" 1m- 10cm-t emelkedő pályán " ezt ha jól átszámítom 100 ezrelék, és tényleg vannak akik ekkora vagy még meredekebb emelkedőn hajtják fel a vonataikat, holott a nagyvasúton már a 5 ezrelék is komoly emelkedőnek számít! Na és nem beszélve a koronát az egészre a te általad is említett "az iparvágányokon sincs ilyen szűk ív" alkalmazása teszi fel...:)
Nekem a kinézet nagyon fontos. Eddig nem nagyon találkoztam olyan "mai" gőzössel ami ne vinné el a kívánt mennyiségü kocsit. Talán a "leggyengébb mozdonyaim egy-két Mikrometakit azok néha a saját súlyukkal küzdenek, pedig a mozdony hajt!
Meghát az is kérdés, hogy ki mire használja.... R2-es ívben 1m- 10cm-t emelkedő pályán nehéz ügy.
Határozott szavak! Szerintem sokféle megoldás lehetséges és sok múlik a részleteken. Én nem merészelnék olyat mondani, hogy csak ez vagy az a jó, nincs hozzá elég tapasztalatom. De ahogy az amerikaiak mondják: "There are many ways to skin a cat." :-))
Én azt az "ordenáré" belső meghajtó tengelyt igencsak sajnálom. Erősebbé és megbízhatóbbá teszi a Roco gőzösöket a konkurenciánál, egyedi jellemző, igen hasznos. Más, szerkocsihajtásos típusoknál mindenféle trükköt alkalmaznak, pl. tapadógyűrű a mozdony kerekén, hogy ne csússzon meg a csatlós kerék, stb. A gőzmozdonyok általános hajtási gyengeségeit csak ez a szerkocsihajtás + átmenőkardán konstrukció oldja meg...
Sziasztok! Csaknem 2 éve nem töltöttem fel új képet az indofotós oldalamra -- mással voltam elfoglalva... :) Ennek ellenére egyébként sokan nézik a régi fotókat is, lassan 300.000 képnézésnél tart a számláló!
Most itt egy egy új album:
Még nem új építés, de hátha hamarosan az is lesz! :)
A "teszt-busz", egy Ikarus 256. Az elejét, hátulját, tetejét nem csináltam meg, csak a két oldalfalat, TT méretben kinyomtatva így néz ki. Sajnos az én nyomtatóm csak 0,4mm-t tud. Tervezem egy 0,25-ös fúvóka vásárlását később, azzal jobb lesz azért. Teljes modelleket nem nyomtatnék vele, csak alkatrészeket, arra teljesen jó.
És a következő hozzászólásban Elvismacska által linkelt képen lévő LIMIT 324-es is hasonló hajtásrendszeren alapszik ott sincs gond, bár egy kicsit kisebb a vonóerő de hibátlanul üzemel egyetlen egy gumis kerékkel.
Nálam sincs gond a 109 el. Szük ivekbe is szépen megy,és kerékcsere után a váltokon is okés.Ez már nem az ös Piko BR 01 es hajtás ami a mozdonyt is alig birta el.
Csatlakozom az előttem szólóhoz: 4 négytengelyes kocsival, 36 ezreléken, ívben minden küszködés nélkül felmászik. Minden hajtott kereke gumigyűrűs, még ha ez szörnyű is leírva.
Rétegelt lemez az elegáns megoldás. Én olcsóbb anyagot, OSB lemezt használtam - rosszabb vele dolgozni, ennyi a különbség, amit tapasztaltam. Nem vetemedik az sem, lakásban nálam legalábbis biztosan nem.
Beszéltünk nemrégen a 3D-s nyomtatásról... nekem van egy ismerősöm, akinek van ilyen nyomtatója és szivesen ki is próbálnánk, ha lenne valakinek valamilyen kinyomtatamdó 3D-s terve... akit érdekel keressen meg magánban. Ha beválik, akkor egyedi, MÁV-os dolgokat lehet kisszériában gazdaságosan előálítani, ezért érdemes futni egy kört...