A régi.és akkor is márkás gépek rohadt drágák voltak,az akkori viszonyok között is.Csak egy példa rá:Husi 281xp gépemet/biztosan ismered a tipust/annó 89-ben harmincezerért vettem,raktárfelszámolás miatti végkiárusitáson.Örűltem neki,mint majom a farkának,mert a kis negyvenes Husi akkor kb ilyen áron volt.Na akkor számoljunk,mit érne az a harmincezer mostanában...Volt módom régebbi,és uj gépeket javitani,és használni is,de ez a tendencia,ami egyre erösödik mostanában,nem tetszik nekem.Szinte félidős gépek,normál használat mellett,meglazul a csapágy a fötengelyen,mert tömörödik az anyaga.Nem baj,mert igy könnyebb szétszedni,nem szorul,a márka hazai föszervizese szerint.Miii?Meg hasonlók.Uj,tényleg jó gép légszűrője drasztikusan átereszti a port,de nem baj,a gari időt igy is megfutja,utána meg "pingvinezés".Persze vannak igazán jól sikerűlt gépek,meg kevésbé jók,sőt igazán elcseszettek is vannak,márkanévtől függetlenűl.Meg vannak gépek,amik személy szerint nekem jobban tetszenek,valahogy "jobban passzolnak a kezembe",mások meg nem annyira tetszenek.Nekem annó nagyon tetszett a Stihl 028,pupos dugós,elektronikus gyujtásu,láncfékes változata/ugy mondom,az az igazi STIHL/,ellenpélda a Husi negyvenes,/bár elismerve,hogy használható gép/,na az nem jött be annyira.Megrázom,még holnap is mozog...De ezek egyéni izlés dolgai,nekem bejön,másnak nem.
Nem kell mutatnod sem régi,sem uj hengert,elhiszem a külömbséget.Csak tőszavakban.Régi hengereknél sok a fal,viszonylag kevés a csatorna.Ujaknál pont forditva van,szinte csatorna meg átömlő az egész,hengerfelület szinte alig van,és ez nem csak az anyagtakarékosság miatt van igy.Az erősitett Fuxiról annyit,hogy nagyon szépen és bátran alakitottad át,igazi hozzáértéssel,de csak kisérleti jelleggel.Te is tudod,hogy anyagilag,és a kipufogó miatt csak szép kisérlet,de normál használatra alkalmatlan lenne.Ez nem von le semmit az átalakitás értékéből,de abszolut nem "szériaérett"ez a Fuxi,szerintem.
Másik dolog, hogy keskenyebb lánc nagyobb fordulaton talán könnyebben is vág, mint egy szélesebb lánc aminél kisebb fordulaton nagyobb szeleteket kell kihasítani.
Más megközelitése a kérdésnek.Valaki szeretne egy komoly,márkás gépet magának.Gyűjt rá,félretesz,és megveszi,örűl neki.Aztán szépen lejár a gari, és valami csudadrága cucc miatt megáll a gép.Egy kissebb vagyon lenne a javitása,emberűnk nem tudja kifizetni.Egyrészt csalódik a márkában,a kereskedőben,de viszont kell neki a gép.Mit tehet?Gyűjtöget a drága alkatrészre,vagy esetleg vesz egy Fuxtec gépet.Ami persze nem tud annyit,mint az ő márkás gépje,de legalább működik.Na.ő már soha nem fog venni márkás gépet,sőt a haverjait is lebeszéli róla.És kinek jó ez igy?A gazdának nem,mert drága gépjében benne a pénze,de nem működik.A forgalmazónak nem,mert a gazda már nem vesz tőle uj gépet,mert megjárta az előbbivel is,söt negativ reklámot csinál neki.A szerviznek nem,mert a drága cucc csak áll a polcon,meg szervizdij sem képződik belőle.Talán Fuxtecnek jó,ha ezáltal potenciálisan több vevője lesz,de csak addig,mig eledásaival nem szúrja valakinek a szemét,mert akkor tesznek ellene.Persze,lehetséges,ezt is én látom rosszúl.
