlani rajta?
MOVANO ÜGY!!!. Szevasztok. Tegnap valaki irta hogy a vizpumpa tengely. Nagyon nagyon szépen köszönöm. Irhattad volna már rég,ugyanis azert verte bele az vizet az olajba. Igazad volt!! Örök hála. De sorsom tovább tragikomikum. Kesz a kocsi,remekül működott,kb 18 km en keresztül.Hf tomites csere felesleges volt,megbontottak a motort es az emlitett,megtett km utan egyszercsak megalt a főuton az auto. Nem indul,csak köszörül. Hivtam a szervizt nem jottek menteni,pedig mondtam nekik hogy két falu kozott vagyok a 2 eves lanyommal,stoppolni nem tudok,kurva meleg van,fel nem vesz senki egy kopasz tetovalt fazont,keteves siro gyerekkel. Tudjak jol h a gyereknek nincs anyja,nincs rokon stb. De nem jottek...mindegy,két ora varakozas utan sikerult segitseget hivnom. Es nem tudom egy friss hf szerelt auton mi a tö...öm szart be megint. A vezermuszij fent van.
Urak! Fabia 1.2 6V AWY szörnyeteg 200 ezer KM! 1000km= 1lityi olajjal. Hengerfej lent, a szelepvezetők alig lógnak. A középső hengernél lehet a baj mert ott minden kokszos olajos. Az összes dugó billeg mint szarka a dögön. Érdemes gyűrűzésen gondolkodni? Még a motort is ki kell venni úgy látom ahhoz hogy a dugót kitoljam. A hengernek nincs válla. A középső hengernél fent ahol a gyűrű már nem jár nincs ráégett korom a két szélsővel szemben, gondolom ahogy billeg a dugó ott leveri. Szerintetek mit kéne vele csinálni. A gyújtsam fel és egyéb építő jellegű ötletek nem érvényesek! :-)