Keresés

Részletes keresés

kisfaludy1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97275

Ja nem így van !

("A fehérek az enyémek ! És a feketék ? Azok is !") :-)))

Előzmény: kisfaludy1 (97273)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97274

Örülök, hogy végre ismét tudsz a vasútmodellezésen is gondolkodni! :-D

Előzmény: kisfaludy1 (97271)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97273

Na meg azok is.

("Kié ezek a fehér birkák. Az enyémek ! És a feketék ? Azok is !") :-)

Előzmény: BaTTka 1 (97272)
BaTTka 1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97272

Nekem meg a jobboldaliak tetszenek :-)

Előzmény: kisfaludy1 (97271)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97271

A bal oldali fotó nagyon impozáns ! Ha hunyorogva nézek rá szinte már terepasztalnak látom.

Mögé az ívbe el tudnék képzelni egy hidat, vagy felüljárót.

Előzmény: Váltógyártó (97270)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97270

Befejeztem pár projectet! :-)

 

Egy ROCO R5-R6 geometriájú speciális íves hózentróger egy kiágazással, néhány PECO 19,5 fokos geometriájú H0e bányavasúti kitérő, és egy N-Nm vágányfonódás, mozgó rész nélküli kiágazással.

 

Több kép a váltós topikban itt.

 

   

Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97269

Ami a PIKO A sínrendszert illeti, abból a szempontból jó, hogy minden elmegy rajta. A gyenge pontjai a kitérők. Persze van, aki esküszik rá, és soha semmi bajuk nem volt, de legalább ennyien szidják, mint a bokrot. A jellemző hibák:

  1. A csúcssín lemezből készült, az egyenes kitérőn nagyon hosszú, nehéz mozdonyok képesek annyira elnyomni, hogy kisiklanak.
  2. A lemez csúcssín és a közbenső sínek találkozásánál a közbenső sín nincs megfelelően eldolgozva. Íves kitérőnél a mozdony hajlamos a nyomkarimával felugrani a közbenlső sínre és kisiklani.
  3. A szív kialakítása még a régi iskola szerinti, vagyis a kerék lefut a sínről egy műanyag platformra, a nyomkarimán végiggördül rajta, majd visszaül a szívdarabra. Ennek hátránya, hogy az alacsonyabb nyomkarimás modellek (pl. RP25 kerékkel), nagyot döccennek rajta, durvább esetben siklanak.
  4. A szívdarabnál a két ellentétes polaritású villasín belső végei túl közel vannak egymáshoz, így a kicsit szélesebb (de akár még szabványon belüli) kerekek képesek rövidre zárni.
  5. Rondák. A bumfordi szívdarab nagyon sokat ront a képen, és a PIKO A angolnál csúnyább kitérőt keveset láttam! :-)

Több alternetíva is létezik:

  1. A fentebb felsorolt hibák mindegyike kis kézügyességgel orvosolható (bár cink új váltókat egyből javítani!).
  2. Megépíted magadnak, ebben tudok segíteni.
  3. Megépítteted velem.
  4. Más rendszert választasz.
Előzmény: CsRob1 (97267)
somytomy Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97268

Digitális átálláshoz: A két rendszert úgy rémlik össze lehet kapcsolni, de nem egyszerű. Szerintem inkább járható út a "váltott üzem", azaz hogy a vágányzat digitális és analóg vezérlésre is kapcsolható (itt persze figyleni kell, nehogy a két vezérlés elektronjai összetalálkozzanak). Lényegében a betápot kell az analóg trafó, és a digitális központ között váltani. Arra figyelni kell, hogy digitális üzemre kapcsoláskor analóg mozdony ne maradjon a pályán.

A legtöbb korszerű dekóder képes analóg üzemben is működni, csak be kell kapcsolni az analóg módot. Az analóg mozdonyok viszont általában nem tudnak digitális pályán menni, bár egyes vezérlők tudnak olyat, hogy a digitális jel variálásával egy analóg mozdony még mászkálhasson a pályán (de ez tudtommal a mozdonynak nem igazán jó).

A kezdőkészlet választásánál szerintem leginkább a vezérlő tulajdonságait érdemes mérlegelni, hogy melyik az, amelyikkel még jó sokáig lehet elmenni anélkül, hogy beleütköznénk a korlátaiba. Régi analóg mozdonyok digitalizálásakor például biztos, hogy szükség lesz a magasabb CV-k (lényegében a dekóder beállításai) programozására, hogy szépen fussanak.

Előzmény: CsRob1 (97267)
CsRob1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97267

Sziasztok! Régi 1980-as évekbeli kalapsínes Piko modellvasút korszerűsítéssel egybekötött bővítését tervezem. A meglévő síneket fokozatosan cserélném Piko A-Gleisra. A tapasztalatok szerint megbízhatóságban, tartósságban, ár-érték arányban elfogadható-e ez, illetve ti milyen rendszert ajánlanátok. A fő felhasználó és később a továbbfejlesztő rajtam kívül egy most 10 éves gyerek lenne. Tekintettel az erős anyagi korlátokra, minél kisebb költséggel szeretném megoldani.

Mivel a jövő valószínűleg a digitális rendszereké lesz, felmerült az erre való fokozatos átállás ötlete is. Kérdésem, hogy a régi analóg sínrendszer összekapcsolható-e a digitálissal, lehet-e átjárás a kettő között, tudnak-e együtt működni. Digitális mozdony képes-e az analóg pályán közlekedni ("analóg módon"), illetve a meglévő analóg mozdonyok a digitális pályán?

