Keresés

Részletes keresés

AUTOSANdris Creative Commons License 2011.11.02 0 0 13198

fehér E95-ös Volvóját...

 

mármint fehér Ikarus EAG E95-ösét :)

Előzmény: 12 cvb (13195)
ckg471 Creative Commons License 2011.11.02 0 0 13197

Az nem, csak az azonosító száma.

Előzmény: PLACI (13194)
mángor Creative Commons License 2011.11.02 0 0 13196
KUU-265 lehetett,ez a hetek utolsó munkanapján rendszeresen jár Egerbe,de sokszor más munkanapon is.
Előzmény: 12 cvb (13195)
12 cvb Creative Commons License 2011.11.02 0 0 13195

Sziasztok! Jó pár éve nem jártam erre. Most viszont segítségeteket szeretném kérni.

Múlt hét csütörtökön Egerben láttam a Szabolcs Volán, egyik, fehér E95-ös Volvóját...

Megtudná adni valaki ennek a rendszámát? /Esetleg fotót róla?/

Ez menetrend szerinti járat egyébként??

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

PLACI Creative Commons License 2011.11.02 0 0 13194

A HV hőjegyein a sofőr neve is szerepel, nem?

Előzmény: unikumi (13191)
PLACI Creative Commons License 2011.11.02 0 0 13193

Felüljárópótló autóbusz. ;)

Előzmény: YOSSARIAN (13192)
YOSSARIAN Creative Commons License 2011.11.02 0 0 13192

MEGÚJUL A NYÍREGYHÁZI GYALOGOS VASÚTI FELÜLJÁRÓ - A MUNKÁLATOK IDEJE ALATT A MÁV INGYENES BUSZOKKAL SEGÍTI A
GYALOGOSOK KÖZLEKEDÉSÉT

 

A MÁV Zrt. felújítja a nyíregyházi állomásnál lévő gyalogos felüljárót (az úgynevezett Repülőhidat). A munkálatok 2011. október 28-án késő este kezdődnek, a tervezett befejezés 2011. november 25-e. A felújítás ideje alatt a gyalogosok közlekedését autóbuszok segítik.

A vasúti felüljáró főszerkezeti elemei elavultak, az évek során korrodálódtak, ezért vált szükségessé a felújítás. A rekonstrukció keretében - egyebek között - lekezelik a korrodálódott részeket, az oszlopokat lefestik. A hídszerkezetet le is emelik a helyéről, ami az éjszakai órákban fog történni, hogy ne akadályozza a vonatok közlekedését. Ezen munkafázis alatt - illetve a visszaemelésnél is - a vasúti felsővezeték-rendszert feszültségmentesíteni kell. Mivel ez szintén az éjszakai órákban történik majd, a vasúti forgalmat nem zavarja.

A felüljáró új, különleges, kompozit műanyag burkolati réteget kap, ami biztonságosabb közlekedést tesz lehetővé, s stabilitása
is magas fokú. Hasonló anyaggal burkolt felüljáró csak egy van az országban, mégpedig Újszászon, ahol az üzemeltetési tapasztalatok kimondottan kedvezőek.

A most induló felújítás költsége mintegy 30 millió forint, amelyet a MÁV Zrt. finanszíroz.

A munkálatok ideje alatt, azaz előreláthatóan 2011. november 25-ig, a vasúttársaság ingyenes buszjáratokat közlekedtet - a Szabolcs Volán közreműködésével - az addig nem használható felüljáró két vége között. A felüljárót sokan iskolába, munkahelyre
történő eljutásra is használják. A MÁV szakemberei az állomással átellenes oldalon található iskola vezetőségével is egyeztettek a vasút túloldalára átjutás ideiglenes módjáról.

