Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pampalini68 Creative Commons License 2015.05.24 0 0 10834

szép jó estét mindenkinek azzal a kérdéssel fordulok a jelenlévőkhöz van egy 1996 vw sharan és van benne egy kályha de nem tud kipróbálni mert kapcsolót nem találok segítséget kérnék hogy tud-e valaki érdemleges tanácsot adni ebben a helyzetbe mit hol és hogyan

gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.18 0 0 10833

Autokühler-Hungaria Bt.

 

 

X. kerület......liget u. 8.

 

korrektek és a kisöreg mindent megcsinál.én veterán autók hűtőjét szoktam vinni hozzá és még soha nem mondta h nem lehet megoldani a dolgot.

kicsizs Creative Commons License 2015.05.17 0 0 10832

A többiek nem válaszoltak, de a XIII környékén én nem ismerek ilyen céget...

Akiket jó szívvel ajánlanék, azok a XX. Lázár u. és Magyar u. sarkán a Hüllő Kft!

Klímához csövet is gyártanak ha kell, hűtőt és műanyag elemeket is javítanak! Remélem tudnak segíteni!

Előzmény: nagyb1 (10831)
nagyb1 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 10831

Bp. Xiii ker.

Előzmény: kicsizs (10830)
kicsizs Creative Commons License 2015.05.15 0 0 10830

Ez nem állófűtés... ez a gázolaj visszahűtő!

Szerintem ahol hűtők javításával foglalkoznak, ott meg tudják csinálni!

Bár sokat dobna a segítség adásnál, ha tudnánk merre is laksz :)

Előzmény: nagyb1 (10828)
nagyb1 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 10829

https://www.dropbox.com/sh/d9k7sah6m0jwxz1/AAAi5s53Ze-BY4ECm6fUolGTa?dl=0

nagyb1 Creative Commons License 2015.05.15 0 0 10828

Üdv! Friss szerzeményemnél (peugeot 807, 2011-es 2.0 hdi) a szerelő ezeket a hibákat találta. Esetleg valaki tudna ötletet adni, kinél érdemes javítatnom? 

Kösz!

 

tomabear Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10827

Egy ismerősöm azon dolgozik. De nem akar összeállni a rendszere. Több féle mogoldást akar közösnevezőre hozni. 

Előzmény: halaloszto (10826)
halaloszto Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10826

mindenki a dekahidrátot használja, meg azt kapsz a boltban is. a tudás ott kezdődik, hogy mit raknak hozzá. zselésítik, granulálják, beágyazzák, mindenki próbálkozik. aztán ha valamelyik működik, akkor megy a titkolózás, patentolás és termékké alakítás.

 

ha neked is van egy működő mixed, akkor azzal tényleg lehet valamit kezdeni. lakásfűtéshez fűtési puffert nem tudsz belőle csinálni?

 

Vajk

Előzmény: tomabear (10824)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10825

gibbonpitti kukac gémélpontkom

Előzmény: tomabear (10823)
tomabear Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10824

Vigyázat többféle Glaubersó van!!!  Mint, ahogyan a többi hőtároló közegből.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (10818)
tomabear Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10823

E-mailben beszélhetünk róla?

Előzmény: gibbonpitti (10822)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10822

mondjuk azért sztem csodálkoznál mennyiből ki lehet hozni egy korrekt állófűtést ha értesz hozzá.....   :)

Előzmény: tomabear (10817)
halaloszto Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10821

ismerem a dolgot. egyszer kellett nekem 20 gramm nátrium hidroxid (marónátron). gyógyszertár1: az méreg, nem adunk. gyógyszertár2: azzal ki lehet irtani egy fél falut, mit képzelek. azúr vegyszerbolt: 1kilós, 5kilós vagy 25 kilós, válasszak.

 

Vajk

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (10820)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10820

Nem gondoltam volna... kérdeztem nálunk, de csak értelmes nézés volt a válasz.

Előzmény: halaloszto (10819)
halaloszto Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10819

azur vegyszerbolt, 20 és 50kilós zsák kiszerelés, 1085 Budapest, József krt. 65.» Tel: 06 1 327 0469

 

pont a csepreghy - józsef körüt sarok. árra nem emlékszem, de megmondják telefonon. 

 

Vajk

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (10818)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10818

Mennyiért, és hol lehet vásárolni 1 kg, vagy liter glaubersót? Gondolom fillérekért mérik a sarki vegyiboltban...

Előzmény: tomabear (10817)
tomabear Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10817

Ebben igazad van. De... van egy hatalmas előnye! Ha valakinek van lehetősége, "házilag" el tudja készíteni, olcsóbban mint az állófűtést.

Előzmény: gibbonpitti (10816)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10816

nem a konkrét 5let ellen szól,de ennyi macerával és gondolom pénzzel már állófűtést lehet berakni az autóba,és annak ugye van pár apró előnye a másikkal szemben.

 

 

sztem ez nagyobb gépekben jobban használható mint egy autóban.

