Szerintem ne keverjük össze. Van akinek nincs se pénze se igénye, ezért jár öreg, undorító, koszos, szétrohadt, műszakilag alkalmatlan rozsdadobozban és elvárja egy komplett lakatolás/fényezés legyen meg 50e-ből.
Van akinek második hobbi autója van és azért az, mert azért van oda. Van "jól" fizető munkája, pénze rá, hogy megcsináltassa és igénye a jó munkára, elvárása. De mivel Ő inkább azzal foglalkozik amihez ért és azzal akarja a pénzét keresni, majd abból kifizeti a mestert.. Válasszuk ketté.
Tény, ha magadnak csinálod, attól becsületesebb nincs és nem tudsz tenni szemrehányást senkinek sem.
Másokhoz hasonlóan amatőrként kezdtem majd egy éve kasztnizásba. Pont azért, amiért itt mások is már tettek és fognak is még tenni ilyet: öreg autóm van, amit vagy drágán javítanak, vagy sehogy akik ebből élnek és küzdenek a rezsiórabérrel nap mint nap. Ez egy olyan paradoxon amit nem lehet feloldani. Öreg autó=sok meló=drága ár, aki meg ilyet tart, nyilván nem gazdag, de azért tartós és jó munkát is akarna kapni. Nem nagyon tud ez összejönni mindkét fél megelégedésére. Nekem sikerélmény volt, bár a hobbimmá azért nem vált, belefáradtam mire elkészült. Azért jó érzés tudni, hogy ezt is meg tudom oldani ha kell. :-) Szóval Co2 hegesztőt végy, az inkább való kasztnizásra, az awi-t inkább szép tiszta munkákra szokás használni, érzékenyebb a koszra és a gáz is drágább hozzá, ráadásul nagyon is két kezes, egy hozzáférhetetlen helyen - amit Co2-al azért meg lehet taknyolni - nem tudom elképzelni a használatát. A Co2 ára amúgy nem olyan vészes, én eddig egy db 10 kg-os tele palackot vettem és még tart, pedig azért használtam bőven.
Válassz egy I-weld inverteres kombi gépet, a legjobban azzal jársz. Kicsit kellhet rajta mókolni, de alapjában véve jó. Száznál drágább lesz (130 kb.), de kifoghatsz egy keveset használtat is olcsóbban. Tényleg többet megtudhatsz a másik fórumban erről.
Ami a munkát illeti én megtákoltam a tavaszon az autómat úgy 300 óra alatt, múlt héten le is vizsgázott szépen. Sokan segítettek itt is tanácsokkal és a youtube meg aranybánya. Én is láttam kollégám autóján olyat, hogy külső lemezre tett foltot egy szakember átfedéssel, pár pöttyel rögzítve. Nagyon csúnya volt, a vastag kitt sem segített rajta, semmilyen olcsó ár nem tudta igazolni.
Viszont olyan helyen ahol nem látszik, sokkal könnyebb és gyorsabb egy kis átfedéssel dolgozni, pláne ha nincsenek is profi szerszámaid a foltok kialakítására. Ott azért ez nem ördögtől való dolog. Én is egy flexxel és 2-3 kézi lemezollóval és egy alap kalapácskészlettel kellett boldoguljak. Spéci gépek nélkül pedig elég nehéz pontos foltot csinálni pl. egy íves helyre. Viszont én mindenhol mindent végig hegesztettem, ahol hozzá lehetett férni ott kívül is, belül is.
Igaz csak pöttyönként, a végére értem az egésznek mire kezdett ráállni a kezem arra, hogy tudjak hosszabb összefüggő varratot is akár csinálni. Másik dolog, hogy sok helyen nem fér az ember hozzá, nem tudod tartani a pajzsot is meg a pisztolyt is , a fejpajzs nem fér a fejeden stb... szóval ott amúgy is úgy csináltam, hogy az ember céloz, szem becsuk, pöttyöl...és így tovább. Ahol jó a hozzáférhetőség, ott viszont sokat segít egy automata pajzs...
