Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.22 0 0 97285

Csatlakozó megfordítása?

Előzmény: Törölt nick (97284)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.22 0 0 97284

Sziasztok!

A következő a helyzet. Vettem egy Fuggert V43 335 GYSEV. Analóg pályán még vásárlás előtt kipróbáltuk. Akkor nem is volt gond, világított a menetirányba. Ma beletettem egy ICE-ből való 8-s tűs, hogy kipróbáljam. Ment is, de nem világít a menetirányba. Multimaus-sal minden gombot megnyomtam, de akkor sem. (Az ICE világít ezzel a dekóderrel) Azt szeretném kérdezni, hogy mit csinálok rosszul, miért nem világít?

A segítségeket köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.20 0 0 97283

Azoknak, akik követni szokták a blogomat, elindult a Facebook oldalam is, ide gyakrabban posztolgatok rövidebb dolgokat: https://www.facebook.com/stmodell?ref=hl

somytomy Creative Commons License 2014.12.18 0 0 97282

Elvileg a régi sínrendszeren is működnie kell a digitális vezérlésnek, mert a sín csak az áramot (meg a vonatot) vezeti. (Nem akarok hülyeséget mondani, de esetleg a betápsínnél lehet egy kondenzátor, ami zavarhatja a digitális rendszert. Analóg szakértők majd kijavítanak)

A vezérlő korlátain leginkább a progrmozási képességeit értem (előbb-utóbb szükség lesz rá). Az egyszerűbb (főleg a régebbiek, pl. a Roco LokMaus 2) csak pár CV-t* tudnak programozni (pl. mozdonycím, gyorsulás, lassulás, max sebesség) ami első körben általában elég is. A legtöbb dekóderben viszont bő száz CV van (ha nem még több), aminek a jelentős hányadát békén hagyja az ember, de ha csak egy darab kell közülük, és azt nem tudja átállítani a vezérlő, az bosszantó. Például a régi mozdonyok digitalizálásakor (meg néha új mozdonyoknál is) előfordul, hogy a terhelésszabályzást (ez lényegében a motort irányító program/algoritmus) kicsit állítgatni kell, hogy ne rángasson menet közben a mozdony.

"Előfordulhat, hogy bizonyos típusú vezérlők egyes dekóderekkel jobban, másokkal kevésbé jól működnek együtt?"

Tudtommal nem nagyon szokott, a szabványhoz elég jól igazodik mindenki.

 

*CV: beállítható számérték, ami a dekóder működését valamilyen módon befolyásolja. Ilyen lehet például a mozdony sebessége, gyorsulása, vagy a fényszórók fényereje.

Előzmény: CsRob1 (97280)
CsRob1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97281

Köszönöm a részletes választ. A "minden elmegy rajta" elég nyomós érv :) A váltókon való siklás ismerős, bár nálam nem is annyira mozdonyok, inkább a vagonok, különösen az alacsonyabb nyomkarimájú, és a műanyag kerekűek siklanak. Tolt üzemben max. 2-3 kör után szinte mindegyik... Feltételezem, hogy a mostani régi, kalapsínes rendszeremnél bármelyik most kapható  jobb.

A váltóid nagyon szépek és bizonyára jók is, nem kevés munkaóra lehet egy-egy elkészítése. Milyen sínprofilból készülnek?  

Más, jobb rendszer választása esetén, terepasztalra mi jöhet szóba? Roco...? 

Előzmény: Váltógyártó (97269)
CsRob1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97280

Köszönöm a gyors választ. "Digitális" sínrendszer és "analóg" sínrendszer között van különbség vagy a digitális vezérlés a régi síneken is működik? 

Vezérlő korlátain mire kell gondolni? Gondolom a mozdonyok gyorsítását-lassítását azért mindegyik tudja vagy ennek finomíthatóságában van különbség? Előfordulhat, hogy bizonyos típusú vezérlők egyes dekóderekkel jobban, másokkal kevésbé jól működnek együtt?

 

 

 

Előzmény: somytomy (97268)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97279

Én a feladást csak pénteken tudom megejteni, de akkor úgy feladom, hogy csak na! :-)

Előzmény: BaTTka 1 (97278)
BaTTka 1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97278

Most hogy mondod...nekem nem széles monitorom van, így két sorba jönnek a képek :-) Nálam a felső sor jobb oldali a nyerő :-) 

A csomagod elindult...

