Ezt a Bunyevácz könyvet Gavrielnek is szeretettel ajánolom. Ha látja e bejegyzést, és érdekeli a fontossága (mert sok olyan van benne, mit látom, hogy nem ösmér): szívesen beszerzem, és megküldöm Neked.
"Nézzük meg pl. a manicheizmust. A keresztény egyház sokat tud róla, mégis mindig üldözték e hit részvevőit....."
Nagyon jó leírás.
Ahogyan minden korok belső-keresztény, gnosztikus irányzatait félve-féltékenyen
üldözte a hivatalos "kereszténység": a 7.szd-i manicheusokat, középkori katárokat ("tiszták"), délszláv bogumilokat, rózsakereszteseket, stb. egyszóval a "földalatti kereszténységet".
Az már más kérdés, hogy mindíg csak a formát tudták kifacsarni, az életet adó impulzust, a Gnózist, a belső tudást soha nem tudták tetten érni. Így nem is tudták azt meghamisítani, miként az egyiptomi (Nag Hammadi) sivatag homokjába rejtett gnosztikus apokrif evangéliumok is érintetlenek maradtak - a megnyírbált ("kanonizált") Bibliával ellentétben ;)
Böngészésre egy nagyon jó oldal: http://www.esinislam.com/Middle_East_Directories/Awqaf_Africa_Middle_East_Directories_Copyright_Popular_Search_Words.htm#poverty
Mani Jézus tanításainak befejezője abban az értelemben is, hogy őutána már nem jelenik meg több Fény-Küldött Üdvhozóként. Mani többször a próféták pecsétjének nevezi magát, mondván ő a nagy tanítók sorában az utolsó, a zárókő!
Mani az Üdvhozók közül kétségtelenül Jézust tekinti a legnagyobbnak, akiről így ír:
„Lejött Jézus és megnyilatkozott a világban a zsidók szektájában. Kiválasztotta a tizenkettőt és a hetvenkettőt, és teljesítette az Atya akaratát, aki őt a világba küldte. A Sátán belement Iskarióti Júdásba, Jézus tizenkettőjének egyikébe. Ez bevádolta őt a zsidók szektájánál, csókja által átadta őt a zsidók kezébe és a katonáknak. A zsidók a maguk részéről megragadták Isten Fiát, ítéletet tartottak felette törvénytelenül egyik gyűlésükön, és elítélték őt igazságtalanul, noha semmit sem vétkezett. Felemelték őt a keresztfára, rablókkal együtt feszítették meg őt a kereszten. Levették a keresztről, és elhelyezték a sírba, ám három nap múltán feltámadott a holtak közül, és eljött tanítványaihoz, megjelent nekik, és felöltöztette őket Erővel, és beléjük lehelte az ő Szent Szellemét, kiküldte őket az egész világba, hogy prédikáljanak a Nagyságáról. Ő maga pedig felemelkedett az égbe.”
Ebből alakult később a rózsakeresztes irányzat!
Az emberi szellemre és a fizikai síkra a szellemi entitások több csoportja is hat. Az egyik ilyen a Formaszellemek (Exusai) csoportja, amely az ember feletti negyedik angyali hierarchiát képviseli. Az atlantiszi vízkatasztrófa akkor következett be, amikor a Formaszellemek az emberi szellemre minimális, de a fizikai síkra maximális hatást gyakoroltak. Ennek egyfajta ellenpólusaként értelmezhetjük a XIII. sz. közepének eseményeit. Ebben az időszakban a Formaszellemek hatása minimális volt a fizikai síkra, ám maximális az emberi szellemre. A Formaszellemek ezen impulzusaiból született meg a rózsakeresztes szellemtudomány. Kinek legnagyobb képviselője: Rózsakereszt Krisztián.
Nézzük meg pl. a manicheizmust. A keresztény egyház sokat tud róla, mégis mindig üldözték e hit részvevőit. Mit is tudunk róla?