Digitális rendszerből milyen kezdőkészletet ajánlanátok (Piko?), mire kell figyelni a kiválasztásnál?

Analóg rendszer irányítása megoldható-e számítógéppel, egyáltalán érdemes-e ilyenen gondolkodni?

rezgaras Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97266

Én "Weichenbauer"-t választanék, azt könnyebb kimondani. :-))

Előzmény: róbertke (97263)
rezgaras Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97265

Mit értesz azon, hogy "funkciókat bővíteni"? És milyen dekóderről van szó?

 

De amúgy gyere inkább át a "Digitális vasútmodellezés" fórumra, ott több hozzáértőt találsz!

Előzmény: K.István82 (97260)
diesel 693. Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97264

Weichenzauberer   !!!     (varázsló)  

 

 

Előzmény: róbertke (97263)
róbertke Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97263

váltógyártó - weichenhersteller

Előzmény: Váltógyártó (97261)
róbertke Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97262

Ezért írtam neked pár hónapja, hogy nyugodtan menj ki a nemzetközi piacra. 

Legalább a Facebookon változtasd meg a nevedet németre v. angolra!

Előzmény: Váltógyártó (97261)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.15 0 0 97261

BakkeR! Hogy valaki ilyen hányadék munkával ki mer állni a közönség elé, és árulni, a pofám leszakad! Az első váltóm különb volt, mint amit a csávó itt kínál! Én a kezem vágnám le inkább, mint hogy ilyet bárkinek odaadjak! :-(

 

http://jamestowntrains.com/turnouts/standard-gauge-turnouts

K.István82 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 97260

Üdv,mindenki.

Abban szeretnék segitséget kérni,hogy egy meglévö hangdekóderen amin a mozdonyhang és egy kürt van lehet e funkciókat bőviteni?

tisztelettel :K István

makako293 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 97259

Hopp, ez félrement, kérem a moderátor törölje, ha lehet... Elnézést.

Előzmény: makako293 (97258)
makako293 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 97258

Üdvözlet!

 

Eladó nyitott tehervagon, doboza nincs, hungarocellt tudok adni hozzá. Szinte új! 2000.-

I profilos rövid egyenes sínek, csomagban (5 csomag) 500.-/csomag

  Festéktartó állvány (festékek nélkül) 1500 .-   Airbrush palack (bontatlan) 1500

 

Érdeklődni e-mailen, Budapesti átvétel, vagy posta.

szuromia Creative Commons License 2014.12.14 0 0 97257

:D

Előzmény: Váltógyártó (97254)
rezgaras Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97256

Na azt nem mondtam, hogy nem használom az elszivót. :-)) Egyébként a legutálatosabb dolog a fotolakk. Az tényleg elképesztően büdös és sokáig érezni. :-((

 

Előzmény: Váltógyártó (97249)
gab94 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97255

Köszi!!

Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97254

BakkeR! A te linkeden 1 forinttal olcsóbb! :-)

Előzmény: szuromia (97252)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97253
Előzmény: gab94 (97251)
szuromia Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97252
Előzmény: gab94 (97251)
gab94 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97251

Segítséget kérnék!

 

Valamikor 1980-as években kaptam szüleimtől PIKO modellvasutat. Tavaly előszedtem a gyerekeimnek és minden tökéletesen működik (2 mozdony, 5-6 teher- és 3 személykocsi, 4 váltó összesen 3 készlet - annó NDK-s - cucc.

Na most a fiúk karácsonyra fognak kapni - keresztszülőktől - hozzá egy újabb - új szintén PIKO - készletet, de ahogy elnéztem más a síncsatlakoztatás mint régebbieknél, nehéz lesz összehozni.

 

Milyen megoldás van, esetleg akad valamilyen közbetét ami - nem drasztikus megoldásra gondolva - segíthet megoldani a problémát. /a régi sínek a sínszálban csúsznak egymásba, az újabbak alul talpfánál/.

 

BaTTka 1 Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97250

Régebben én is a műhelyben fújtam. Még most is festékes a padló :-) Csak a nitrohígító szedi fel hatékonyan. Aztán úgy döntöttem hogy inkább a szabadban fújok. Még télen is. Igaz nekem a fákhoz nem kell túl precíznek lennem, gyakorlatilag max fél percig tart egy-egy etap. De még egyszer nem megyek be a zárt térbe fújni. Így is büdös, pedig bent már csak párolog.

Előzmény: Váltógyártó (97249)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97249

Hidd el, ha 5,5 légköbméteres helységben fújsz másfél órán keresztül, felértékelődik a maszk szerepe! Főleg elszívó nélkül! Volt, hogy még másnap reggelre sem ülepedett le a festékköd! :-)

Előzmény: rezgaras (97248)
rezgaras Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97248

Én ugyan nem viselek védőmaszkot, de még az sem fordult elő, hogy magam felé fújjam a festéket. :-))

 

Előzmény: Váltógyártó (97242)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97247

Aha... :-)

Előzmény: nazareth (97246)
nazareth Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97246

Jessz! Ezt kezdted (újratervezni) a Temofeszten, ugye? :)

Előzmény: Váltógyártó (97245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!