Keresés

Részletes keresés

kisloszos Creative Commons License 2015.01.12 0 0 97402

Kis segítséget szeretnék kérni: a pécsi vasútmodellező klubokhoz tudna valaki elérhetőséget adni?

róbertke Creative Commons License 2015.01.12 0 0 97401

" 1m- 10cm-t emelkedő pályán " ezt ha jól átszámítom 100 ezrelék, és tényleg vannak akik ekkora vagy még meredekebb emelkedőn hajtják fel a vonataikat, holott a nagyvasúton már a 5 ezrelék is komoly emelkedőnek számít! Na és nem beszélve a koronát az egészre a te általad is említett "az iparvágányokon sincs ilyen szűk ív" alkalmazása teszi fel...:)

Előzmény: Lakonti (97400)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.12 0 0 97400

Nekem a kinézet nagyon fontos. Eddig nem nagyon találkoztam olyan "mai" gőzössel ami ne vinné el a kívánt mennyiségü kocsit. Talán a "leggyengébb mozdonyaim egy-két Mikrometakit azok néha a saját súlyukkal küzdenek, pedig a mozdony hajt! 

Meghát az is kérdés, hogy ki mire használja.... R2-es ívben 1m- 10cm-t emelkedő pályán nehéz ügy.

Előzmény: pikoman (97398)
rezgaras Creative Commons License 2015.01.12 0 0 97399

Határozott szavak! Szerintem sokféle megoldás lehetséges és sok múlik a részleteken. Én nem merészelnék olyat mondani, hogy csak ez vagy az a jó, nincs hozzá elég tapasztalatom. De ahogy az amerikaiak mondják: "There are many ways to skin a cat." :-))

 

Előzmény: pikoman (97398)
pikoman Creative Commons License 2015.01.12 0 0 97398

Én azt az "ordenáré" belső meghajtó tengelyt igencsak sajnálom. Erősebbé és megbízhatóbbá teszi a Roco gőzösöket a konkurenciánál, egyedi jellemző, igen hasznos. Más, szerkocsihajtásos típusoknál mindenféle trükköt alkalmaznak, pl. tapadógyűrű a mozdony kerekén, hogy ne csússzon meg a csatlós kerék, stb. A gőzmozdonyok általános hajtási gyengeségeit csak ez a szerkocsihajtás + átmenőkardán konstrukció oldja meg...

Előzmény: Lakonti (97381)
ms bakter Creative Commons License 2015.01.12 0 0 97397

Sziasztok! Csaknem 2 éve nem töltöttem fel új képet az indofotós oldalamra -- mással voltam elfoglalva... :) Ennek ellenére egyébként sokan nézik a régi fotókat is, lassan 300.000 képnézésnél tart a számláló!

 

Most itt egy egy új album:

 

 

Még nem új építés, de hátha hamarosan az is lesz! :)

 

A teljes kollekció elérése emitt.

 

Üdv

Váltógyártó Creative Commons License 2015.01.11 0 0 97396

900! :-)

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.10 0 0 97395

Könnyen alakítható akár csiszolóvászonnal akár kisgéppel.

Ahogy írtam, nem tervezem komplett modellek nyomtatását, arra szerintem más technológiájú nyomtató kell.

Alkatrészekre viszont jó: forgóváz maszk, kapaszkodók, kapcsolók, kürtök, akármi készülhet.

Egyébként egy réteg szórókitt + egy sor csiszolás simítja szépen. Vagy egy réteg zománcfesték/vastagabb festék, visszacsiszolva, újrafújva.

Előzmény: nazareth (97394)
nazareth Creative Commons License 2015.01.10 0 0 97394

Mennyire könnyű utólagosan, kéziszerszámokkal megmunkálni az anyagot? Úgy nézem, rendesen kell még sorjázni-polírozni :)

Előzmény: Törölt nick (97392)
siófoki35 Creative Commons License 2015.01.10 0 0 97393

klassz! Jól néz ki!

Előzmény: Törölt nick (97392)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.09 0 0 97392

 

 

 

A "teszt-busz", egy Ikarus 256. Az elejét, hátulját, tetejét nem csináltam meg, csak a két oldalfalat, TT méretben kinyomtatva így néz ki. Sajnos az én nyomtatóm csak 0,4mm-t tud. Tervezem egy 0,25-ös fúvóka vásárlását később, azzal jobb lesz azért. Teljes modelleket nem nyomtatnék vele, csak alkatrészeket, arra teljesen jó.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (97384)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97391

És a következő hozzászólásban Elvismacska által linkelt képen lévő LIMIT 324-es is hasonló hajtásrendszeren alapszik ott sincs gond, bár egy kicsit kisebb a vonóerő de hibátlanul üzemel egyetlen egy gumis kerékkel.

