Keresés

Részletes keresés

zil-130 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174064

A régi.és akkor is márkás gépek rohadt drágák voltak,az akkori viszonyok között is.Csak egy példa rá:Husi 281xp gépemet/biztosan ismered a tipust/annó 89-ben harmincezerért vettem,raktárfelszámolás miatti végkiárusitáson.Örűltem neki,mint majom a farkának,mert a kis negyvenes Husi akkor kb ilyen áron volt.Na akkor számoljunk,mit érne az a harmincezer mostanában...Volt módom régebbi,és uj gépeket javitani,és használni is,de ez a tendencia,ami egyre erösödik mostanában,nem tetszik nekem.Szinte félidős gépek,normál használat mellett,meglazul a csapágy a fötengelyen,mert tömörödik az anyaga.Nem baj,mert igy könnyebb szétszedni,nem szorul,a márka hazai föszervizese szerint.Miii?Meg hasonlók.Uj,tényleg jó gép légszűrője drasztikusan átereszti a port,de nem baj,a gari időt igy is megfutja,utána meg "pingvinezés".Persze vannak igazán jól sikerűlt gépek,meg kevésbé jók,sőt igazán elcseszettek is vannak,márkanévtől függetlenűl.Meg vannak gépek,amik személy szerint nekem jobban tetszenek,valahogy "jobban passzolnak a kezembe",mások meg nem annyira tetszenek.Nekem annó nagyon tetszett a Stihl 028,pupos dugós,elektronikus gyujtásu,láncfékes változata/ugy mondom,az az igazi STIHL/,ellenpélda a Husi negyvenes,/bár elismerve,hogy használható gép/,na az nem jött be annyira.Megrázom,még holnap is mozog...De ezek egyéni izlés  dolgai,nekem bejön,másnak nem.

Előzmény: kioritzecho (174059)
FuxtecHu Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174063

:) Ez is egy FUXTEC :))))))

Előzmény: kioritzecho (174054)
perecespeti Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174062

A fenébeeeee

Előzmény: Törölt nick (174052)
zil-130 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174060

Nem kell mutatnod sem régi,sem uj hengert,elhiszem a külömbséget.Csak tőszavakban.Régi hengereknél sok a fal,viszonylag kevés a csatorna.Ujaknál pont forditva van,szinte csatorna meg átömlő az egész,hengerfelület szinte alig van,és ez nem csak az anyagtakarékosság miatt van igy.Az erősitett Fuxiról annyit,hogy nagyon szépen és bátran alakitottad át,igazi hozzáértéssel,de csak kisérleti jelleggel.Te is tudod,hogy anyagilag,és a kipufogó miatt csak szép kisérlet,de normál használatra alkalmatlan lenne.Ez nem von le semmit az átalakitás értékéből,de abszolut nem "szériaérett"ez a Fuxi,szerintem.

Előzmény: kioritzecho (174054)
kioritzecho Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174059

Úgy tudod,hogy a Stihl és a Husqvarna mai láncfűrészeinek esetében ez a tendencia?

Az,hogy rövid időn belül tönkremegy? 

Tudsz ilyen gyakori esetekről?

 

Én valóban régi láncfűrész gyűjtő és kedvelő vagyok. De nem gondolom,hogy azokkal kevesebb gond lett volna.

Ismerek több olyan régi szériának típusát mindkét nagy gyártó esetében ami kiforratlan volt,és gyakran szervizelni kellett.

 

Ami fontos!!!!

Azok a régi gépek is drágák voltak akkor amikor újonnan vásárolták meg a boltból. Ezt sokan elfelejtik.

 

 

Előzmény: zil-130 (174057)
Isti betyár Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174058

A láncok is sokat fejlődtek.