A munka és tűzvédelmi dolgokra viszont nagyon figyelj oda, mert ez veszélyes üzem minden szempontból! (én pl. beszereztem poroltókat is mielőtt belekezdtem a munkába, elolvastam a gázpalackokkal kapcsolatos szabályokat is meg minden effélét... )
Nem mondtam hogy senki nem akar ilyet csinálni csak azt hogy nem kell csodálkozni meg puffogni hogy valaki nem akarja megcsinálni sőt még megnézni sem. Én meg mondom őszintén nem szívesen csinálok ilyeneket de hát valamit kell csinálni és attól függetlenűl megpróbálom megcsinálni a lehető legjobban és tartósabban, persze kivéve ha van rá igény, de az is igaz hogy szívesebben állok neki egy ilyen munkának mint ha valaki azt mondja hogy csak ki kell gányolni azt jó az úgy, meg nincs is nagy fantáziám arra hogy összetákoljak valamit pedig gondolom nem kell nagy ész hozzá, én attól precízebbnek érzem magam.
Igen kevés. Kell maga a gép. Ehez általában nem jár palack meg reduktor, ráadásul ebben a kategoriában a munkakábelekkel is előfordul, hogy a géphez kapottat cserélni érdemes.
Hegesztő vásárlásán gondolkodom, kezdő vagyok, de érdekel a téma. CO-s hegesztést láttam folyamatában, de az eredmény nem tetszett. Ponthegesztések, és ahelyett, hogy élben hegesztettek volna, rápontoztak egy foltot. Nyilván így volt gyorsabb és olcsóbb is. AWI-s hegesztést viszont állítólag szépen lehet élben hegeszteni, csak sokat kell gyakorolni, ami nem gond, nem ebből fogok megélni. Egy-két lakatolás egy öreg autón és egyéb házkörüli melók, ehhez kéne, mégis számít, hogy néz ki a varrat.
Kb 100 ezret tudnék rászánni a cuccra (gázzal együtt). Túl kevés, vagy megoldható ennyiből egy új cucc?
Jó hogy kiderült. Nem akarok steven cartáccsal versenyezni, én tettem egy linket, azon láthatóak azok amiket eddig alkottam. azóta egy fokkal ügyesebb vagyok. Én Miskolc mellett Bükkaranyoson lakok, itthonra szoktam lakatolást vállalni. Jellemzően tizen-huszonéveseket, nem olyat amit pl Sanyi cartács is csinál, ahhoz kevés vagyok.
A fényezés is megoldható, a kollégám megcsinálja, különben is VW szerelmes.
Oké, akkor legyen egy nem sarkított, bár a hasonlatom nagyon is ült a helyzetre hiába ágálsz ellene.
Legyen egy másik szakma.
Azt hiszem erősen fel lennél háborodva ha fel akarnád újítani a 25 éves fürdőszobádat, és az ÖSSZES burkoló és kőműves elhajtana, hogy menj a fenébe, a régi csempét le kell verni, megnézni mi van alatta, hiszen lehet, hogy a vizessel is egyeztetni kell, hogy csövet cseréljen, meg talán a vakolat is szar lesz alatta és újra kell vakolnia és csak utána lehet csak az új csempét felrakni. Neki ez macera nem akar szarakodni vele, és egyébként is ugyanennyi idő alatt megcsinál két új építésű fürdőszobát, ráadásul nagyobbat is nyer rajta mert azért magasabb négyzetméterárat lehet elkérni.
És ha neked nem tetszik, hogy a hozzáértőnek aki ezt tanulta és ez a szakmája, derogál megcsinálni akkor csináld meg magad vagy vegyél egy új házat. Közben még le is szarozza a fürdőszobádat merthogy 25 éve sem volt már divat a pöttyös csempe.
hát örülök, ha itt a fórumon találok valakit, aki rendben megcsinálja. Öszintén!
Mert eddig nem találtam senkit.
