Továbbá az FZ1. Nem szép a lassúmenete, 3 kiló, de 4000 körül mozog, 15 évig garantáltan bírja; polaritásváltó lamellák cseréjével az élettartama újabb 25 évvel meghosszabbítható :) (Hol lesznek 25 év múlva az analóg modellek!...)
Azért jó együtt játszani, mert akkor a kicsi is elég hamar megtanulja, hogy mit szabad és mit nem. Mindenkinek akkor lesz jó, ha apa irányítja, segíti, kiszolgálja a gyerekek játékát, anya meg örül, hogy apa milyen szépen játszik a gyerekekkel. Ekkor már nem is tűnik a szemében drágának a modellvasút. :-)
Ja! a 11.000.- Ft-os Piko kis menetszabályozó szegényke nem bírja túl sokáig. :-(
A Tillig start szettes szabályozó az PWM-es, lehet vele szép lassúmenetet is produkálni, hátha eladja valaki. A másik, amit ajánlok az a Fleischmann trafója.
A feleségednek mondd el őszintén, mit jelent ez neked. A gyermekeid elől pedig ne féltsd a modelleket, mert ha tőled is úgy féltették volna, akkor lehet, hogy neked sem lenne több rossz emléknél az egész modellvasutazás (apa ordibál, ez túl drága, félteni kell stb.). A bátyám is átment ezen. a gyerekei odavoltak a vonatokért. Ma már nem. :-(
A játék és az élmény a legfontosabb. Minden más csak másodlagos. Az én gyermekeim (pont ugyanaz a felállás, mint nálad) játszhatnak a régi és új modellekkel is. Nem veszünk 100.000.-es mozdonyt, de nem is a legrosszabbat. Ez -az letört. Visszaragasztottam. Lehetőségeikhez képest vigyáznak rá. Hozzá kell tenni, hogy gyerekként akármennyire is vigyáztam, történtek balesetek. Még most is történnek, pedig én is 79-es vagyok. ;-)
A feleségem tudja és látja, hogy ez nekem fontos. Azt is látja, hogy a gyerekek is szeretik. Azt is tudja, hogy mi mennyibe kerül, így meg tudja ítélni, hogy mit vihet magával a kicsi az ágyba, udvarra, oviba. Bizony, nekik erre is szükségük van. A nagyobbik fiam hónapokig hordozott egy összepattintható ROCO személykocsit. Mára elég rozoga, de az is jó volt, amikor együtt javítgattuk. Ma már nem az a baja, hogy rozoga, hanem hogy a régi modellekkel ellentétben itt nem fém, hanem "modern" műanyag csapágyakban forognak a tengelyek és ez a sok használattól úgy elkopott, hogy a kerekek pereme súrolja az alvázat. Ettől még megvan és használatban is van.
A legdrágább szerelvényünk egy Jaegendorfer Railjet Basic Edition
Egy-egy ütköző letört. Visszaragasztottam. A modell amúgy nagyon részletgazdag. Amikor megvettem, azt gondoltam, hogy nagyon hamar letörik róla minden. De aztán mégsem. A gyerekek is vigyáznak rá. A vigyázást is játékosan teszik. "jön a mami! Vészféééék!" :-)
Ne stresszelj ezen. Minden javítható, pótolható. Játszani meg együtt a legjobb. :-)
Szeretném megkérdezni ,hogy ami a képen középen alul van két(ha jol kiveszem)keskeny 2 es válto jobbos balos.az h0 ban pl jobbra két kitérős milyen áron lenne?egyébként szeretném én is megtanulni az épitést,de valahogy az az érzésem hogy esély nincs rá.
o my homepage all train lovers and enthusiasts. My name is Luca and my interests are trains, specialy all slovene locomotives and the trains they run in Croatia on Rijeka railway it is a part of croatian railway system from border with Slovenia to Rijeka in Croatia, because on this track run locomotives they are identical with some slovene electric and diesel engines. In my collection I have also many slovene DMU's and EMU's they are homemade.
Kissé pesszimista hozzáállás, de előrelátó gondolkodás. :-)
Sajnos annak is igaza van, aki a tönkrement kapcsolatokról írt. Nálunk a terepasztal építése volt a választóvonal; túléltük, és azóta elárultam neki a gyűjtemény értékét, nehogy elkótyavetyélje, ha úgy adódna.