„A manicheizmus látszólag heterogén elemei ellenére egy nagyszabású és eredeti alkotás belső egységességét mutatja.” Mani Kr. u. 216. április 14-én született Mardinuban (ez Babilónia egy kis helysége). Mani párthus származású, méghozzá az uralkodói Arszakida családból. (A párthusokat nem szabad a perzsákkal összekeverni!) Mani nevének egyik magyarázata a szanszkrit nyelvből nyerhető. Mani jelentése: gyöngy, ékszer vagy drágakő. (lásd az ősi mantrát: OM MANI PADME HUM, melynek jelentése: „Ó, te drágakő a lótuszban”.) A kínai források Mo-mo-ni név alatt említik Manit. A Lao- Cére vonatkozó hagyomány szerint az Öreg Mester megjósolta, hogy egyik inkarnációja Csou-lin tartományban fog megszületni, 450 évvel őutána, és Mo-moni lesz a neve. Bár ez az időpont nem egyezik pontosan, mégis Lao-Ce sok követője tekintette Manit a Mester utolsó inkarnációjának.
Mani neve levezethető az arámi „man” szóból is, amely edényt jelent. A név azt jelezte, hogy Mani a kinyilatkoztatás tartóedénye vagy kelyhe (Grál-kehely), amely befogadja, majd továbbadja a Krisztus-impulzust. Az arámi értelmezés mellett szól, hogy Mani és első követői kétségtelenül az arámi nyelvet használták. Ha nem nyelvészeti, hanem szellemi szempontból vizsgáljuk Mani nevét, akkor azt mondhatjuk, hogy Mani jelentése: Manasz hordozó. (A manasz az ember szellemi ÉN-je, amely az asztráltest által hordozott akarat, érzelem és gondolkodás megtisztítása és harmóniába hozatala által bontakozik ki az emberben.) Mani édesapja Patak (vagy Patik) egy transzcendens élményt követően csatlakozik egy gnosztikus társasághoz, a mandeusokhoz. Mani gyermekkora ebben a mandeus közösségben telik. Az itt hallott keresztény tanítások nagy hatással voltak rá. A manda jelentése: tudás, megismerés. A mandeusok a megszabadító tudást keresték.
A mandeusok alapítójuknak Keresztelő Szent Jánost tartották. (Később János-keresztényeknek is hívták őket.) Ami az arab szomszédokat illeti, ők a mandeusokat szábeusnak (merülők) nevezték a keresztelő szertartásuk miatt. Keresztelő Szent János az esszénus közösségből kiszakadva végezte keresztelői tevékenységét. (Az esszénusoknál a keresztelés többszöri és titkos szertartás volt, míg János keresztelője egyszeri és nyilvános.) A keresztelés lényege az volt, hogy víz alá nyomva az embert egy olyan megváltozott tudatállapotot élt át, melynek révén megtapasztalhatta az érzékfeletti szférák realitását. A keresztelésen átesett embert úgy is nevezhetnénk, hogy ő a szellemi világ tanúja. A keresztelés volt tehát az egyik fő szertartása a mandeusoknak, ahol Mani az élete első szakaszát töltötte. A mandeusok főistene Mana, a forma nélküli legfőbb egész, az abszolút „fénykirály”, aki a sötétség birodalma fölött is székel. Alaptanításuk, hogy az emberi lélek az égi fényvilágból származik, de itt az anyag sötétségébe van száműzve, ahonnan a kinyilatkoztatott tudás révén szabadulhat meg.
Köszönöm szavaid, én is keresem a tudást, a megértést és az igazságot.
Nagyon nincsenek rendben a magyarok vallása és történelme, kéne valaki aki összerakja a mozaikkockákat. De addig míg magyarellenes "kutatók" trónolnak az MTA székeiben addig nemigen jutunk előbbre.:(((
Ez az idézet számomra jellegzetes. Tisztelem a tudást. Üdvözöllek.
Egyúttal emlékeztetném a többi olvasót, hogy Ügyek-Álmos udvara szintén e manicheus vallás követője volt. A Kiev első "temploma" is ennek az eredménye. Gellért rk.püspök, valamin t még az inkvizitorok is - úgy a dominikánusok, mint a ferencesek - sokat "küzdöttek e hit eltaposásáért.
Höhö...küzdöttek, küzdöttek, majd jöttek a bogumilok, a patarenusok, az albigensek,etc., akik mind-mind ezt vitték tovább. Búvópatakként is láthatnók, ha akarnánk, az emberi eszmét a nememberi eszmével szemben.
Ennyit tehát a magyarok "pogányságáról", melynek jegyében sokkal több magyart végeztek ki, mint a nagy háborúk - kezdve az ausburgi vereségtől, és bezárva az 1956-os magyargyilkolással - együttvéve.
