Keresés

Részletes keresés

Deskó74 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162483

Még nem.

Makita 2T-m van még sok, így ősszel-télen azt használom.

A kollégákkal közösen rendeltünk az autókba olajat és hozzácsaptam ezt

a 2 liter 2T-t. Enni nem kér. Örökös szav.idő.

Tavasztől, főképp majd nyártól és főképp a kaszákba fogom majd használni,

de persze a fűrészekbe is, ha bejön a meleg.

Előzmény: ''csiga (162480)
''csiga Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162482

Annyit hozzáfűznék, hogy a robogó szervízes részben megemlítették a besülések leggyakoribb okát.

 

Az a benzin elszegényedése miatti olajhiány. No én ezért erőltetem az 1:40-et.  Könnyen el lehet szegényíteni, vagy dugulás, fals levegő, benzincső repedés, stb  miatt elszegényedik a keverék.

 

A szinti olaj meg bírja az ezzel járő hőt is, így megúszható a ragadás.

Előzmény: Deskó74 (162472)
fázunk Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162481

Értem én ,hogy egyes váltókban,hajtóművekben keletkező hő miatt ilyen olyan szupi olaj kell,de a csónakmotor hajtóművénél éppen mindig"hideg"van.megy bele a 80W-90.Köszi.

 

Előzmény: Törölt nick (162476)
''csiga Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162480

Azt akartam már  mondani, hogy az a minőségén külön rádob ám! :))

 

Használtad már?  Milyen?

Előzmény: Deskó74 (162479)
Deskó74 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162479

Ja és tudod mi a lényeg..?????

Az,hogy KÉK színű!!!!.....mondtatnám helyesebben,Makita kék!!!! :-)))

Előzmény: ''csiga (162478)
''csiga Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162478

Teljesen jó! :)

 

Ez az Elf kicsit piszkálja a fantáziám.

Előzmény: Deskó74 (162472)
''csiga Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162477

Úgy úgy. Erre gondoltam én is. A Sportmotor fórumon voltam, nem a veteránon. :)

 

 

Előzmény: Deskó74 (162474)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162476

1.2 KÖZLEKEDÉSI HAJTÓMŰOLAJOK

 

A közlekedési hajtóműolajok termékcsaládjába azokat a kenőanyagokat soroljuk, amelyek hajtóművek (sebességváltók, differenciálművek, osztóművek - általában nyomatékátvitelt megvalósító fogaskerékrendszer-) kenését végzik.

A hajtóműolajoknak a következő összetett tulajdonságokkal kell egyidejűleg rendelkezniük:

kopásgátló tulajdonságok (filmszilárdság, jó kenési tulajdonság, illetve EP hatás),

optimális folyási tulajdonságok (alacsony hőmérsékleten minél kisebb, magas hőmérsékleten megfelelően hordképes filmet biztosító viszkozitás, elegendőn alacsony folyáspont),

korróziógátló tulajdonság (átmeneti korrózióvédő hatás és a korróziós kopás minimális értéke),

összeférhetőség a tömítőanyagokkal,

a tulajdonságok megtartása hosszú időn keresztül: öregedésállóság, oxidációs stabilitás, mechanikai stabilitás.

A kopás csökkentésére vonatkozó követelmény nagyon széles skálán értelmezhető. A hajtómű fogaskerékpárjai közötti gördülő és csúszó mozgás ugyanis a fogaskerék rendszer geometriájától és a terhelési körülményektől függően, eltérő nyomás, illetve hőmérsékleti viszonyok között jön létre. Az olaj hordképessége és a kenőfilm szilárdsága az alkalmazott kenőolaj viszkozitásának növekedésével általában nő. A közlekedési eszközök szerkesztői az erőátviteli berendezések méreteit mind kisebbre, illetve az átvitt teljesítményt mind nagyobbra igyekeznek tervezni. Ezért az esetenként rendkívül nagy nyomású (extreme pressure = EP) állapotok, továbbá az ezt kísérő magas hőmérsékleti körülmények között a kenőolaj önmagában nagy viszkozitás esetében sem tud hordképes kenőfilmet biztosítani. Ilyen helyzet alakul ki a hipoid fogazatú fogaskerék pároknál, differenciálművek

egyes fogkapcsolatainál. Ezeknél a valódi érintkezési felületek csúszó érintkezése viszonylag hosszú ideig igen magas hőmérsékletű helyeket eredményez. Ilyen hajtóművek kenésére csak az EP olajok alkalmasak.

