Minap vásároltam egy husqvarna kereskedésben 3/8-os pico láncot, mikor hazaértem és kibontottam akkor láttam hogy a láncon semmiféle utalás nincs a husqvarnára. Ez így természetes? Mert a 3,25-ön mindig rajta van hogy husqv meg a nagy 3/8-oson is. Ezen meg semmi.
Létezik még egy tuningolási technika, az is alkalmazható . A forgattyúsház passzív tereinek csökkentése . Ezt is művelik régóta, pl régen ezzel nyert a Wartburg 5 lóerőt . Körsonkásra cserélték a főtengőt. Szóval a technika pl a kismotoroknál az, hogy a főtengő kiegyensúlyozó furatait teliverték parafával, a forgattyúsház minden olyan részét, ahol nem jár a főtengely kitöltötték valami tömítő ragasztóval. Erre régebben a Diamantot használták . Ezáltal a nyomás csökkenése, emelkedése sokkal intenzívebbé válik, javul a kiszellőzés meg a feltöltés .
Azt csak úgy szabad, mert a működés alapelve az, hogy a szívójáratban teljesen nyitott pillangónál is depressziónak kell a pillangó után lenni. Különben pont magas fordulaton elfogy a benya . A nyílások felnyitásával csak csínján, mert a gyűrű táncol a horonyban, és a gyűrűtörések szinte mindig a kipufi nyílásnál vannak . Ott is a szélén általában . Viszont KIS MÉRTÉKŰ, max fél mm nyitás javasolt a kipufi nyílás felső élén. DE TÉNYLEG NEM TÖBB !!! Valamint a felömlőket is úgy célszerű bővíteni, hogy alul széles, felfelé szűkül.
A megnövekedett mennyiségű levegőhöz ( ha jobb az öblítés, több benzin/levegő juthat be) mérten kell az átmérőt bővíteni, és/vagy olyan karbi, ami kisebb szívóhatással is megelégszik.
Éppen ezért nagyon nem piszkálnám a karbit, ez a szívó-kipufogó nyílások alakjának kisebb módosítása, öblösítése, kompresszió növelése, pici fordszám emelés pont elég.
Azt még nagyobb gond nélkül el is kell viselje a főtengely, kuplung.
Valamit még lehet én is elkövetek a dugattyúval,majd meglátom. :-)
A szívónyílásnál elsősorban nem a méretét változtattam hanem az irányát és idejét.
Leírások,videók alapján kiszélesítettem ameddig a dugattyúgyűrü stiftjei engedték.Ez kb 1.3-1.5 mm jobbra és balra egyaránt. Pontosan nem ellenőriztem,csak addig nyitottam ameddig lehetett.
Valamint a szívónyílást lefelé kb 2mm-ert bővítettem.
A kipufogónyílás keresztmetszetén semmit nem változtattam,csupán konuszosan kifelé tágítottam kb 3mm-t függőlegesen és kb 3mm-t vizszintesen. Mint egy "megafon"
A felömlőknél meg a a kis zsákocskát bővítettem fel kb 2 mm-t valamint kb 0.5 mm-t mélyítettem az egészen.
Legvégül enyhén felpolíroztam.
(Sok helyen olvastam,hogy a teljes polirozott felület sem jó az áramlásnak)
Azért ez nem teljesen így van szerintem . Ha a szívócsatornát felbővíted a karbi változatlanul hagyásával, attól nőni fog a beszívott mennyiség, ráadásul a karbiban nő a légsebesség, ezáltal a Venturi hatás fokozottabban érvényesül . Sok tuningoló kísérlet azért bukik, mert pont fordítva, aránytalanul nagy karbi szívótorok miatt lelassul a levegő, és képtelen a motor megfelelő mennyiségű benyát benyelni .
A francba. Harmadszor írom le, mert a zindex eltünteti .
Na szóval a 962 a régebbi, katalizátor nélküli sorozat, ami 80 (!) dekával könnyebb. Szerintem rövidesen előkerül a pihenésből Tomi, nekik mindkettő van, és termelésben hajtják keményen . Minden esetre én biztosan a 962-t választanám a kettőből, de még sokkal inkább a 965HD-t . Az a hírek szerint kifejezetten fűrészgyilkosok kezébe lett tervezve, túlméretezett alkatrészekkel )főtengely, csapágyak) és szinte agyonverhetetlen .
Általában a legjobb tesztelő a user. Bármiről legyen is szó. A lehető legkülönfélébb ötletekkel, hülyeségekkel próbálgatják az eszközöket, szofftverket, stb.
Jók azok a visszajelzések, hogy mit próbálnak rajta, milyen eredménnyel, stb.
Vagy a fejlesztések miatt, vagy e hülyeségek kivédése miatt. Ezt már nem tudom.
" Az előzőekből következik, hogy a kompresszió növelésével plusz teljesítmény nyerhető, hiszen a nagyobb sűrítéshez nagyobb sűrítési végnyomás és hőmérséklet tartozik, majd az égés erről a pontról indul el. És mivel az égés előtti nyomás és hőmérséklet is magasabb, így az égési csúcsnyomás is magasabb lesz, ami a dugóra ható nagyobb erő miatt plusz nyomatékot jelent a főtengely végén. Ez számszerűen: egy ~7-es értékről ~10-11-re való növelés +10-12%-ot jelent. Tehát oltári növekedésre azért nem kell számítani ezáltal, de sok kicsi sokra megy! "
Fuxi gépei 8-8,5 bar körüliek, ha 11-re feltolom, akkor közel 10% teljesítmény növekedés várható. A picilt emelt fordulathoz ezt hozzátéve, 4 paci felett leszek. Az nekem elég. :)
Ma megnézem a hengert, milyen alakja van az égéstérnek, aztán beszélek esztergályossal, a dugó tetejéből a szélen körbe 0,3 mm-et nyaljon le. A rajzpapír pont 0,2 mm vastag, így pont kijön, hogy nem ver a dugó a hengerfejbe.
11 bar fölé szerintem nem érdemes menni, ott már csörgetheti a 95-ös benzint. A Husik mind 11 barosak. Stihlnél, Oleonál találkoztam már 12 bar értékkel,de ott nagyobbak a hűtőbordák is.