"A láncfűrésznél nem a fordulatszám tologatás ami fejlődik,hanem a gép összessége."
Ezt írtam.
A fordulatszámon csak a hangja mérhető külső szemlélőnek.
A lényeg a burkolat alatt van. Ha lenne értelme,csinálnék egy pár összehasonlító képet különböző korú láncfűrészek hengerének belsejéről,esetleg a dugattyú kialakításáról,vagy bármiről..
A fordulatszámot nem csak úgy tologatjuk,mint egy potmétert. :)
Egyébként mutatok neked olyan láncfűrészt ami lökettérfogatra semmit sem változott,a hasznosítható fordulatszám tartomány sem,és mégis majdnem kétszer olyan erős mint előtte.
Azt irtad/vagy én ugy értettem/,hogy nem a fordulatszám-tologatás jelenti a fejlődést.Inkább ugy gondolnám,talán legjobban azon mérhető,mert igen drasztikus fordulatszám emelések voltak,persze egy csomó más fejlesztéssel egyetemben.
Nem az a baj, hogy drágább, hanem az, hogy ez egy már ismerős tendencia a lehúzásra. Olyan ez, mint a nyomtatóknál a chip a patron ellenőrzésére, vagy az autóknál a motorvezérlő. Tesz róla, hogy ne tudj hozzányúlni. És ez akkor baromi dühítő, ha az erdő közepén lenget be neked .
Nos mivel megigértem, és most már elég sokat vágtam vele, írnék pár dolgot a Fuxtec fűrészemről. Fuxtec 6150 (hogy a keresők is megtalálják) :)
egyszóval:Szuper!
Kicsit bővebben: Most már sokféle vágáson túl vagyok, fa játszótér, tüzelő, diófa levágása után nagy ágak, almafa kivágása stb stb.
a fűrész mindíg elsőre indul, szép hangja van erős. Lefullasztanom, fában megállítanom még nem sikerült.
A lánc is jól bírja, még csak 1x éleztem, de igazából akkor is csak a hozzá vásárolt Fuxtec élezőt szerettem volna kipróbálni.
Az üzemaynagot azt szereti, bár nem tudom hogy ez más gépeknél hogy van, ez kb 30 perc munka után eszi meg a 0.6L tankot. Nem full gázon.
Szóval összesítve, azt tudom mondani, hogy ha valaki egy megbízható egyszerűen kezelhető gépet kers otthonra! akkor ez nagyon jó választás. Nem dönteni vettem, arra valószínűleg nem lenne ilyen tartós.
Megj.: ezzel a keverőflaskával tényleg csinálhatnának valamit, az egyetlen nem tetsző dolog.
Ok hogy egyszerű vele bekeverni, de kiönteni?
de ez csak egy apró hiba ami mondjuk nem a gép hibája.
A garanciális javítással kapcsoltba sajnos mi sok jót nem tudunk mondani,de lehet azt a kereskedője válogatja.Szerintem megfelelő napi,heti,havi,évi kötelező szervizelések mellett ezek az újabb gépek is kitartanak bőven a garancia lejárta után is.Nem hullanak szét,szerintem.Ezekről meg,hogy húsz év múlva is gép lesz-e,majd csak húsz év után mondhatunk valamit. Az biztos,hogy az AutoTune,M-tronic a jövő technológiája,csak attól tartunk , hogy még elég kiforratlan.Nem a javítási költség lenne a gond,mert legyen drágább bele az a pár bizonyos alkatrész,csak akkor annyival többet tudjunk termelni vele,akár munkatempóba legyen jobb,akár üzemanyagmegtakarítás terén,az mindegy,hol kompenzálja az esetleges drágább alkatrészek közötti különbözetet.
