Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Eleg lenne akar csak berelni ilyen kontenert ( 20 labas, ablakos ) 2 honapra. Belerakni futest szeket asztalt es meg van oldva.
------------------------
1982-ben a Magyar Néphadsereg kb. 6-8 "Petrák kastélyt", azaz 20 lábas lakó+iroda konténert vásárolt, mobil VKP tisztjei számára a kiöregedő EZF teherautók helyett.
Évekig működtek.
VKP = Vasútállomás katonai parancsnok.
Petrák kastély = Petrák István*** alezredes majd ezredes, akkor a MN Szállítási Főigazgatója volt.
*** = a keresztneve nem biztos.
Ahol gyakorlat volt, oda vitte a LIAZ nyerges konténerszállító, letette, 2 órán belül beüzemelték és 12-24 nap után tovább vitték.
De volt 2-3 db, mely évekig állt ugyanazon a helyen, pl. Várpalota vagy Herend vasútállomáson.
1982-1983-ban ezt már tudták.
Az újak meg majd újból felfedezik, és mint újítást elfogadtatják.
A honvédség közleményben figyelmezteti a lakosságot
Ma, 06:24
A Magyar Honvédség felhívja a figyelmet, hogy járművei a téli időjárás ellenére is folyamatosan közlekednek a közutakon - olvasható a Honvédelmi Minisztérium honlapján.
Mint írják, a határvédelmi feladatok miatt a déli országrészben megnövekedett a katonai gép- és harcjármű-forgalom. A közlekedésben részt vevők az érintett területen gyakran találkozhatnak önállóan haladó, a határvédelmi feladatban résztvevő katonákat szállító járművekkel is.
A honvédség speciális feladataiból adódóan ezek a járművek sokszor túlsúlyosak (némelyikük közel 10 tonna), igen méretesek (akár több mint húsz személy szállítására is alkalmasak lehetnek), vagy speciális felépítménnyel rendelkeznek, amely korlátozhatja a kilátást. Ezért megközelítésük fokozott óvatosságot követel.
Emellett a járművek fékútja is megnövekedik a nagy súly miatt: ez egy személygépkocsihoz képest akár kétszeres hosszúságú is lehet.
A közlemény hangsúlyozza, hogy a járművek zárt katonai oszlopban is közlekednek, ami azt jelenti, hogy az oszlop elején és végén megkülönböztető jelzést használó gépjárművek vezetik fel, kísérik, zárják közre ezeket. A zárt katonai oszlopba behajtani, azt megelőzni tilos (KRESZ 42. §) és veszélyes, mert a szembejövő járműforgalom elől nem lehet biztonságosan visszatérni a menetirány szerinti forgalmi sávba.
A zárt katonai oszlopban közlekedő gépjárművek között nincs szükség az átlagos követési távolság betartására (KRESZ 27. §2.pont), valamint a sebességük is eltérő lehet (gyorsabb vagy lassabb) az adott útvonalon megengedett legnagyobb sebességhez képest. A járműoszlop nem szakadhat szét, tehát mozgása egyszerre történik. Ennek érdekében útkereszteződésekben, le- és felhajtóknál, útakadályoknál, előzésnél, valamint szűk és beláthatatlan útkanyarulatoknál időszakos forgalomkorlátozásokra lehet számítani.
a Magyar Honvédség már több hivatásos kommunikátort alkalmaz mint tűzért.
De a sok igen jól fizetett sajtós tiszt között, nincs egy se aki nem libáért vette a jogosítványát ?
Vagy mind pont éppen akkor volt beteg mikor a járművekről tanították őket ?
2./
Túlsúlyos egy jármű vagy járműszerelvény ha a 40 tonnát meghaladja.
Egy 10 tonnás valami (katonai teherautó) még fele súlyos sincs nem hogy túlsúlyos volna.
3./
Az "igen méretest", mely sexipari szak szó, a KRESZ úgy ismeri, hogy túlméretes.
Túlméretes lehet valami, hosszban, magasságban vagy szélességben.
Engedje meg ez a tiszti vállapos katona ruhába bújtatott kommunikációs Maca, hogy felhomályosítsam. attól, hogy bár az Ő fantáziájában már az Opel Astra is naaagy autó, egy katonai teherautó, vagy a katonai teherautók 99%-a nem túlméretes.
