azért valamit hozzáfűznék és nem azért,mert munkát tarhálok.van elég....
a bus-os autókkal nem árt vigyázni,mert könnyű bennük több százezres károkat okozni.
két példa az elmúlt három napból:egy mercin,pár éves s,addig tréningeztek otthon a mókusok a sok fórumhozzászólás alapjám amíg nemhogy a venti nem többé,de még a duda és az ablaktörlő is elhalt.
a másik megy egy rőnyó szénik amin gyakorlatilag minden kontrolllámpa világít és csak húzásra indul......akkor ha van keréksebbesség jel........
minden évben van egy két önkéntes aki marha jó tanácsokat ad aztán ha baj lesz akkor meg eltünik......tavaly pl. egy garázs benne a verdával égett le az okosok miatt......és itt okosnak tartom azt is aki félinfókból elkezd szerelni......
jó dolog otthon szerelni,de amikor hengerfejesre basznak a szar beépítés miatt egy pár éves alfa motort akkor elgondolkoztató.
lassan ott tartok h fotókkal fogom dokumentálni az ilyen gányolásokat.....
Ettől féltem én is, hogy kell a kocsi, a másikhoz meg az eredeti interfész.
Másik: ha kap fix 12 V-ot, meg testet. De nem megy az agya, mert nem kap 5 V-ot, és csak akkor kap, ha a D+ vagy a hőfokkapcsoló szálon kap 12 V-ot. Ilyenkor a diag szálon való piszkálásra sem indult meg az 5 V-os táplálása.
Effektíve ha kocsiban van, és nem jár a motor, vagy nincsen hideg, akkor ott sem fog feléledni???
Vagy saját magát teszi stand-by-ba a sok hibakód miatt?
Betehetnéd/elküldhetnéd ezt a jegyzettömböt, ki tudja, jól jöhet még.
A 807-esünk állófűtése próbált elindulni valamelyik nap, de szerintem a szivattyú meg nem indult, el és hallottam, ahogy rotyog a kazánban a víz, azt le is kapcsolt... Meg kell majd néznem.
Az Omega-mba meg vettem egy Termo Top C-t. Benzines. Omega-ból jött ki. Be akarom építeni. Jól jön egy kis tananyag.
Csak legvégső esetben . Akkor is elsőre a rendszer megtekintése ,kívánságlista felvétele,majd lehetséges alkalmazások ,megoldások ismertetése. után....
Igazából én is a Norbit ajánlanám, de erről ő tud nyilatkozni hogy tudja-e vállalni. Neki van hozzá távirányítója. A gsm modulhoz viszont van egy linkem amit az Ev2 fórumon osztott meg valaki.
Működik rendesen a segedfűtésként? Ha igen akkor az Ev2 fórumon minden megvan hogy hogyan tudod magadnak megcsinálni. Én most jarom végig ezt az utat, nekem Ulysse-om van. Ha van rá időd és hozzá egy kos vállalkozó szellem akkor meg tudod magad csinálni. Ha kell tudok pontos hsz számokat, mert készítettem egy jegyzettömböt ezzel és minden mással kapcsolatban.
sziasztok. egy programorat honnan tudok beszerezni? ebersphacer ha tudna valaki egy cimet atkuldene nekem egy linkbe.. ford galaxy hoz kellene alofutes van benne a gyari de at akarom alakitani hogy programozhato legyen .. elore is koszonom..
nem kell sem két akku sem évente új akku........egy 24 voltos 2kwos(levegő oldali teljesítmény) fűtésnek is ugyanakkora az energiaigénye mint a 12 voltosnak.......wattban kifejezve.......nyílván egész éjszakára való fűtéshez azért kell már akkukapacítás,de érdekesmód amiket eddig megcsináltam barátoknak azok mind úgy műkődnek ahogy kell!
Ja, vag com, az csak az autón keresztül áll szóba vele. Az eber-es programok meg szerintem a saját interfésszel működnek. De erről, ha jól sejtem, Balu tud többet.
Rá kellene kötni a saját autójára és megnézni a hibatárolót. Aztán az is megeshet, hogy döglött a vezérlője.
Sose fog se 1 se 2 akksival működni... Pont azért mivel a furgon nem bírja el és vagy az 1 akkut teszed tönkre vagy mindkettőt.
És igen 1 évig próbálkoztunk vele, sőt a szomszéd elektroműszerész gyártott spéci 12-ről 24v átalakítót, meg olyan "akkutöltőt" ami külön tudta tölteni a két akkut ami a 12V-s rendszerben 24V-t adott le. Aztán a végén kapott egy 12V-s vizes buszradiátort.
Youtube-os videók és némi tapasztalat alapján én is így gondoltam. És így kötöttem be, de semmi.