A buszok reggel 6-9 óra közt, valamint 13 és 17 óra közt szintén 20 percenként közlekednek, ezeket bárki ingyenesen igénybe veheti. A buszok a helyi buszállomás 1-es állásáról indulnak, a Dugonicsutca 1-3. számig, azaz, a Dohánygyárig közlekednek. Az iskolába járók eljutását könnyítendő a Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium előtt is megállnak.

unikumi Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13191

felmerül kérdés,hogy ezeket csak a megnövekedett papírméret betöltésére,vagy tényleg "hasznos adatközlés" végett nyomdázza rá a gép?
A nyugtákkal kapcsolatos formai követelményeket szigorú adójogszabályok írják elő (ezek az EMKE kifejlesztésekor még nem léteztek), sok új adat (így a kp, visszajáró is) ezek miatt található meg a jegyen. A rendszám és a gkv azonosító az ellenőrzést segíti.

Előzmény: Yannie (13189)
Yannie Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13190

'D' mint Dinamic

Előzmény: 2156 (13181)
Yannie Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13189

Életem utolsó diákjegyét az új készülék adta ki. Az új jegy a MÁV által nyomtatotthoz hasonló méretű,de máshol van elvágva,így még annál is hosszabb. A papíros a réginél számottevőbben több információt tartalmaz,bár felmerül kérdés,hogy ezeket csak a megnövekedett papírméret betöltésére,vagy tényleg "hasznos adatközlés" végett nyomdázza rá a gép? A készpénz/visszajáró feltüntetése jó ötletnek tűnik. Nem mintha zavarna,sőt miért is ne,de a busz rendszáma szerintem jóformán csak a buszmániásoknak lehet érdekes. (A jutalmazásra vagy leteremtésre kívánt sofőrt általában úgysem ez alapján azonosítja az utas) A nyomtatás mindössze egy pillanat, ha belejönnek a sofőrök a gép kezelésébe(már ha nem bonyolult alapból,ezt nem tudom), talán a jegyváltás folyamata gyorsulhat valamelyest az EMKE-hez képest.

 

 

Az utazásról annyit, hogy Mezőkövesdig végig foglalt volt az ülőhelyelyek legalább ~70%-a,de néha többen is álltak. A csomagok igen nehezen fértek el a Sanyi két kis ládájába. (leglehetetlenebb csomagnak az öregnénik kerekeskocsija bizonyult) Kár hogy az ajtótlan oldalon nincsen kialakítva csomagtartó,máskülönben - az SZV flottájából választva - egészen megfelelő jármű lenne ez az egri vonalra.

Előzmény: AUTOSANdris (13176)
ttpityu Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13188

Azok régen a prága váltók voltak, mert nem mindegyik marad bent N-ben, miután megkopott, de akkor is üresben volt.

Nem a buszvezető játszik, hanem a computer. Mivel nem egyenes az úttest, lehet nyomvájú, akármi, megálláskor vízszintbe hozz a karosszériát.

Előzmény: 2156 (13186)
ttpityu Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13187

Ha jár a motor, akkor van kenés N fokozatban is. Amúgy magától is kiteszi, pl. megállófék üzeme esetén. Járó motornál kitenni D-ből N-be nem gáz, bajt nem okoz, ellenben visszatenni, mikor még a hajtott kerék gurul, már igen, vagy nagy motorfordulatnál. Anno a régi prágánál igen, lehetett így spórolni, meg a váltó is kímélve volt, mert az nem tette pihentetőbe lámpánál, vagy megállóban, hanem állandó hajtás volt. De az sem tesz jót, amikor lámpámál áll a busz és nem megállófék van, hanem simán westing, akkor nem teszi pihentetőbe a váltót, az sem tesz neki jót, olyankor igen, westing és N-be. GSR-nél ellenben nyáron kánikulában, folyamatos menetnél viszont néha kényszerből kell kitenni üresbe lámpánál, mert túlmelegszik az olaj és az elektronika a váltóban és olyankor sokszor fulladnak megálláskor, ugyanúgy tolatáskor is, de ezek a típus betegségei.

A wrc-nél (cld-270) is lehet csökkenteni a fogyasztasát úgy, hogy nem gurítod...:), feltéve ha jól van beállítva a bubu...

Előzmény: ikarus266 (13185)
2156 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13186

Én régesrég még a 200-asok hőskorában láttam ezt gyakran Miskolcon, igaz ott nem N-be nyomta, csak kiugrasztotta D-ből a váltót, bár az eredmény gondolom ua. 

