Elvileg az utolsó Szabolcsos Nyíregyháza-Szeged is majdnem telt házzal ment le. Azt elfelejtettem, hogy 1 átszállással Kecskemétre és Salgótarjánba is el lehet jutni. Nyáron pedig a vasút elvisz a dunántúlra is. :)
2011. június 16. csütörtök, 20:02Rendkívüli közgyűlést tartott a nyíregyházi önkormányzat. A helyi tömegközlekedés éves normatív támogatásának igényléséhez szükséges nyilatkozatról hoztak határozatot. Ebben szerepel, hogy az önkormányzatnak érvényes közszolgálati szerződése van a Szabolcs Volánnal, a város 215 milliós finanszírozást nyújt, és 101 millió forintos központi támogatást igényel.
A nyíregyházi képviselők a közgyűlés kezdetén egy perces néma felállással emlékeztek Nagy Imre miniszterelnök és mártírtársai kivégzésének és újratemetésének évfordulójára. A rendkívüli közgyűlés egyetlen napirendje a helyi közösségi közlekedés normatív támogatása igényléséhez szükséges önkormányzati nyilatkozatról szólt.
A nyilatkozatban szerepel, hogy a nyíregyházi önkormányzat vállalja a tömegközlekedés folyamatos fenntartását az idei év december 31-ig. A város 2004-ben nyolc évre kötött közszolgáltatási szerződést a Szabolcs Volánnal. A cég gazdálkodása az elmúlt négy évben lett nehezebb, amikor az utaszám csökkenés meghaladta a 25 százalékot, ebből adódtak a finanszírozási problémák.
A vezérigazgató elmondta, az önkormányzat és a Volán között korrekt az együttműködés, a helyi támogatással és a normatív finanszírozással fenntartható a megyeszékhely tömegközlekedésének rendszere.
Igen. Nyilván ezért nincs sok távolsági járat. A szegedire azt mondták, hogy Szabolcsból kevesen mennek, ahol meg sok az utas, ott meg vigye el az ottani volán. Ez is egy koncepció.
Nézzétek meg a szomszédos Hajdú Volánt... Utólag szerelnek límát a buszokra,
Ne felejtsük el, hogy a Hajdú volánnál volt miből ilyen potenciális tartalékokat lehívni, felszabadítani! Azt nem kívánom semelyik volánnak, amit a HV-val tettek!
Hová kellene távolsági járat innen? Debrecen, Miskolc, Szolnok vonattal elérhető. Eger, Budapest buszjáratokkal. Én egyedül a Szegedi járatot indítanám újra, azzal elérhető lenne Békéscsaba is. Ettől többre szerintem nincs szükség.
Like. Ennek a busnak az árából kijön 2 távolsági Credo (nem tudok pontos árakat, csak a nagyságrendeket). Szerintem elég lesz akkor foglalkozni az üggyel, ha lesz valami konkrétum.
Érdekes, Budapesten a 7,86, stb. vonalakon közlekedő csuklós Volvo és az egy szem MAN buszon hatékony a klíma, ha karban van tartva, pedig ott talán pöttyet többször nyílik és több ajtó...