Keresés

Részletes keresés

Dash 9 Creative Commons License 1 napja 0 0 51922
Üdv!

Ugyanúgy az Imre utcai megállónál lévő átjáró is meredek volt, valószínű ezért is szüntették meg.
Előzmény: gallo (51914)
John Howard Creative Commons License 2 napja 0 3 51921

Biztosan. A Pirosrózsa utcai nem kapott fénysorompót már, ott végig "szakállas" sorompó volt, ismereteim szerint.

 

[Hihető az 1976-81 körüli időpont a megszűnésre. Én '82-ben kezdtem dolgozni az akkori EMG-ben, sokszor mentem reggel HÉV-vel egy megállót, és akkor már nem volt meg az átjáró. A nyoma még látszott eleinte, de már le volt zárva az átjárás. Volt viszont pici trafik a sarkon, sokszor vettem ott reggelente cigarettát (Húúú, akkor már dohányoztam, és most, úgy bő negyven év után, már lassan egy éve nem gyújtottam rá; hurrá!). Olyan kicsi, hogy szinte csak a trafikosnéni fért el benne ülve. Talán Szőczeyné volt a neve. Emlékszik valaki rá? Meddig lehetett ott a kis trafikosbódé?]

Előzmény: Alien Angel (51920)
Alien Angel Creative Commons License 2 napja 0 0 51920

A második cikk 1983. szeptemberi, de a fentol.hu 1983 májusában készült légifotóján már nincs meg az átjáró, így a cikk feltehetőleg akkor már csak a Thököly úti útátjáróra hivatkozik.

Előzmény: Alien Angel (51919)
Alien Angel Creative Commons License 2 napja 0 1 51919

Megnéztem neked gyorsan az Arcanumon, bár tapasztalatom szerint nem mindig könnyű megtalálni benne, amit keres az ember. Ugyan a Pirosrózsa utcát nem leltem megemlítve, de valószínűleg az alábbiakkal összefüggésben szűnhetett meg az az átjáró:

 

"A többi HÉV-vonalon is folyik a munka, jelenleg szakaszonként felújítják az Örs vezér tér—Gödöllő közötti pályát. Biztonságosabbá válik a munka és a közlekedés a Szentendre, Gödöllő, Ráckeve vonalakon a szintbeni közúti átjárók felülvizsgálatával, átépítésével. Az illetékes tanácsokkal megvizsgálták, hogy melyik átjáróra nincs szükség, míg a nélkülözhetetlenek különféle védő óvó berendezést kapnak." (1981)

 

"Idei tervükben szerepel az is, hogy a nagyiccei állomás térségének biztosítóberendezését felújítják. Fontos ez, hiszen van benne egy fénysorompós közúti átjáró is, aligha kell ecsetelni, mennyire fontos a rendbehozatala." (1983)

 

Hogy az az "egy fénysorompós közúti átjáró" a ma is meglevő Thököly úti volt (tehát a keresett ekkor már nem volt meg), vagy az állomáshoz valamivel közelebbi, akkor még esetleg létező Pirosrózsa utcai, azt nem tudom.

Előzmény: John Howard (51918)
John Howard Creative Commons License 2 napja 0 2 51918
Igen, ebben lehet valami. Bár hatkocsis MVIII-PXV szerelvényeket váltottak az NDK -csodák nagyegységben, de az én emlékeim szerint csak később, talán akkor, amikor azok átkerültek a ráckevei vonalra. Talán 1976 körül? Addig csak három kocsis kisegységek rémlenek a vonalon. 1971 biztosan téves a _teljes_ MIX cserére; mi 1972 végén költöztünk a Füredi úti lakótelepre, és még bőven évekig jártak az MVIII szerelvények. Az új kisegységek akkoriban csak a még régebbi MII-PIV (vagy valami ilyesmi) kéttengelyes szerelvényeket váltották, de csak lassan, nem is egyszerre. Egyidejűleg jártak ezek is, azok is. Talán először csak a cinkotai és csömöri vonatok lettek MIX, a kerepesi maradt a kéttengelyes M+P+P+M+P+P+M hét (!) kocsis szerelvény, a gödöllői meg a középbejáratú, néha Tigrissel vontatva...

Igen, talán 1976 körül lehetett a csere, talán akkoriban lettek meghosszabbítva a megálló peronok.

(Bár Rákosfalván is belógtak az MVIII-PXV szerelvények is a Szentmihályi úti átjáróba az Örs vezér tere felé évekig...)
Előzmény: JPeto (51916)
JPeto Creative Commons License 2 napja 0 0 51917

Át lehetne nézni az FSZU-kat is, mert a közúti átjáró megszűnése után az Örs irányú buszmegálló hátrább került a gyalogos átjáró közelébe, hátha van ennek nyoma.

