Keresés

Részletes keresés

kihúzóvágány Creative Commons License 2014.05.18 0 0 408570

Észrevételeid (javaslataid) elgondolkoztatóak, azonban nem teljesen légbőlkapott:

megerősített főkeretes, központi vonókészülékre alkalmasan készült az említett mozdonyok mintegy fele;

tirisztoros átalakításban is részvett egy;

egy pedig UFB forgóvázzal, 4 motorral (V45.1051 számon, de ez a szám elvileg hibás volt az akkori rendszer szerint).

A többi javaslat még lóg a levegőben.

 

Előzmény: hmsoft (408568)
padorjan Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408569

"És még egy gondolat. Szó esett már arról, hogy vajon a vasutasok hogyan tudták végrehajtani ezt a szállítást, vajon csak egyszerűen egy feladatnak tekintették?

Az egy külön tanulmányt (sőt nem is egyet)  megérne, hogy a háború és a gyűlöletkampány mennyire változtatja meg az emberek személyiségét."

 

Elképzelhető, hogy akkoriban nem volt szabad/érdemes kérdezni a kocsik tartalmáról érdeklődni. Fel tudom tételezni, hogy gyorsan belülre lehetett volna kerülni ilyesmiért.

Előzmény: M63 010 (408545)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408568

Más az életéért küzd

 

Küzdeni? Arra semmi szükség, amikor elintézhető egy nyilatkozattal.

Például a képen látható jármű megtette a nyilatkozatot (lásd: vörös nyíl), aminek hatására senki ne csodálkozzon, ha egyéb munkákkal kevéssé ellátott járműjavítók kapuján egyszercsak kigurul majd az
- aszinkron vontatómotoros Szili,
- dízel/villamos, kettős üzemmódú Szili,
- gőzturbinás Szili,
- két- és háromszekciós Szili, központi vonókészülékkel, megerősített főkerettel (USA export reményében),
- motorkocsivá átalakított Szili (egy hajtott forgóvázzal, a futóforgóváz feletti gépezeti berendezések helyén utastérrel),
- a fentiek tetszőleges kombinációja.

hm

Előzmény: cs1014 (408555)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408567

Ja, csak az éjjel nem túl kényelmes. A 23-07h közötti időszakot mérsékelten üdvös cúgos peronokon tölteni.

Előzmény: keszekusza76 (408566)
keszekusza76 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408566

No-no.

 

Van olcsóbb megoldás,igaz Villachban és Udinében is át kell szállni:)

De feljebb írt német oldal nagy segítségemre volt a tavalyi Pompei túránkon:)

 

Előzmény: cs1014 (408561)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408565

3. a német társaságnak van olyan keeesőoldala, amely sok ország adatbázisára épül, kvázi ez a nemzetközi kereső (HAFAS).

Előzmény: vonatpalanta (408564)
vonatpalanta Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408564

Elszállt az életművem, most próbálom reprodukálni röviden:

 

1. az én malacperselyem az olasz határig töretne, utána nagyvonalúan meg vagyok hívva (de azért nem annyira nagyvonalúan, hogy ne a legolcsóbb megoldást illjen találni (annyira mégse vagyok fontos?)... de egyébként is az egészben az izgalmas kihívás)

 

2. a Freccia alapból drága, de sok a gigerli akció. Pl Milánó-Róma 9 euró... ez szerintem jó ár/km. Az éjszakai vonatozás szintugyanígy: vagy megfizetethetelten, vagy (mindenféle hókuszpókuszokkal) szintén sovány röfögő porcelánnal is megy. Illetve az állami vasútnak van privát konkurenciája ;) Szóval, a zavarosból nagy fáradsággal, és elvira nélkül, de általában ki lehet halászni jó jegyeket :)

 

3. a német társaság hogy-hogy ott utaztat?

 

4. akkor az a verdikt hogy esélytelen MÁV-val + valami méltányos árú szláv vasúti kombinációval Gyékényesen át odajutni? :((

Muurola Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408563

Mintha... lenne! :) Nem rég óta és most amúgy is busz, ráadásul Villa Opicina határállomásról "helyi közlekedéssel" lehet átjutni Trieszt főpályaudvarára.

Előzmény: aruzsi (408559)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408562

bahn.de

A vastagabbik pénztárcát készítsd!

Előzmény: vonatpalanta (408558)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408561

Minden út Allegro Tosca-hoz vezet. :-) 

 

A freccia-k amúgy is bűn drágák, és szűkek.

Előzmény: Bakter Brother (408560)
Bakter Brother Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408560

"az elvira pedig - el nem ítélhető módon - nem tervez meg nekem egy utat Horváton, Szlovénián át..."

Az lenne az elítélendő mód, ha megtervezne egy ilyen utat.:-) Jó pár éve nincs már ilyen vonat, menj Ausztrián keresztül.

Előzmény: vonatpalanta (408558)
aruzsi Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408559

Mintha nem lenne szlovén-olasz személy átmenet.

Előzmény: vonatpalanta (408558)
vonatpalanta Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408558

Tud valaki segíteni nekem abban, hogy egy nemzetközi vonatutat hogy lehet megtervezni?

