Keresés

Részletes keresés

OTKB Creative Commons License 2025.04.18 -2 0 9312

Van valakinek rajza az UFC forgóvázak Z bekötési rendszeréről? Mind az UFC-1, mind az UFC-2 változat érdekelne.

Qqberci Creative Commons License 2025.03.20 0 0 9311

Kisebb a szabályozási veszteség...

Előzmény: GaGe (9309)
bi-02 Creative Commons License 2025.03.20 0 1 9310

Nem "csak" söntellenállásokat használtak, de azokat is

Előzmény: GaGe (9309)
GaGe Creative Commons License 2025.03.20 0 1 9309

Igen, sönt kontaktorok vannak, viszont elég egyedi megoldás, mert nem sönt ellenállásokat használtak, hanem az állórész tekercselést kapcsolták.

Előzmény: Tractron (9308)
Tractron Creative Commons License 2025.03.20 0 0 9308

Kifürkésztem: Mindkét gerjesztés tirisztoros gerjesztőhíddal szabályozott, de M63 001 eredetileg gerjesztődinamós volt (#127, #3816)

M63 söntölés kontaktoros, nem szaggatós, ha jól értem.
Vonatfűtési gerjesztés szabályzásáról feltételezem, hogy kontaktoros, de gőzöm sincs.

Előzmény: Tractron (9306)
Tractron Creative Commons License 2025.03.20 0 0 9307

Ja, a fix 1500/min-re külön kapcsoló van, nem igaz bekapcsolt vonatfűtés esetén mindig. Le kellett volna ellenőrizni, mielőtt leírom...

Előzmény: Tractron (9306)
Tractron Creative Commons License 2025.03.20 0 0 9306

Ebből kiderül a vezérlésről pár dolog. Bekapcsolt vonatfűtés mellett fix 1500/min a fordulatszám és csak a generátor gerjesztését változtatják.

 

A gerjesztés szabályozása tirisztoros volt? (Kérdezhetném ezt a V63 vontatómotorjainak külső gerjesztéséről is.)

Előzmény: Tractron (9305)
Tractron Creative Commons License 2025.03.19 -1 0 9305

https://www.youtube.com/watch?v=ylSBZxX8RF0&t=444

Szörnyű a hang, de szó van az M63-ról is. (Gondolom, M41-ben kb. ugyanilyen vonatfűtés van.)

MTU-890 Creative Commons License 2024.11.24 -1 4 9304

Félig off:

 

Egy videó Paks dízel-generátorairól.

Egyik a D100 ellendugattyús motor a másik, - 20:07-től - a 18PA4 motor:

 

https://www.youtube.com/watch?v=SHu_hZcQitI

 

Tomsz85 Creative Commons License 2024.11.03 -1 2 9303

M63 004. Győr. A Régi Győr facebook oldalról. Ha volt már akkor bocs. 

Ep128 Creative Commons License 2024.08.16 -1 1 9302

Nem. Hiszen a Gyíknak egy komplett, új motor kellene. Így is, úgy is... (Egy üres motorblokk van benne jelenleg.)

Előzmény: Tractron (9301)
Tractron Creative Commons License 2024.08.16 -1 1 9301

Ha hivatalosan a közforgalomból nyugalmaznák mondjuk 5 éven belül a klasszik csörgőket (tudom, 0 esély...), az alkatrészek terén megkönnyítené a M63 003 felélesztését? (szintén kb 0 esély, de na)

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.04.24 0 1 9300

Sima egyenáramú (DC/DC) hajtása volt.

A bonyi háromfázisú rendszerre a villanygépek esetén a kezdetekben az 50Hz miatt volt szükség, amit nagy teljesítmény melett nem viseltek jól an kommutátoros motorok, illetve nem volt még kiforrott teljesítményelektronika az egynirányításhoz.

Ha még háromfázsúra is csinálták volna, nemhogy 140, de 240 tonnába sem fért volna bele a dolog.

Előzmény: Tractron (9298)
somytomy Creative Commons License 2024.04.23 0 1 9299

Én ezt találtam, eszerint egyenáramú hajtása volt.

Előzmény: Tractron (9298)
Tractron Creative Commons License 2024.04.23 -1 0 9298

Kicsit off, de ide illik talán legjobban:
Az M601-nek mi volt a hajtásrendszere? Háromfázisú generátor -> pólusváltó -> aszinkron motor? (Ennek kb. olyan gyorsítási hangja lenne gondolom, mint egy felfele kapcsolgató kézi váltós autónak, csak nem fogaskerék áttételt, hanem pólusszámot cserélne.)

noxvill Creative Commons License 2024.04.07 0 1 9297

M63 003(?) Északi Járműjavító, 1996. október 25.

 

Budapest VIII. kerülete 1996. október 25. - légifotó 1996-0029-0173 -fentrol.hu

 

 

 

M63FUN Creative Commons License 2024.04.01 0 2 9296

Olyat tudok, ahol a háttérben piciben látszik kb. 10 mp-ig:

https://www.youtube.com/watch?v=kFBOaco7zx8

9:12-nél jobbra látszik egy GYÍK

Előzmény: Tractron (9295)
Tractron Creative Commons License 2024.03.31 0 0 9295

Vannak esetleg még olyan online megtalálható oktatófilmek, amikben "mellékszereplőként" látható M63-as?
(Pl, itt csak egy másodpercre: https://www.youtube.com/watch?v=6IobyNKNyBs&t=375s)

Ep128 Creative Commons License 2024.02.19 -2 1 9294

Cáfolj belőle bármit... :-)

Előzmény: Vendégsín (9293)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.16 0 3 9293

Hát, ismét sikerült egy olyan összeállításnak születnie, ami nem érte meg az elolvasására fordított időt...

Előzmény: Ep128 (9278)
r1232 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 9292

A V46 alatt ugyanilyen gumirugók vannak és az is kétlépcsős rugózású.

Előzmény: V43.1371 (9290)
r1232 Creative Commons License 2024.02.16 0 1 9291

Ez nem vélemény, hanem tény.

Előzmény: 1047 005-2 (9289)
V43.1371 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 9290

Csak nem az ami a szili alatt van, azok csak gumibakok, ha jól emlékszem, csak 3 mm a rúgóbesüllyedése. A Tátra villamosok gumirúgója na az rúgózik, az  tényleg rúgó, és kell is van is hozzá párhuzamosan beépitett lengéscsillapító. 

Előzmény: r1232 (9288)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.16 -1 0 9289

.. a nem megalapozott vélemények szerint.

 

Alapvetően egy rugalmas csapszeg a régi felfüggesztéshez képest.

Előzmény: r1232 (9288)
r1232 Creative Commons License 2024.02.15 -1 2 9288

A gumirugó is valódi rugózást ad..

Előzmény: 1047 005-2 (9285)
r1232 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 9287

:-)

Előzmény: bi-02 (9286)
bi-02 Creative Commons License 2024.02.15 0 5 9286

Ezt komolyan kérdezed?

Azt hittem szakember vagy.

Előzmény: 1047 005-2 (9285)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 9285

Milyen valódi rugózás került a rendszerbe?

Előzmény: r1232 (9284)
r1232 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 9284

Mi a gond ezzel?

Előzmény: 1047 005-2 (9283)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 9283

"V43 forgóvázait korszerűsítették, így az is kétlépcsős rugózású lett,"

 

 

??

Előzmény: bi-02 (9281)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!