2 db kifogástalan állapotú könyv. Különleges, alapos munka, gazdag forrás, - és jegyzetanyaggal, - színes képekkel - a manicheus zsoltárokkal (pl. Gyöngy himnusz).
Kb. 400 oldal (nincs oldalszámozás). 1 db 1500 Ft.
"És akkor mostanában a szkíta-hun-magyar kontinuitáselmélet bősz hívei is számba veszik Manit, mint az "ősmagyar vallás" egyik első képviselőjét... hát mit mondjak, teljes a szellemi sötétség egyeseknél."
A fenti tétel elutasítása is a teljes szellemi sötétséghez tartozik.
Badiny Jós Feri bácsi könyvei, néhol mesének tűnnek, de ha a keresztény újságban megjelent kritikáját olvasod rájössz, hogy nem az erős érvek tucatjait támadja, hanem a mellékes kis díszítő motívumokat.
Igen, ha európa és ázsia népeinek nagy részére rá lehet mondani, hogy indogermán, akkor belefér a sumér(saját nyelvükön HuNGaR)-Szaka-Sákja-Szkíta-Hun-Avar-Daha-Jazig-Örmény-Grúz-Újgur-Magyar-Kun-Bolgár-Besenyő-Etruszk-Székely-Kelta-Baszk-Ír-Aszték-Koreai stb. népcsalád rokon népekként való megnevezése.
"Az ősi magyarsággal való kapcsolat viszont inkább a zoroasztriánusokra utal: az arab történetírók szerint a magyarok "tűzimádók", ami a manicheusokra nem volt éppen jellemző...
A táltosok a mágusok megfelelői voltak és még tucatnyi ilyen példát lehet hozni, amit az ősmagyarkodók félreértelmeznek."
Nincs mit félremagyarázni. Félre Róma, Konstantinápoly és Bécs magyarázott.
A tűzimádó, a témában talán kevéssé tájékozott ó-arab történetíró, többszöri fordítása után kicsit lazábban értendő, A Napot minden ősvallás tisztelte. Kompakt fénycsövet pedig nem ismerték.
Nézzetek rá a Veleméri templom fényfelszabadító (manicheista ihletésű) freskójára.
Ne felejtsük el, hogy a Szent István Egyetem professzora az Ujgurokat nem kinai-türköknek, hanem a magyarok legközelebbi rokonainak tartja, a kultúrális azonosság miatt. Nézzetek meg egy két ujgur videót a világhálón. Inkább magyar, mint kínai....
Míg más vallásalapítóról alig-alig tudunk valamit, addig róla tudni vélik mind születésének, mind halálának napra pontos dátumát, a vallás feltűnően drasztikus üldözésének ellenére.
Mi az igazság ezen téren?
Milyen forrásból merítették, származtatták ezeket az adatokat?
bár sokan kapálóznak a "kettősség" ellen, ugye azért igencsak ez határozza meg a világ múködését: az ellentétes erők, az ősi Jin-Jang:
Hideg-meleg,
nappal-éjjel, stb.
"A manicheus impulzus általam felfogott alapkövei a következők, bár erről nagyon nehéz írni, mert kevés a tapasztalatunk:
- A morális jó, a világosság szembekerül a morális rosszal a sötétséggel. - A világosság megismeri, felismeri, rálát, megérti a sötétséget. - A világosság elfogadó a sötétséggel szemben, nem ébred gyűlölet ellene. - A világosság fénye bevilágít a sötétségbe, de az nem fogadja be azt. - A világosság szeretetével átöleli a sötétséget ezzel megszűnik a szembenállás. - A világosság megbocsájtja a sötétség múltbeli vétkeit, a jelenben a jövő lehetőségét látja. - A világosság felemeli, megváltja, a sötétséget és a morális kettősség megszűnik.
Az "önmagunknak való megbocsájtásról" az a tapasztatom, hogy ezt is csak az Arisztotelészi-Steineri hármassággal lehet megközelíteni, az arany középúttal.