A hajtóműolaj említett tulajdonságainak biztosítására vállalatunk az alapolajokat különféle, egymás hatását elősegítő precízen összeválogatott adalékokkal látja el (kopásgátló, EP hatású, VI-növelő, folyáspont csökkentő, korróziógátló, oxidációgátló, habzásgátló, stb.). A kopásgátló adalék erősen tapadó kenőfilmet képes biztosítani. Ez a tapadóképesség (adszorpció) azonban a hőmérséklet növekedésével csökken. Márpedig nagy terhelést átvivő fogfelületeken igen magas hőmérsékletek lépnek fel. Ezekben az esetekben olyan adalékok használata szükséges, amelyek a fémfelülettel reakcióba lépnek. Az ilyen kemiszorpciós rétegek a kenőfilm átszakadása esetén átveszik a kenőréteg szerepét és megakadályozzák a felületkárosodást. Az EP adalékok ilyen mechanizmus szerint működnek. Tipikus EP adalékok a kén-, foszfor-, illetve kénfoszfor-típusú vegyületek.

A közlekedési hajtóműolajok osztályozása - a motorolajokhoz hasonlóan - a viszkozitás és teljesítményszint szerint történik.

 

1.2.1 Közlekedési hajtóműolajok viszkozitás szerinti osztályozása

 

A viszkozitás szerinti osztályozás alapját a legelterjedtebb nemzetközi rendszer a SAE J 306 szabvány képezi. Ezzel analóg módon többfokozatú hajtóműolaj előírásokat tartalmaz a MIL-2105 D szabvány. A következő táblázatban a két előírás összevonását mutatjuk be.

SAE viszkozitási

Viszkozitás 100 °C-on, mm2/s

150000 mPas viszkozitáshoz tartozó hőmérséklet,

osztály

min.

max.

°C, max.

70W

4,1

-

-55

75W

4,1

-

-40

80W

7,0

-

-26

85W

11,0

-

-12

80

7,0

<11,0

-

85

11,0

<13,5

-

90

13,5

24,0

-

140

24,0

41,0

-

250

41,0

-

-

80W-90

13,5

24,0

-26

85W-140

24,0

41,0

-12

 

 

1.2.2 Teljesítményszint szerinti osztályozás

 

A teljesítményszint szerinti API osztályozási rendszert a következő táblázatban mutatjuk be, az egyes jellegzetességek és alkalmazási területek feltűntetésével. A GL jelölés az angol Gear Lubricant kezdőbetűiből adódik.

 

 

 

API jelölés

Üzemelési körülmények

Gépgyártói jóváhagyások

 

 

GL-1

Adalékolatlan, vagy rozsda és oxidáció gátló tulajdonságú, nem EP hatású kenőanyag. Csak igen kevés helyen, elsősorban könnyű terhelésű ívelt fogazású hajtóműveknél, tengelyeknél alkalmazható.

 

 GL-2

Az előzőnél magasabb adalékolási szintű hajtóműolaj, EP hatás nélkül. Közepes terhelésű gépjármű csiga hajtásokhoz. Európai berendezésekhez igen korlátozottan használható.

 

 

GL-3

Sebességváltókhoz, nem hipoid fogazatú hajtásokhoz enyhe EP hatású kenőolaj.

Több autógyár használja a sebességváltók első feltöltésére.

 

 

 

 

GL-4

Szinkronizált sebességváltók és mérsékelt terhelésű hipoid hajtások közepes EP-hatású kenőanyaga. A legáltalánosabban elterjedt specifikáció. A járműgyártók többsége ezt a teljesítményszintet írja elő.

 

 

 

GL-5

Erősen igénybevett hipoid hajtások, hátsótengelyek, differenciálművek illetve lökésszerűen terhelt hajtóművek, nagy EP hatású kenőanyaga. Alacsonyabb teljesítményszintet igénylő kenési helyekre nem minden esetben felel meg.