Bajáról szeretnék Milano-ba eljutni, méghozzá Bp kihagyásával (egyből Gyékényesen át) -  mindenképp az indulás napján szeretnék odajutni, méghozzá este 8-ig kb.! Akár éjszakai vonatozás is szóba jöhetne, meg az olasz szakaszon Freccia-zás, ha kifognék valami klassz akciót :)

 

A trenitalia honlapon nem találom az elvira-nak megfelelő menetrendet, az elvira pedig - el nem ítélhető módon - nem tervez meg nekem egy utat Horváton, Szlovénián át... így nem tudom, mi a teendő - teljesen úgy tűnik, mintha egyedül Bécsen keresztül lehetne menni, slussz-pássz... vagy a sok nemzetközi vonatozás miatt irreálisan magas lenne másképp?

Vagy ilyenkor interrail-ezni kell?

 

Bocsi, ha naívak a kérdések :)

udmurtuguru Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408557

manhattani Creative Commons License 2014.05.17 0 0 408556

Nem kell senkit elküldeni ebből a topikból. Ha egy kicsit beleolvas, megy magától úgyis...

Előzmény: _Nyuszi (408554)
cs1014 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408555

Katasztrófaturista.

Más az életéért küzd, ő meg fotózik...

:)

Előzmény: hmsoft (408553)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408554

130 hozzászólásod volt a HÉV-esben eddig, legutóbb novemberben. :-)

Vagy oda nem fér be? (Itt is jó, csak kérdezem...)

Előzmény: FAV 20 (408550)
hmsoft Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408553

Lágy, tavaszi szellő:

hm

cs1014 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408552

Ó, nem kell keresni, van ott is épp elég.

Előzmény: paca664 (408549)
rm40 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408551

> Nem találtam HÉV topikot az indexen.

 

HÉV mániások topic-ja!

Előzmény: FAV 20 (408550)
FAV 20 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408550

Egy kérésem lenne felétek.

Nem találtam HÉV topikot az indexen. Mivel vasút ez is, gondolom belefér ide a kérésem. Van egy csomó fotóm, és nem tudom a pályaszámtartományukat a járműveknek. Ebben kéne a segítségetek.

Előre is köszönöm: FAV 20

Rakok pár fotót.

paca664 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408549

A TG megoldásokat nem az ÖBB-nél kell keresni, hanem kicsit közelebb :)

Előzmény: cs1014 (408513)
Pdaw Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408548

Köszi

Előzmény: István Gyuri (408547)
István Gyuri Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408547

Fegyvernek-Örményesen áll félre 25 percre (várja a szabad slot-ot a vágányzárban az ütemes vonatok között).

Előzmény: Pdaw (408546)
Pdaw Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408546

A Kengyelfutó menetideje Pestről 3 óra 10 perc körüli most. Meg tudja mondani valaki, hol állítják félre jelentősebb időre? Vagy hatvannal megy az út negyedén?

M63 010 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408545

Egy kicsikét árnyalva a félreértések elkerülése végett:

 

És még egy gondolat. Szó esett már arról, hogy vajon a vasutasok hogyan tudták végrehajtani ezt a szállítást, vajon csak egyszerűen egy feladatnak tekintették?

Az egy külön tanulmányt (sőt nem is egyet)  megérne, hogy a háború és a gyűlöletkampány mennyire változtatja meg az emberek személyiségét.

 

Lehet. Hiszen most már itt is tisztán logisztikai problémaként beszélünk a világ legszörnyűbb vonatairól.

Erről írtam az előbbiekben, hogy itt a témáról csak óvatosan lehet beszélni.

 

Tisztelet az áldozatoknak!

Respect! Pont a kényes téma miatt próbál az ember a vasúti vonatkozású tényeknél maradni. Mert végeláthatatlan OFF-olás lenne itt.

 

Hogy egy kicsikét más jellegű példát hozzak: Számos könyv foglalkozik a II. világháború fegyverievel, és azok is a technikai leírásokkal foglalkoznak, és nem azzal, hogy hány ember esett el vagy lett örökre nyomorék ezeknek köszönhetően.

Előzmény: M63 010 (408544)
M63 010 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408544

Kösz. Ezek legalább konkrét kézzelfogható adatok.

 

És még egy gondolat. Szó esett már arról, hogy vajon a vasutasok hogyan tudták végrehajtani ezt a szállítást, vajon csak egyszerűen egy feladatnak tekintették? Lehet. Hiszen most már itt is tisztán logisztikai problémaként beszélünk a világ legszörnyűbb vonatairól. Tisztelet az áldozatoknak!

 

Minden egyéb vélemény kifejtésére van számos más topik, és a téma túlságosan kényes ahhoz, hogy itt a száraz tényeken kívül túl messzire menjünk!


Hogy mennyire kényes dolog ez, arra ékes bizonyíték az, hogy még 70 év után is kártérítést akarnak kérni egyes szervezetek a vasúttól emiatt.

 

 

Előzmény: Rollende Landstrasse (408539)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408543

Ja, köszönöm, de éppen itt viszonylag ritkán előkerülő területről van szó.

sörivóvagyok Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408542
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2014.05.16 0 0 408541

A beillesztett kép az egyik legismertebb fotósorozatból van, az úgynevezett "Auschwitz album" része. Nagyon jól dokumentált a története, és épp ezek a képek a legbiztosabb támpontok a magyar szállítmányok történetéhez. Több magyar túlélő felismerte az albumban a hozzátartozóit.

Előzmény: GOLAZ111 (408540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!