Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10804

nekem pl. majdnem 11 liter van hűtővízből.ha jól értelmezem akkor min. 15literes lenne ez az okosság......hát ahogy én látom a mai(2000 utáni) autókat sztem egy ekkora valamit nehéz elhelyezni  motortérben.

 

félre ne érts,nem ellened beszélek csak sokszor egy kályhának is alig akad hely pedig az csak akkora mint egy kg cukor.

Előzmény: tomabear (10803)
tomabear Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10803

Igen a Glaubersó az alapja az egésznek, vagy más olyan anyag, amely halmazállapot változáskor nagyobb hőmennyiséget képes tárolni és azt vissza is adja kihűléskor, azaz amikor megint változik a halmazállapota. Sajnos nem mindegy, hogy milyen Glaubersót használunk, mert van több fajta. 

Tehát a felállás az lenne, hogy az utastér fűtése után tegyünk egy "T" elosztót, majd mindkét ágra egy vezérelhető szelepet, ez egyik ág közvetlen megy tovább a másik ágban van egy keringető szivattyú és a hőtároló. A hőtároló méretezése függ a gépjármű hűtővíz mennyiségétől. Nekem 7 liter. Ehhez úgy gondolkodtam, hogy kell egy rozsdaálló cső amelynek a térfogata 11 liter. Ebben elhelyezek egy kb 3 liter térfogatú vékony falu , spirálisan meghajtott rozsdamentes csövet. A belső cső átmérője, duplája kell hogy legyen a eredeti hűtésrendszeri csöveknél. Így lassabban halad a víz. Ilyen egyszerű az egész. Természetesen gondoskodni kell a külső szigetelésről, ami legyen mindenki saját elképzelésére bízva.

Előzmény: norbi0325 (10801)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.05.03 0 0 10802

Glaubersót minden közértben forgamaznak földi halandóknak...

Előzmény: norbi0325 (10801)
norbi0325 Creative Commons License 2015.05.03 0 0 10801

Ok ok .nagy elme volt ez az asszony de ,ne feledjük el hogy ő a napenergia témában kutatott,és itt a fórumon arról van szó hogy hogy melegítsük fel a kocsinkat hideg téli időkben ,amikor ugyebár nemigen süt a nap .Ha meg süt akkor meg amúgy is meleg van 

Persze tudom a hőtárolással is foglalkozott ,de ő ezeket a szerkezeteket lakóházakban alkalmazta ,nem személykocsikban ..

Azért nem lenne rossz ha közzétennéd a találmányod ...biztos kapsz hideget-meleget ,de tanulságos is lehet :)

(Persze ha csak nem szabadalomra váró állapotban van a project)

 

 

 

Előzmény: tomabear (10800)
tomabear Creative Commons License 2015.05.03 0 0 10800

Ajánlom figyelmedbe telkes Mária (Napkirálynő) kutatásait.

Egyébként a BMW-ben ami van, az tudja a több napos hőtárolást, de más rendszer, mint amit én teerveztem.

Előzmény: norbi0325 (10790)
norbi0325 Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10799

Most miért káromkodsz ? 

 

Előzmény: 409 (10797)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10798

akkor keverek vmit.....majd kibogozom 1x.......  :)

Előzmény: csabais (10796)
409 Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10797

Nátrium-acetát pentahidrát

Nátrium-szulfát dekahidrát

csabais Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10796

Ezekben csak a REST fűtés van.

Előzmény: gibbonpitti (10795)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10795

rád emlékeztem,de lehet h tévedek.

 

az maradt meg bennem erről a dologról h vmi sóoldatos megoldás és azt a célt szolgálja h ha leállítod a motort akkor még tudjál sokáig fűteni...

Előzmény: csabais (10794)
csabais Creative Commons License 2015.05.02 0 0 10794

Én biztos nem, de ha leállítom a motort,elég lassan hül ki a 15 liter fagyálló!  :-)

Előzmény: gibbonpitti (10793)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10793

még te mondtad anno,hogy az anyós ülés előtt van a szőnyeg alatt......vagy nem jól emlékszem?

 

még azt is mondtad asszem h  csak arra szolgál ha leállítod a motort akkor abból még lehet fűteni egy ideig.

Előzmény: csabais (10792)
csabais Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10792

Hol is?

 

Előzmény: gibbonpitti (10789)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10791

alapvetően sóoldatot szoktak használni hőenergia tárolására.testvérek között is legalább 2,5kwh energiát kellene elraktározni ha az állófűtést szeretnénk kiiktatni.ez nagyon sok hőenergia.

