Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

roni98 Creative Commons License 2015.02.19 0 0 28544

Sziasztok!

Menet közben egyenesben kattogó hangot hallok előröl ez mitől lehet ?

1413 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 28543

Köszi a választ!

Azért kérdeztem,mert hidegen erős szelephangok hallatszanak.

A szelephézag vissza van állítva gyári értékre.

Azt gondoltam,az 5-ös olaj hígabb,ezáltal könnyebben eljut a szelepekig.

miklos.a Creative Commons License 2015.02.18 0 0 28542

Az 5W40-es olaj éppen olyan jó, mint a 10W40-es olaj üzemmeleg körülmények között.

Az első szám az olaj dermedéspontjára utal. Minél kisebb a szám, annál alacsonyabb hőmérsékleten még hígfolyós az olaj.

Üzemi viszkozítását az utolsó szám határozza meg. Tehát azonos hőmérséklet mellett, mondjuk 20 C fokon, azonos a viszkozítása a 0W40, 5W40 és 10W40 olajoknak.

 

Mínusz 25 C fok körül a 10W40-es olaj már "bajban" van.... de most nem akarok pontos értékeket beírni.

Tehát az 5W-s olajnak a hideg indításkori kenőképessége a jobb a 10W-shez képest, üzem melegen nincs külömbség.

Előzmény: 1413 (28541)
1413 Creative Commons License 2015.02.17 0 0 28541

Sziasztok!

 

Próbálta már valaki a G13BB-be az 5W40-es olajat?

 

Üdv!

t.lantos Creative Commons License 2015.02.17 0 0 28540

vagy cserelje ki. Ha nem felejtem el, megnezem, hogy ez vagy a masik oldali maradt meg egy vadi uj.

Előzmény: Landsmann_ (28535)
sztgyi Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28539

Köszi a visszajelzést!!!

GRATULÁLOK a sikeres műtéthez!!!

Akkor jól emlékeztem az 1,7W-ra. A fotón jól látszik a lényeg.

Akármerre jártam, csak úgy próbaképpen rákérdeztem a 1,7W-os égőre, ebben a méretben mindenütt csak 3W-osról tudtak.

(Kicsit sajnálom, hogy az első hozzászólásomban nem emlékeztem pontosan a műtét lépéseire :((( )

 

 

Előzmény: Dagiguba (28538)
Dagiguba Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28538

Hello,

Először is szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget az automata váltó visszajelzőjének égőcseréjében. Sikerült kicserélnem az égőt, persze így 3W-os lett nekem is berakva mert ilyet találtam a pótégő készletben ,de szerintem se lesz vele probléma.

 

 

A képeken remélem látszanak a felíratok. 

Ha nem akkor a tipus: A12V1.7W

 

 

Előzmény: sztgyi (28532)
Landsmann_ Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28537

Nem tudom, nem volt még kiszerelt állapotban a kezemben. De műszerrel ki tudod mérni, hogy a kontaktus jó-e, vagy sem. 

Előzmény: sajovolgyi (28536)
sajovolgyi Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28536

Köszi a választ.

A kapcsoló szét szedhető??

 

Előzmény: Landsmann_ (28535)
Landsmann_ Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28535

Valószínűleg a kormánykapcsolónál a fénykürt érintkezőit szépen elégette valaki. Az tényleg csak villantásra való, arra nem, hogy másodpercekig folyamatosan világítsunk vele. Bontsd le a kapcsolót és néz meg az érintkezőit.

Előzmény: sajovolgyi (28534)
sajovolgyi Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28534

Sziasztok!!

Tud valaki segíteni a fénykürt az az a távfény felvillantás nem működik magam felé húzva.

 

A rendes állapotban viszont kapcsolva rendesen működik tehát a fix váltás megy, kapcsolónak lehet baja vagy esetleg van külön biztosítéka ??

Előre is köszönve a tanácsot.

ugyörgy Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28533

a gumiharangot kivéve a csavart eltaláltam :)))))))))

Előzmény: sztgyi (28532)
sztgyi Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28532

Nem tudom, hogy fognak látszani a képek, mert valami változott itt a Zindexen kép-ügyileg :)))

A képekre rákattintva nagyobbak lesznek!!!

Első lépés a felső műanyag fedő alá bejátszani a csavarhúzót és kissé felemelni, a rögzítőelemek kipattannak. 

A második lépés a csavar helyének megkeresése (a csavar néma, nem kiabál, hogy itt vagyok, ezé' egy piros nyilat rajzoltam oda segítségül:

Ezt kicsavar, takaró levehető (ha az alsó csavarok is ki lettek már szedve)!

Betennék egy képet a takaró elemről, jó sok rögzítőfül van rajta:

Elnézést a bevezető, félrevezető gondolatokért !

Remélem, hogy innen megy majd.