 

Homokkal és betonnal töltött vágáspróba ugyanazzal a géppel csak más lánccal.

http://www.youtube.com/watch?v=Yd_Ifhi0BiY#t=74

 

 

Másik dolog, hogy keskenyebb lánc nagyobb fordulaton talán könnyebben is vág, mint egy szélesebb lánc aminél kisebb fordulaton nagyobb szeleteket kell kihasítani.

zil-130 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174057

Más megközelitése a kérdésnek.Valaki szeretne egy komoly,márkás gépet magának.Gyűjt rá,félretesz,és megveszi,örűl neki.Aztán szépen lejár a gari, és valami csudadrága cucc miatt megáll a gép.Egy kissebb vagyon lenne a javitása,emberűnk nem tudja kifizetni.Egyrészt csalódik a márkában,a kereskedőben,de viszont kell neki a gép.Mit tehet?Gyűjtöget a drága alkatrészre,vagy esetleg vesz egy Fuxtec gépet.Ami persze nem tud annyit,mint az ő márkás gépje,de legalább működik.Na.ő már soha nem fog venni márkás gépet,sőt a haverjait is lebeszéli róla.És kinek jó ez igy?A gazdának nem,mert drága gépjében benne a pénze,de nem működik.A forgalmazónak nem,mert a gazda már nem vesz tőle uj gépet,mert megjárta az előbbivel is,söt  negativ reklámot csinál neki.A szerviznek nem,mert a drága cucc csak áll a polcon,meg szervizdij sem képződik belőle.Talán Fuxtecnek jó,ha ezáltal potenciálisan több vevője lesz,de csak addig,mig eledásaival nem szúrja valakinek a szemét,mert akkor tesznek ellene.Persze,lehetséges,ezt is én látom rosszúl.

kioritzecho Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174056

Nem kell előre bekenni.

Folyamatosan a  forgattyúsház felől a benzinbe kevert adalékolajtól kapja a kenést. (Mint általában minden 2T motor)

Előzmény: Isti betyár (174055)
Isti betyár Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174055

Láncfűrész főtengelycsapágyai berakása előtt hogyan kell lekenni őket?

Gondolom később nem kap kenést sehonnan.

kioritzecho Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174054

"A láncfűrésznél nem a fordulatszám tologatás ami fejlődik,hanem a gép összessége."

Ezt írtam.

 

A fordulatszámon csak a hangja mérhető külső szemlélőnek.

A lényeg a burkolat alatt van. Ha lenne értelme,csinálnék egy pár összehasonlító képet különböző korú láncfűrészek hengerének belsejéről,esetleg a dugattyú kialakításáról,vagy bármiről..

 

A fordulatszámot nem csak úgy tologatjuk,mint egy potmétert. :)

 

Egyébként mutatok neked olyan láncfűrészt ami lökettérfogatra semmit sem változott,a hasznosítható fordulatszám tartomány sem,és mégis majdnem kétszer olyan erős mint előtte. 

 

Előzmény: zil-130 (174053)
zil-130 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174053

Azt irtad/vagy én ugy értettem/,hogy nem a fordulatszám-tologatás jelenti a fejlődést.Inkább ugy gondolnám,talán legjobban azon mérhető,mert igen drasztikus fordulatszám emelések voltak,persze egy csomó más fejlesztéssel egyetemben.

Előzmény: kioritzecho (174050)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174052

Nyomtatóról ne is beszéljünk..

Épp kb 300 oldalas tétel lista közepén adta meg magát a nyomtató új patronokkal. Néztem is mi lehet.

Canon szervizes ismerőst felhívtam mi lehet.

Válasz egyszerű volt. Nyomtatófej megadta magát mert lejárt az ideje. Néztem hülyén ezt hittem szívat.

Majd élőben megmutatta egy programmal ,hogy a nyomtató fejbe van egy dátum programozva. 

tök mindegy mennyi oldalt nyomtatsz akkor is elromlik . 

Előzmény: Gypsy56 (174049)
kioritzecho Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174051

Egy ilyen formára áll be a világ....

Ha eladni nem tud többet akkor szervizelteti.

De ennek a dolognak nem csak hátránya van szerintem.

Előzmény: Gypsy56 (174049)
kioritzecho Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174050

A tervezett elavulást hozza fel mindenki,más más formában.