Egy dolog érdekelne a Solarisokkal kapcsolatban, az általában lámpánál történő idióta szintállítgatás gyári remek, vagy sofőrjáték?

Előzmény: ikarus266 (13185)
ikarus266 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13185

Így igaz! Pont, hogy nem, mert üresben, azaz N fokozatban nem megoldott a belső alkatrészek automatikus kenése. Ráadásul buta a sofőr, mert így nem spórol, akkor tudna az anyaggal spórolni ha levenné szimplán a gárzól a lábát D fokozatban... Egyébként 2 ilyen "vezető" van Nyíregyen. Nekik szívem szerint a CLD-270-et odaadnám. Azzal nyugodtan gurigázhatnának üresben, annak nem nagyon számít, és legalább nem tennének tönkre egy több 10 milliós gépezetet...

Előzmény: torqmatic (13184)
torqmatic Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13184

Hát pont hogy nem...

Előzmény: Levi12 (13183)
Levi12 Creative Commons License 2011.11.01 0 0 13183

Igen, az nekem se tetszik. Dehát az biztos hosszabb élettartamot biztosít a busznak.

Előzmény: g.d.9.2 (13182)
g.d.9.2 Creative Commons License 2011.10.31 0 0 13182

Én azt bírom mikor úgy hasznáják mintha manuális váltós lenne... Felgyorsít aztán "kiteszi üresbe", mikor közeledik a lámpához visszanyomja D-be és ránt egy nagyot.

Előzmény: 2156 (13179)
2156 Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13181

A D inkább az automata üzemre utal nem? A direkt inkább az áttételmódosítás nélküli hajtásra illik. D-ben pedig szépen pakolgatja a fokozatokat ahogy éppen szükséges.

Előzmény: 0225 (13180)
0225 Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13180

N=Neutral.

D=Direkt.

Előzmény: 2156 (13179)
2156 Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13179

N-semleges állás, magyarul üres gondolom hosszabb idejű megállásoknál használjhatják.

Előzmény: Levi12 (13178)
Levi12 Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13178

Hali! Lenne egy olyan kérdésem, hogy a Solaris buszokon az N betűvel ellátott kapcsolót mikor kell/szokták használni a buszsofőrök? Mert menet közben mindig a D van benyomva.

mángor Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13177
Harmadik az LTL-613.
Előzmény: AUTOSANdris (13176)
AUTOSANdris Creative Commons License 2011.10.30 0 0 13176

Mely buszokon van már új jegykiadó gép? FLR-969 és JBR-031 már biztosan kapott.

mángor Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13175
JGS-442 korábban tiszatelki volt,onnan került Kemecsére. Kemecséről a KUU-270 kerül át Apagyra,onnan pedig a JDW-533 Tiszatelekre.
Előzmény: AUTOSANdris (13174)
AUTOSANdris Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13174

KUU-270 emlékeim szerint Apagy(Nyírtét) és környéke felé jár a JGS-442 pedig passz. IAF-411 az 533-mal Tiszatelki?

Előzmény: mángor (13168)
AUTOSANdris Creative Commons License 2011.10.29 0 0 13173

Nem csak a 14.35-ös Sényői járatot vitte tegnap a 741?

Előzmény: gabesz919_II (13166)
PLACI Creative Commons License 2011.10.28 0 0 13172

JegyAgykontroll KFt. :)

Előzmény: Pisti onnan (13169)
Pisti onnan Creative Commons License 2011.10.28 0 0 13171

Köszönöm szépen a válaszodat!

Előzmény: mángor (13170)
mángor Creative Commons License 2011.10.28 0 0 13170
Már sok éve kizárólag külsős ellenőrök vannak.
Előzmény: Pisti onnan (13169)
Pisti onnan Creative Commons License 2011.10.28 0 0 13169

Sziasztok! Meg tudnátok mondani, hogy a nyíregyházi helyijáratokon az ellenőrök Szabolcs Volánosak vagy külsősök? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!