nekem pl. majdnem 11 liter van hűtővízből.ha jól értelmezem akkor min. 15literes lenne ez az okosság......hát ahogy én látom a mai(2000 utáni) autókat sztem egy ekkora valamit nehéz elhelyezni motortérben.
félre ne érts,nem ellened beszélek csak sokszor egy kályhának is alig akad hely pedig az csak akkora mint egy kg cukor.
Igen a Glaubersó az alapja az egésznek, vagy más olyan anyag, amely halmazállapot változáskor nagyobb hőmennyiséget képes tárolni és azt vissza is adja kihűléskor, azaz amikor megint változik a halmazállapota. Sajnos nem mindegy, hogy milyen Glaubersót használunk, mert van több fajta.
Tehát a felállás az lenne, hogy az utastér fűtése után tegyünk egy "T" elosztót, majd mindkét ágra egy vezérelhető szelepet, ez egyik ág közvetlen megy tovább a másik ágban van egy keringető szivattyú és a hőtároló. A hőtároló méretezése függ a gépjármű hűtővíz mennyiségétől. Nekem 7 liter. Ehhez úgy gondolkodtam, hogy kell egy rozsdaálló cső amelynek a térfogata 11 liter. Ebben elhelyezek egy kb 3 liter térfogatú vékony falu , spirálisan meghajtott rozsdamentes csövet. A belső cső átmérője, duplája kell hogy legyen a eredeti hűtésrendszeri csöveknél. Így lassabban halad a víz. Ilyen egyszerű az egész. Természetesen gondoskodni kell a külső szigetelésről, ami legyen mindenki saját elképzelésére bízva.
Ok ok .nagy elme volt ez az asszony de ,ne feledjük el hogy ő a napenergia témában kutatott,és itt a fórumon arról van szó hogy hogy melegítsük fel a kocsinkat hideg téli időkben ,amikor ugyebár nemigen süt a nap .Ha meg süt akkor meg amúgy is meleg van
Persze tudom a hőtárolással is foglalkozott ,de ő ezeket a szerkezeteket lakóházakban alkalmazta ,nem személykocsikban ..
Azért nem lenne rossz ha közzétennéd a találmányod ...biztos kapsz hideget-meleget ,de tanulságos is lehet :)
(Persze ha csak nem szabadalomra váró állapotban van a project)
alapvetően sóoldatot szoktak használni hőenergia tárolására.testvérek között is legalább 2,5kwh energiát kellene elraktározni ha az állófűtést szeretnénk kiiktatni.ez nagyon sok hőenergia.
Hát én BMW szalonban kérdeztem, az új ára 525600 Huf. A bontós , spec BMW azt sem tudta miről beszélek, de a szalonban is 2 hét volt mire megtudták, hogy tényleg van ilyen a BMW-ben.
Hosszutávról van szó, szigeteléstől függően, akár 3-4 napig is megtarthatja a kocsi melegét. Németben pár éve láttam egy hirdetésben hasonlót, de az is 200k körül volt.
Abba kérnék segítséget,hogy nem rég vettem passat b6-ot és az állófűtés (webasto top V) nem kapcsol be semmi reakciót még nem mutatott. Klímavezérlőn a gomb megnyomása után a sárga led villágít majd 2mp után kialszik. Ha programot időt állítok be akkor gyújtás levétele után 8mp világít a led ahogy a könyvbe is le van írva, de a megadott időbe semmi nem történik. Biztosítékok jók azt néztem.
Keresek valakit, akinek van kedve és lehetősége egy hőtárolót megépíteni az autójához. Az 5letért és az elképzelésért nem kérek semmit, csak a tapasztaltak pontos visszajelzését.
ez nem olyan egyszerű mint hiszed.amit te szeretnél azt csak volvós tudja megoldani.szerintem a szakzervizek elhajtanak ha ezzel méz oda.ha keresel egy jó értelemben vett volvóbuzit akkor van esélyed.
én mindig ttc kályhát raktam a volvókba éa gyáriakat meg selejteztem.
Szia! Bontóban tudnék venni gyári állófűtést is bele, gondolom azt a legegyszerűbb beépíteni, csak nem tudom, hogy az autó computerében hogyan fog megjelenni az állófűtés-menü? Gondolom a szoftverét kellene az új eszközhöz igazítani. ezt így mindenestől meg tudnád csinálni?