4./
Az, hogy valaki Budán nőtt fel, és oviba, iskolába anyu vitte Opel Corsaval, felnőtt korában meg egy lépést se tenne a Toyota Ago autója nélkül, valaki mondja már el neki, hogy a :
...."....akár több mint húsz személy szállítására is alkalmasak lehetnek..............."
kitétel a Dél-Bács megyeieknek (meg az ország 99,9%-nak) nem új információ, mert Magyarország lakosságának majd 100%-a látott már élőben autóbuszt, amelyik minden nap soxor visz akár húsz személynél többet is.
5./ Úgy tudom már nincs a MH-ben Páncélos Gépjármű csoportfőnökség.
sőőőt.
A valamikori kb. 1000-1500 fős (civil) gjmű oktatói jogosítással rendelkezők katonák, tisztek, tts-k, többségét is már elbocsátották, nyugdíjazták.
Ok.
De Simicskó miniszter vegyen már 1=egy db KRESZ könyvet a kommunikációs stábjának ha KRESZ-szel kapcsolatos közleményt akarnak kiadatni.
Arra talán még futja.....................................................:-(((
A Kontrát melletti főhelyettessel (akit a határ menti csendőrpertus látogatása során ismerhettünk meg a minap) nem ismertették a "dress code"-ot? A Nemzetvezetőtől balra viszontag áll egy pofa katonainak látszó külsővel, szemüvegben, ismeretlen eredetű csákóban, ki a túró lehet ő, hogy ilyen kiemelt fontosságú rendezvényre meghíjják?
KIB*SZOTTUL nem veszik észre hogy azzal hogy gyakorlatilag a honvédség egyenruhájára, és rendfokozati jelzésere kísértetiesen hasonlót hordanak, és pont ők követik el ezt a jogszabálysértést.
Elképesztő. Komolyan mondom érdemes lenne őket feljelenteni.
Vannak azért fenntartások. Civil cégek szolgáltatást végeznek, ergo a pénz beszél és megvan a lehetőség hogy átcsúsznak eü és pszichó problémások. Meg kissé más a képzési tematika, kat.rep-nél pld. nagyobb hangsúlyt kap és korábban kezdik a kötelékrepülést.
Viszont civil cég amelynek a képzési programja egyeztetve van a seregével és megvan oldva a képzés felügyelete+vizsgáztatás -az nagyon is elképzelhető.
Pontosabbak legyünk de sokkal tovább jutottál, mert a sereg által vásárolni tervezett 4 dn (2+2) ZLIN nem alkalmas olyan műrepülésre mint amire Téged már kiképeztek
helyesbítés:
Pontosabbak legyünk, Te sokkal tovább jutottál, mert a sereg által vásárolni tervezett 4 db (2+2) ZLIN nem alkalmas olyan műrepülésre mint amire Téged már kiképeztek
Most kiveszel 1 év szabadságot és felkeresed, Pért, Matkópusztát, Szegedet. Fertőszentmiklóst, Bőnyt vagy valamelyik repülő teret.
Ott nagyon megörülnek Neked, hisz pénzed van.
Elmondod mit akarsz.
Eddig az "utas" rendfokozatig jutottál a repülésben de most megsenemállsz a műrepülésig.
Ok.
1./ Elkezdik veled az alapoknál. Talán pont olyan ZLIN-en (ha van nekik) mint amit a MH most venni fog.
Nem mentek sehová, mert alapkiképzésre pont jó az adott reptér légtere.
Ha elbaszarintod és az oktatód se segít, akkor a helyi mezőre/falura/akármire zuhantok.
Sikeresen elvégezted.
Kapsz alap szakszót.
Ok.
2./ De Te tovább akarsz menni/jutni.
Ok.
Beiratkozol a második szintre.
Ok
azt is tanulod.
Ok.
Hónapokig. ok.
Azzal se mentek el sehová szibériába lakatlan területek fölé, hanem szép kishazánkban röpködsz.
Ha elbaszarintod és az oktatód se segít, akkor a helyi mezőre/falura/városra/akármire zuhantok.
Tételezzük fel, hogy itt is sikeresen végzel.
Ok.
3./ De mert pénzed is van, időd is van, motoros műrepülő képzést is kérsz, fizetsz.
Ok.
Örülnek Neked mert ez a legdrágább repidő óránként.
Hosszú tanulás jön, sok órával.
Szépséges Magyarország felett.
Ezzel se mentek el sehová szibériába lakatlan területek fölé, hanem szép kishazánkban röpködsz.