És érdekes módon, már megint a a Mani-kus vallásnál tartunk akik egyistenhitnek a képviselői voltak, akik az Apa-Anya-Fiú háromszentségét hirdették. Tagadták viszont a római zsidó-keresztény egyház Paulinus tanait és az ősi napisteni erkölcsöket vallották. Éppen ezért eretneknek minősültek, akiket a katolikus egyház V. századi győzelme után Ázsia- és Európa-szerte üldöztek és gyilkoltak. Ez volt az oka annak, hogy Egyiptomban is a föld alá kényszerültek.
"Ez idő tájt égettek fel az ősi könyvtárakat, így az alexandriait is, hogy megsemmisítsék az ősi napisteni vallási iratokat, és a Krisztus tevékenységével kapcsolatos egyiptomi és arameus okmányokat.) Tulajdonképpen itt jutottunk el a lényeghez. A feltételezhető királysír egyik termében volt ezeknek az elsı Krisztus-hitűeknek az egyik temploma. Ebben a templomban szerepel egy rendkívül fontos jelkép, a Pantokrátor-kép, ami tulajdonképpen Krisztus-Istent jeleníti meg, nevezetesen a partus-avar keleti ornamentikával. Ennek a thébai Pantokátornak azonban van egy nagy baja: azonos a magyar korona felső Isten-Pantokrátorával. Mindketten egy díszes trónuson ülnek, egyazon kultikus pózban. Jobb kezüket parthus módra üdvözlésre emelik, bal kezükkel a Könyvet (a Törvénytáblát) tartják. Fejük körül glória látható, melynek egyaránt három belső sugárnyalábja van."
A "pálosok" nem véletlenül "pálosok", nem véletlenül thébai Remete Szent Pál a védszentjük, s érdekes módon Veress Győző a thébai Thot hegyen talált Pantokrator képpel is, nem véletlenül aratott. Ez a kép van a Magyar Szent Koronán is.
A hitvilág, hogy nagyon régen a földet behálózta egy mindent összekötő alagútrendszer, aminek van sok valóságalapja.
Az Agartha a földalatt lakók társadalmának legmegszokottabb elnevezése, melynek fővárosa Shambhala. Ennek az információnak a forrása a Norvég vitorlázó, Olaf Jansen, A Füstös Isten című biográfiája.
Agartha - A Földalatti Városok Titkai Willis Emersontól elmagyarázza, hogyan vitorlázott át Jansen az Északi Póluson, a Föld belsejének bejáratán. Jansen két éven át az Agartha Hálózat lakóival élt együtt, akik Emerson írása alapján, 12 láb magasak és világukat egy "Füstös" központi nap világítja. Kisebb Shamballa a kolóniák egyike, ahol a hálózat kormányzata ülésezik. Míg Kisebb Shamballa egy belső kontinens, a szatelit kolóniák kisebb körülkerített ökoszisztémákat helyeztek el a földkéreg alatt és a hegyek belsejében.
A sok kataklizma és a háborúk, amelyek a felszínen történtek, az embereket a föld alá kényszerítették. Az Atlantiszi-Lemúriai háborúk és a termonukleáris fegyverzet végül elsüllyesztette és lerombolta ezeket a magasan fejlett civilizációkat. A Szahara, a Góbi sivatag, az Ausztráliai Isten háta mögötti vadon és az Egyesült Államok sivatagai csak egy pár példa a pusztítás eredményét illetően. A földalatti városokat menedékként alkották az emberek számára, valamint biztonságos helynek szánták őket a szent feljegyzéseik, a tanításaik és a technológiájuk megőrzése számára, melyeket ezek az ókori kultúrák ápoltak. ************************************ Az Agartha hálózat állítólagos bejáratai:
Néhány planetáris rácspont - ahol az energiák ki és be áramolnak
Kentucky Mammut Barlang, dél-közép Kentucky, Egyesült Államok
Himalája Hegység, Tibet - SHONSHE földalatti város bejárata, melyet állítólag hindu szerzetesek őriznek
Mongólia és Kína határa - SHINGWA földalatti városához kapcsolódik
Rama, India - ez alatt a felszíni város alatt van egy hosszú elveszett földalatti város, melyről azt mondják, hogy a neve szintén RAMA
Gízai Nagy Piramis, Egyiptom
Salamon Király Bányái, Afrika
Északi és Déli Pólusok
Shasta-hegy, Kalifornia, Egyesült Államok - TELOS városa, mely állítólag a hegy alatt létezik
Dero Barlangok - az Atlantiszi kapcsolat ************************************************************** Földi Mennyország A Vimanák
A Brazil Teozófusok vezetője, De Souza professzor évekig tanulmányozta az Agartha legendát és többször meglátogatta a földalatti birodalmat és a hálózat alagútjait. Milyen elképzelhető, hogy bárki használhatná azokat, de szállítási eszközök hiányában sokan arra következtetnek, hogy a repülő csészealjak lehetnek a megoldás. Mivel a föld alatt lakók kétség kívül fejlettebb embereknek látszottak, képesek voltak élni és szaporodni is a Föld felszíne alatt, miért ne fejleszthettek volna ki egy olyan szállítási formát, mely jóval kifinomultabb, mint bármely technológia a Földön. A forma, az irányíthatóság és sebesség segítségével, melyekkel mesterkednek, megvalósították a hálózat földalatti birodalmaiba vezető alagutjain történő utazás ideális szállítási eszközét.
