Ha hivatalosan a közforgalomból nyugalmaznák mondjuk 5 éven belül a klasszik csörgőket (tudom, 0 esély...), az alkatrészek terén megkönnyítené a M63 003 felélesztését? (szintén kb 0 esély, de na)
A bonyi háromfázisú rendszerre a villanygépek esetén a kezdetekben az 50Hz miatt volt szükség, amit nagy teljesítmény melett nem viseltek jól an kommutátoros motorok, illetve nem volt még kiforrott teljesítményelektronika az egynirányításhoz.
Ha még háromfázsúra is csinálták volna, nemhogy 140, de 240 tonnába sem fért volna bele a dolog.
Kicsit off, de ide illik talán legjobban: Az M601-nek mi volt a hajtásrendszere? Háromfázisú generátor -> pólusváltó -> aszinkron motor? (Ennek kb. olyan gyorsítási hangja lenne gondolom, mint egy felfele kapcsolgató kézi váltós autónak, csak nem fogaskerék áttételt, hanem pólusszámot cserélne.)
Csak nem az ami a szili alatt van, azok csak gumibakok, ha jól emlékszem, csak 3 mm a rúgóbesüllyedése. A Tátra villamosok gumirúgója na az rúgózik, az tényleg rúgó, és kell is van is hozzá párhuzamosan beépitett lengéscsillapító.