Több öreg autót szeretnék csináltatni, de ha meghallják, hogy hány évesek elhajtanak. Rossz tapasztalatom volt, és igen, én is tudom, hogy nehéz meló egy öreg járgány, és én is tudom, hogy rejtett hibák is lehetnek, és nyílván ki is fizetem, amit korrektül megcsináltatok. De amikor telefonban már elhajtanak, ha meghallják az autó korát és típusát, azt már gáz, és erre irtam a 2 fél BMW-s szöveget.
Én csak lakatosmunkát és festést kérek, mert ahhoz nem értek, szerelni tudok, hegeszteni és festeni nem.
Szóval, egyik autó, ami mostani (tavasz, nyár) projekt lenne:
1995-ös VW T4 zárt dobozos hátsó kerékjárati ív javítás, és raktérben 20 cm hosszú és 5cm széles lyuk behegesztése foltozása és festése.
Nyírbátor, Nyíregyházától 40 km-re. Még nekem is meglepő volt amikor a rokonom még dolgozott és kérdeztem tőle,hogy hova való az autó, volt közte az ország nyugati felére eső is ( Győr ),de biztos fogsz találni közelebb is.
Azért ne keverjünk már össze egy rozsdaboglyát egy emberrel, tényleg elég sarkított példa. Lehet csak nekem vannak rossz tapasztalataim az emberekkel de akik ilyen autót akartak csináltatni mindenkinek az volt a lényeg hogy olcsó legyen persze előre mondjam meg hogy mennyibe fog kerülni, de azért olcsó legyen és nagyon jó is. Különben nekem nem az a bajom hogy kinek hány éves az autója és hogy meg akarja csináltatni hanem ez az irónikusnak hangzó szöveg zavart például: "vagy nem hiszik el hogy neked van, mert két fél darab e36-os BMW összerakásából és eladásából több jön be" De ha tévedek akkor elnézést. Megsérteni sem akartam senkit csak dühítő hogy meg vannak sértődve az emberek ha valaki nem akar elvállalni valami munkát.
Mint írtam kár,hogy messze vagyunk egymáshoz mert én az ilyen hozzáállású embereknek szeretek dolgozni aki megérti azt,hogy vannak előre nem látható bajok amik időközben jönnek elő. És ráadásul egyre kevesebb az ilyen mentalitású ember.
"Nem tudom ez miért fáj mindenkinek hogy nem akarják megcsinálni az idősebb autókat, én sem szeretek szarakodni velük mert olyankor lenne általában mellette olyan amivel sokkal kevesebb munkával keresek annyit de hát mindent egyszerre nem lehet csinálni."
Talán azért mert idősebb autója van és szeretné ha megcsinálná valaki?
De engedd meg, hogy egy kicsit megvilágítsam számodra a helyzetet egy erősen sarkított példával. Fájna-e neked ha a nyugdíjas (lásd idősebb) édesanyáddal nem foglalkozna az orvos, mert a fiatal emberek gyorsabban gyógyulnak, könnyebb meggyógyítani és kevesebbet kell velük vacakolni? És az ágyat (lásd akna/emelő) sem foglalják annyi ideig a kórházban (lásd műhely). És még több hálapénzt is adnak mint a nyugdíjas tud (lásd kevesebb munkával keres a doki ugyanannyit)
Fájna neked ha emiatt hazaküldenék az orvostól és nem vennék fel a kórházba?
Nem tudom ez miért fáj mindenkinek hogy nem akarják megcsinálni az idősebb autókat, én sem szeretek szarakodni velük mert olyankor lenne általában mellette olyan amivel sokkal kevesebb munkával keresek annyit de hát mindent egyszerre nem lehet csinálni. Ezt én mondom pedig én is sok szar rakást elvállalok mert muszáj. De aki nem ezzel foglalkozik vagy nem ez a szakmája az nem érti meg hogy mekkora szopás tud lenni.
Én meg pont azt mondom egy mesternek se mondd,hogy SÜRGŐS a munka ! Hidd el nem szeretik, amúgy meg nem az Intenzív osztályon vagyunk,ott sürgős a dolog.