Előzmény: JPeto (51916)
JPeto Creative Commons License 2 napja 0 1 51916

Sorompóval biztosított átjáró volt, legalább is egy 1960-as fotó szerint (vasutallomasok.hu oldalról)

 

Az évszámok ugyan nem vágnak össze, de rendszeres utasként úgy rémlik, hogy az ötkocsis MVIII-PXXV-ös szerelvényeket felváltó dupla MIXA belógott az átjáróba, előre nem lehetett helyezni a peront a gyalogos átjáró és a kiágazó iparvágány miatt. A régi szerelvény kb. 87 méter hosszú volt, míg a dupla NDK-s csoda 100 méter fölötti.

A járműcsere 1971-ben történt, míg a '72-es képen még működik az átjáró, ez az ellentmondás. Sajnos a régi hévesek már nem elérhetők, nem tudjuk megkérdezni őket, talán archívumokban lehetne utána nézni az állomás, a peron átépítésének. (BKV irattár, Kőér utca, de nehezen járható út.)

 

Az UVATERV 1960-as fotója

 

Előzmény: Adani_ (51910)
gallo Creative Commons License 2 napja 0 0 51915

Ha '83-ban már nem volt meg az átjáró, akkor nem sokkal előtte történhetett meg a lezárás. Sokat jártam akkoriban arrafelé és használtam is rendszeresen ott az átjárót.

Előzmény: Adani_ (51910)
gallo Creative Commons License 2 napja 0 1 51914

Sashalom és Nagyicce között, az Albán utcánál is volt egy nem biztosított átjáró. Mivel egy utcával kijjebb (Jászhalom utca) laktam, motorral és kocsival is rendszeresen használtam azt az átjárót. Kocsival észnél kellett lenni, mert eléggé meredek volt (fennakadás).

toto92 Creative Commons License 2 napja 0 0 51913

Esetleg - ha van hozzáférés az Arcanumhoz - újságokban keresni, hátha írtak róla? Vagy legalább HÉV-felújításról és akkor legalább feltételezni lehet hogy ahhoz kapcsolódóan szűnt meg.

Előzmény: John Howard (51911)
pizo Creative Commons License 2 napja 0 0 51912

Köszönöm!

 

Zoli

Előzmény: Adani_ (51910)
John Howard Creative Commons License 2 napja 0 0 51911

Igen, köszönöm, ezeket néztem-láttam, de ennél a tizenhúsz év intervallumnál pontosabban érdekelne az időpont.

Előzmény: Adani_ (51910)
Adani_ Creative Commons License 2 napja 0 1 51910

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/130809?r=1&c=2136646.232988:6026396.047808:9

 

1972-ben megvolt, 1983-ban már nem.

 

Ráadásul nem biztosított átjáró volt itt.

Előzmény: pizo (51908)
Adani_ Creative Commons License 2 napja 0 1 51909

Fentrol.hu oldalon érdemes nézelődni:

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/130873?r=1&c=2133239.03228:6025318.5648954995:9

 

Itt pl. látszik az átjáró jó felbontású kép készült róla

 

1992-ben majd 20 évvel később már semmi

 

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/139530?r=1&c=2133239.03228:6025318.5648954995:9

 

 

Egy lezárt átjáró volt még Ilonatelep és Kistarcsa kórház között is, emlékszem még 2010-ben is, mikor napi szinten jártam hévvel Gödöllőre is láttam vasrudakkal volt elzárva, akkor még a Ganz kitérő is megvolt Böskepark és Szentjakab között ill. még fotóztam akkoriban a Ganz hidat ,ami már földkupacokkal volt lezárva, hogy ne lehessen rámenni, mert rozoga volt már akkor is. 

Előzmény: John Howard (51906)
pizo Creative Commons License 2 napja 0 0 51908

Az Arany János utcánál is volt átjáró, látszódnak a nyomai.

 

Zoli

Előzmény: Il Leone (51907)
Il Leone Creative Commons License 2 napja 0 0 51907

Ez jó kérdés, engem is érdekelne, mert most csak az biztos, hogy 1972-ben még kint volt a sorompó és nem volt lezárva, viszont 1983-ban már le volt zárva az az átjáró, de voltak a vágányok között betonlapok, tehát elvileg gyalogosan még át lehetett menni fizikailag.

Előzmény: John Howard (51906)
John Howard Creative Commons License 3 napja 0 0 51906

Tudja valaki, hogy mikor szűnt meg Nagyicce HÉV-állomás "belső" végénél a Pirosrózsa utcai átjáró, és vele együtt a sorompó?

trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 0 51905
Il Leone Creative Commons License 4 napja 0 1 51904

Köszi, így már értem a dolgot.

