Ez a topik legyen a társalgási fóruma azoknak, akiknek modellvasútak építésével, barkácsolásával kapcsolatos kérdései vannak, ilyen kérdésre választ tudnak adni illetve ilyen tevékenységnek a folyamatát, majd eredményeit kívánják bemutatni. Ide tartozik a terepasztal készítés minden része, a famunkától az utolsó részletek megvalósításáig. Ide tartozik a modellvasúti vontató- és vontatott járművek készítése és festése, gyári modellek "szuperelése", öregbítése. Ide tartozik a terepasztal tereptárgyainak, épületeinek, vasútforgalmi- és egyéb berendezéseinek a saját készítése, illetve a terepasztalon való elhelyezése. Ide tartozik a terepasztal villamos berendezéseinek a szerelése. Ide tartoznak az ilyen fajta munkához szükséges anyagok, szerszámok beszerzésével kapcsolatos kérdések, valamint a szakirodalom ismertetése, ilyen témájú honlapok újdonságainak bemutatása. Szándékaink szerint nem tartoznak ide a gyári modellek vásárlásával, gyűjtésével, minôségével és bemutatásával kapcsolatos kérdések. Nem téma a digitális vasútmodellezés sem, még saját építés szintjén sem, hiszen annak van jól működô saját fóruma.
Jó, most nézem a papír mintát, ott tényleg van egy kicsi púp, de az a pontatlan kivágás miatt van. A másik oldali reszelésnél ez úgyis csak szamárvezető lesz, mert ez annyira nem tud pontos lenni.
"Csinálj egy újabb öntapadós mintát és a nemtapadós felével tedd vissza ugyanoda. Ha van eltérés, akkor jól láttam, ha nincs, akkor jól dolgoztál. Tudod az én szemem ... /bocs/"
Így derül ki, hogy mennyire szimmetrikusra készítetted.
Na elkaptad. Azt gondoltam én is soknak. Még a jobb felső részen látok egy kicsi "púpot", amit én lecsiszolnék. Kicsi, de a képen én még látom. Az átjáró ajtó jobboldali rése felett kezdődik, és a jobboldali kisablak fölöttig tart egy kis hupli. Szerintem. Ha kézbe vehetném, lehet mást látnék.
Az is lehet, hogy a papírmintát nagyobb ívben vágtad ott. Csinálj egy újabb öntapadós mintát és
a nemtapadós felével tedd vissza ugyanoda. Ha van eltérés, akkor jól láttam, ha nincs, akkor jól
Ahogy nagyítgattam a képet, észrevettem, hogy a tetőn még volt egy kis túllógás. Annál még reszelgettem egy kicsit úgy, ahogy mondtad, és kicsit jobb is lett.
Aztán vettem róla mintát egy öntapadós papír formájában, és rátettem mintának a másik végére:
Most ez következik, ha a feliratok megszerkesztésével elkészülök.
Igen, teljesen érthető amit írtál. De azon már sokat nem tudok javítani, mert ahhoz képest többet reszeltem le. Sajnos nem figyeltem arra oda az elején, hogy a kocsi pofája láthatóan szélesebb, mint a magyar kocsié. A dolog másik oldala, hogy akkor meg a tető felső része lett volna nagyon egyenes, és azt gondoltam, hogy a széléhez közelebb eső rész "lankásítása" jobb eredményt fog hozni. Sajnos nem hozott.
Szia! A fő problémát abban látom, hogy a kocsi végének magasság-szélesség arány nem jó. Ha azon nem tudsz változtatni, akkor egy kicsit lehetne javítani az összképen azzal, hogy a tető ívének alsó
részét finom átmenettel jobban közelíteném a függőlegeshez. /Talán nem fogalmaztam túl bonyolultan, de ezt nehéz szavakkal megfogalmazni. /
Szerintem ha teheted, kerüld el. Látszólag tetszetős, de elég megoszlóak a vélemények a használhatóságáról. Szép terepasztalt még nem láttam belőle, a szőnyegvasút problémát meg nemigazán orvosolja, ha a földre rakod, ugyanúgy összeszed mindent a jármű, ha asztalra - akkor akár rendes terepasztalt is építhetsz.
Régebben rendszeresen részt vettem a fórumok alakításában, manapság sajnos jóval ritkábban tudok csak beleolvasni, még ritkábban írni. De ez a gép nagy kedvencem, jó volt nyáron játszani vele.
Sajnálom. A filmek fényképezőgéppel készültek, nem profi videó kamerával. Állvány volt, de most derült ki először, hogy a fényképezőgép autofókusza nem képes rendesen követni egy mozgó modellt. A felvétel végén (ahol a kocsik az álló kamera előtt mennek el) az is látszik, hogy a mozgóképet nem igazán hatékonyan kódolja (elmosódottak a kontúrok). Ehhez feltehetőleg egy igazi videó kamera kellene.
Én inkább úgy mondanám, hogy a valódi pályán futás jótékonyan elrejti a hibákat. Futás közben a járművek maguk is mozognak, a pálya is néha elégge egyenetlen, a modulok összekötésénél nem ritka a fél milliméteres "lépcső"(attól is függ, ki rakta össze...;-)) A görgők viszont egy helyben maradnak, a kerekek, a hajtás jól megfigyelhető, a legkisebb "nyolcas" a kerekekben rögtön kijön.
Na hát pont nem látszik semmi, mert 0:10-től ér a mozdony olyan közelségbe ahol látni lehetne onnantól kezdve pedig életlen a kép és igencsak remeg ami nem sok minden látszik. Ezért is kérdeztem a készítőt, hogy mi a helyzet.
Ezek a futópadok mindig felnagyítják a hibákat. Egy-két gyári modell is szörnyű ahogy megy pl. Smartrail-on (nem csak gőzös) a sínen meg szépen mennek.
Persze. Az volt az első futópróba. Utána még rengeteg apró hibát kellett elhárítani. A bajok akkor kezdődnek, amikor egy hiba kijavítása során kettő keletkezik... :-(( A legtöbb molyolás a sok kis rövidzárlattal volt.
Köszönöm! Láttam a neten egyszer egy szépen lefestett nohab kabint csak már nem találtam. Azért írtam ki, hogy aki lefestette az övét megmutatná-e. Várok egy kicsit hátha tesz fel képet valaki.