Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2018.02.16 0 0 15682

Amerikában árulnak igazi fából ilyen hornyozott lapot. A Kandó mozdony és a régi kocsi tetejére ilyet raktam. De ilyen van a fordítókorong járdáján is. Be kell pácolni, hogy sötétbarna legyen.

 

"Ah! Ámerikába! csak ott tul a tengeren, ott van az élet!
Ah! Ámerikába miért nem utazhatom én soha véled
ott van az élet, a pénz, az öröm, s a kaland tere, küzdeni tér:
tengve a drága kenyéren unalmasan itt nyavalyogni mit ér?"

 

Babits: Mozgófénykép

 

Előzmény: Conrail (15680)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.16 -1 0 15681

0,5-ös PS lemezem volt. Az könnyen megmunkálható. A többi részen a kasztnin gyárilag rajta volt a járófelület.

Ezek után mi lett volna a balsafa előnye?

Előzmény: Conrail (15680)
Conrail Creative Commons License 2018.02.15 0 0 15680

Nem lett volna jobb Balsafa csíkból-csinálni a tetőjárdát??

Előzmény: alkotasu (15679)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.15 -2 1 15679

Van mit átalakítani, javítani az MSE modellen ahhoz, hogy DV-s legyen belőle. Most éppen a tetőjáró deszkák (vagy minek hívják) kipótlásán van a sor. Kis sztirol csík, kapargászás, ragasztás, gittelés... Szerencsére a gyári kasztni sem egy precíz valami, így a javítás helye sem lesz feltűnő... :-)

 

 

 

Aztán folytattam a behúzottvégű Da kocsit is, az ajtók még nincsenek beragasztva, de akkuláda már van. Hála H0totyának.

 

Persze az akkuládán kell még gyönyöríteni (pontosítani) még, de kezdeménynek szerintem jó. Jobb sokkal, mint a Fugi.)

A feljáró lépcsőn még agyalnom, próbálkoznom kell.

mv rfm Creative Commons License 2018.02.13 0 0 15678

Sziasztok!

 

Tisztelettel érdeklődnék, hogy idehaza hozzá lehet-e jutni a Peco Code 70 vágányzatához vagy az azzal megegyező méretű más gyártó termékéhez. Előre is köszönöm a segítségeteket!

Conrail Creative Commons License 2018.02.07 0 0 15677

Te is rézmodelleket matricázol?

Előzmény: braun (15676)
braun Creative Commons License 2018.02.07 0 0 15676

Nem. Felrakod a matricát és amikor már a helyén van, és részben megkötött a ragasztó, akkor vágod meg a bordák mentén és utána egy csepp lágyítóval eldolgozod az éleket. Egy dologra kell figyelni, ha túl nagy a rés, akkor a matrica függőlegesen torzulhat.

Előzmény: rezgaras (15675)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.07 0 0 15675

Mármint úgy érted, hogy ragadás után a rés mentén felvágod és lágyító alkalmazása mellett behajtod a résbe? Igen, ez egy lehetőség. Kicsit tartottam ettől, mert előfordult, hogy a már megragadtnak gondolt matrica elcsúszott és összegyűrődött.

 

A másik kellemetlen tapasztalat az volt, hogy a MicroSol elvileg régi matricát is fel tud szedni, de ez - legalábbis ezekkel - nem működött. A felragadt, hibás matricát le kellett vakarni és több helyen a festék is lejött alóla.

Előzmény: braun (15671)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.07 0 0 15674

Igen. Az első kocsi nagyjából az 1.vh. előtt készített állapotot mutatja, a második az utána készített sorozatot. Mindazonáltal nem tudom biztosra, hogy tényleg ezek voltak-e a különbségek, de ilyeneket lehet megfigyelni. A kerék tömör, nem küllős, a csapágyvezeték hajlított, nem egyenes és új, egy részes csapágyház van rajta.

Előzmény: Conrail (15672)
zolti1001 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 15673

Nos, ez már művészet! Minden tiszteletem a Tied!

Előzmény: rezgaras (15664)
Conrail Creative Commons License 2018.02.06 0 0 15672

http://erojr.home.cern.ch/erojr/Content/Picmenu/Models/ghcar_pic-rdy_m.htm 

 

Kerékpárok felfüggesztése, csapágyazása a helyes megfejtés?

Előzmény: rezgaras (15670)
braun Creative Commons License 2018.02.06 0 0 15671

Én ilyenkor meg szoktam vágni pengével a matricát.