 

Nem mondtam,hogy nincs fordulatszám emelés a régiekhez képest. Valamit félreértettél.

 

A régi fűrészek motorjai nem azért pörögtek csak annyit mert többet nem tudtak volna.

Hanem akkoriban láncfűrész testben,és erre a feladatra hívatva az akkori anyagokkal,megmunkálással kevesebb fordulatot lehetett kihozni.

(Egyébként megszakítós gyújtással eleve nem tudna annyit forogni)

Ha valaki azt gondolja,hogy egy régi láncfűrészt is lehetne olyan magas fordulaton üzemeltetni mint egy mait,az nagyot téved.

Egyszerűen az akkori láncfűrész konstrukció nem engedte.

Tehát összességében fejlődtek a láncfűrészek mégpedig,főtengely,csapágyak,dugattyú,gépház,karburátor,gyújtás stb. formájában.

 

A mai modern gazdasági felépítést ne akasszuk rá az autotune-ra! (pontosabban annak előnyét vagy hátrányát)

 

Előzmény: zil-130 (174045)
Gypsy56 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174049

Nem az a baj, hogy drágább, hanem az, hogy ez egy már ismerős tendencia a lehúzásra. Olyan ez, mint a nyomtatóknál a chip a patron ellenőrzésére, vagy az autóknál a motorvezérlő. Tesz róla, hogy ne tudj hozzányúlni. És ez akkor baromi dühítő, ha az erdő közepén lenget be neked .

Előzmény: LáncNyűvő (174046)
Zolee_28 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174048

Sziasztok!

Nos mivel megigértem, és most már elég sokat vágtam vele, írnék pár dolgot a Fuxtec fűrészemről.  Fuxtec 6150 (hogy a keresők is megtalálják) :)

egyszóval:Szuper!

Kicsit bővebben: Most már sokféle vágáson túl vagyok, fa játszótér, tüzelő, diófa levágása után nagy ágak, almafa kivágása stb stb.

a fűrész mindíg elsőre indul, szép hangja van erős. Lefullasztanom, fában megállítanom még nem sikerült.

A lánc is jól bírja, még csak 1x éleztem, de igazából akkor is csak a hozzá vásárolt Fuxtec élezőt szerettem volna kipróbálni. 

Az üzemaynagot azt szereti, bár nem tudom hogy ez más gépeknél hogy van, ez kb 30 perc munka után eszi meg a 0.6L tankot. Nem full gázon. 

Szóval összesítve, azt tudom mondani, hogy ha valaki egy megbízható egyszerűen kezelhető gépet kers otthonra! akkor ez nagyon jó választás. Nem dönteni vettem, arra valószínűleg nem lenne ilyen tartós. 

Megj.: ezzel a keverőflaskával tényleg csinálhatnának valamit, az egyetlen nem tetsző dolog. 

Ok hogy egyszerű vele bekeverni, de kiönteni?

de ez csak egy apró hiba ami mondjuk nem a gép hibája.

Gypsy56 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174047

Jujj szegény ! Meg vagy bántva, hogy kiderült ? Ilyen ez sajnos ...

Előzmény: stihl 025 (174043)
LáncNyűvő Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174046

A garanciális javítással kapcsoltba sajnos mi sok jót nem tudunk mondani,de lehet azt a kereskedője válogatja.Szerintem megfelelő napi,heti,havi,évi kötelező szervizelések mellett ezek az újabb gépek is kitartanak bőven a garancia lejárta után is.Nem hullanak szét,szerintem.Ezekről meg,hogy húsz év múlva is gép lesz-e,majd csak húsz év után mondhatunk valamit. Az biztos,hogy az AutoTune,M-tronic a jövő technológiája,csak attól tartunk , hogy még elég kiforratlan.Nem a javítási költség lenne a gond,mert legyen drágább bele az a pár bizonyos alkatrész,csak akkor annyival többet tudjunk termelni vele,akár munkatempóba legyen jobb,akár üzemanyagmegtakarítás terén,az mindegy,hol kompenzálja az esetleges drágább alkatrészek közötti különbözetet.