A KKL-hez van valami VAG-COM-os freeware program, annál találtam pótfűtést, de csak próbálta megszólaltatni, de nem válaszolt. Lehet kocsiba kötve más lenne, vagy a többivel, valamivel sikerülne.
A lángszita a kazán belsejében lesz, egy ujjnyi vastag fémszita?
Ez egy kiegészítő fűtés, nem kezeli a keringetőszivattyút.
piros: állandó táp
barna: állandó test
zöld: üzapumpa kapcslogatott +12V
sárga: +12V
kék: +12V
Ha nincs üzapumpa, akkor a zöldre kössél egy 4W-os izzót és a másik végét testeld le.
Ennyi kell ahhoz, hogy induljon.
Ha a sárgáról, vagy a kékről elveszed a 12V-ot, akkor megáll, de a programot végigcsinálja. (lekapcsolja az üzapumpát, izzít, szellőztet) ha így elindul, nyomhatsz injekciós tűvel bele kevés gázolajat, amikor az izzó villogni kezd. Ha begyullad* kapcsold le, ne melegedjen túl, folyadék és keringetés hiányában.
Ha 5 hibakódot betárolt, akkor letilt a törlésig. Hogy mivel diagolható azt nem tudom, nekem sem sikerült szóra bírni az említettekkel, csak a saját autó típusaira kötve. (VCDS/Vag-Com)
* ha csak erősen füstöl, akkor az izzítója nem jó, mégha nem is szakadt és látszólag izzik is. Még a lángszita szokott szétégni.
Autóvillamosságis vagyok, meg műszerészkedem is, vezérlőket is javítottam már...
Ismerős 2002-es Sharan-jából a klímások kivették a pótfűtést. Eber, Hydronic D5W Z.
Néha melegített, néha nem. Próbálkoztak, mert a panelről a kiöntés részben eltávolította valaki.
A stekkert levágták.
Szóval így került hozzám, állítsam talpra...
Tápot, testet, ál üzemanyag pumpát kapott, meg a sárga és kék vezetékekre 12 V-ot, mert úgy tudom, az egyik a generátor D+, a másik meg hőkapcsoló lehet. Van még két vezeték, amiből a fekete/piros egy relé meghajtás lehet, a vízszivattyúhoz, a másik fekete/fehér, sehol nem találtam infót, mi lehet.
Szóval így bekötöttem, de nem reagál semmire, nem indul. Utána olvastam, lehet le van tíltva, hibakód törlés nélkül nem lép tovább.
Amit még néztem rajta, hogy az agya, a vezérlő ST62T30B ic addig nem is kap 5 V-os tápot és nem mérhető mellette a quarz-on rezgés, amíg csak tápot és testek kap a kályha. Csak akkor indul el, ha a sárga, vagy a kék vezetéken is kap tápot.
Diagnosztikázni nem tudtam, pedig a diagnosztika szálra kötöttem egy Autocom-os gépet, ami meg sem nyekkentette.
Aztán egy Launch-ot, ami elkezdett vele kommunikálni. A lábon jött ki az adatsorozat, de nem ismerte fel, sőt még a széthúzás után is jött ki a kályha lábán az az adatsorozat.
Meg rádugtam egy KKL-es egyszerű diagnosztikai illesztőt, ami a neten talált leírások alapján jó lehet az Eber EDITH nevű programjához. De a program a típus kiválasztása (pont ilyen 25 2163 nem is volt) után kis ablakban üzenetet dobott, miközben kereste a kályhát, hogy időtúllépés, meg pár paraméter... Szkópon nézve láttam, hogy próbálta megszólaltatni a kályhát, de az nem válaszolt.
Valakinek valami ötlete?
Ja, magán a kályhán a 2 hőszenzor, a lángfigyelő a grafikonon megadott értékeket hoz hidegen. Gyertya nem szakadt, ventilátor megy. A vízszivattyút és az üzemanyag szivattyút a kocsi távollétében nem látom...
Na,voltam Norbinál,a fűtésem nem komunikál semilyen formában sem. Panel elvileg tesztelt volt. A Kérdésem annyi lenne ,hogy webasto top zcd esetleg valakinek nem e kell alkatrésznek. Veszek bele egy top c.t. Ugyhogy jöhetnek az ajánlatok.
Ki lett szedve és megtisztítva. Benne lévő szivattyú működik. kályha működik. Hibakód alapján túlfűtésre áll meg. tehát működik csak olyan mintha nem vinné le róla a melegvizet.
Azt esetleg tudja valaki ,h a webastóba épített vízszivattyún kívül van-e még benne másik a csőrendszerben. Mert azt mondták ,h pl a BMW-ben van pluszba szivattyú.
Esetleg a vízrendszerről egy ábra van valakinek, vagy hol találom meg.
Esetleg tudtok valakit aki ilyet javít folyamatosan. Akinél volt az föladta. Autószerelő nem vállalja. villamossági sem...