Előzmény: rezgaras (15670)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.06 0 2 15670

A legtöbb helyen a matrica besüllyed a résekbe, mert a felrakás során bőven rakok rá lágyítót (Micro-Sol). De van ahol nem lágyul meg eléggé.

Előzmény: braun (15667)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.05 0 0 15669

Szerintem ez amiatt van, hogy a matrica a száradás alatt/után kicsit zsugorodik. Én is tapasztaltam ezt a jelenséget a teherkocsiknál, nem nagyon volt nekem olyan, hogy a mélyedés aljára rátapadt volna a matrica.

Előzmény: braun (15667)
alkotasu Creative Commons License 2018.02.05 -1 2 15668

Ugggyanmá'...

 

Életben nem is láttad, ezek a matricák annyira vékonyak, hogy csak hosszas keresés után, nagyító alatt találnád csak meg.

Nem mindenható dolog a tamponozás. Főleg nem egyedi daraboknál.

 

Az, hogy Te a sorozatban készített modelljeidet tamponozod, teljesen érthető, logikus, mert sokkal termelékenyebb és így gazdaságosabb módszer a szépsége mellett. De rezgaras esete kicsit más. Ott teljesen rendben van a matrica ebben a minőségben. A jó minőségű nyomtatóval tűéles feliratokat, vonalakat lehet készíteni, a jó fólia meg már gyakorlatilag láthatatlan egy lakkréteg után.

Előzmény: BorKi (15666)
braun Creative Commons License 2018.02.05 -2 0 15667

Szia Rézgaras!

Észrevétel, nem kötözködés, de én a teherkocsiknál hiányolom, hogy a deszkák közötti hézagokat átfedi a matrica.

 

Előzmény: rezgaras (15664)
BorKi Creative Commons License 2018.02.05 -5 1 15666

Nekem van kalapom, de meg sem mozdítom! Ez a kategória már nem vizesmatricázásról szól! Szerintem iszonyatosan rontja az összképet.

Előzmény: Conrail (15665)
Conrail Creative Commons License 2018.02.05 0 2 15665

Te jószagú...

Emelem nemlétező kalapomat eme ékszerek alkotója előtt!! :-))

Előzmény: rezgaras (15664)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.05 0 8 15664
alkotasu Creative Commons License 2018.01.26 0 0 15663

Szerintem ilyen nagyságrendi eltérés nem lehetett a MÁV és a DV között. Ha megnézed a képet, szemre nem tűnik olyan alacsonynak a főkeret magassága. Úgyhogy egy újabb rossz pont a modell gyártójának. Én meg kínlódhatok a kicsi, esetleg olvashatatlan feliratokkal...

 

(Egyébként jó, hogy írod, majd megnézem, hogy az Aa 1224-es kocsimnál mekkorára sikerült csinálnom. Mert azt csak szemre, fénykép alapján, az arányokból saccoltam.)

Előzmény: rezgaras (15662)
rezgaras Creative Commons License 2018.01.26 0 0 15662

A MÁV-os kocsik főtartójának a magassága legtöbbször 240mm volt, ami H0-ban 2,76mm. Én 3x1-es réz C-profillal modellezem. Az elég a feliratokhoz.

 

A DV-t nem tudom.

 

Előzmény: alkotasu (15661)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.25 0 0 15661

Mindkettőben igazat adok Neked.

 

A konzol alatti hely esetében annyi van, hogy a mozgatáskor van egy kicsit több lehetőség, illetve ha egy picit hosszabb a matrica, mint a rendelkezésre álló hely, akkor lehet ez előny. Egyébként a betett fotón is látszik, hogy nem feliratoztak a konzol alá.

 

Arra azért kíváncsi lennék, hogy a főkeret I tartójának mekkora volt a magassága. A  modellen 2 mm, ami nem tudom, hogy mennyire lesz elég a kétsoros feliratokhoz.

Előzmény: rezgaras (15660)
rezgaras Creative Commons License 2018.01.25 0 0 15660

Azt hiszem, ennek a kitnek az a legnagyobb értéke, hogy van. Azért mégiscsak más, mint nulláról kezdeni...

 

"De lehet, hogy a matricázáskor is jól jön még majd a sík felület."

 

Na ez azért nem olyan biztos! Azt figyeltem meg a két tengelyes kocsiknál, ahol a főtartó beljebb van és emiatt mindig van ilyen tartókonzol, hogy azok alá sohasem feliratoztak. Ez természetes is, hiszen feltehetőleg sablonnal készültek a feliratok és a konzol alá nehéz lett volna berakni a sablont. De ha nem használtak sablont, akkor is nehéz lenne a konzol alatt betűket festeni.

