Elviccelhetjük a dolgot, mert komolyan venni marhaság lenne. :-)
Tessék megnézni az eredeti leírást - ott nincs szó másról, csak a fényes fémfelület külső takarásáról. A tengelyen keresztül így nehét lenne rövidzárt okozni.
Az eredeti leírásban festékbe szórt porról volt szó. A grafitnak is ez lenne a sorsa. Mitől kerülne veszélyes helyre? Vagy mennyit kéne hinteni, hogy zárlatot képezhessen - nem is tudom, hol, mert rossz a képzelőerőm.
Gondolt át logikusan, mielőtt vérig sértődsz... Vagy ha nem tetszik a visszakérdezés, tartsd meg magadnak a véleményed.
Rego Piko BR 23as áramszedéséröl kérnék képeket. Akinek van ilyen gépe és lefényképezné,nagyon megköszönném.Szerkocsit is keresnék ehez a mozdonyhoz.Köszönöm elöre is.
Egy vasútmodell készlet felkutatásához szeretnék segítséget kérni. Kb. 25 éve volt karácsonyi dekorációként használva (fa körül ment), és már egy ideje próbálom beszerezni, de sajna még csak hasonlót is csak elvétve találok. Megpróbálok mindent leírni, amit tudok róla, hátha az alapján valaki tud mondani egy cikkszámot, vagy beszerzési forrást.
Tehát amit tudok róla:
- valószínűleg H0 méretarányú Piko Junior készlet, ami valamikor 89-90 környékén készült.
- kék színű, "ablakos" dobozban (látni lehetett a doboz tartalmát a doboz kinyitása nélkül), bal oldalon szemaforral. Kb. mint ez:
- a doboz beltartalma már egész más volt, mint a fenti képen. Az valami ilyesmi volt:
Ez a kép sem egészen pontos, a különbségek, amiket biztosan tudok, hogy az enyémben máshogy voltak (van még belőle pár darab, így azért nem teljesen homály):
- Nekem is két szerelvény tartozott a készlethez, egy teher és egy személy, de pont fordított felállásban, az enyémben a gőzös volt a teherhez párosítva.
- A dízel mozdony színe és mintája olyan volt, hogy passzoljon a személyvagonokhoz (krémszín+piros).
- A gőzmozdonyhoz tartozott szerkocsi is, de amúgy tök ugyanez volt.
- A tehervonat vagonjai egész másmilyenek voltak, volt egy "sima" sárga tehervagon, egy cementszállító, és egy kék tartálykocsi (meg talán egy billenős konténer, de abban nem vagyok biztos).
- A vezérlő is máshogy nézett ki, már a fekete gombos, de szürke műanyag házas volt, valami ilyesmi:
- A rendelkezésre álló sínekből egy sima kör alakú, és egy kicsit ovális pályát lehetett kialakítani, amin volt egy mellékvágány, kb. úgy, mintha egy félhold lenne a körön belül.
Kb. ez minden információm. Remélem, hogy valaki tud bármi olyan információt mondani, amivel már sikeresebb lehet a keresésem (bár lehet, hogy túl nehezet kérdeztem).
Tudnátok segíteni, hogy PIKO BR 24-es mozdony és a szerkocsit összekötő lemez méreteit megadnátok ( a csatolt képen pirossal jelöltem ) ? Esetleg a két csavar távolsága is jó lenne.
Függetlenül attól, hogy maga a kocsi antikolva van -e vagy sem, engem zavarnak a fényes kerekek. Bár az új, alig használt kocsi benyomását kelti és emiatt nekem is tetszik pár percig a látványa ebben a tekintetben, de aztán mégis csak "tájidegen" lesz számomra....
Nos, kell egy fekete szemfesték (figyelni kell rá, hogy ne legyenek benne csillámdarabok), egy barna lakkfilc és egy kisebb ecset:
A kerekek külső felületét egyenletesen behúzzuk a filccel és rögtön be is porozzuk az ecsettel.
Fontos, hogy csak egyenként, azaz kerekenként csináljuk, mert hamar szárad a filc. Így a por bele tud ragadni a lakkba.
Nem Veled beszélgettem az Egressy Gábor Hercegnőképzőben? Ha egyenest akarsz lefektetni, kapható a Tilligtől olyan talpfarács, ami nincs megvagdosva, tehát nem hajlítható.
Flexibilis talpfáknál
- vagy szorul a sín a talpfákban (pl. Roco 2,5mm), ekkor szépen ki lehet őket egyengetni, és úgy is maradnak,
- vagy lazán áll a sín a talpfákban (pl. Tillig), ekkor elég lazán, körülbelülre beállítani őket, és kirúgják magukat, kipárhuzamosodnak. Ekkor nincs más teendőd, mint nem elrontani erővel :)
Ha a talpfák nem állnak párhuzamosan, akkor a sínszálon vagy össze vannak nyomva, vagy nagyon szét vannak húzva!
Ennek megfelelően addig kell igazgatni a talpfarácsot, amíg a talpfák feszülés nélkül párhuzamosan nem állnak.
Normális esetben ha nem feszülnek egy egyenes flex sínnél a talpfáknak alap helyzetben párhuzamosan kell állni, az üzletben így kapod meg a flexi-síneket!
A Miniversumban a hosszú egyeneseket úgy fektettük le, hogy ideiglenesen egy vezető lécet csavaroztunk az alaplemezre, ehhez illesztettük a flex sínt, ezzel a módszerrel akár több száz méter nyílegyenes vágányt is fektethetsz!-:)
Köszönöm a sok javaslatot a ragasztóval és az ágyazattal kapcsolatban. Nálam a faipari ragasztó bevált, azonban a flexibilis sínek esetében, az egyenes szakaszok ragasztásánál a talpfák párhuzamba állításával továbbra is hadilábon állok, erre nincs kipróbált módszer / ötlet?