Én tovább nem bontottam (csak egy kicsit letörölgettem a portól - sajna nem a fotózás előtt, de így hitelesebb :))))  ) 

Előzmény: sztgyi (28530)
sztgyi Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28531

NEM EGÉSZEN ÚGY VAN, AHOGY AZT FENTEBB (vagy lentebb) LLEÍRTAM!!!

Helyesbítés megy, csak le kell tölteni a fotókat!

Előzmény: sztgyi (28530)
sztgyi Creative Commons License 2015.02.16 0 0 28530

Szia!

Nekem is ilyen van, csak most néztem bele ebbe a topikba, és már ahhoz késő (éjfél utáv 20 perccel), hogy az udvaron álló családtagot szétkapjam. Én már többször is cseréltem, nem ördöngős. Holnap lefotózom mi a trükk !!!

 

Nekem nem okozott gondot a szétszedés, a váltókar alatti műanyag elem közepetáján van egy csavar egy mélyedésben, ezt kicsavarni (függőleges helyzetben a keresztélű-csavarhúzó), a műanyag elemet megemelni (egy kicsit alá kell nyúlni egy vékonyka csavarhúzóval a motor felöli oldalról), a váltókaron átbújtatni, aztán a box (vagy borítás) leszedhető, (néhány csavar van a box alján, talán 2-2 a két oldalon, én patentre nem emlékszem) és akkor a vezetőoldal felöl látszik az izzó, könnyen hozzáférhető.

Ezt emlékezetből írtam, ha ez sem segít, várd meg a fotót!!!

 

Amit jó tudni róla, hogy az eredeti izzó 1,7W-os ún. talp nélküli izzó.

Nos, ilyet sehol nem lehet beszerezni. Szervíznek sincs!!! (Sőt nem is hallottak ilyen kis teljesítményűről.)

 

Én először LED "izzót" raktam bele, de az nagyon hamar tönkrement. A LED-et készletben lehetett kapni, 3db volt egy lezárt csomagolásban, marha drágán (ha jól emlékszem 900Ft volt a készlet). Egyenként fél évet sem bírtak ki ezek a hosszúélettartamú csodák. Ráadásul kicsit kékes színűek, nem zavart, de a többi világítós szerkentyűtől elüt ez a szín.

 

A megoldás végül is 3W-os izzó betétele lett, amit 100Ft/db alatt (ha jól emlékszem kb. 60 Ft) lehet kapni.

Kicsit erősebb a fénye, biztosan jobban melegít, de nem árt ezzel semminek.

 

Arra kérlek, ha a kiégett izzón még látszik a teljesítmény jelzés, olvasd le és írd meg mekkora! Ha esetleg le tudod fotózni, az még jobb lenne. Sajnálom, hogy nem őriztem meg az eredetit, mert az üzletekben (és egy márkaszervízben is) ahol kerestem, kissé furcsán néztek rám.

 

Utoljára kb. 2 éve kellett cserélnem (a LED-et).

Előzmény: Dagiguba (28523)
Dagiguba Creative Commons License 2015.02.15 0 0 28529

Megnéztem igazából a szervizkönyvet és pár külföldi fórumot de sehol sem találtam semmi utalást rá.

Lejjebb egy angol fotón megmutatom hogy milyen csavarokat találtam.

És ebből volt 4 plusz kettő kis műanyag rögzítő csavar hátréb.Ezeket kicsavartam de nem tudtam leszedni a szürke borítást.Gondolom az égő az alatt van. Hát lehet szervíz lesz ebből mert kedvesem használja és nem érzi biztosnak mindig a váltást.

Köszönöm azért a segítségeteket, ha lenne még valamiötlet azt várom persze.

GeriSoft07 Creative Commons License 2015.02.15 0 0 28528

Ha tudnám, írnám :(

Előzmény: ugyörgy (28527)
ugyörgy Creative Commons License 2015.02.15 0 0 28527

Igaz, közben megnéztem egy képet is.........

Azért talán van még egy csavar valahol.....

Esetleg, ha írnád a levétel módját is, az eredeti kérdésre válaszolva.

Előzmény: GeriSoft07 (28526)
GeriSoft07 Creative Commons License 2015.02.15 0 0 28526

automata váltón nincs gumiharang, kézin meg világítás ott...

Előzmény: ugyörgy (28525)
ugyörgy Creative Commons License 2015.02.15 0 0 28525

Szia.

Ha jól értem, arra gondolsz, hogy a váltókart borító gumiharangot nem húztad föl és a nyílás alján levő egy-szem csavart nem tekerted ki. A hagyományoson így van megoldva :) Vigyázat, ott van mellette a légzsákvezérlő !