Előzmény: Törölt nick (97390)
hodika1977 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97389

Nálam sincs gond a 109 el. Szük ivekbe is szépen megy,és kerékcsere után a váltokon is okés.Ez már nem az ös Piko BR 01 es hajtás ami a mozdonyt is alig birta el.

Előzmény: rezgaras (97385)
alsó madárfogás Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97388

Csatlakozom az előttem szólóhoz: 4 négytengelyes kocsival, 36 ezreléken, ívben minden küszködés nélkül felmászik. Minden hajtott kereke gumigyűrűs, még ha ez szörnyű is leírva.

Előzmény: rezgaras (97385)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97387

Miért lenne kevés? Nekem van 4 db 109-es, 8-10db 4 tengelyes vagonokkal járnak, semmi baj velük.

Előzmény: rezgaras (97385)
rezgaras Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97386

Kösz. Ráadásul tényleg a magyar...

 

Előzmény: Lakonti (97383)
rezgaras Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97385

Ajaj, az még gumival is kevés. Kár. Vitrinbe jó. :-((

 

Előzmény: braun (97379)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97384

Ha lesz valami kézzelfogható eredmény, szívesen megnézném. Nekem is van 3D nyomtatóm, de én csak alkatrészek nyomtatására használom jelenleg.

Előzmény: SchefferJ (97372)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97383

Előzmény: Lakonti (97381)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97382

 

Előzmény: Lakonti (97381)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97381

Hopp ez jól sikerült kép lett.

Akkpr a másikra válasz. Csak a szerkocsi hajt, végre elhagyták azt az ordenálé tengelyt a konyhábòl ami rengeteg Roco gépben ott díszeleg.

Előzmény: Lakonti (97380)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97380

 

Előzmény: rezgaras (97377)
braun Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97379

Csak a szerkocsi hajt, két hajtott tengelyen.

Előzmény: rezgaras (97378)
rezgaras Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97378

Úgy értettem a meghajtás kérdést, hogy milyen elven megy? Szerkocsi hajtás, szerkocsi áthajt a mozdonyba vagy a mozdonyban van az egész meghajtás?

 

Előzmény: Lakonti (97376)
rezgaras Creative Commons License 2015.01.08 0 0 97377

Furcsa ez a szürke. Jó lenne egy fénykép arról, hogy volt-e egyáltalán ilyen (Fotoanstrich).

 

Előzmény: Lakonti (97376)
Lakonti Creative Commons License 2015.01.07 0 0 97376

A meghajtás tökéletes semm gond nincs vele.

 

"Át lehet persze alakítani, de ki esik neki egy több, mint 100 ruppóba kerülő modellnek?"

Én erre céloztam. Egy hazai kisszériás gyártó alakított át, ha jól tudok 10 darabot. 109.111 lett a száma és fotószürke. Ebből vettem énis.

Kép a gyártó honlapjáról

 

Előzmény: rezgaras (97362)
alsó madárfogás Creative Commons License 2015.01.07 0 0 97375

Rétegelt lemez az elegáns megoldás. Én olcsóbb anyagot, OSB lemezt használtam - rosszabb vele dolgozni, ennyi a különbség, amit tapasztaltam. Nem vetemedik az sem, lakásban nálam legalábbis biztosan nem.

Előzmény: zoger (97368)
SchefferJ Creative Commons License 2015.01.07 0 0 97374

Köszönöm, továbbítottam...

Előzmény: _Nyuszi (97373)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.01.07 0 0 97373

Kaptál mailt. :)

Előzmény: SchefferJ (97372)
SchefferJ Creative Commons License 2015.01.07 0 0 97372

Beszéltünk nemrégen a 3D-s nyomtatásról... nekem van egy ismerősöm, akinek van ilyen nyomtatója és szivesen ki is próbálnánk, ha lenne valakinek valamilyen kinyomtatamdó 3D-s terve... akit érdekel keressen meg magánban. Ha beválik, akkor egyedi, MÁV-os dolgokat lehet kisszériában gazdaságosan előálítani, ezért érdemes futni egy kört...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!