Alighanem ennél Magyarországon csak egy nagyobb daru fordult meg. Valamikor 1993 - 94 környékén a szabadegyházai szeszgyár tulajdonosa (holland a lelkem) intenzív fejlesztésbe kezdett, és az egyik melóhoz kellett nekik egy daru, amit Németországból hoztak hajón és végül is a dunaújvárosi kikötőben pakoltak ki. Maga a futómű és a rajta lévő apróságok voltak valami 96 tonna, de a gémet és az ellensúlyokat még 6 darab rendes nyergesvontató vitte. Persze a súlya és a mérete miatt kísérni kellett, és ekkor kerültem közel hozzá. Mikor összerakták, nap mint nap láttam dolgozni, ugyanis a gyáron kívül kezdtek el összeszerelni egy bazi tartályt, de nem ám olyan egyszerűen. Úgy csinálták, mint az egyszeri paraszt, először a tetőt, és azt folyamatosan emelve rakták alá a többit. Valami 800 - 1000 köbméteres lett a tartály, és amikor készen lett, egyszerűen a kerítésen keresztül berakták a helyére. Utána ugyanezt még kétszer megismételték. Na az a masina volt állítólag 800 tonnás.
A Rábás topicban szóba került egy D753-as(én azt hittem 750-es) Csepel aszfaltfőző. Ezen felbuzdulva azt kérném akinek van bármilyen aszfaltos teherautóról képe ossza meg velem.
Ezt épp eladni vitték, mert jön az új. A Mátrai Erőműbe hordta a lignitet a bányából, 18 társával együtt. Halmazati büntetés MAN-oknak, jutalomüdülés TATRA-knak :)
Épp vitték vissza Komáromba, jön helyette az új. A sofőr szerint: "Vigyázni kell, mert nagyon megrakják, ami csak ráfér. Ez is volt már az oldalán"
Látszik is a horpadásból, nagyon megviselte :)
Pedig úgy tudom billentéskor leengedi a hátsó szintező légrugókat, stabilabban billent, mint a sima laprugós gépek, jól lemegy a súlypont.
erről is van képem nekem is!Szerintem király igy az Ural is.Ott volt mindkettő a ceglédi különleges jármü kiálitáson.Ezzel az Urallal Triáloztak is.Nagyon jo volt.A KrAZ-zal meg vontattak.Vannak videoim.Nagyon durva volt.Azota akarok egy KrAZT. :)
Egyébként az M63-ak erősebbek voltak a Nohaboknál és Szergejeknél, meg gyorsabbak is. Csak mindig nagyon sokszor megfeküdtek. Így az átlaagsebesség leromlott, meg a szolgálatkészség.
A szergej füstjét meg múltkor 30m-ről, bukóra nyitott ablaknál is +éreztem. Hasonló korommennyiséggel dolgozik, mint egy jobb gőzös. Persze nem a remotokra godoltam, mert azokban CAT Diesel van.