Ha elbaszarintod és az oktatód se segít, akkor a helyi mezőre/falura/városra/játszótérre/óvodára akármire zuhantok.
Tételezzük fel, hogy itt is sikeresen végzel.
-----------------------
Eljutottál - sok pénzért - arra a szintre ahová a Magyar Honvédség tervezi juttatni azt az évi fél tucat fiatalt akit, kiképzezni gondol évente.
Pontosabbak legyünk de sokkal tovább jutottál, mert a sereg által vásárolni tervezett 4 dn (2+2) ZLIN nem alkalmas olyan műrepülésre mint amire Téged már kiképeztek.
Az a 6-8 fő, fiatal, akit majd a sereg évente (pár évig) kiképezni tervez, ezekkel a gépekkel kezdetleges műrepülő figurákat repülhet, mert ezek a gépek "korlátozottan műrepülhetők" azon egyszerű oknál fogva, hogy nem arra a célra gyártották őket.
--------------------------
Ha veszel egy Suzuki Swiftet az attól még nem lesz katonai támadó jármű, hogy matt khekire fényezteted.
----------------------
ez a 4 db ZILIN polgári kisgép.
Közülük ugye kettő "párnás" célból jön, pizsamás nadrágok reptetése céljából.
Ok.
A másik kettőt pedig befoghatják alap-alap képzésre is.
Olyan tartalmú alapképzésre, melyet pénzért, a Ki-Mit-Lop Kft-k, épp most is végeznek a fejed, az én fejem, az olvtársak feje felett.
Már évek óta.
Az ilyen alapkiképzéseknek nem szokásuk baba-mama majálisokra esni a fellegekből.
Bár Isten útjai kifürkészhetetlenek.
Az, hogy most kettővel több alapkiképző gép fog évente prüntyögni a fejünk felet.........................nem oszt, nem szoroz.
A mondás az 1870-es francia-porosz háború idejéből származik , cukiság ide vagy oda, de nagyon találó .
Már a 14-es KuK szerbiai hadműveletek során sikerült bemutatni a KuK vk-nak hogy mintha nem lett volna 78-as boszniai okkupáció és nem hallottak volna az 1905-ös orosz-japán menetről, de 12-13-as balkáni háborúkról sem, milyen terep és ellenfél várja őket a Balkánon és milyen fejlődés zajlott le a harcászatban és haditechnikában.
Az orosz gőzhenger ellen, az olaszok elleni hegyi háború, a balkáni hadszintér, sorolhatnánk.
Az O-M Monarchia első vh-ús szereplése másról sem szól mint aránytalanul nagy feladatok erősen korlátozott létszámmal és haditechnikával, természetesen korlátozott kapacitású hazai háttér és hadiiparral.
Mindezt olyan vezetéssel amelyk alkalmanként igencsak elérte olyan hétpróbás ................. ( kicenzúrázva) mint az Antant oldalán Nivelle...
Ez alapján kellene értékelni amit elértek 14-18 között.
A polgári utasszállító és átrepülő forgalmat se az akkori se a mostani állapotba nem számoltam bele, mert más magasságban más feladat volt akkor is, ma is.
Egy amatőr krdést... honna az nyámkínjából akaszt le ez az elcseszett ország elegendő légteret a kiképzéshez?
---------------------
Sajnos az van bőven.
Mo.-n van vagy 60 repülőtér.
Mindegyiknek van saját légtere is.
Még ha kicsike is.
De itt alap-alap képzésről beszélünk.
Ami most, ma is folyik az országban.
Mondjuk évente végez 30-60 ifjú ma Magyarországon.
A hatalmas honi katonai fejlesztések (2 db iskolagép a seregnek) után, ugyanúgy kb. 30-60 fiatal fog motoros szakszót kapni, de közülük 4-8 fő képzését a katonaság fizette.
A sereg 2=kettő darab alap motoros gépe, meg betagozódik, az ugyanilyen munkát ma végző kb. 20-25 hazai, polgári, kisgép közé.
Utálom amikor áldozatokból (a tárgyalt esetben helyi baromság miatt áldozattá vált csapatból) hősöket próbálunk faragni. A hős legyen példa az utódoknak. A géppuskák elleni totálisan szakmaiatlan értelmetlen rohamot akarjuk bárki elé példaként állítani? Talán elrettentő példának jó. Legyünk észnél!