1.
Anno anno még szenes altbgy. kötötte meg az EAG-gal*** (felsőbb kormány tanácsra) a Magyar Honvédség autóbusz parkjának teljes és egységes cseréjét biztosító, hosszú távú szerződés.
Az E95 Express lett a váltótípus, nem összekeverendő az E95 távolsági civil autóbusszal.
Íme :
Meg is jött vagy 3 év alatt, kb. 20 db.
Ok.
Szenes ment, és vele együtt az egységesítési gondolat is ment.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.
Ez a konkrét ügytől teljesen függetlenül amúgy jellemző.
Van egy vezető aki kitalál valamit és elkezdi bevezetni.
Jön egy új vezető, aki az esetek 99%-ban leállítja elődje jó vagy rossz ötletét és mindenképpen új valamit indít helyette.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.
Kb. 3-5 évig nem történt semmi.
Majd jött a német hadsereg raktár selejt söprése és jöttek az MB O303-as autóbuszok, melyek a németeknél futottak úgy 15-20 évet, majd kb. 10 évet álltak lezsírozva egy német "M" bázison.
Ezekből a kb. 25-30 éves buszokból is jött vagy 20 db a Magyar Honvédséfnek mint "fejlesztés"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.
Mivel még ezek után is, megmaradt a Magyar Honvédségben az autóbuszpark kb. 60%-a amt még a Magyar Néphadsereg szerzett be 1990 előtt, jött a tanáctalanság, tökörészés, vakarózás, tehetetlenség.
Bár az EAG jogutódja az IRISBUS többször felajánlotta, hogy mint jogutód magára nézve kötelezőnek ismeri el a jogelődje (EAG) és a MH kötöttt szerződést, és az abban foglaltak alapján hajlandó szállítani, gyári új, katonai autóbuszokat, az MH vezetése (mely azóta már háromszor kicserélődött) nem kívánt élni a lehetőséggel.
A több mint 10 év alatt (ha jól tudom) vagy 1=egy vagy 2=kettő új katonai busz érkezett csak így.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.
Majd jött 2015, és a gödöllői Currus majdnem munka nélkül maradt. A hazai T-72-seken nincs mit fejleszteni, nincs mit újítani, nincs mit korszerűsíteni.
Már minden feleslegesnek tartott tankunkat elajándékozta a kormány Bergengóciának, így azok ál-felújításávalse lehet állami pénzt lenyúlni.
A hazai kb. 15 db-os aktív T-72-es flottánkból meg, hpgy minden nap beinduljon 4-5 db, azt még a majdnem teljesen felszámolt tatai hk.műhely is megtudja oldani.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.
Ezért kipattant a szikra.
A VOLVO -nak nincs már vagy 20-25 éve autóbusz gyára.
viszont több ezer VOLVO autóbusz készül évente, világszerte.
akkor hogyan?
Úgy hogy a VOLVO boldognak és boldogtalannak is eladja a járóképes alvázait és mindenki olyan buszt épít rá amilyet akar.
Ez a millió kis vagy közepes cég a saját nevén nehezen tudná eladni kreálmányait, ezért bizonyos sztenderdek teljesítése esetén, eladáskor használhatja a VOLVO nevet.
Gödöllőn is ezt találták meg.
Vettek egy alvázat és elkészítették rá, az új, magyar, katonai, autóbuszt.
http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2015/07/01/uj-katonai-busz-magyarorszagrol/
Kicsit,sárga, kicsit savanyú, de a miénk.
Hogy mondta Fábián alhdgy. etás, gjmű igénybevételi tiszt 1972-ben Börgöndön?
-..................... " a szar is jó, csak egyforma legyen fiam !......"
Tehát ez is jó lenne, ha lenne.
De nincs.
Nem rendelnek belőle.
Pedig a sok pizsamás megtanulhatná, hogy ez az egyik legolcsóbb dolog mellyel az állomány élet- és szolgálati körülményeit tudják javítani, ha már egyetlen ünnepi beszédjükből se hiányozhat ez a mondatrész.
De nem teszik, csak beszélnek róla.
Ezért járnak, próbálnak még járni HG-s rendszámmal 1985-1989-es Ikarus 256-sok.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*** = EAG, Az Ikarus gyárnak 1967-től volt Egyedi Autóbusz Gyáregysége a mátyásföldi gyáron belül.
Ez a gyáregység kb. 1988-ban (?) kivált az Ikarusból és önálló gyár lett.
A nem túl fantázia dús EAG nevet vette fel.