Bejött a műhelybe egy Volvo S60 5henger Turbó motorral szerelt autó. Motorkódja: B5204T5 A vezérlés összerakásakor a két vezérműtengely rögzítése megtörtént és a főtengely is jelre volt tekerve. A módosító kerekek fel voltak lazítva (központi torx csavar ami a tengelyhez rögzít és a 3db csavar ami a fogaskereket rögzíti a módosító kerékhez. A fogaskerekeket bal irányba ütközésig eltekertem majd felraktam a vezérműszíjat és ráengedtem az automata feszítőt. Eddig a főtengely jelen volt és a két vezérműtengely is a stiftezés végett. Ekkor kollégám segítségével a módosító kereket 2/3 irányba előfeszítettük, majd lehúztuk a módosítókerékhez képest a fogaskereket. Ezt megtettük a másik módosítóval is. Ez után még mindig jelen volt a vezérlés mindenhol, így utolsó lépésként lehúztuk a módosító kerekeket a vezérműtengelyekhez képest. Ekkor kivettem a stiftezését és körbeforgattam a motort. A jelek stimmelnek alul és felül. Érdekességeként észrevettük, hogy ha forgásiránnyal ellentétesen tekerjük a vezérműtengelyek állnak, míg a főtengely forog és 3fog eltérés után érezni, hogy átadja a hajtást a módosító kerék a vezérműtengelyeknek. Ezek után, ha forgásiránnyal megegyezően tekerem újra jelre kerül alul és felül is. Ennél a vezérlésnél ez természetes?
Egyenlőre nem mertük beindítani, amíg egy már jártas szerelő egyet nem ért az összerakás folyamatával. Előre is köszönöm!
Sziasztok! Volna egy 2001-es Opel cora c kis kocsim 1.7 dízellel (y17dt) és a klíma csöve elvan törve már vagy 6 műhelyben voltam de senki hozzá se tudott szólni.... tudnátok egy normális műhelyt mondani esetleg egy klíma specialistát?: )
Már össze lett jelölve. Nem mozdul. Azota hogy kicsereltek nem szabadonfutosra nem hasznalom a kocsit kulfoldon vagyok. De akkor kicseréltetem. Ehhez generátoros kell vagy egy sima szerelö is ki tudja cserélni ugy hogy benne van a kocsiban a generator.?
100% alatt nem tudom mit értesz, a szabadonfutó nélküli generátor(főleg ha 120 amperes) nagyon rángatja az ékszíjfeszítőt(annak rugóját), "lebeg" a szíj, főleg alapjáraton, vagy alatta(indulásnál jellegzetes morgó hangja van), előbb-utóbb kinyúlik a rugó, ezért még jobban lebeg...stb.
A főtengelytárcsában ha elszállt a gumi rezgéscsillapító, akkor általában meg is csúszik, annak meg hangja van, az ékszíjcsúszáséhoz hasonló.Alkalmanként szemmel is látható, hogy üt, ez összekeverhető a főtengely végének elnyalódása miatti tárcsakóválygással.
Főtengelytárcsát egy darab filccel, vagy hibajavítóval jelöld össze(külső-belső részét), utána indítsd be/állítsd le az autót, ha elmászott a jel, akkor tárcsacsere.Generátort alakíttasd vissza szabadonfutósra mindenképpen, az ékszíjfeszítőd meg reménykedj, hogy megúszta(szaki meg tudja róla mondani, hogy jó-e).
Meg nem árt, ha a hosszbordás szíj nincs elkopva-kirepedezve.
Más titka úgy rémlik, nincs a tdi ékszíjtémának(ja, az ékszíjfeszítő tengelyét nem árt kihúzni a házából, és lezsírozni, hadd mozogjon könnyen).