Előzmény: Váltógyártó (97276)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97277

Gondolkodni ? Ááá  !!!

Előzmény: Váltógyártó (97274)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97276

Akkor is csak a középsőt kapod meg! :-)

Előzmény: BaTTka 1 (97272)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97275

Ja nem így van !

("A fehérek az enyémek ! És a feketék ? Azok is !") :-)))

Előzmény: kisfaludy1 (97273)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97274

Örülök, hogy végre ismét tudsz a vasútmodellezésen is gondolkodni! :-D

Előzmény: kisfaludy1 (97271)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97273

Na meg azok is.

("Kié ezek a fehér birkák. Az enyémek ! És a feketék ? Azok is !") :-)

Előzmény: BaTTka 1 (97272)
BaTTka 1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97272

Nekem meg a jobboldaliak tetszenek :-)

Előzmény: kisfaludy1 (97271)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 97271

A bal oldali fotó nagyon impozáns ! Ha hunyorogva nézek rá szinte már terepasztalnak látom.

Mögé az ívbe el tudnék képzelni egy hidat, vagy felüljárót.

Előzmény: Váltógyártó (97270)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97270

Befejeztem pár projectet! :-)

 

Egy ROCO R5-R6 geometriájú speciális íves hózentróger egy kiágazással, néhány PECO 19,5 fokos geometriájú H0e bányavasúti kitérő, és egy N-Nm vágányfonódás, mozgó rész nélküli kiágazással.

 

Több kép a váltós topikban itt.

 

   

Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97269

Ami a PIKO A sínrendszert illeti, abból a szempontból jó, hogy minden elmegy rajta. A gyenge pontjai a kitérők. Persze van, aki esküszik rá, és soha semmi bajuk nem volt, de legalább ennyien szidják, mint a bokrot. A jellemző hibák:

  1. A csúcssín lemezből készült, az egyenes kitérőn nagyon hosszú, nehéz mozdonyok képesek annyira elnyomni, hogy kisiklanak.
  2. A lemez csúcssín és a közbenső sínek találkozásánál a közbenső sín nincs megfelelően eldolgozva. Íves kitérőnél a mozdony hajlamos a nyomkarimával felugrani a közbenlső sínre és kisiklani.
  3. A szív kialakítása még a régi iskola szerinti, vagyis a kerék lefut a sínről egy műanyag platformra, a nyomkarimán végiggördül rajta, majd visszaül a szívdarabra. Ennek hátránya, hogy az alacsonyabb nyomkarimás modellek (pl. RP25 kerékkel), nagyot döccennek rajta, durvább esetben siklanak.
  4. A szívdarabnál a két ellentétes polaritású villasín belső végei túl közel vannak egymáshoz, így a kicsit szélesebb (de akár még szabványon belüli) kerekek képesek rövidre zárni.
  5. Rondák. A bumfordi szívdarab nagyon sokat ront a képen, és a PIKO A angolnál csúnyább kitérőt keveset láttam! :-)

Több alternetíva is létezik:

  1. A fentebb felsorolt hibák mindegyike kis kézügyességgel orvosolható (bár cink új váltókat egyből javítani!).
  2. Megépíted magadnak, ebben tudok segíteni.
  3. Megépítteted velem.
  4. Más rendszert választasz.
Előzmény: CsRob1 (97267)
somytomy Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97268

Digitális átálláshoz: A két rendszert úgy rémlik össze lehet kapcsolni, de nem egyszerű. Szerintem inkább járható út a "váltott üzem", azaz hogy a vágányzat digitális és analóg vezérlésre is kapcsolható (itt persze figyleni kell, nehogy a két vezérlés elektronjai összetalálkozzanak). Lényegében a betápot kell az analóg trafó, és a digitális központ között váltani. Arra figyelni kell, hogy digitális üzemre kapcsoláskor analóg mozdony ne maradjon a pályán.

A legtöbb korszerű dekóder képes analóg üzemben is működni, csak be kell kapcsolni az analóg módot. Az analóg mozdonyok viszont általában nem tudnak digitális pályán menni, bár egyes vezérlők tudnak olyat, hogy a digitális jel variálásával egy analóg mozdony még mászkálhasson a pályán (de ez tudtommal a mozdonynak nem igazán jó).

