Anyamnak van egy Saunier Duval cirko kombi keszulek. A vizkotol annyira eldugulnak a csovek, hogy most mar nem is ad meleg vizet. A csap szurojebol folyamatosan kell kiszedni a szemetet. Anyam azt mondja, hogy a cirko a hibas, mert a regi cirkoval nem volt gond, meg masnal is azt mondtak, hogy at kell mosni a rendszert. Evente at lehet mosatni, vagy venni kell ujat es akkor meg kemenyt es radiatort kell modositani.
Masnak is van ilyen problemaja?
Lehet, hogy itt kemenyebb a viz, mint mashol a varosban?
A Saunier Duval gepnek tudni kene ezt a problemat megoldani, vallalnia kene valakinek a felelosseget vagy a magan embernek kell a viz miniseget ellenorizni.
Nem ebben az orszagban elek, ugyhogy lehet, hogy hulyeseget kerdezek, de szeretnek neki segiteni.
SD Renova Star kazán nem adott melegvizet, de fűtés volt. Rokon jött (víz-gáz szerelő már huszonx éve) szétkapta és mondta, hogy a víz rész hőcserélőjere teljesen beállat a vízkőtől. Mondtam , hogy tegye vissza legalább fűtés legyen. Vissza is rakta, kipróbáltuk mindenok, fűtés ment. Erre mára leállt, csak pirosat villog, újraindítás után is. Kicsit furcsa kattogó hang jött felülről, ezért a burkolatot levettem, de semmi rendellenességet nem találtam. Miután nem vagyok szerelő csak átnéztem, hogy látok -e valamit ami szemet szúr. Egy dolgot találtam, mégpedig, hogy a panel lehajtogatása miatt a termosztát bejövő kábele kicsúszott. Ezt a két vezetéket visszakötöttem, de nem tudom , hogy melyik hova való volt, csak arra hagyatkoztam, hogy kb. melyik szál merre hajlott. Sajnos ezután sem lett jó.
Annyi még , hogy a víz betáp a HMV-re eddig nyitva volt , de tegnap elzártuk. Ma újra kinyitottam ,de nem számított ez sem.
Látom vannak itt kazánhoz értők. Hozzájuk lenne egy kérdésem. Van egy úgy 6 éves C12 H típusú nyílt égésterű kazánom. Mostanában kb. másfél hete leállogat..
A digitális hőmérő ilyenkor a hőfok helyett error - t ír ki. Általában áramtalanitom, majd újra áram alá és nagy nehezen újra indul.
A hőcserélőből kijövő melegvíz csövön /baloldalt / van két érzékelő is , az egyik valami hőlem szerűség, a másik pedig egy vékony műa. cső ami az elektromos dobozba megy.
Anno 3,5 éve valami hasonló volt a baj, az akkori szerelő pillanatok alatt cserélt valamit azóta működik. még megjegyezte, hogy a védő ő mérséklet 68 fokra van beállítva. Valóban néha megjeleni A P68 C jelzés. Esetleg tud valaki tanácsot adni. A szerelőm per pillanat nem elérhető, mással pedig nem kísérletezem.
Főleg mert még megy a készülék csak nyögve - nyelösen.
Szerintem a manuális szellőztetés nem kivitelezhető olyan mértékben, hogy az segítsen. Mi résszellőzőket építettünk be. Nekünk megoldotta a problémát. Ha nem akarsz ilyeneket beépíteni, fordítsd 45°-os szögbe az ablakok kilincsét. A műanyag ablakok általában ilyenkor nem zárnak teljesen és tud szellőzni a lakás. Sajnos a hermetikus zárás a nyílászárók fejlesztése során rossz iránynak bizonyult.
Lenne egy kérdésem, amit nem biztos, hogy a legjobb helyen teszek fel, de ha tudok jobbat, akkor linkeljétek be!
