Keresés

Részletes keresés

CsRG Creative Commons License 2015.12.15 0 0 98817

Sziasztok!

A képen látható Tillig állítóművet használnám.

Az állítás nyomógombbal lesz működtetve.

Már próbáltam és végig kell nyomnom a gombot amíg meg áll.

Én azt hittem,hogy elég neki egy áram impulzus majd simán átmegy egyik

oldalról a másikra.De nem.A teljes átállásig nyomnom kell.

A kérdésem az,hogy ha már átállt és nem nyomom tovább a gombot akkor ez nem ég le????

Vagy van olyan megoldás,hogy egyszer megnyomom és magától átmegy a másik végpontba?

Vagy ez a normális?

Köszönöm!

 

alsó madárfogás Creative Commons License 2015.12.14 -1 0 98816

Elviccelhetjük a dolgot, mert komolyan venni marhaság lenne. :-)

Tessék megnézni az eredeti leírást - ott nincs szó másról, csak a fényes fémfelület külső takarásáról. A tengelyen keresztül így nehét lenne rövidzárt okozni.

Előzmény: róbertke (98814)
alsó madárfogás Creative Commons License 2015.12.14 -1 0 98815

Az eredeti leírásban festékbe szórt porról volt szó. A grafitnak is ez lenne a sorsa. Mitől kerülne veszélyes helyre? Vagy mennyit kéne hinteni, hogy zárlatot képezhessen - nem is tudom, hol, mert rossz a képzelőerőm.

Gondolt át logikusan, mielőtt vérig sértődsz... Vagy ha nem tetszik a visszakérdezés, tartsd meg magadnak a véleményed.

Előzmény: pmgabi (98811)
róbertke Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98814

Szigetelt kereket bekened vele mintha Märklin kereket csinálnál belőle...:-))))

Előzmény: alsó madárfogás (98803)
alkotasu Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98813

Ha hét végéig nem lenne, aki segítsen, akkor írj egy mailt, és csinálok képeket!

Előzmény: hodika1977 (98807)
pálháza Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98812

"Jót akartam, de majd leszokom róla..."

 

Most mi a gond? Beszélgetünk, ötletelünk, nem kell mindjárt megsértődni :-)

Előzmény: pmgabi (98811)
pmgabi Creative Commons License 2015.12.14 -2 0 98811

Idővel behordja a kerék oda is ahová tökre nem kéne...

De én csak tanácsot adtam, tőlem használd csak...

Jót akartam, de majd leszokom róla...

Előzmény: alsó madárfogás (98803)
legviszontabb Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98810

Ma teljesen bal lábbal kelt a gép!!:D pfúú, most meg kétszer van:)

Előzmény: legviszontabb (98809)
legviszontabb Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98809

A rajz:

Előzmény: legviszontabb (98808)
legviszontabb Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98808

 

Persze!

 

Itt van:

Na akkor a mozdonytól 25mm-re megy ki, kicsit ívelten, majd felfele van hajtva 4 mm-rt, majd így megy a szerkocsihoz további 23mm-ig.

A csavar a mozdonynál 2mm-vel van beljebb, a szerkocsinál is olyan 2mm, de ezt nem tudtam kicsavarni.:)

Kicsi konyhai rajz, hogy jobban értsd:)

Előzmény: Butyiba (98800)
hodika1977 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98807

Jo estét!

 

Rego  Piko BR 23as áramszedéséröl kérnék képeket. Akinek van ilyen gépe és lefényképezné,nagyon megköszönném.Szerkocsit is keresnék ehez a mozdonyhoz.Köszönöm elöre is.

legviszontabb Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98806

Persze!

 

Itt van:

Na akkor a mozdonytól 25mm-re megy ki, kicsit ívelten, majd felfele van hajtva 4 mm-rt, majd így megy a szerkocsihoz további 23mm-ig.

A csavar a mozdonynál 2mm-vel van beljebb, a szerkocsinál is olyan 2mm, de ezt nem tudtam kicsavarni.:)

Kicsi konyhai rajz, hogy jobban értsd:)

Előzmény: Butyiba (98800)
jock88 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98805

Hali!