Előzmény: Dagiguba (28523)
kretya Creative Commons License 2015.02.15 0 0 28524

Sziasztok

 

http://data.hu/dir/wxo9gljt3i1933Ha érdekel valakit a wagon teljes szervízkönyve erről a linkről letöltheti

Dagiguba Creative Commons License 2015.02.15 0 0 28523

Sziasztok, 

 

Esetleg valaki tudna abban segítséget adni hogy 2002-es automata váltós WagonR+ ban a váltó visszajelző égő(váltó kulisszát világítja meg) nem világít. Megpróbáltam szétszedni a váltó borítást de sikertelenül. Addig eljutottam hogy kicsavartam a ngy csavart a borításon és a két patentet, de egyszerüen nem tudom megemelni a borítást.Esetleg elnéztem valamit és nem is lenne egy teljesen más helyen is csavar, rögzítés vagy teljesen máshogy kellene az egésznek nekiállnom. Sajnos se leírást nem találtam és itt a frumban se találtam róla semmit.

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

paksi1 Creative Commons License 2015.02.14 0 0 28522
Előzmény: cinemazealot (28520)
paksi1 Creative Commons License 2015.02.14 0 0 28521

Üdv! Első körben gáz diagnosztikát javaslok! Természetesen menet közben élő adatokkal. Nekem egy szekszárdi műhely csinálta azóta tökéletes és az lpg fogyasztás is 7.8-8.6 közé állt be.

http://www.gazautohungaria.hu/

Előzmény: cinemazealot (28520)
cinemazealot Creative Commons License 2015.02.14 0 0 28520

Sziasztok!

 

2002-es 16 szelepes (nem VVT) LPG-benzin üzemű WagonR-em 2000 alatti fordulatszámon (pl. induláskor ha nem padlógázzal indulok) sokszor hörög és sokszor mintha kihagyna a gyújtás. LPG üzemben sokkal érzékenyebb, gyakrabban hörög és néha még durrog is. Üzemanyagtól függetlenül magasabb fordulaton húzatva javul a helyzet, de a motor sokszor csörgő hangot ad. A szelepvezérlés kb. 3 éve (kb. 60e km-rel ezelőtt) volt állítva.

 

A gyújtás trafók 2014. második félévében már kétszer lettek cserélve (igaz, bontottakra), és csere után egy darabig mintha jobb is lett volna, de amint bemelegszik a motort, a kálvária újraindul, LPG-re váltáskor meg továbbsúlyosbodik. Mindezt nyár óta csinálja, miután megtettünk vele 2000 km-nyi Horvátországot, ahol javarészt gázzal mentünk (azért volt benne benzin üzem is), de 110 km/h-nál szinte sosem mentünk gyorsabban (a fordulat nem nagyon ment 3000 fölé). Létezhet, hogy a gáz maradandó károsodást okozott a gyújtásrendszerben?

 

Hab a tortán, hogy újabban elég intenzíven eszi az olajat, negyedévente egy litert benyel, pedig "még csak" 210e km van benne. :( Lehet, hogy elérkezett az ideje a szelepszár szimering cserének, esetleg egy motor generálnak (henger felszabályozás, dugattyú gyűrű csere stb.)? :(

 

Minden javaslatot, észrevételt örömmel fogadok. Köszi szépen.

takacstamas Creative Commons License 2015.02.12 0 0 28519

Szia! 

Megoldódott a probléma? Nálam is ez a helyzet, termosztátot cseréltem, de 

nem változott semmi.

Előzmény: IbizásAndris (28468)
Landsmann_ Creative Commons License 2015.02.12 0 0 28518
Szilikátos macskaalom, mint páramentesítő? Zokniba töltöd és a kocsiba több helyre elhelyezed. Ablakok párásodását is gátolja. Ha nincs pára, nincs dohos szag.
Előzmény: emts (28517)
emts Creative Commons License 2015.02.11 0 1 28517

Sziasztok, szerintetek az autobol az "azott macska szagot" hogy lehet eltuntetni ? :-)  ... hetvegen, amikor vegig be van zarva a kocsi, olyan kellemetlen szag van benne (olyan allott, nedves szag). A padloszonyeg sehol sem nedves, valszleg a karpitokbol jon. Lehetne valami jo kis illatositot beletenni, de nem szeretjuk oket (mondjuk a rossz szagot sem). Nincs valami csodaszer vagy szagtalanito, ami segithet? Koszi szepen

stegere Creative Commons License 2015.02.08 0 0 28516

Kössz szépen....

 

Valamelyikőtök  talákozott már ilyen gyujtáskapcsoló kikopásos dologgal ???

 

Vagy csak meg akarnak vezetni....

Előzmény: h.c.s (28515)
h.c.s Creative Commons License 2015.02.06 0 0 28515

Leveszed a kormányburkolatot.

Az öntvény házban van egy kis lyuk. Abba kell egy darab dróttal bepiszkálni, kiakasztani a reteszt, a kapcsolót meg kihúzni.

 

Előzmény: stegere (28514)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!