Ha gyalult a fa, spaklival el tudod tömni a lukakat úgy, hogy a környékén nem nagyon látszik.
Csatlakozom az előttem szólóhoz, bizony el kellene tömni a lukakat. A benzol származékok gőzei is ölnek, nem kap a nyavalyás levegőt és megfullad.
Tippként annyit mondanék, hogy alulról nem látszik, jól eltömíted, vékony lazúrral több rétegben bekened, felülről meg valamikor lakkozod. Szép, tartós, tömített lukú lesz.
Pedig jobb lenne lezárni a lyukakat. Nem vágja agyon az erezést, glettvassal alaposan lehúzod, és enyhén megcsiszolod, akkor csak a lyukban marad. Még szebb is lesz .
Már kicsúsztam az időből. Hétvégére kellett volna az asztal, de más dolgok miatt, idő hiányában nem lesz rá mód, hogy elkészüljön.
A benzin + petróleum kombó jó lesz. Van itthon mindkettő. A tapaszt azért nem akarom, mert elfedi az eredeti fát.
Az asztalt elvileg kb 5-ször használjuk majd egész évben. A szanetli alatt fog állni. és kész. Azért ragaszkodom a szuhos deszkához, mert örökség. A nagyszüleim szőlőjében volt egy öreg körtefa, abból készült a deszka. Nagyszülők már nem élnek, már szőlő sincs, de az asztal /ha elkészül/ megmarad még pár évig remélem.
Tisztára abban a hitben voltam, hogy a 941 a régi, és a 410 C, 410 CX csak a katalizátorban tér el. De nem. A CX a C fejlesztése a nagyobb rönktámasszal, oldalról való láncfeszítéssel, meg a 0.325-ös lánccal, állítható olajpumpával.
Mindegyis, benéztem. Lényeg, hogy nem rossz gép. :)
Ezt nem igazán értem, hogy mennyivel kevesebb szemmel elég.
Ha arra gondolsz, hogy szemet veszek ki a láncból, mikor nyúlik, akkor kifejezetten nem a válaszom. Inkább kidobom, mintsem elszakadjon és kárt csináljon bennem.
Egyébként normális kenés és éles lánc mellett sose nyúlik annyira, hogy ki kelljen venni belőle.
Az a kínai lánc, ami a kalaposoktól van, az öngyilkosságra tökéletes. Fuxinak ami van, az jól elhasználható. Nem csodalánc, nagyjából az árát hozza minőségben.
Akkor jó eséllyel a használt étolajam száradó olaj. :)
Vettem xylamon nevű csodát ami kifejezetten szu ölő. Mikor kibontottam, már megbántam, hogy megvettem. Szinte petroleum az egész.
Úgyhogy unios csodaszerek ide, vagy oda, nálam marad a benzin+gázolaj, vagy a benzin+petroleum ( esetleg orsóolaj, trafóolaj) a szu írtásra. Beltérre a nitro+petroleum.
Ami kártevő ezeket kibírja, az életképes. A szagot meg a következő réteg vékony lazúr elveszi.
Egyébként Sadolin classiccal kenem, az csak gombaölő hatású. Ez van occsóért.
Holnap várom a folytatást! Kíváncsivá vagyok a véleményedre!
Olajkenésű levegős kompresszoromba vettem Dynamic Garden 4 t 10w -30 olajat. Most gondolkozok bele merjem e tölteni? ez volt a legolcsobb olaj :-) persze tudom olcsó húsnak híg a leve nekem pont híg kell ne fogja a dugattyút vissza. ha belekerűl egy szikra olaj a levegőbe nem gond általában bicikligumikat pumpálok vele meg innen onnen kifújom a port .lakkozáshoz meg veszek olajszűrőt . ha egy évig ad elegendő kenést akkor már minden ok . vélemények?erről volna szó.
Hát a faanyag kártevő-mentesítése elég lápos vidék mostanában az Uniós szabályozás végett.
Nyersolajból száradó olajat készíteni nem egy nagy dolog 180 fokon kell két órát főzni a nyers-olajat ami lehet repce, napraforgó, lenolaj... a lényeg növényi legyen, hátrány tűzveszélyes(száradó olaj lesz az étolajból sült-krumpli készítése után). Nagyon jó a száradóolaj beeresztésre(festék alapja, víz lepergető hatású nedvességre duzzad így a víz nem jut a fába mélyen) de nem UV álló és nem véd a kártevőktől.
Sadolin piros dobozos alapozó, tartalmaz biocid anyagokat ami gátolja gombák és rovarok ellen véd. A fedő lazúr UV állóság és vízlepergető bevonatot képez, de nem véd a fertőzésektől.
El kell, h férjen a 4x4-esem meg a motorjaim, illetve kell a hely, h tudjam szerelni őket. Nagyon unom már a csillaggarázsban való ténykedést, és a mindenféle balkáni körülmények közötti szereléseket......
Zsebbenyúlós az biztos, az eddigi állapotában (pár karó meg egy kevés madzag...) már kb. 160e-nél járok, igaz van a karókon meg a madzagon kívül egy köteg papírom is.... és nem a karó meg a madzag volt a drága! :-/
Nekem is rémlett,hogy amikor linkelted a Duna - parton összegyűjtött fáról a képeket,és rajta a CX-et,akkor valóban az CX volt! De viszont Én sem gondoltam,hogy egy betű,és ennyi a különbség! A "C" a katalizátort jelentené?