Az 5W40-es olaj éppen olyan jó, mint a 10W40-es olaj üzemmeleg körülmények között.
Az első szám az olaj dermedéspontjára utal. Minél kisebb a szám, annál alacsonyabb hőmérsékleten még hígfolyós az olaj.
Üzemi viszkozítását az utolsó szám határozza meg. Tehát azonos hőmérséklet mellett, mondjuk 20 C fokon, azonos a viszkozítása a 0W40, 5W40 és 10W40 olajoknak.
Mínusz 25 C fok körül a 10W40-es olaj már "bajban" van.... de most nem akarok pontos értékeket beírni.
Tehát az 5W-s olajnak a hideg indításkori kenőképessége a jobb a 10W-shez képest, üzem melegen nincs külömbség.
Először is szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget az automata váltó visszajelzőjének égőcseréjében. Sikerült kicserélnem az égőt, persze így 3W-os lett nekem is berakva mert ilyet találtam a pótégő készletben ,de szerintem se lesz vele probléma.
Valószínűleg a kormánykapcsolónál a fénykürt érintkezőit szépen elégette valaki. Az tényleg csak villantásra való, arra nem, hogy másodpercekig folyamatosan világítsunk vele. Bontsd le a kapcsolót és néz meg az érintkezőit.
Nekem is ilyen van, csak most néztem bele ebbe a topikba, és már ahhoz késő (éjfél utáv 20 perccel), hogy az udvaron álló családtagot szétkapjam. Én már többször is cseréltem, nem ördöngős. Holnap lefotózom mi a trükk !!!
Nekem nem okozott gondot a szétszedés, a váltókar alatti műanyag elem közepetáján van egy csavar egy mélyedésben, ezt kicsavarni (függőleges helyzetben a keresztélű-csavarhúzó), a műanyag elemet megemelni (egy kicsit alá kell nyúlni egy vékonyka csavarhúzóval a motor felöli oldalról), a váltókaron átbújtatni, aztán a box (vagy borítás) leszedhető, (néhány csavar van a box alján, talán 2-2 a két oldalon, én patentre nem emlékszem) és akkor a vezetőoldal felöl látszik az izzó, könnyen hozzáférhető.
Ezt emlékezetből írtam, ha ez sem segít, várd meg a fotót!!!
Amit jó tudni róla, hogy az eredeti izzó 1,7W-os ún. talp nélküli izzó.
Nos, ilyet sehol nem lehet beszerezni. Szervíznek sincs!!! (Sőt nem is hallottak ilyen kis teljesítményűről.)
Én először LED "izzót" raktam bele, de az nagyon hamar tönkrement. A LED-et készletben lehetett kapni, 3db volt egy lezárt csomagolásban, marha drágán (ha jól emlékszem 900Ft volt a készlet). Egyenként fél évet sem bírtak ki ezek a hosszúélettartamú csodák. Ráadásul kicsit kékes színűek, nem zavart, de a többi világítós szerkentyűtől elüt ez a szín.
A megoldás végül is 3W-os izzó betétele lett, amit 100Ft/db alatt (ha jól emlékszem kb. 60 Ft) lehet kapni.
Kicsit erősebb a fénye, biztosan jobban melegít, de nem árt ezzel semminek.
Arra kérlek, ha a kiégett izzón még látszik a teljesítmény jelzés, olvasd le és írd meg mekkora! Ha esetleg le tudod fotózni, az még jobb lenne. Sajnálom, hogy nem őriztem meg az eredetit, mert az üzletekben (és egy márkaszervízben is) ahol kerestem, kissé furcsán néztek rám.
Megnéztem igazából a szervizkönyvet és pár külföldi fórumot de sehol sem találtam semmi utalást rá.
Lejjebb egy angol fotón megmutatom hogy milyen csavarokat találtam.
És ebből volt 4 plusz kettő kis műanyag rögzítő csavar hátréb.Ezeket kicsavartam de nem tudtam leszedni a szürke borítást.Gondolom az égő az alatt van. Hát lehet szervíz lesz ebből mert kedvesem használja és nem érzi biztosnak mindig a váltást.
Köszönöm azért a segítségeteket, ha lenne még valamiötlet azt várom persze.
Ha jól értem, arra gondolsz, hogy a váltókart borító gumiharangot nem húztad föl és a nyílás alján levő egy-szem csavart nem tekerted ki. A hagyományoson így van megoldva :) Vigyázat, ott van mellette a légzsákvezérlő !
Esetleg valaki tudna abban segítséget adni hogy 2002-es automata váltós WagonR+ ban a váltó visszajelző égő(váltó kulisszát világítja meg) nem világít. Megpróbáltam szétszedni a váltó borítást de sikertelenül. Addig eljutottam hogy kicsavartam a ngy csavart a borításon és a két patentet, de egyszerüen nem tudom megemelni a borítást.Esetleg elnéztem valamit és nem is lenne egy teljesen más helyen is csavar, rögzítés vagy teljesen máshogy kellene az egésznek nekiállnom. Sajnos se leírást nem találtam és itt a frumban se találtam róla semmit.
Üdv! Első körben gáz diagnosztikát javaslok! Természetesen menet közben élő adatokkal. Nekem egy szekszárdi műhely csinálta azóta tökéletes és az lpg fogyasztás is 7.8-8.6 közé állt be.
2002-es 16 szelepes (nem VVT) LPG-benzin üzemű WagonR-em 2000 alatti fordulatszámon (pl. induláskor ha nem padlógázzal indulok) sokszor hörög és sokszor mintha kihagyna a gyújtás. LPG üzemben sokkal érzékenyebb, gyakrabban hörög és néha még durrog is. Üzemanyagtól függetlenül magasabb fordulaton húzatva javul a helyzet, de a motor sokszor csörgő hangot ad. A szelepvezérlés kb. 3 éve (kb. 60e km-rel ezelőtt) volt állítva.
A gyújtás trafók 2014. második félévében már kétszer lettek cserélve (igaz, bontottakra), és csere után egy darabig mintha jobb is lett volna, de amint bemelegszik a motort, a kálvária újraindul, LPG-re váltáskor meg továbbsúlyosbodik. Mindezt nyár óta csinálja, miután megtettünk vele 2000 km-nyi Horvátországot, ahol javarészt gázzal mentünk (azért volt benne benzin üzem is), de 110 km/h-nál szinte sosem mentünk gyorsabban (a fordulat nem nagyon ment 3000 fölé). Létezhet, hogy a gáz maradandó károsodást okozott a gyújtásrendszerben?
Hab a tortán, hogy újabban elég intenzíven eszi az olajat, negyedévente egy litert benyel, pedig "még csak" 210e km van benne. :( Lehet, hogy elérkezett az ideje a szelepszár szimering cserének, esetleg egy motor generálnak (henger felszabályozás, dugattyú gyűrű csere stb.)? :(
Minden javaslatot, észrevételt örömmel fogadok. Köszi szépen.
Szilikátos macskaalom, mint páramentesítő? Zokniba töltöd és a kocsiba több helyre elhelyezed. Ablakok párásodását is gátolja. Ha nincs pára, nincs dohos szag.
Sziasztok, szerintetek az autobol az "azott macska szagot" hogy lehet eltuntetni ? :-) ... hetvegen, amikor vegig be van zarva a kocsi, olyan kellemetlen szag van benne (olyan allott, nedves szag). A padloszonyeg sehol sem nedves, valszleg a karpitokbol jon. Lehetne valami jo kis illatositot beletenni, de nem szeretjuk oket (mondjuk a rossz szagot sem). Nincs valami csodaszer vagy szagtalanito, ami segithet? Koszi szepen