Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.25 0 0 7
Budafok-Háros vasútállomásnál ketté válik a délre menő vasútvonal, hogy később Érden egyesüljön, közrezárva egy szigetet, amiben Nagytétény és Érd egy része van elrekesztve. Tudja valaki, mi a szerepe annak, hogy két, közel párhuzamos pályán közlekednek a vonatok? Az avatatlan szemlélődőnek az a benyomása, hogy az egyik nyomvonal felszámolásával, a másik bővítésével csökkenne a leküzdendő akadályok és a zárványban ragadt gondok száma.

Persze ha jó oka van a kettős vonalvezetésnek, azt szívesen megérteném. Elmagyarázza valaki?

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.24 0 0 6
A vasúthoz nem sok köze van, de a kerület közlekedéséhez igen: ez a kereszteződés elég érdekesen van megoldva: a Shell kúttól (a Camponától) A Jókai út felé haladva a balra kanyarodás egy elég izgalmas mutatvány. Aki járt már arra, érti. A kép aranyos helyi vonatkozása a tűzoltótorony. Nem sok helyen látható már ilyesmi. Barátságos, ahogy a domboldalt kémleli.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Törölt nick Creative Commons License 2001.10.24 0 0 4
Nagytéényről Budatétényre egy meglehetősen zűrös csomóponton lehet eljutni, ami még csomópontnak sem mondható: a Nagytétényi út, Rózsakert utca, Minta utca és a vasút találkozási pontjánál többféle helyi és helyközi busz áll meg, lezárva a kereszteződést és szabálytalan előzésekre, kikerülésekre ösztönözve az autósokat.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]Ez a 114-es ma reggel a Rózsakert utcából próbált balra nagyívben a Nagytétényire kanyarodni. A tőle balra lévő megállóból a 3-as már elindult volna, amikor valaki még gyorsan megelőzte. A 114-es vezetője ezt nem látta, elindult, és lett egy nag csattanás. [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n], elkapta a szürke autót. A rendőrök egy percen belül ott voltak.

Mindez a zűr nem lenne, ha a vasút a föld alatt lenne, és ezen a helyen egy rendes körforgalmat lehetne kialakítani.

Ha a vasút a föld alá menne, hatalmas területek, amelyek most [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] így néznek ki, megközelíthető, parkosítható, sétálható kultúrterületté válhatnának.

ppapa Creative Commons License 2001.10.23 0 0 2
Hoppá! Szervusz slr!

Nem is lesz gond, ne félj. Megoldjuk.

Üdv: ppapa

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.20 0 0 1
Ha vasút is ilyen tempóban süllyedne, már nem is lenne gond :-)
Kiky Creative Commons License 2001.10.19 0 0 0
Nekem az M0-ról szóló mondatod tetszett benne :)
Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2001.10.19 0 0 topiknyitó
A történelemben felvirágzó és lehanyatló települések sorsát határozta meg a közlekedés. Városok emelkedtek a semmiből ott, ahol volt közlekedés, megyeszékhelyek váltak jelentéktelen kistelepüléssé ott, ahol egy újfajta közlekedési módot (például annak idején a vasutat) elutasított a város polgársága.

Budafok-Tétény a főváros peremkerülete, páratlan adottságokkal. Van itt folyópart, síkság, fennsík, domb, völgy, természetvédelmi területek, borvidék, történelmi polgárváros, páratlan szépség és csúnyaság.

A közlekedés mostanában nagyon izgatja a helyieket. Van, aki óvja a kerületet a túlzott forgalomtól, hogy megőrizhesse békés kisvárosi hangulatát. Van, aki szerint a közlekedés javítása lenne a kerület fejlődésének kulcsa.

Tény, hogy a kerület egy sziget. Keletről a Duna határolja, délen az M0 autóút képez áthatolhatatlan határt, leválasztva a kerület egy kisebb részét is, a vasút pedig úgy veszi körbe és járja át, hogy leválasztja a fővárostól, de még kerületen belül is elzárt szigeteket alakít ki. Az így körbezárt kerületnek kevés ki- és bejárata van, és azok is siralmas állapotban vannak. Az egyetlen, nevezetes felüljáró már szinte járhatatlan, de nem is tervezik bővíteni. Pár csonka, keskeny aluljáró-féleség enged némi közúti forgalmat átszűrődni a kerület sejtfalán, máshol pedig sorompók egymásutánja kényszerít pihenőre buszt, személyautót, tűzoltót. Gyalogosnak ezen a falon (a vasúton) átdiffundálni kevés esélye van, hacsak kockára nemteszi az életét.

Ha megvalósul a vasúthálózat rég óhajtott nyitása a helyi forgalom irányába, a sínek forgalma sűrűsödik, a sorompók még áthatolhatatlanabbá válnak. Meredeken hangzik, de szerintem a vasutat a föld alá kellene süllyeszteni. Egészen új dimenziókba kerülne Budafok-Tétény. Parkok, sétautak és közutak jöhetnének létre. Emberi módon városiasodó részek válhatnának a zokból a széles sávokból, amelyek ma gondozatlanul termelik a gazt és semmire sem használhatók, mert a vasút vonalát sem megközelíteni, sem keresztezni nem lehet. Amatőr magánvéleményem szerint ez a nagyszabású lépés a következő évtizedekben elkerülhetetlen, de szakmai körökben egyelőre csak fanyar mosolyt és rezignált legyintést váltott ki a vasút lesüllyesztésének ötlete.

---------------

Hátha érdekel valakit a téma. Én nem leszek topicgazda, nem is értek a témához, csak egy ötlet volt. Süllyedjen ha kell, vagy éljen ha érdemes, csapódjon máshova ha van már ilyen topic.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!