Előzmény: tomabear (10815)
tomabear Creative Commons License 2015.05.06 0 0 10815

Sajnos nem tudom, miért több válaszom is eltűnt a topikból.

Tehát én úgy terveztem a rendszert, hogy váltószelep van benne, amit a hőgomba vagy hőmérő vezérel, valamint egy óra is. Nem bonyolult ilyen vezérlőt készíteni. Tehát vagy manuálisan indítom a keringető szivattyút vagy a beállított időben a vezérlés. Amikor hideg a motor a megadott hőfokig a hőtároló oldala van nyitva és segíti a motor melegedését. Ezt tapasztalat útján lehet kideríteni, hogy hány C fok. Amikor eléri a maximálisan leadható hőmennyiséget a hőtároló vált a szelep és a motor vízrendszere magában kering. Amikor eléri a megadott hőfokot a motor nyit a szelep és a motor melege elkezdi melegíteni a hőtárolót. Majd amikor leállítom a kocsit vált a szelep.

A Glaubersó több ezer halmazállapot változást elbír. telkes, olyan hőszigetelést talált ki az akkori anyagokkal, hogy akár 3 hónapig is eltárolta a hőmennyiség 80%-át

Előzmény: gibbonpitti (10811)
halaloszto Creative Commons License 2015.05.05 0 0 10814

lehet róla véleményed, de az van hogy ez fizika, lehet tudni pontosan hogy mi mennyi, nem kell véleményekre hagyatkozni.

 

a dolognak komoly irodalma van, anno házfűtés témában beleástam magam kicsit. az egyszerű modell szintjén szép a dolog, az olvadáshőben tároljuk az energiát, megfagy elolvad és minden frankó. a gyakorlati megvalósításkor kiderül hogy van pár dolog amit ez az egyszerű modell elhanyagol, de nagyon is lényeges. és ezek megoldása nem egyszerű, nem is nagyon sikerül. akinek igen, az titkolja a megoldást és terméket csinál belőle.

 - a fagyott anyag hővezetése általában elég rossz. és nem lehet kevergetni mint a folyadékot. ahol veszed ki a hőt ott ráfagy, és elszigeteli a maradék folyadéktól. jó nagy hőlépcső lesz, hiába 30 fok a fagyáspont, a hő jórészét mondjuk csak 20 fokon tudod kivenni.

 - a sok olvad-fagy ciklustól nagyon kitisztul a közeg, és bejön a túlhűtés jelenség. hiába hűtöd a fagyáspont alá, nem fagy meg, folyadék marad és nem adja le a hőt. megint nem segít.

Előzmény: norbi0325 (10812)
gabrielke Creative Commons License 2015.05.05 0 0 10813

A fajhő, olvadáshő, égéshő nagyon más nagyságrendű ám...

 

Előzmény: norbi0325 (10812)
norbi0325 Creative Commons License 2015.05.04 0 1 10812

Egy szó mint száz az én véleményem hogy az a 0,15dl gázolaj-ban tárolt hőenergia nem veheti fel a sóval a versenyt ..

gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10811

még vmi:kell hozzá valamiféle vezérlés is ha a szelepeket és a szivattyút akarom vezérelni,mert pl sztem hülyeség a kitárolt hőtárolóba addig bevezetni az épp bemelegedési fázisban lévő motor vizét amíg nem éri el az az üzemi hőfokát.különben sokkal lassabban fog felmelegedni a motor mivel a hőtároló folyamatosan vonja el a hőt a felmelegedő vízből.

 

és ott van még a kitárolás folyamata.indulás előtt működik vagy csak ha jár már a motor......ez is felmerült bennem.

 

 

 

Előzmény: tomabear (10808)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10810

azért ha nem titok egy konkrét példát leírhatnál.mekkora motort,mennyi vizet mekkora hőtároló mennyire tud felmelegíteni tudván a külső hőfokot is persze.

Előzmény: tomabear (10808)
409 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10809

Nem tudom, de a hűtőfolyadék mennyiségének nincs köze a dologhoz, illetve elenyésző. A motor tömege és a hőkisugárzása ami számít.

Előzmény: gibbonpitti (10807)
tomabear Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10808

Itt nem az a lényeg, hogy nagyon magas hőfokra melegítsd a motort, hanem az, hogy jóval melegebb legyen a környezetnél.

Előzmény: gibbonpitti (10807)
gibbonpitti Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10807

azért egy mai modern autóban simán van 10 liter hűtőfolyadék.ahhoz mekkora térfogat kellene h másnap reggel mínusz tíz fokban tudjon a motor mondjuk 65 fokra melegedni?

Előzmény: 409 (10805)
409 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10806

:-))  Írhattam volna Glaubersót is, de ezek nem teljesen egyeznek vele.

Előzmény: norbi0325 (10799)
409 Creative Commons License 2015.05.04 0 0 10805

"...ha jól értelmezem akkor min. 15literes lenne ez az okosság...."

 

Nem. A mérete az eltárolt hőmennyiség igénye alapján változik.

Előzmény: gibbonpitti (10804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!