Előzmény: alkotasu (15659)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.24 0 0 15659

Azok után, hogy megláttam egy jó minőségű képet az ominózus poggyászról, majdnem sírva fakadtam.

 

 

 

Az alap (az illesztési pontatlanságokon, durva felületeket is túl) még elnagyoltabb, mint gondoltam.

A főkeret oldala egyenetlen és ocsmány volt, a gittelés nem hozott jó eredményt. Így vettem egy 0,3 mm vastag, 2 mm széles PS Evergreen profilt, és ráragasztottam. A főkeret alsó öve így kicsit vékonyabb lett, de még így is jobb, mint ha a gyári felületet meghagytam volna.

 

Az egyik ilyet talán sikerült abszolválni: a kalauzfülke túllógó része alá volt támasztva meghajlított laposvasakkal:

A teljes visszahajtást nem modelleztem. A rendelkezésre álló szerszámaimmal nehéz lett volna a főkeretre hajló részt visszahajlítani. De lehet, hogy a matricázáskor is jól jön még majd a sík felület.

 

2 dolog kipipálva a bő fél tucatnyiból.

 

Ugyanis a tetőre vezető korlát más volt, mint a KkStB kocsiknál, ezt módosítani kell. Fel kell ragasztani a kutyaól ajtót, mert a gyári kialakítás ronda, és nem is lyukas. (Mentségükre legyen mondva, a KkStB kocsikon ez nem volt perforálva, így az út végén lehet, hogy döglött kutyákat szedtek csak ki - de legalább nem zavarták a vonatvezetőt.)

Az ajtókon a 2-2 db. fogantyút pótolni kell.

Az ajtók vezetőléceit is fel kell applikálni.

A harmonika átjáró fölé nem tettek gyárilag védőlemezt.

A gyári forgóvázon levő lépcsőket helyettesíteni kell. (A gyári forgóváz kerékrögzítési megoldása rettenetes volt.)

 

Szóval van bütykölnivaló egy olyan kitten, ami elvileg mindent tartalmaz, de a minősége és a kidolgozottsága alapján az ötödét sem éri az árának.

 

 

Előzmény: alkotasu (15530)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.15 0 5 15658

:-)

Az igazság az, hogy mivel magamnak készítem a modellt, így elnéző vagyok velem szemben... :-))

(Mást úgysem tehetek...)

Előzmény: tom sawyer (15657)
tom sawyer Creative Commons License 2018.01.15 0 0 15657

Ha az vigasztal, ilyen a valóságban is simán előfordul :-). Egy nagyobb csatt után nem biztos, hogy sikerül pontosan olyanra vissza "szobrászkodni" a járgányt ,ahogy eredetileg létezett.

Előzmény: alkotasu (15656)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.15 0 0 15656

Teljesen igazad van, ha a modell teljesen pontos, meg ráadásul van mit szerkeszteni rajta. Jelen esetben a kiindulási alapnál voltak olyan eltérések, amik miatt ez nem volt lehetséges, csak kompromisszumok jöhetnek szóba.

Illetve lehetett volna az eltérő kocsiszekrényt felszerkesztve rajzolgatni, de ez akkor meg sem fordult a fejemben, meg egyébként is voltak némi számítógépes problémáim.

Na, majd ha nekiállok a másik végét reszelni, akkor majd meglátjuk, mennyire hasonlít a két vég. Ha meg lesz is pici eltérés, akkor sem fogok a kardomba dőlni, mert egyszerre a két végét úgysem lehet nézni - szerencsére.

Előzmény: rezgaras (15655)
rezgaras Creative Commons License 2018.01.15 0 0 15655

Én úgy szoktam az ilyet, hogy a CAD rajzot kinyomtatom papírra 1:1-ben és úgy vágom ki a vonal mentén. A nyomtatók meglepően pontosan nyomtatnak, ha jól be van a nyomtatás állítva (tipikus hiba, hogyha az ember nem figyel és nem tiltja le, akkor a nyomtató meghajtó-programja alapértelmezésben hozzáad egy keretet az oldalhoz, amitől kisebb lesz a nyomtatás!)

 

Előzmény: alkotasu (15652)
IP2000 Creative Commons License 2018.01.14 0 0 15654

"Az is lehet, hogy a papírmintát nagyobb ívben vágtad ott. "

Erre írtam, hogy a képen én úgy látom, ha papírt vágtad pontatlanul, akkor rendben van az ív.

 

Előzmény: alkotasu (15650)
róbertke Creative Commons License 2018.01.14 0 0 15653

Azért adott neked egy tippet IP2000 ....

Előzmény: alkotasu (15652)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!