1957-ben De Souza és Paul Strauss ötleteit gondosan megvizsgálták O. C. Huguenin író, A Földalatti Világból az Égre: Repülő Csészealjak című írása által. Miután kijelentették, hogy az extraszárazföldi repülő csészealjak eredetének hipotézise nem látszik elfogadhatónak, Huguenin azt írta, hogy: Figyelembe kell vennünk a legújabb teóriákat a repülő csészealjak eredetéről, egy nagy Földalatti Világ létezését számtalan várossal és milliós lakossággal. Ez a másfajta emberiség, egy nagyon magasszintű civilizációval rendelkezik gazdasági, társadalmi, kultúrális és szellemi fejlődés tekintetében egy különös tudományos előrehaladással együtt, és összehasonlítva velük a Föld felszínén élők, talán barbár fajnak mondhatók.
A Paulo Strauss parancsnok által szolgáltatott információ szerint, a Földalatti Világ nem korlátozódik barlangokra és elég terjedelmes, ahol egy homorú belső Föld nagy mezőkkel és városokkal létezik, ahol emberek és állatok élnek, melyek fizikai szerkezete hasonlít a felszínen élőkhöz. Huguenin leírta, hogy ezek az emberek messze előrehaladottak az emberiség háramaradt részéhez képest és tudományos fejlődésük alapján olyan gépeket szerkesztettek, melyeket Vimanáknak hívnak, hogy képesek legyenek velük repülni az égen és közlekedni az alagutakban, mint egy olyan repülővel, mely a működéséhez szükséges energiát közvetlenül az atmoszférából nyeri. Ők azt mondták, hogy ezek a szerkezetek megegyeznek azzal, amit mi Repülő Csészealjaknak nevezünk."
A hagyomány szerint Nagy Sándor egyiptomi hódításai idején egy régi sírkamrát fedeztek fel. A sírkamrában Nagy Sándor Hermesz Triszmegisztosznak az Isten és az emberek közti követnek a bebalzsamozott múmiájára lelt. A múmia smaragdtáblát tartott a kezében, amelyre a világmindenség törvényeit vésték.A smaragdtáblán a következő írás volt olvasható: „Ami lent van, ugyanaz, mint ami fent van: és ami fent van, ugyanaz, mint ami lent van. Így vihető végbe az Egyetlen csodálatos műve.“ A mondat világosan kifejezte mikrokozmosz és a makrokozmosz egybetartozásának tanát, amelyet szimbolikusan ugyanúgy kifejezett a magyar ősvallás három szintre épülő világfája. Az ősi magyar hit világfája tehát az emberi lét misztériumainak legalapvetőbb tételét fejezte ki, amely összekapcsolta és közös rendszerbe foglalta az Istent és az embert, a mikrokozmoszt és a makrokozmoszt képező világmindenség egészével. A Világfa jelképrendszere a nappali és az éjszakai ég megújulásához kapcsolta az élet állandó változásainak dualisztikus törvényét, amelyhez hozzátette még az égi, a földi és a föld alatti világ hierarchikus kapcsolatát, végeredményben sokkal frappánsabb és vallásfilozófiailag mélyre hatóbban elemezhető harmóniamodellt állított fel, mint a kínai jin-jang szimbolikája. AZ ŐSMAGYAR VALLÁS VILÁGFÁJA TEHÁT, EGY TÖKÉLETES HARMÓNIÁBAN MŰKÖDŐ VILÁGMINDENSÉGET KÉPZETT, amelyben ugyanúgy benne volt Isten, az Ég Ura, a Boldogasszony, mint a szellemek, az emberek, az állatok, a madarak, a növények, az égitestek, az elemek, a föld, a víz, a tűz, a levegő, a fa és a fém.