Az egyik véglet, ha másokhoz érzéketlenek, lélektelenek vagyunk és nem tudunk róla. Ebben az esetben a magunknak való megbocsájtás szóba sem kerül, hiszen nem is fogjuk fel, hogy morális rosszat követünk el. A világosságunk nem is találkozik a sötétségünkkel. Ha jól értem ezt hívod egoizmusnak.
A másik véglet, ha találkozunk és felismerjük a hibáinkat, a bennünk lévő sötétséget de az gyűr le minket. Ekkor válunk túlérzékennyé, lelkizővé, jön az önostorozás a bűntudat ami megbénít és tényleg csak magunkra fordítjuk a figyelmünket. Itt az önmagunknak való megbocsájtásról szintén nincs szó. A végső stádium az öngyilkosság is lehet.
A középút az lenne, ha a morális vétkeinket felismerve, nem ragadnánk le a múltban, hanem megbocsájtanánk magunknak és a jó építésére fodítanánk az erőinket nem pedig a rossz elleni harcra. Ezt a középutas hozzáállást hívhatnánk lelkiismeretenek is.
(...)
A véleményem az, ha a bennünk lévő sötétséget az önismereti úton nem tudjuk "helyre tenni", (vagy mert szőnyeg alá söpörjük, vagy pedig a bűntudat maga alá temet) akkor a másoknak való megbocsájtás sem fog menni."
"ILLUM OPORTET CRESCERE, ME AUTEM MINUI, lehet manicheus utalás?"
Lefordítva már ismerős volt a mondat: IGEN, tökéletesen eltaláltad! :)
"Néki növekednie kell, nékem pedig alábbszállanom." János 3:30
Ez egyértelmű gnosztikus utalás: néki (a bennem élő Másiknak, Jézusnak, a Tökéletesnek, stb.) növekednie kell, nekem pedig (az egónak, a természetember
nek) alább kell hanyatlania. Másként nem megy: ilyen a felemelkedés útja:
vagy-vagy: Senki sem szolgálhat két úrnak! :) A döntésünk eredménye mindenképpen
megmutatkozik az életvitelünkben, viselkedésünkben.
Világosság: Különböző alakokban fogva tartod a hozzám tartozó embereket.
Anyag: Tévedsz! Nem én tartom őket fogva, hanem ők saját magukat, mert rám vágynak és belém kapaszkodnak. Látod, jobban szeretnek engem, mint téged.
Világosság: Tévedsz, árnyék. A te anyagi formáidban is engem keresnek és kívánnak, és csak azért nem tudják felismerni az igazi lényüket, mert lényed szerint elvakítod és beborítod őket. A valódi lényük világosság, éppen úgy, ahogyan az én lényem is világosság.
Anyag: Ha igaz, amit mondasz, akkor miért vannak nálam és élnek belőlem? Miért teremtettek maguknak egy saját világot? Igen, teremtő lények. Nem ez az, amit mindig is akartál?
Világosság: Azt akartam, hogy világosságommal kiterjesszék a teremtésemet. Azonban árnyékot hoztak létre, egy sötétséget, melyben most tévelyegnek, és aminek már a foglyaivá is váltak. Ez a sötétség pedig te vagy.
Anyag: Mindazt, ami én vagyok, sötétségnek nevezed?
Világosság: Így van. Formáid csak illúziók és te magad tévedés vagy. Nem engeded be a világosságot, nem az igazságban vagy és ezért nem is vagy valós.
Anyag: De én igenis valóságosnak érzem magam. Már csak az is erről tanúskodik, hogy beszélgetünk egymással.
Világosság: A jelenségeid tartják életben a világodat, de ez egy árnyékvilág. Létezésed csak a világosság hiányára vezethető vissza!
Anyag: Akkor add meg végre azt, amire olyannyira vágyom. Engedj világossággá válnom!
Világosság: E gondolat volt az oka, hogy anyaggá lettél, és egyáltalán létrejöttél.
Anyag: Miért zárod el előlem a világosságod? Hiszen ismered legmélyebb kívánságomat.