Előzmény: norbi0325 (10790)
norbi0325 Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10790

No erről linkelhetnél pár dolgot mi is tud 3-4 napig meleget tárolni ? 

 Ennyi ideig kb akkor tárolná ha húznál a kocsi után egy 2m3-es puffertartályt  

 

 

 

 

Előzmény: tomabear (10788)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10789

a 220-as merciben van ilyen......és az már elég öreg ahhoz h olcsó legyen a bontóban.....

 

érdekes ötlet.megérné utánajárni....

Előzmény: tomabear (10788)
tomabear Creative Commons License 2015.05.01 0 0 10788

Hát én BMW szalonban kérdeztem, az új ára 525600 Huf. A bontós , spec BMW azt sem tudta miről beszélek, de a szalonban is 2 hét volt mire megtudták, hogy tényleg van ilyen a BMW-ben.

 

Hosszutávról van szó, szigeteléstől függően, akár 3-4 napig is megtarthatja a kocsi melegét. Németben pár éve láttam egy hirdetésben hasonlót, de az is 200k körül volt.

Előzmény: gibbonpitti (10787)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10787

azt leírnád h nagyjából merre indulsz?

 

hosszútávra(estéről reggelre) keresel megoldást vagy csak a motor leállítása utáni közvetlen időszakra.....

Előzmény: tomabear (10784)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10786

a mercié bontóban sztem max 5e huf.......de nem szeretnék túl okosnak tűnni.

Előzmény: tomabear (10784)
Viskoo Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10785

Köszönöm a gyors választ. Akkor egy diagnosztikát beütemezünk....

Előzmény: gibbonpitti (10783)
tomabear Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10784

A BMW-nek is, csak 500.000 HUF

Előzmény: gibbonpitti (10780)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10783

a gyári webasto diag vagy egy gyári audi tudni fogja nézni.a kínai gagyi vacakok alig látnak vmit.

 

a diag csak az elinduláshoz segítség,arra h mi lehet a baja,de ez csak szakembernek mond bármit is.

Előzmény: Viskoo (10782)
Viskoo Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10782

Köszönöm és a diagnosztika pontosan megmutatja mi a hiba vagy le lehet tiltva a funkció?

Előzmény: gibbonpitti (10781)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10781

egy diagra vidd el......

Előzmény: Viskoo (10779)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10780

a mercinek van kitalált ilyenje......

Előzmény: tomabear (10778)
Viskoo Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10779

Üdv. Mindenkinek!

 

Abba kérnék segítséget,hogy nem rég vettem passat b6-ot és az állófűtés (webasto top V) nem kapcsol be semmi reakciót még nem mutatott. Klímavezérlőn a gomb megnyomása után a sárga led villágít majd 2mp után kialszik. Ha programot időt állítok be akkor gyújtás levétele után 8mp világít a led ahogy a könyvbe is le van írva, de a megadott időbe semmi nem történik. Biztosítékok jók azt néztem.

 

 

Segítségeteket előre is köszönöm.

Bali

tomabear Creative Commons License 2015.04.30 0 0 10778

Sziasztok!

 

Keresek valakit, akinek van kedve és lehetősége egy hőtárolót megépíteni az autójához. Az 5letért és az elképzelésért nem kérek semmit, csak a tapasztaltak pontos visszajelzését.

 

toma

gibbonpitti Creative Commons License 2015.04.20 0 0 10777

ez nem olyan egyszerű mint hiszed.amit te szeretnél azt csak volvós tudja megoldani.szerintem a szakzervizek elhajtanak ha ezzel méz oda.ha keresel egy jó értelemben vett volvóbuzit akkor van esélyed.

 

én mindig ttc kályhát raktam a volvókba éa gyáriakat meg selejteztem.

Előzmény: Guelue (10776)
Guelue Creative Commons License 2015.04.20 0 0 10776

Szia! Bontóban tudnék venni gyári állófűtést is bele, gondolom azt a legegyszerűbb beépíteni, csak nem tudom, hogy az autó computerében hogyan fog megjelenni az állófűtés-menü? Gondolom a szoftverét kellene az új eszközhöz igazítani. ezt így mindenestől meg tudnád csinálni?

Előzmény: gibbonpitti (10775)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.04.20 0 0 10775

be lehet rakni a helyére egy normális kályhát,csináltam pár ilyet.

Előzmény: Guelue (10773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!