 

 

GL-6

Nagyon magas EP hatású kenőanyag, rendkívüli igénybevételű hipoid hajtásokhoz. Mivel a járműgyártók ilyen szerkezeteket nem építenek be, ezért ezt a specifikációt visszavonták

 

A különböző differenciálzárak és visco-kuplungok elterjedésével jelent meg elsősorban az API GL-5 teljesítmény osztályban egy új kenőanyag tulajdonság, a növelt súrlódási tényezőjű úgynevezett LS (Limited-Slip) hajtóműolajok iránti igény. A jelzett speciális tulajdonságot különleges adalékolással tudják biztosítani az olajgyártók, amelyet a csomagolásokon LS rövidítéssel fel is tüntetnek. Az ilyen kenőolajat igénylő helyeknél más hajtóműolaj betöltése komoly működési zavarokat idézhet elő. Csak érdekességképpen jegyezzük meg, hogy egyes motorkerékpárok nedves kuplungjaihoz is LS kenőanyagot írnak elő, sok esetben azonban nem hajtómű-, hanem motorolaj formájában.
A különböző Gl osztályok nem használhatóak együtt 

Előzmény: fázunk (162473)
keszeg88 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162475

Egy szabvány, szinte már a legkisebb GL oszályozású olaj 4-es ami forgalomban van. Az 5-ös jobban tűri a nyomást és hipoid kerekekhez és difikhez ajánlott. Tomoshoz tök mindegy, akkora erőt úgy sem ad le. Vigyázz víz ne kerüljön bele még véletlen se.

Előzmény: fázunk (162473)
Deskó74 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162474

" A Sportmotor fórumon akadtam rá, ott egy egész Simson szakosztály használja megelégedéssel. ( Azok 12-14 ezret pörögnek)"

 

Én úgy emlékszem,hogy a Simson VERSENY szakosztály használja, tehát nem

a csak a szipla hobby Simsonos klub...:-))

Előzmény: ''csiga (162462)
fázunk Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162473

A GL-4 az mi a franc?Tegnap vettem egy 4,5-öst,abba szeretnék cserélni.

Előzmény: keszeg88 (162471)
Deskó74 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162472

Úgy látszik hiányoztál innen augusztus vége felé......:-)

 

Én pont az alábbiak miatt választottam ezt már akkor! :-)        hsz. 153591

 

 

 

Ja...meg írtam rá pár napra egy kis okfejtést ez ügyben!           hsz. 153636

 

bemásolom,hogy megkímélelek a visszakereséstől...:-)

Kívácsi vagyok a véleményedre...

---------------------------------------------------------------------------------

 

"

Deskó74 2013.08.25 01:21:00 ©
153636

" mert énis  alegjobbat szeretném használni....."

 

 

 

Akkor ne olyat vegyél, mint amit én! :-)

 

Érdekes kérdés ez.

Azon információkból amiket begyűjtöttem synt 2t-vel kapcsolatban, úgy tudnám tömören összefoglalni ,ahogy egyik motoros fórumon fogalmazták meg.

Valahogy így volt.

Repsol Competition, Elf moto tech XT , Valvoline synpower 2T, ...stb..

/ezek maradtak meg/

tehát ezek az olajok a legjobbak az "elérhető full synt" árkategóriában, ár-érték arányban.

kb. 2000-3000Ft között.

Én régóta használok csak Elf olajat a legnagyobb megelégedéssel az autómba, ezért

áll hozzám közel a márka és evégett választottam ezt a 2T-t.

 

A legjobb 2T-k ezek ...???

Nem. :-)

 

Ha a legjobbakat keresed,akkor észter bázisú 5000-8000Ft/ liter áron kapható

olajak között néz szét. Ezek a legkomolyabb versenyolajok 20-23 ezres

versenygokart fordulatszámot is stabilan hoznak.

 

Ugye itt jön a kérdés.

Szükségünk van-e nekünk ugyan az ilyen tudású 2T olajra?

Szerintem,messze nincs szükségünk.

 

Én úgy gondolom,hogy láncfűrész, kertgép kategóriában általános felhasználásnál

egy jó minőségű modern ásványi olaj is megállja a helyét.

/főképp télen/

Rész synt olajokban már ha hőtűrés szempontjából nézzük,akkor jóval nagyobb tartalék van, mint a  sima ásványiban....ergo a legnagyobb biztonsággal megállják a helyüket kemény igénybevételkor is, még a nyári melegben is. / télen nem kérdéses/

Na ezt még megfejelve jönnek a full synt olajok. Amik meg akkora óriási tartalékkal

rendelkeznek pl.hőtűrés szempontjából,hogy nincs az az extrém terhelés láncfűrésznél

amit ne hozzanak nevetve. :-) Persze az extra hőtűrés csak 1,  a több áldásos

hatása között egy full synt olajnak.