zil-130 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174045

Ugy emlékszem,régi fűrészek nagy kedvelője vagy.Azok mennyit pörögnek?Nincs fordulatszám emelés,a régiekhez képest?Már fülre is hallható,műszer sem kell hozzá.Persze,másban is fejlődtek rohamosan a gépek,pl ergonomiában iszonyüan sokat.Egy mai 555-ös Husi szerintem simán tudja favágásban,30 cm.ig egy nyolcvanas évekbeli 80ccm-es Husi gép tudását.Könnyebb gép,kevesebb benzinnel,stb.És ebben nagyon sok szerepe van az Autotune-nak is.Ami viszont számomra megdöbbentő:csak annyit birjon ki,amennyit a gari előir,utána nem számit,ha szétesik.Az a gép megtette a dolgát,többé nem érdekel a tulajon kivűl senkit,sem a gyártót,sem a forgalmazót,sem a szervizt.Illetve csak annyiban,hogy ha kell,méregdrága cuccokból,vagy sikerűl-vagy nem alapon megjavitják.Csak annyi ezzel az elgondolással a bibi,hogy anyagilag az átlag felhasználó hol van ehhez a szinthez.Tudod,felénk a favágók többsége sajnos nem a "vastagabb"kategoriába tartozik.Persze,a fejlődésnek nem lehet határt szabni,meg az idő kerekét visszatekerni/na jó,mostanában néhány politikusunknak talán sikerűl/,de a megfizethetőséget is szemmel kellene tartani.Csak egy példa,aztán nem is okoskodok itt tovább:tesóm Opel Astra kocsijában tönkrement a motorvezérlő"doboz".Nincs mese,csere,de az uj bigyó 330 000!lenne bele.Az egész kocsi szinte nem ér sokkal többet.Ja,8 éves,150 000km-rel.Noormális?Érted ugye,mit akarok kimagyarázni....

Előzmény: kioritzecho (174040)
stihl 025 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174043

Öreg,nevetséges vagy!!! Tudod mit!?!?!? FIDESZ, tömören. Most vergődhetsz! DDDDDDDDDD

Előzmény: Gypsy56 (173974)
kioritzecho Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174042

Nem. :)

Ilyen állapotban van egy nekem szétszedve.

 

Előzmény: azujnickem (174041)
azujnickem Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174041
kioritzecho Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174040

Láncfűrészes fórumról beszélünk,gondolom az autotune is arra vonatkozik.

Meg én amúgy sem értek a traktorokhoz.

A láncfűrésznél nem a fordulatszám tologatás ami fejlődik,hanem a gép összessége.

 

Ne felejtsük el,hogy minden új technika csak addig drága amíg újdonság.

Előzmény: Törölt nick (174039)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174039

Láncfűrészben lehet többet dolgoznak... 

De hogy a mezőgazdaságban nem így van az tutti.

90-95 pacis johnikat  egy mtz 82 es megeszi földmunkánál.  Iván dob egy füstöt azt visszapörög a mai gépek nél meg keresheted a sebváltót.

Lehet kényelmesebb a johni meg a többi gép az mtz nél, de többet nem dolgozik.

A másik a fogyasztás.

Mtz ben egy üzemóra az 80-90perc az új gépeknél meg 60

Mtz tankolsz pl 100litert a mai gépek 150-170et.

Ugyan az a meló ugyan az a kocsi. Sok esetben a gépész is ugyan az.

Én azt mondom lehet fejleszteni meg minden de jobbak motorban nem lesznek a mezőgazdasági gépek.

Persze a láncfűrésznél lehet más a szitu.

De ott is a fordulatot tudják tologatni. Nem hinném hogy egy láncfűrészbe hiper super befecskendező rendszert fognak gyártani mert ki fizetné azt meg.

akkor nem 250ezer lenne egy fűrész hanem pl 500ezer. 