Ugy emlékszem,régi fűrészek nagy kedvelője vagy.Azok mennyit pörögnek?Nincs fordulatszám emelés,a régiekhez képest?Már fülre is hallható,műszer sem kell hozzá.Persze,másban is fejlődtek rohamosan a gépek,pl ergonomiában iszonyüan sokat.Egy mai 555-ös Husi szerintem simán tudja favágásban,30 cm.ig egy nyolcvanas évekbeli 80ccm-es Husi gép tudását.Könnyebb gép,kevesebb benzinnel,stb.És ebben nagyon sok szerepe van az Autotune-nak is.Ami viszont számomra megdöbbentő:csak annyit birjon ki,amennyit a gari előir,utána nem számit,ha szétesik.Az a gép megtette a dolgát,többé nem érdekel a tulajon kivűl senkit,sem a gyártót,sem a forgalmazót,sem a szervizt.Illetve csak annyiban,hogy ha kell,méregdrága cuccokból,vagy sikerűl-vagy nem alapon megjavitják.Csak annyi ezzel az elgondolással a bibi,hogy anyagilag az átlag felhasználó hol van ehhez a szinthez.Tudod,felénk a favágók többsége sajnos nem a "vastagabb"kategoriába tartozik.Persze,a fejlődésnek nem lehet határt szabni,meg az idő kerekét visszatekerni/na jó,mostanában néhány politikusunknak talán sikerűl/,de a megfizethetőséget is szemmel kellene tartani.Csak egy példa,aztán nem is okoskodok itt tovább:tesóm Opel Astra kocsijában tönkrement a motorvezérlő"doboz".Nincs mese,csere,de az uj bigyó 330 000!lenne bele.Az egész kocsi szinte nem ér sokkal többet.Ja,8 éves,150 000km-rel.Noormális?Érted ugye,mit akarok kimagyarázni....
Nagyon ki vannak hegyezve ???? A nyolcvanas években a Forma 1-ben az első turbókorszak eredménye kb 1 LE/ccm volt. Vagyis az 1600-as motor 1600 lóerőt tudott. Szerintem azok a motorok tényleg eléggé ki voltak hegyezve. :-))
A mai lóerő dömping meg sokak véleménye szerint süket marketingrizsa. A régi motor 80-100 lóerejéhez képest alig mennek jobban. Ismerősök siratják a régi 80 lovas totoja motort a Hiluxba, mert az új 174 lóerős csoda alig bír felmászni a hegyre.
Teljesítmény szempontjából egyáltalán nincsenek "kihegyezve" a láncfűrészek motorjai.
Elég gyenge teljesítmény és lökettérfogat aránnyal rendelkeznek például az általános mai (de még sok régihez képest is)kétütemű motorkerékpárokhoz képest.
Ez tény. De nem is versenyzésre vannak kitalálva,hanem napi igénybevételre.
A mai modern felgyorsult világban mit vesz az ember 20 évre előre? Talán csak ingatlant.
Ha már traktorokat is javítasz, akkor azt mond meg, hogy a modern technikával miért rosszabbak az új Mtz-k, mint a régebbi "fapados" technikával gyártottak?
Fendt Vario váltó javítás 8 mill. volt itt egy helyi cégnek. Újabb, modernebb, de árban 8 hasonló teljesítményű gép régebbi váltóját is megcsinálnak belőle pl.:Rába)
Nagyon ki vannak hegyezve a motorok és mindenből csak annyi megy bele amennyi éppen kell.
Régen még versenyautóknál meg motoroknál alkalmazott technika ma már minden újabb gépbe benne van, vagy így vagy úgy.
Másik meg a "tartós villanykörte" története, ha 20 évre vennél láncfűrészt az összes gyár, beszállító, forgalmazó zárhatna be vagy darabonként 1 mill. egy kisgép.
Jó technika, jó tervezés, jó anyaghasználat, megfelelő üzemeléssel sokat megy de azt meg kell fizetni. Ha valamelyikből kevesebb van hamarabb romlik és mindig kevesebb van, mert piacképes árakat kell tartani egy jó márkának is. A szerelés meg legtöbbször új alkatrész vétellel lehet csak megoldani, ami plusz pénz még a gyártónak.