Mondjuk 200.000 Ft-ért vettem, 198.000 adtam el, az adásvételi szerződés is ennyiről szól, tehát van egy kis veszteségem. Erre fel az adóigazolás úgy szól, hogy befizetett összeg: 200.000 Ft, megszüntetési összeg: 250.000 Ft, elért jövedelem: 50.000 Ft. Megreklamáltam, hogy honnan szedték a 250.000 Ft-ot, valami előző napi árfolyam figyelembevételéről magyaráztak; gondolom, hogy ez lehet a szokásos piaci érték elnevezésű valami. Szóval akárhogy is nézem, ők egy elvi-elképzelt nyereséget rögzítettek, és ez alapján kell(ene) adót fizetnem. Ha jól értem, de valahogy sehogyse akarom elhinni, hogy ez így van, bár ha olvasom az SZJA 62. &-át akkor ezt is ki lehet belőle hámozni. Természetes, hogy jövedelem után adót kell fizetnem, de hogy kitalálnak egy összeget, hogy elvileg annyit érne, és azután kelljen....?
A TBSZ még élt, amikor eladásra került a részvény. Adásvétel: x hó 15. napja, TBSZ megszűnt 16-án.
Hát akkor ez bonyolultabbnak tűnik, mint hogy itt segítséget kapjak, de azért köszönöm, hogy időt szakítottál rám. Ez az egy sor legyűrni látszik engem.
Az országos bírói hivatal pk141 és pk241 nyomtatványa frissült. Az OBHGEPI-t engedélyezni kell, mert az ő nyomtatványaikra figyelmeztetett folyamatosan.
Ehhez ugyanott a szervíz/beállítások/frissítés pont alatt az "automatikus frissítések engedélyezése"-nél legyen bejelölve minden. Ha új nyomtatványt nyitsz, vagy másolsz régit, rögtön szól, hogy van frissebb verzió, és már azzal nyitja meg. A keretprogramról meg úgyis ír valaki itt :)
Erre az volt a megoldás, hogy a szervíz/beállítások/frissítések pontban ki kellett venni a pipát a "frissítéskeresés tájékoztató üzenet engedélyezés"-ből, és a várakozás tiltása alatt minden szervezethez betenni a pipát.
Ezt beállítottam. Viszont így kézzel kell ráfrissíteni, amit tuti, el fogok felejteni. Agyrém.
Ki van véve minden pipa, csak a NAV-nál hagytam. Már régóta ez a beállítás, de pár napja rendszeresen jön a fals üzenet, hogy frissítések vannak, pedig nincsenek.
Tavaly év végén sokunknál volt gond, hogy rögtön ÁNYK indítás után szaladgált jobbra-balra a frissítések keresése, néha percekig szórakozott, és addig semmit nem lehetett indítani az ányk-ban. Erre az volt a megoldás, hogy a szervíz/beállítások/frissítések pontban ki kellett venni a pipát a "frissítéskeresés tájékoztató üzenet engedélyezés"-ből, és a várakozás tiltása alatt minden szervezethez betenni a pipát.
Most kipróbáltam többféle módon, kivettem, betettem, és soha nem indul úgy, hogy rögtön keresné a frisítéseket :(
Nálam most a "frissítések elérhetőek" -re kattintva bejön egy üzenet, hogy az OEP és ONYF nyomtatványok csak az adott szervezetek honlapjairól frissíthetőek. Ezt tudom is, de a tájékoztató ablakot nem tudom eltüntetni.
Lassan olyan lesz az bevallás, meg az egész online ügyintézés, mint a kocsonya főzése: ahány ház, annyi szokás!
keresd meg azt a zablakot ahol ki tudod választani a különbőző sóhivatalokat és ott válaszd ki az összeset akkor majd kiadja, valszeg a bivalybasznád alsói önkormányzatot hogy annak van valami újabbja aztán ha azt már látja de nem tudja letölteni akkor elmész az önkori lapjára és telepíted manuálisan ha aztán ezután helyreállt a rend, vedd ki a pipát a felesleges sóhivatalok elől, mert az azokban keresgélés igen meglassítja az ányk-t
Ezzel én is szembesülök néha. És én magamban azzal zártam le ezt, hogy talán új nyomik vannak, amiket nem telepítettem le, mert minden nyomit ugye nem telepít az ember, csak amit használ, - és ezeket jelzi. Merthogy jobb ötletem nem volt .... Könnyen lehet, hogy nincs igazam :-)
Ma kerültem ismét az asztali gépem elé. Igen, az ÁNYK indítás után "Frissítések keresése", majd szól, hogy "Frissítések elérhetőek", de azok nincsenek.
Ilyen nincs, vagy ha valamelyik szolgáltatónak mégis ilyen lenne a belső szabályzata, akkor azt messziről kerülni kell. Mutasd meg valakinek az igazolásaid, mert ebből, amit leírsz, nem lehet kibogozni, hogy mi történt. A TBSZ-en belül kellett volna eladnod, és akkor nem játszik a szokásos piaci érték.