Azért kötve van a kezük szerintem 

 

Előzmény: kioritzecho (174036)
Gypsy56 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174038

Nagyon ki vannak hegyezve ???? A nyolcvanas években a Forma 1-ben az első turbókorszak eredménye kb 1 LE/ccm volt. Vagyis az 1600-as motor 1600 lóerőt tudott. Szerintem azok a motorok tényleg eléggé ki voltak hegyezve. :-))

A mai lóerő dömping meg sokak véleménye szerint süket marketingrizsa. A régi motor 80-100 lóerejéhez képest alig mennek jobban. Ismerősök siratják a régi 80 lovas totoja motort a Hiluxba, mert az új 174 lóerős csoda alig bír felmászni a hegyre.

Előzmény: Isti betyár (174033)
kioritzecho Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174037

Azért ez nem teljesen így van szerintem.

Teljesítmény szempontjából egyáltalán nincsenek "kihegyezve" a láncfűrészek motorjai.

Elég gyenge teljesítmény és lökettérfogat aránnyal rendelkeznek például az általános mai (de még sok régihez képest is)kétütemű motorkerékpárokhoz képest.

Ez tény. De nem is versenyzésre vannak kitalálva,hanem napi igénybevételre.

A mai modern felgyorsult világban mit vesz az ember 20 évre előre? Talán csak ingatlant.

 

Előzmény: Isti betyár (174033)
kioritzecho Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174036

Kicsit elkanyarodtunk már....

A mai gépek azért lényegesen többet is tudnak dolgozni adott idő alatt mint a régebbiek.(ez meg azért nem mellékes)

 

A tervezett elavulás is más téma.

A nagy márkák alkatrészárai is más téma.

Azért mert valamelyikbe olcsóbb az alkatrész akkor az tovább is bírja?

Ilyen gépeknél nem üzemórákban beszélünk? Meg a géppel kitermelt mennyiségben?

 

Szóval hogy is van ez?

Szerintem ez nagyon sok tényezős dolog,nem csak ilyen egyszerű a képlet.

 

Tehát akkor pl az autotune miért is rossz a láncfűrészekbe? ;)

 

Előzmény: Törölt nick (174032)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174035

Miért rosszabbak ? Csak felénk rosszabbak. Ugyanis az eu miatt sok dolgot nem tehetnek bele a gépekbe.

Ezért szinte a mostani mtz k amik hazánkba jönnek silány minőségűek.

Valamint a sok szar alkatrésztől amit nem a ruszki gyárt csak beletesz.

Azért ne gondold hogy náluk ilyen rosszak amiket otthon tartanak .

 

Előzmény: Isti betyár (174034)
Isti betyár Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174034

OFF.

 

Ha már traktorokat is javítasz, akkor azt mond meg, hogy a modern technikával miért rosszabbak az új Mtz-k, mint a régebbi "fapados" technikával gyártottak?

 

Fendt Vario váltó javítás 8 mill. volt itt egy helyi cégnek. Újabb, modernebb, de árban 8 hasonló teljesítményű gép régebbi váltóját is megcsinálnak belőle pl.:Rába)

Előzmény: Törölt nick (174032)
Isti betyár Creative Commons License 2014.04.20 0 0 174033

Nagyon ki vannak hegyezve a motorok és mindenből csak annyi megy bele amennyi éppen kell.

Régen még versenyautóknál meg motoroknál alkalmazott technika ma már minden újabb gépbe benne van, vagy így vagy úgy.

 

Másik meg a "tartós villanykörte" története, ha 20 évre vennél láncfűrészt az összes gyár, beszállító, forgalmazó zárhatna be vagy darabonként 1 mill. egy kisgép.

 

Jó technika, jó tervezés, jó anyaghasználat, megfelelő üzemeléssel sokat megy de azt meg kell fizetni. Ha valamelyikből kevesebb van hamarabb romlik és mindig kevesebb van, mert piacképes árakat kell tartani egy jó márkának is. A szerelés meg legtöbbször új alkatrész vétellel lehet csak megoldani, ami plusz pénz még a gyártónak.

 

Előzmény: kioritzecho (174031)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!