szép jó estét mindenkinek azzal a kérdéssel fordulok a jelenlévőkhöz van egy 1996 vw sharan és van benne egy kályha de nem tud kipróbálni mert kapcsolót nem találok segítséget kérnék hogy tud-e valaki érdemleges tanácsot adni ebben a helyzetbe mit hol és hogyan
Üdv! Friss szerzeményemnél (peugeot 807, 2011-es 2.0 hdi) a szerelő ezeket a hibákat találta. Esetleg valaki tudna ötletet adni, kinél érdemes javítatnom?
mindenki a dekahidrátot használja, meg azt kapsz a boltban is. a tudás ott kezdődik, hogy mit raknak hozzá. zselésítik, granulálják, beágyazzák, mindenki próbálkozik. aztán ha valamelyik működik, akkor megy a titkolózás, patentolás és termékké alakítás.
ha neked is van egy működő mixed, akkor azzal tényleg lehet valamit kezdeni. lakásfűtéshez fűtési puffert nem tudsz belőle csinálni?
ismerem a dolgot. egyszer kellett nekem 20 gramm nátrium hidroxid (marónátron). gyógyszertár1: az méreg, nem adunk. gyógyszertár2: azzal ki lehet irtani egy fél falut, mit képzelek. azúr vegyszerbolt: 1kilós, 5kilós vagy 25 kilós, válasszak.
nem a konkrét 5let ellen szól,de ennyi macerával és gondolom pénzzel már állófűtést lehet berakni az autóba,és annak ugye van pár apró előnye a másikkal szemben.
sztem ez nagyobb gépekben jobban használható mint egy autóban.
Sajnos nem tudom, miért több válaszom is eltűnt a topikból.
Tehát én úgy terveztem a rendszert, hogy váltószelep van benne, amit a hőgomba vagy hőmérő vezérel, valamint egy óra is. Nem bonyolult ilyen vezérlőt készíteni. Tehát vagy manuálisan indítom a keringető szivattyút vagy a beállított időben a vezérlés. Amikor hideg a motor a megadott hőfokig a hőtároló oldala van nyitva és segíti a motor melegedését. Ezt tapasztalat útján lehet kideríteni, hogy hány C fok. Amikor eléri a maximálisan leadható hőmennyiséget a hőtároló vált a szelep és a motor vízrendszere magában kering. Amikor eléri a megadott hőfokot a motor nyit a szelep és a motor melege elkezdi melegíteni a hőtárolót. Majd amikor leállítom a kocsit vált a szelep.
A Glaubersó több ezer halmazállapot változást elbír. telkes, olyan hőszigetelést talált ki az akkori anyagokkal, hogy akár 3 hónapig is eltárolta a hőmennyiség 80%-át
lehet róla véleményed, de az van hogy ez fizika, lehet tudni pontosan hogy mi mennyi, nem kell véleményekre hagyatkozni.
a dolognak komoly irodalma van, anno házfűtés témában beleástam magam kicsit. az egyszerű modell szintjén szép a dolog, az olvadáshőben tároljuk az energiát, megfagy elolvad és minden frankó. a gyakorlati megvalósításkor kiderül hogy van pár dolog amit ez az egyszerű modell elhanyagol, de nagyon is lényeges. és ezek megoldása nem egyszerű, nem is nagyon sikerül. akinek igen, az titkolja a megoldást és terméket csinál belőle.
- a fagyott anyag hővezetése általában elég rossz. és nem lehet kevergetni mint a folyadékot. ahol veszed ki a hőt ott ráfagy, és elszigeteli a maradék folyadéktól. jó nagy hőlépcső lesz, hiába 30 fok a fagyáspont, a hő jórészét mondjuk csak 20 fokon tudod kivenni.
- a sok olvad-fagy ciklustól nagyon kitisztul a közeg, és bejön a túlhűtés jelenség. hiába hűtöd a fagyáspont alá, nem fagy meg, folyadék marad és nem adja le a hőt. megint nem segít.
még vmi:kell hozzá valamiféle vezérlés is ha a szelepeket és a szivattyút akarom vezérelni,mert pl sztem hülyeség a kitárolt hőtárolóba addig bevezetni az épp bemelegedési fázisban lévő motor vizét amíg nem éri el az az üzemi hőfokát.különben sokkal lassabban fog felmelegedni a motor mivel a hőtároló folyamatosan vonja el a hőt a felmelegedő vízből.
és ott van még a kitárolás folyamata.indulás előtt működik vagy csak ha jár már a motor......ez is felmerült bennem.
azért ha nem titok egy konkrét példát leírhatnál.mekkora motort,mennyi vizet mekkora hőtároló mennyire tud felmelegíteni tudván a külső hőfokot is persze.
azért egy mai modern autóban simán van 10 liter hűtőfolyadék.ahhoz mekkora térfogat kellene h másnap reggel mínusz tíz fokban tudjon a motor mondjuk 65 fokra melegedni?