Szóval van egy turbós kombi-gázkazánunk, aminek az üzemével nincs is semmi gond, azt leszámítva, hogy csak éppen tudja felfűteni a lakást. Értsd: 20,5 fok fölé nem megy a hőmérséklet. A fali termosztátot már kikötöttem, direktbe van összekötve a vezérlővezeték. A lakás 39 m2, három oldalról szabad, másik három oldalról szomszédokkal határolt. Sehol nincs szigetelés, a fal anyaga tégra (60-as évekbeli emeletráépítés). A lakásba 4,5 kW-nyi radiátorteljesítmény van. Eddig 3,5 volt, most plusz egy kilowattot beépítettünk (nagyobb törölközőszárító és három soros radiátor), de ennek következtében sem (!) emelkedett a hőmérséklet. A lakás három résszellőzővel rendelkezik. A kazánunk: Sauner Duvel F24 (hőfokszabályzó nélküli verzió).
A kazán most úgy üzemel, hogy 8 prcig fűt, aztán 20 percig nem. Amikor kikapcsol a kezem éppen elbírja a cső hőjét (mérni sajnos nem tudtam), amikor visszakapcsol, akkor maximum langyosnak mondható. Kérdéseim a következők lennének:
1) Szerintetek elegendő a radiátorteljesítmény ekkora lakásba a fentebb írt körülményeket figyelembe véve?
2) Lehetséges-e az, hogy a kazánunk későn kapcsol vissza, hogy újra felfűtse a fűtéskörben lévő vizet?
a) Ha igen, akkor hogyan tudom állítani a kazán termosztátjának kapcsolási hőmérsékleteit? Kijelző nincs, szabályzó kívül nincs... Elképzelhető, hogy a burkolat alatt van egy szabályozó tekerő valami? Vagy ezeket csak szakszervizes tudja állítani a megfelelő készülékkel?
A megszokottnál jóval kisebb az őrláng, ezért már kétszer fordult elő, hogy elaludt, és természetesen a szivattyú üresen járt, ám a lakás hideg maradt.
Az őrláng kiszedhető csövét kifújtam (ezt egyébként a fűtési szezon előtt megtettem, tehát nem volt vészesen koszos a cső), a fúvóka szerintem szintén nem koszos.
Mi romlott el benne, lehet-e alkatrészcserével javítani, vagy mindenképp szerelő kell a dologhoz?
Melegviz engedésekor bekapcsol a láng, hallható a szikrázttató elektronika - fentröl a második led) (ha igy hivják) probálkozása, fellobban a láng fellvillan a felső led, majd elalszik és a felső két led kialszik. A viz továbbra is hideg.
A vizet nem zárom el, hanem folyamatosan folyik.
3-5 mp után megint gyujtási próbálkozás, kettes led fellvillan, majd begyullad és az első led is felvillan.
A következő problémára keresem a megoldást: a FÉG C24-es gázkazánunk nem üzemel telesen jól. Az őrláng rendesen ég, de az égéstér belobbantása(a termosztát bekapcsolásakor) elég esetleges. Van, hogy sikeres, van, hogy nem. Amit megfigyeltem, hogy a belobbantás pillanatában az őrláng lecsökken, visszahúzódik a csőbe. Egy lehelet, egy kézlegyintésnyi széláramlat már átviszi a lángot, de egyébként csak néha sikeres. Mi lehet az oka? Köszönettel: Malvin
Van egy Junkers zw 20 cirkóm, hétvégén elkezdett hülye hangokat adni, egyértelmű, hogy levegős, a nyomásmutató fél báron. Töltöm fel vízzel, de a nyomásmérő nem nagyon mozdult, pedig már a víz áramlás is megszűnt. A mutató meg se moccan. Ma vettem egy újat bele. Kiszedtem a régit, be az új. A régi továbbra is fél báron a szabad levegőn, az új nullán. Leveszem a flexi csövet akkor se jön a víz. A kazán most vígan megy, noha nulla a nyomás.