 

Egy vasútmodell készlet felkutatásához szeretnék segítséget kérni. Kb. 25 éve volt karácsonyi dekorációként használva (fa körül ment), és már egy ideje próbálom beszerezni, de sajna még csak hasonlót is csak elvétve találok. Megpróbálok mindent leírni, amit tudok róla, hátha az alapján valaki tud mondani egy cikkszámot, vagy beszerzési forrást.

 

Tehát amit tudok róla:

- valószínűleg H0 méretarányú Piko Junior készlet, ami valamikor 89-90 környékén készült.

- kék színű, "ablakos" dobozban (látni lehetett a doboz tartalmát a doboz kinyitása nélkül), bal oldalon szemaforral. Kb. mint ez:


- a doboz beltartalma már egész más volt, mint a fenti képen. Az valami ilyesmi volt:

 

Ez a kép sem egészen pontos, a különbségek, amiket biztosan tudok, hogy az enyémben máshogy voltak (van még belőle pár darab, így azért nem teljesen homály):

- Nekem is két szerelvény tartozott a készlethez, egy teher és egy személy, de pont fordított felállásban, az enyémben a gőzös volt a teherhez párosítva.

- A dízel mozdony színe és mintája olyan volt, hogy passzoljon a személyvagonokhoz (krémszín+piros).

- A gőzmozdonyhoz tartozott szerkocsi is, de amúgy tök ugyanez volt.

- A tehervonat vagonjai egész másmilyenek voltak, volt egy "sima" sárga tehervagon, egy cementszállító, és egy kék tartálykocsi (meg talán egy billenős konténer, de abban nem vagyok biztos).

- A vezérlő is máshogy nézett ki, már a fekete gombos, de szürke műanyag házas volt, valami ilyesmi:

- A rendelkezésre álló sínekből egy sima kör alakú, és egy kicsit ovális pályát lehetett kialakítani, amin volt egy mellékvágány, kb. úgy, mintha egy félhold lenne a körön belül.

 

Kb. ez minden információm. Remélem, hogy valaki tud bármi olyan információt mondani, amivel már sikeresebb lehet a keresésem (bár lehet, hogy túl nehezet kérdeztem).

Előre is thx. a segítséget.

tomcat#01 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98804

Pasztellkréta reszelve, ecsettel felhordva. ;-)

Előzmény: pálháza (98799)
alsó madárfogás Creative Commons License 2015.12.14 -1 1 98803

És itt hová vezetné? Eleve fémfelületről beszélünk.

Előzmény: pmgabi (98801)
pálháza Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98802

Erre nem gondoltam, bocs. Köszönöm a kiigazítást!

Előzmény: pmgabi (98801)
pmgabi Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98801

Nem hiszem!

A grafit vezeti az áramot, akár zárlatot is okozhat...!

Előzmény: pálháza (98799)
Butyiba Creative Commons License 2015.12.14 0 0 98800

Sziasztok,

 

Tudnátok segíteni, hogy PIKO BR 24-es mozdony és a szerkocsit összekötő lemez méreteit megadnátok ( a csatolt képen pirossal jelöltem ) ? Esetleg a két csavar távolsága is jó lenne.

 

 

 

Üdv

BütyiBá

pálháza Creative Commons License 2015.12.13 0 0 98799

"kell egy fekete szemfesték (figyelni kell rá, hogy ne legyenek benne csillámdarabok"

 

Szemfesték helyett esetleg grafitceruza-bél csiszolóvásznon készített pora? Abban garantáltan nincs csillám!

Én Gyurma kolléga javaslatára az őrházamat azzal "koszoltam" Bevált!!! Talán itt is jó!

Előzmény: szergely22 (98798)
szergely22 Creative Commons License 2015.12.13 0 4 98798

Ismét megosztanék veletek egy apró fogást.

Ezúttal a kerekek antikolását. 