Ahogy errefelé mondani szokták: kell egy könyvelő + egy adótanácsadó. :)
Köszönöm, természetesen ezt néztem, nem rohantam rögtön ide. Próbáltam megérteni, de olyan kacifántos, hogy - úgy látszik - kevés az agyam hozzá, ezért fordultam segítségért, hátha itt valaki érti, ill. jobban érti, hogy mit is takar a 28 soros többszörösen bővített mondat valójában. Amit én értek belőle, az csúfos.
TBSZ-en még a 3 év sem telt le, eladásra adtam megbízást (forintban vezetett értékpapír, és részvényről van szó). Az eladáson nem volt nyereség, sőt egy minimális veszteség adódott a vételi árhoz képest. Az eladással szakadt meg/szűnt meg a TBSZ.
A most megkapott igazoláson az eladási érték egészen más, mint ami valójában volt, és az adásvételi szerződésen szerepel. Gondolom, ezt a képzelt árat nevezik szokásos piaci árnak), de hát fel nem foghatom, hogy olyan után fizessek adót, ami nem is létezik, csak elviekben, márpedig az igazolás erről szól. Vagyis van egy növekményem (ha jól értelmezem a törvényt), ami nincs is. A 166-os sorban nincs lehetőség semmi más adat beírására.
Olvasd el az Szja tv. 67/B. §-t. Ha a megszakítás után adtad el a részvényeket, akkor a 67/A. §-t is. A kérdésedet a tények pontosabb ismerete nélkül nem nagyon lehet értelmezni.
Létezik, hogy ha megszakítok egy TBSZ-számlát és eladom a rajta lévő részvényeket, adót kell fizetnem a szokásos piaci érték után akkor is, ha egyébként nincs rajta nyereségem?
Az értékpapír cég olyan igazolást adott ki, amin egy sohasem létezett megszüntetési összeg van, ezáltal egy nem létező jövedelemmel. Olyan után kell adót fizetnem, ami nem is létezik? Hihetetlen igazságtalanságnak tűnik, vagy rosszul értelmezem.
Jól sejtem, hogy a saját személygépkocsival való kiküldetések rendjében egy apró, de sokakat érintő változás történt 2018-tól, ami nincs túl szem előtt?
SZJA, tv. 3 mell. II. fej, 6 pont:
6.1300 a kifizető által a magánszemélynek a saját személygépkocsi (ideértve a közeli hozzátartozó tulajdonát képező személygépkocsit is) használata miatt fizetett költségtérítés összegéből a kiküldetési rendelvényben feltüntetett km-távolság szerint az üzemanyag-fogyasztási norma és legfeljebb az állami adó- és vámhatóság által közzétett üzemanyagár, valamint 15 Ft/km általános személygépkocsi normaköltség alapulvételével kifizetett összeg;
Szerintem tavaly még a vele egy lakcímre bejelentett házastárs autója lehetett "saját" személygépkocsi, de a törvény fenti szövege nekem egyértelműen azt jelenti, hogy már gyerek, szülő, testvér autójával is lehet kiküldetésre menni.
Az, hogy külföldre költözöl, egy dolog. Hiába írod, hogy "elküldted a papírjaidat", - minden bizonnyal nem megfelelő papírokat küldtél. Előre nem is tudál küldeni szerintem, mert előre egy munkáltató sem fogja leigazolni, hogy ott dolgozol.
Keress rá a neten, hogy milyen igazolást kell benyújtanod, mivel igazolod, hogy EU tagállamban biztosított vagy.
És hát gyanítom, hogy megmaradt az itthoni állandó lakcímed. Ezért keresnek. Mert ebből ugye nem tudják kitalálni, hogy Te külföldre költöztél.
És azért küldik ki egész évre, hogy ne kelljen minden hónapban levelezgetni... Nem kell befizetni egyszerre. A levélben benne van, hogy mikor, milyen részletezésben kell fizetni.
hát igen, nem egyszerű főleg úgy hogy én elküldtem a papírjaimat hogy külföldre költözök, ennek ellenére mégis a NAV kiküldte egész 2018-ra a befizetni valót... hogy miért nem tudom, írtam nekik e-mailt hát nem tudom fognak-e válaszolni. jelenleg külföldön vagyok haza meg nem szívesen mennék ügyet-főleg ilyet- intézni
van tapasztalat arról hogy mi történik ha nem fizetem be? egyáltalán mi a fenéért küldték ki az egész 2018-as évre? mintha vmi notorikus bunozo lennék.. mi van ha márciustól állásom lenne otthon? soha nem kaptam még buntetést mindig alkalmazottként dolgoztam. kulfoldre se jokedvemben mentem és akkor tessék...