 

Az történt, hogy amikor a benzinkút épült a Kerepesi-Dózsa sarkon, akkor elkészült egy kis teremszerűség, amiből mindkét alagúttagba le lehet jutni az említett ajtón a felszínről.

Viszont az egy utólagos hozzáépítés, ami az eredeti terveken természetesen nem is szerepelhetett, és ami tuti, hogy nem olyan teherbíró szerkezet, ami elbírna egy metró vagy egy HÉV szerelvénynek akár csak egy-egy kocsiját is.

Valószínűsítem, hogy HÉV űrszelvényű jármű el sem férne benne.

 

Sajnos a felszíni lejárat irányából nem volt még szerencsém lemenni, de az állomásról üzemszünetben már elsétáltam az északi alagútnak a lefalazott végéig, a lőtéren viszont szintén nem jártam.

Előzmény: Lipooth (51901)
Lipooth Creative Commons License 4 napja 0 1 51903

De az egyik alagút végülis átmegy a vonali alagút fölött. Ezt is hívhatjuk kereszteződésnek. Azt hittem, erre gondoltál.

Előzmény: toto92 (51902)
toto92 Creative Commons License 4 napja 0 0 51902

Hogy a gödröt minek nevezzük, azon lehet vitatkozni

 

Ha a vágányok nem keresztezik egymást a föld alatt akkor az nem vita tárgya hogy ami megvan azt nem hívhatjuk keresztező műtárgynak - én erről beszéltem, nem alagútcsonkokról.

Előzmény: Lipooth (51901)
Lipooth Creative Commons License 4 napja 0 0 51901

A lötérhez vezető utcai ajtó mögött van egy gödör. Ebben mindkét alagút vége megvan, az északi (ami a bal vágányba csatlakozik bele) le van falazva. A másik (a jobb vágányba csatlakozó) alagútban van a lőtér. Ez az állomás felől nem látszik, mert szintén el van falazva. Hogy a gödröt minek nevezzük, azon lehet vitatkozni, de mindkét alagút ott végződik.

Előzmény: Il Leone (51900)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 2 51900

A hivatalos BKV birtokában lévő tervrajzok szerint az alábbi cikkben szerepel két légifotó amire rá lett téve az állomási műtárgy nyugati vége, mely szerint ami írsz az pont nincsen meg.

 

Sőt a második légifotón látszik is, hogy a két tervezett HÉV alagút össze sem ér.

 

https://omnibusz.blog.hu/2022/04/18/tenyleg_nohab_mozdonyokat_rejt_a_2-es_metro_alagutja

Előzmény: Lipooth (51895)
toto92 Creative Commons License 5 napja 0 0 51899

Megvan maga a keresztezés is vagy csak két, egymástól független csonkaalagút a metró vágányainak két oldalán?

Előzmény: Lipooth (51898)
Lipooth Creative Commons License 5 napja 0 0 51898

Azt írta, hogy az állomás egyik végén sincs meg a keresztező műtárgy. A nyugati végén megvan, erre reflektáltam.

Előzmény: pizo (51897)
pizo Creative Commons License 5 napja 0 0 51897

Toto92 az Örs felőli végre gondolt. Régebben volt itt egy rajz, hogyan helyezkednek el most az alagutak a felszín alatt, de sehogy sem találom a hozzászólást - sem itt, sem a metrós topicban. Kb. 3 éve volt betéve valaki által.

 

Zoli  

Előzmény: Lipooth (51895)
Lipooth Creative Commons License 5 napja 0 0 51896

A kép lemaradt:

Előzmény: Lipooth (51895)
Lipooth Creative Commons License 5 napja 0 1 51895

Mindkét csonkaalagút megvan és a képen látható ajtó mögötti gödörben van a végük. Az észak felőliben vasúti vágány van, a másikban pedig a BKV lőtere.

Előzmény: toto92 (51894)
toto92 Creative Commons License 5 napja 0 1 51894

Ez van kész a Kerepesi út alatt (forrás ugyanaz):

 

 

Egyik végén sincsenek meg a keresztező műtárgyak.

Előzmény: pizo (51887)
_nyunyuka Creative Commons License 5 napja -2 2 51893

A Délitől metró Gödöllőig/Csömörig? Ez egy hatalmas f@$ság, már ne is haragudj.

 

Valóban az! Nem a metrót kell Gödöllőre vinni, hanem a HÉV-et a Déli pályaudvarhoz! Ha már hozzá kellene nyúlni a gödöllői/csömöri HÉV-hez, akkor már olyan jármű, aminek papucsa és csápja is van, alagút előtt szedő le.

Előzmény: altenberger (51889)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!