Tehát egy jó minőségű,mondjuk úgy közép teljesítményszintű full synt olaj,--mint amit én vettem az Elf XT--az már valami olyasmi,láncfűrész kenéstechnikai biztonság terén,mintha a térdig érő Balatonba 3 db úszógumival a derekán küldenénk be

Darnyi Tamást,hogy meg ne fulladjon. :-)

Kicsit sarkos példa,de remélem a lényeg érhető. :-)

 

Tehát ízlések és pofonok. Én tök megértem sleek-et,hogy Motul 710-et használ

és az észter, meg mennyire kiváló,ez kérdés nélkül így lehet,meg csak 1000-1500 Ft-al drágább, de én akkor sem adok 3800Ft-ot 1 liter 2T-ért,mikor szerintem annak az olajnak a tudása még tán félig sincs kihasználva egy láncfűrész esetében.

Szerintem.

 

Tehát érdekes kérdés ez...mindenki döntsön ahogy jónak látja. :-)

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Gyu88 (153605)

 

 

Előzmény: ''csiga (162462)
keszeg88 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162471

Üdv!

 

Csak egy tomos ami pihen 5-6 éve :(, oda 80w-90 való (GL-4 leglább) és kb. 80ml.

Előzmény: fázunk (162467)
FuxtecHu Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162470

Jó, szerintem igy se lesz vele gond, mert itt tényleg a rendes, gondos felhasználás csodákra képes a tartósságot illetóen.

 

 

Előzmény: kioritzecho (162468)
keszeg88 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162469

Igen tcw3 olaj ez igaz és kanadai. A sokkal jobb tulajdonságai miatt megkerestük a gyártót és ők is ezt ajánlották a sima 2t helyett, sőt rá is tettek egy lapáttal hogy ha egy mód van rá, használjuk nyugdotan ezt.

Füstmentes, 1 ezrelék alatt a hamu szulfát tartalom, rendkívül korrózió és rozsdásodás álló stb. Rengeteget használtam minden féle gépbe(fűrész, kasza stb.) és semmi bajuk, eddig.

Előzmény: ''csiga (162466)
kioritzecho Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162468

Persze,hogy nem arra lett kitalálva.

De jelenleg nem is az eredeti állapotában van ugye... :-)

Én szeretném megtudni a gép képességeit,strapabíróságát és tuningolhatóságát.

Ja,és szintetikus olajjal szinte nem melegszik drasztikusan ilyen strapálás közben sem.

 

Előzmény: FuxtecHu (162465)
fázunk Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162467

Szia. Csónakmocit nem használsz esetleg,ha igen abba milyen  hajtóműolajat teszel?

Előzmény: keszeg88 (162464)
''csiga Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162466

Nem tudom milyen olajad lehet,  de a TCW jelölésű az kifejezetten a túlhűtött csónakmotorokba való, és az egyéb 2T gépekbe nem nagyon nem jó.

 

Viszont ha neked bevált, akkor semmi gond.

 

 

 

 

Előzmény: keszeg88 (162464)
FuxtecHu Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162465

Jó jó, de azt ne feledjük, hogy ez nem erőre napi 6-8-10 órára lett kitalálva eredetileg :D 

 

 

Előzmény: kioritzecho (162454)
keszeg88 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162464

Én csónak moci olajat használok nagy megelégedéssel, annak 9,2 cst 100 fokon és 0.0 a szulfát-hamu %-a.

DE ez kivételesen használható 2 ütemű mocikba is, csak is előkeverve.

Előzmény: ''csiga (162462)
keszeg88 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162463

Talán még amikor beregeltem volt 1-2 szó az oleo 965-ről, valahogy soha senki nem akarta elhinni hogy tönkretehetetlen kategória. Végülis eljött az idő hogy élő példa is alátámassza mindezt hogy bizony valóság és használható gép.

Ha már itt tartunk épp generáloztam nem rég egyet, természetesen főtengőt nem kellett cserélni sok-sok üzemóra ellenére, mert hibátlan állapotú volt és azóta is vígan működik. Ugyan ez igaz a kicsi gépeikre is, a főtengelyt elég alaposan túlméretezik, bár lehet csak anyagot tesznek bele nem tudom, de a lényegen nem változtat JÓK és EGYSZERŰEK ja és nem husqvarnák. :)

És persze nem olyan szépek, ez is fontos szempont. :)

Előzmény: TomyEXC (162444)
''csiga Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162462

Kis info, ha valakit érdekel.

 

Az általam kedvelt és használt Castrol Power 1-nek  100 C fokon  a kinematikai viszkozitása 7.6 cst, a Repsol Competicioné 8,6 cst, a 2T ELF MOTO 2 XT TECH -é pedig 11,6 cst!  

 

Ez gyakorlaitag azt jelenti, hogy ez a szám minél nagyobb, annál vastagabb az olajfilm 100 C-on. ( magyarul vastagabb olajréteget képez)  És csak 2000 pénz körül mozog az ára.