Jól sejtem, hogy a házban el van dugulva a manométer kiállása? Tisztított már valaki ilyet?
Van egy Junkers Ceraclass Acu ZWSE 24-5 MFA típusú kombi cirkóm. Kihívtam egy szerelőt tisztításra / karbantartásra, miután ez megtörtént észrevettük, hogy a kék led 4 villanással hibát jelez, a leírása szerint ez a nyomásszabáyozó-kapcsolóval függ össze.
Tegap még csak párszor csinálta, reset után délután egész végig nem. De ma már gyakrabban előjött a probléma (itthon dolgozom, ezért tudom közben figyelni). A szerelő, aki kint volt azt mondta, hogy csak tisztíthatja, de nem javíthatja (?? ezt nem is értem...) vegyem fel márkaszervízzel a kapcsolatot. De szerinte amíg működik, csak a led jelez, addig nem kell hozzányúlni.
Mennyire lehet nagy a baj? A fűtés és a meleg víz is működik egyenlőre, de lehet-e nagyobb gond, ha így használjuk a készüléket?
Illetve azt szeretném még megkérdezni, hogy egy ilyen általános karbantartásnak, amit a gázszerelők nyújtanak valóban van értelme? Sajnos már korábban is jártunk így, hogy a tisztítás után az elektronika meghülyült, akkor (egy másik szerelő volt) többször próbálta, de egyre rosszabb lett, végül már fűtés sem volt januárban... panelcsere lett a vége. Remélem erre most nem lesz szükség. :(
beraktam 19-re sajnos le is engedte 19-re. aztán beindult feltolta 23-ra majd leállt. gondoltam ok, 1 perc múlva újraindult és fűtött tovább és ezt még egyszer eljátszotta. szal jókor indul be de aztán nem áll le akkor amikor kéne... valami ötlet? köszönöm a mostani válaszod is.
Új albimban rági Junkers bojler ami a fűtést is intézi. 20-21-re állítottam be, de felfűti a lakást 24-re (egymás után többször is bekapcsol), majd nem fűt hosszabb ideig... 21 alá sztem megy, de a 24 tök bosszantó. Szerintetek mi a baj és hogy lehetne orvosolni? Előre is köszi.
Kérésem lenne: Vettünk egy házat Abony (Fejér) mellett és a fűtést szeretném átgondolni (gondoltatni) mert szerintem alul van méretezve. Sajnos az ügylettel belecsúsztunk a fűtési idénybe, tehát sürgős.
1+3félszoba (90m2), 10 db radiátor (ebből 5db 60x100as, a többi kisebb). A cirkó nyított rendszeren Fég18.
Tudtok ajánlani valakit, vagy legalább tanácsot miket kell lépnem, hogy megbízható fűtésünk legyen.
Sziasztok! Mostanában csináltattam radiátoros fűtést a lakásban (54nm) egy Fég ZCK 24HE kazánt tettek be, most hogy hidegebbre fordult az idő a műanyag ablakok alján vízpára jelent meg reggelre (mint eddig is a konvektornál és félek hogy penészesedni fog). A szobatermosztát nem kapcsolja be a kazánt mert így is 20 fok felett van a hőmérséklet, az lenne a kérdésem, hogy lehet érdemes lenne egy külső hőm.érzékelőt berakni, ahhoz viszonyítva melegítse a vizet? Ha igen, ehhez a típushoz milyet lehetne? A leírásában az van hogy el van látva a kazán szabályozóval csak az érzékelőt kell megvenni. Elképzelhető, hogy ezzel majd ki tudnám küszöbölni a penészesedést? Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv.
Köszönöm. Azzal kezdtem. De végül kiderült, hogy meghalt a keringető. Volt itthon egy évek óta nem használt Grundfos. Kitakarítottam, cseréltem. Tökéletes! :) Azért köszi!