A kezdőkészlet választásánál szerintem leginkább a vezérlő tulajdonságait érdemes mérlegelni, hogy melyik az, amelyikkel még jó sokáig lehet elmenni anélkül, hogy beleütköznénk a korlátaiba. Régi analóg mozdonyok digitalizálásakor például biztos, hogy szükség lesz a magasabb CV-k (lényegében a dekóder beállításai) programozására, hogy szépen fussanak.

Előzmény: CsRob1 (97267)
CsRob1 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97267

Sziasztok! Régi 1980-as évekbeli kalapsínes Piko modellvasút korszerűsítéssel egybekötött bővítését tervezem. A meglévő síneket fokozatosan cserélném Piko A-Gleisra. A tapasztalatok szerint megbízhatóságban, tartósságban, ár-érték arányban elfogadható-e ez, illetve ti milyen rendszert ajánlanátok. A fő felhasználó és később a továbbfejlesztő rajtam kívül egy most 10 éves gyerek lenne. Tekintettel az erős anyagi korlátokra, minél kisebb költséggel szeretném megoldani.

Mivel a jövő valószínűleg a digitális rendszereké lesz, felmerült az erre való fokozatos átállás ötlete is. Kérdésem, hogy a régi analóg sínrendszer összekapcsolható-e a digitálissal, lehet-e átjárás a kettő között, tudnak-e együtt működni. Digitális mozdony képes-e az analóg pályán közlekedni ("analóg módon"), illetve a meglévő analóg mozdonyok a digitális pályán?

Digitális rendszerből milyen kezdőkészletet ajánlanátok (Piko?), mire kell figyelni a kiválasztásnál?

Analóg rendszer irányítása megoldható-e számítógéppel, egyáltalán érdemes-e ilyenen gondolkodni?

rezgaras Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97266

Én "Weichenbauer"-t választanék, azt könnyebb kimondani. :-))

Előzmény: róbertke (97263)
rezgaras Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97265

Mit értesz azon, hogy "funkciókat bővíteni"? És milyen dekóderről van szó?

 

De amúgy gyere inkább át a "Digitális vasútmodellezés" fórumra, ott több hozzáértőt találsz!

Előzmény: K.István82 (97260)
diesel 693. Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97264

Weichenzauberer   !!!     (varázsló)  

 

 

Előzmény: róbertke (97263)
róbertke Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97263

váltógyártó - weichenhersteller

Előzmény: Váltógyártó (97261)
róbertke Creative Commons License 2014.12.16 0 0 97262

Ezért írtam neked pár hónapja, hogy nyugodtan menj ki a nemzetközi piacra. 

Legalább a Facebookon változtasd meg a nevedet németre v. angolra!

Előzmény: Váltógyártó (97261)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.15 0 0 97261

BakkeR! Hogy valaki ilyen hányadék munkával ki mer állni a közönség elé, és árulni, a pofám leszakad! Az első váltóm különb volt, mint amit a csávó itt kínál! Én a kezem vágnám le inkább, mint hogy ilyet bárkinek odaadjak! :-(

 

http://jamestowntrains.com/turnouts/standard-gauge-turnouts

K.István82 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 97260

Üdv,mindenki.

Abban szeretnék segitséget kérni,hogy egy meglévö hangdekóderen amin a mozdonyhang és egy kürt van lehet e funkciókat bőviteni?

tisztelettel :K István

makako293 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 97259

Hopp, ez félrement, kérem a moderátor törölje, ha lehet... Elnézést.

Előzmény: makako293 (97258)
makako293 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 97258

Üdvözlet!

 

Eladó nyitott tehervagon, doboza nincs, hungarocellt tudok adni hozzá. Szinte új! 2000.-

I profilos rövid egyenes sínek, csomagban (5 csomag) 500.-/csomag

  Festéktartó állvány (festékek nélkül) 1500 .-   Airbrush palack (bontatlan) 1500

 

Érdeklődni e-mailen, Budapesti átvétel, vagy posta.

szuromia Creative Commons License 2014.12.14 0 0 97257

:D

Előzmény: Váltógyártó (97254)
rezgaras Creative Commons License 2014.12.13 0 0 97256

Na azt nem mondtam, hogy nem használom az elszivót. :-)) Egyébként a legutálatosabb dolog a fotolakk. Az tényleg elképesztően büdös és sokáig érezni. :-((

 

Előzmény: Váltógyártó (97249)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!