 

 

A Sportmotor fórumon akadtam rá, ott egy egész Simson szakosztály használja megelégedéssel. ( Azok 12-14 ezret pörögnek)

 

 

Nem tűnik rossznak. :)

 

keszeg88 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162461

Tudtommal egy olyan eszköz ami a szórófej végére tehető fel és alapvetően arra használják ahol nagy szükség van a precíz permetezésre vagy éppena  takarékosságra. Lényegében arra is használható és használják is, hogy ha nagy dózisú szert szeretnél kipermetezni de minél nagyobb területre és minél kisebb adagokban. Pl. 1 hektárra csak néhány decis adagot.

Valami ilyesmi...

Előzmény: fefe73 (162145)
Mr.Gabson Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162460

 

Én szvsz Husqvarna 135 vs. 440 E gépek között olyasmi összefüggést látok mint a Bosch esetében a kék(ipari) zöld(barkács) gépeknél. Úgy gondolom mind-két gyártó jót szeretne készíteni, de valami nem úgy sikerül ekkor, hogy a selejt/pontatlanabb gépet/motort is értékesíteni szeretné. A gyártó leminősíti extrák nélkül piacra dobja. Én így gondolom, persze tévedhetek.

Előzmény: fefe73 (162459)
fefe73 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162459

Megfogom kérdezni,mert engem is érdekel.Én sem annyira értem ezt.A  440-es továbbra is 120 környékén van,annyi mint a 231-stihl.Az reális.De annyira egyforma kinézetre a 2 gép(135 és a 440),hogy nem hiszed el!Első ránézésre a laikus simán össze is keverheti őket,talán a rövidebb lap és a 3/8-ados lánc ami különbség.Nem vágtam a fűrésszel,úgyhogy nem tudom milyen sajnos.

Előzmény: zil-130 (162455)
bowling golyo Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162458

ezen mit nem ertesz?? itt van pl. fvcc kollega, olyan gepet szerez be vagonszamra bagoert amilyet csak akarsz, es meg gennyesre is keresi magat az uzleten!!!

 

Előzmény: zil-130 (162455)
TomyEXC Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162457

Igen, meg 210E, kemény összeg érte, de 170ért a legjobb vétel szerintem most. ;)

Előzmény: fefe73 (162450)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162456

Én pont ma vettem ilyen LM lánckenőolajat Nyíregyházán a gyártónál, 2700 volt.

 

Amúgy nagyon jó olaj én már 4 éve csak ezt használom.

Most kérdeztem ez kb WD 80-asnak felelmeg de már van WD150-es is csak az 4000 5 liter meg zöld a doboza.

Előzmény: Deskó74 (162439)
zil-130 Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162455

Az,hogy mennyit vesznek belőle,az a kereskedő sikere,de sajnos engem nem gyöz meg arról,hogy milyen jó a gép.Jó ára van,és nekem gyanusan jó ára.Nem tudom elképzelni,hogy ennyi pénzért korrekt,stabil,hosszú távon hasnálható negyven ccm-es gépet lehet nálunk eladni.Na de hogy jobban értsd,mit okoskodok:Vagy nem keménybevonatos a hengere,vagy lemez a hajtókar benne,vagy rohadt kevés az üzemidő ciklusa,valami hasonlóra tippelnék.De csak tippelnék,mivel semmi korrekt infóm nincsen róla.Nem szutykozok-szarozok,csak érdekelne a dolog,ennyi.Ja ,más megközelitése a dolognak:bemegyek a Husi boltba,kérdem az eladót,miért drágább akkor a szintén hobby,negyvenes kategoria/mint a 340 volt/,mint ez az uj negyvenes.Vagy hazudik a koma valamit/mint általában szoknak/,vagy mond valami zöldséget,magyarán hülyének néz.Neked van Husis kapcsolatod,biztosan nem vezet félre,ha megkérdezed tőle,miért van az árkülömbség.

Előzmény: fefe73 (162451)
kioritzecho Creative Commons License 2013.11.13 0 0 162454

Nem. Inkább érdeklődnek,hogy mi is ez. 

De csak pozitív hozzáállásról tettek bizonyságot.

Amúgy nincs szégyenkeznivalója a gépnek,hiszen a korábbi videómon is látszik,hogy elég komoly méretű fák lettek vele kivágva és feldarabolva.

Amit én várok tőle azt már rég túlszárnyalta. :)

 

Előzmény: Srécike' (162452)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!