"Ha gondoljátok hozok rá szó- és szólás példákat. Ősi népi bölcseleteket. Pl. Szerintetek hogyan kapcsolódik a Keresztény vallásokhoz, "a három a magyar igazság" szólás?"
Na, ezekben van a spiritusz, az ilyen észrevételekben :) Részemről nagyon
kíváncsi vagyok rájuk, Kedves mociga, vannak ilyenek.
Pap Gábor asztrál-mitológikus nyelvnek nevezi a magyart.
Így vagy úgy megkaptuk az írást (Mózes) és szerintem a civillizációs hatást is, az idegen, eltérő és különböző egymással a területért, élethelyért örök harcban álló fajon belüli falkák határait áttörni képes közérthető nagyközösségeket (civillizációkat) építő és éltető nyelvmagot is. A nyelvet, a nyelveket. A harc ugyan megmaradt, csak egy magasabb társas társadalmi szinten. Mégpedig nem csak a harc (vívva la vívva), hanem alternatívaként a szövetségkötési lehetőségekkel. Ehhez persze szót is kell érteni, azaz kommunikálni egymással. A nyelvben él a vallás is. S mivel ez a nyelv is természettudás gyökerű, és nem csak az ismeretlentől val(l)ó félelmekre, természetnemismerésre alapozó, mint az ősvallások, ezért ez egy nagy adomány vagy előrelépést jelentő saját találmány volt. Pl. Indiát a hindu vallás tartotta egyben, majd jött a nyelv a gyarmatosítók által az angol, mely azután nyelvében él a nemzet alapon is egy viszonylag egységes nemzetközösséget, országot kovácsolt össze, egymás- és csoportokközti hidat vervén, a 300-400 egymás számára érthetetlen idegen nyelv, vagy jobbik esetben nyelvjárás lánc között. Mellesleg a magyar nyelv kódja tartalmazza a tudás- és természetalapú egyistenhitet is, azt a bizonyos magyar ősvallást. Benne van a Hinduizmus, a Budhizmus a Kereszténység gyökere, maga magja is. Ha gondoljátok hozok rá szó- és szólás példákat. Ősi népi bölcseleteket. Pl. Szerintetek hogyan kapcsolódik a Keresztény vallásokhoz, "a három a magyar igazság" szólás?
A történelembe csak a legritkább esetekben érdemes érzelmeket belevinni. Nagyobb szükség van rájuk a jelenben, épp elég ilyen természeti nép szenved pl Amazóniában...
#a "korai vallások" a saját idejükben akkori vallások, ergo senkinek sem volt/nincs joga azokat minősíteni. #
Teljesen egyetértek! Ami történt a kultuszokkal, kezdeti vallásokal az nagyban ugyanaz, mint ami később történt az "elhajlókkal", "pogány" "eretnekekkel".
El lettek tüntetve: beolvasztás (Divide et Impera), megfélemlítés, vagy egyéb trükkökkel lettek elhalgattatva.
a "korai vallások" a saját idejükben akkori vallások, ergo senkinek sem volt/nincs joga azokat minősíteni. főleg, ha a saját korában a saját kora valllását vallja (:amit látsz, azt Te látod, amit más lát, azt más látja, tehát a más látását a Te látásod nem változtatja/írja felül, továbbá Neki ugyanakkora joga van, mint Neked:)(remélem érthető)
"Karàcsony=Napfordulò Szàmomra a Napisten ujjàszületésének az ünnepe (hagyomànyôrzésbôl) és a szereteté, csalàdé àltalànossàgban. (Jézus màr régòta nincs benne)"
Tulajdonképpen igen. Hozzátéve, hogy ez a nyílvánvaló csillagászati esemény, tudás, már ősidők óta megjelent a korai valllásokban, amik le lettek később "pogányozva".