Világosság: Természetesen.
Anyag: Akkor miért nem teljesíted azt? Olyan világosság akarok lenni, mint te!
Világosság: Szeretnél gyertyafény lenni a napsütésben? Kinek lenne az hasznára? Ismerd fel az elvakultságodat, anyag!
Anyag: Akkor én akarok lenni a nap!
Világosság: A nap már létezik. Miért nem fogadod el a lehetőségeket, melyek a te területeden rejlenek? Légy az egész része - akkor összeköttetésbe kerülsz a világossággal és mindennel. Add fel az önfejűségedet!
Anyag: De én vagyok az önfejűség! Ezt már oly gyakran mondtad nekem. Az önfejűség fel tudja adni a saját akaratát?
Világosság: Van erre egy út. Már gyakran beszéltünk róla.
Anyag: Kell lennie egy másik útnak is!
Világosság: Már évmilliók óta ezt keresed.
Anyag: És meg is találom!
Világosság: Nem. Tudod, hogy csak ez az egyetlen út létezik. Add nekem magad, ajándékozd ide magad. Add fel a látszatot és a formákat. Akkor benne leszel a világosságban. De sohasem lehetsz magad a világosság.
Anyag: De hát te is az vagy.
Világosság: Én vagyok minden mindenben, és mégsem vagyok. Ha te „nem” lennél, akkor te is lehetnél minden.
Anyag: Hogyan válik valaki „semmivé”?
Világosság: Már elmondtam neked. Semmit se kényszeríts ki, engedj el mindent, még magadat is, és ajándékozd nekem magad, akkor segíthetek neked a megszabadulásnál.
Anyag: De ha ezt teszem, akkor többé nem létezek. Semmivé válok!
Világosság: Az óceánba hulló csepp megszűnik cseppnek lenni, de sokkal több lesz annál! Ha ezt halálnak vagy meghalásnak nevezed, akkor valami félreértésről van szó, nemde? Gondold meg, hogy ez a csepp végtelen lesz és feloldódik a határtalan tengerben. Csak a különálló csepp állapotát veszíti el. Talán a tengert, az egybefűzött cseppek egységét akarod semminek nevezni?
Anyag: Félek!
Világosság: Mitől?
Anyag: Semmivé válni.
Világosság:Hiszen már az vagy! Mihelyt feladod magad, és belém merülsz, „minden” leszel.
Anyag: Jó, ha minden úgy lenne, ahogyan mondod. Ha mindaz igaz lenne, amit magyarázol nekem, akkor se tudnám magam olyan egyszerűen feloldani, még ha akarnám se. A lényeknek kell feloldódniuk, melyekből állok. Velük beszélj hát, ne velem.
Világosság:Ha veled beszélek, hozzájuk szólok. Mert te és a teremtményeid egyek vagytok.
Anyag: Az előbb éppen azt mondtat, hogy hozzád tartoznak. Most pedig azt állítod, hogy az én teremtményeim lennének. Ellentmondasz magadnak.
Szellem: A gyümölcs magjai nem azonosak a héjjal, együtt mégis egy gyümölcsöt alkotnak.
Anyag: Vagy úgy, azt hiszed, hogy csak a magok vannak belőled. A héj meg az enyém, és azt meg is tarthatom? Hogyan gondolod?
Világosság: Az egész gyümölcsöt szeretem, és nem csak a magot vagy a héjat. Ha a gyümölcs húsa romlott, akkor sem fogom elválasztani a magjától.
Anyag: Hát mindenemet el akarod venni? Az egész gyümölcsöt akarod, és legszívesebben engem is vele együtt. Valld be.
Világosság: Igen, mindkettőtöket akarom, téged és a gyümölcseidet is, de nem azért, hogy megsemmisítselek benneteket. Ne feledd, hogy az én lényem szeretet. A gyümölcsök átváltoznának, hogy ismét az élet fájának gyümölcsi legyenek, amely középen áll. Azt kívánom, hogy térjetek vissza. Akkor újra egyek lehetnénk.