Függetlenül attól, hogy maga a kocsi antikolva van -e vagy sem, engem zavarnak a fényes kerekek. Bár az új, alig használt kocsi benyomását kelti és emiatt nekem is tetszik pár percig a látványa ebben a tekintetben, de aztán mégis csak "tájidegen" lesz számomra....

Nos, kell egy fekete szemfesték (figyelni kell rá, hogy ne legyenek benne csillámdarabok), egy barna lakkfilc és egy kisebb ecset:

A kerekek külső felületét egyenletesen behúzzuk a filccel és rögtön be is porozzuk az ecsettel.

Fontos, hogy csak egyenként, azaz kerekenként csináljuk, mert hamar szárad a filc.  Így a por bele tud ragadni a lakkba.

Szép matt lesz a felület.

 És az eredmény:

szuromia Creative Commons License 2015.12.13 0 0 98797
szergely22 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 98796

Halihó!

Keresek 2 db réz anyát:

A menetnél kb 1.8mm, a lapokat mérve ~3,9mm

Köszi: Zotya

Spd981 Creative Commons License 2015.12.12 0 0 98795

A kétféle talpfarács ára között tényleg nincs különbség, azonban amennyiben komplett sínt vásárolsz akkor jelentősen olcsóbb...

Előzmény: nazareth (98793)
007Gergő Creative Commons License 2015.12.10 0 0 98794
Előzmény: nazareth (98793)
nazareth Creative Commons License 2015.12.10 0 0 98793

Nem látok sok különbséget:

Tillig 85025

Tillig 85018

Előzmény: Spd981 (98792)
Spd981 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 98792

Köszönöm a tippeket, az egyenes talpfarács sajnos horror árban van, ezért inkább maradok a flexibilis sín szálainak + talpfáinak igazítgatásánál.

 

Votom Creative Commons License 2015.12.09 0 0 98791

Sziasztok!

 

Használtan mibe kerülhet egy DB,ÖBB vagy MÁVos H0 mozdony? Br 218, Herkules, Traxx érdekelne elsősorban.

nazareth Creative Commons License 2015.12.09 0 0 98790

Nem Veled beszélgettem az Egressy Gábor Hercegnőképzőben? Ha egyenest akarsz lefektetni, kapható a Tilligtől olyan talpfarács, ami nincs megvagdosva, tehát nem hajlítható.

 

Flexibilis talpfáknál

 - vagy szorul a sín a talpfákban (pl. Roco 2,5mm), ekkor szépen ki lehet őket egyengetni, és úgy is maradnak,

 - vagy lazán áll a sín a talpfákban (pl. Tillig), ekkor elég lazán, körülbelülre beállítani őket, és kirúgják magukat, kipárhuzamosodnak. Ekkor nincs más teendőd, mint nem elrontani erővel :)

Előzmény: Spd981 (98788)
Dampf Creative Commons License 2015.12.09 0 1 98789

Ha a talpfák nem állnak párhuzamosan, akkor a sínszálon vagy össze vannak nyomva, vagy nagyon szét vannak húzva!

Ennek megfelelően addig kell igazgatni a talpfarácsot, amíg a talpfák feszülés nélkül párhuzamosan nem állnak.

Normális esetben ha nem feszülnek egy egyenes flex sínnél a talpfáknak alap helyzetben párhuzamosan kell állni, az üzletben így kapod meg a flexi-síneket!

A Miniversumban a hosszú egyeneseket úgy fektettük le, hogy ideiglenesen egy vezető lécet csavaroztunk az alaplemezre, ehhez illesztettük a flex sínt, ezzel a módszerrel akár több száz méter nyílegyenes vágányt is fektethetsz!-:)

 

Előzmény: Spd981 (98788)
Spd981 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 98788

Köszönöm a sok javaslatot a ragasztóval és az ágyazattal kapcsolatban. Nálam a faipari ragasztó bevált, azonban a flexibilis sínek esetében, az egyenes szakaszok ragasztásánál a talpfák párhuzamba állításával továbbra is hadilábon állok, erre nincs kipróbált módszer / ötlet?  

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!