Egyébként azért kérdeztem hogy mivel mosta mert annak függvényében más és más lehet az okozott kár. Nyákot egyébként tudomásom nem szoktak és nem is szabad mosni, főleg úgy nem hogy smd vagy más alkatrészek vannak rajta. Ezeknek nem tesz jót semmilyen folyadék.
Ha működött, akkor miért kellett megmosni? Mivel mostad? Alapvető szabály, hogy ami működik azt nem kell megszerelni, mert az ilyeneknek az lesz a vége hogy nem fog menni.
Kérhetek egy kis segítséget Deák Gigant bekötés kapcsán? Az egész bele olyan érdekes, na mindegy nem ez a lényeg.
Kicsit fel lett újítva(kaszni igazítás, festés srb), mondom megtisztítom a nyáklapot, szépen megjelöltem, mi hol volt, aztán mosás után semmi nem volt rajta, azóta próbálgatom, de nem jön össze. Hol a motor, hol a világítás működik tökéletesen(ide-oda), hol egyik irányba megy és világít is, a másikba semmi, hol meg semmi nincs egyáltalán nem csinál semmit egyik irányban sem. Volt egy zsinór ami ilyen hurok volt, egyik érintkezőt a másikkal kötötte össze. Itt és a motor kábeleinél lehet a gebasz.
Más elvileg nem lehet baj, mert sok éve tökéletesen működött.
Ez a nyáklaposdi nem az én világom!:) De előbb-utóbb bele jövök, bele kell jönnöm-ez a jövő. De hát a tapasztalat egyenesen arányos a tönkretett dolgok számával......
Logikusan a középső a fekete. És elvileg nem tehetsz kárt a hajtóműben, akármit akárhova érintesz (csak ne huzamosabb ideig csináld).
De ha jó erősen megragadod a csatlakozó-NYÁK-ot, le tudod húzni róla a fekete műanyag védőborítást, és akkor látni is fogod a színeket. A csatlakozó minden további nélkül visszanyomható a műanyagba.
Azt szeretném kérdezni, hogy a lejjebb látható Roco angolváltónál, ha ki szeretném próbálni a váltó működését egy sima trafóval, akkor ez hogyan történne? A normál jobbos-balos váltókat már ki tudom próbálni, mert tudom hogy a fekete vezetékhez kell tartani állandóan a trafótól jövő egyik kábelt, a trafó másik kábelét pedig a váltó piros és zöld vezetékéhez kell érinteni felváltva. Ennél az angolváltónál is gondolom ugyanez lenne a helyzet, de mindegyik végén van egy csatlakozó (2. kép), aminél nem látom, hogy melyik szín hova van forrasztva. Látatlanba pedig nem szeretnék össze-vissza feszültséget adni rá, ezért kérném a Ti segítségeteket, hogy a csatlakazó melyik része a "fekete vezeték" ahova fixre rakom a trafó egyik kábelét? Előre is köszönöm a segítséget! Itt van a két kép amiről szó van:
Viszont a parkban lévő A26 040 olyan MÁV-os narancsnak tűnik nekem, nem kifakult pirosnak. Viszont ez nem változtat a tényen, hogy felhasználható a gép. :)
Az A26-os szerintem nálunk eredetileg (újonnan) csak kékben létezett, aztán attól függően, hogy a megrendelő hogyan kérte, később olyanra festették a főműhelyi javítás során. Viszont narancssárgával eddig csak a COLAS-nál találkoztam, pirosban viszont már láttam többet is (a napszítta-együttható különféle értékeivel korrigálva :) ). De van zöldben is, meg mostanra már a kék minden árnyalatában :)
Még nagyon újkeletű a dolog, Zoli barátommal tavaly évvégén döntöttünk úgy, hogy keresünk társakat közösen együtt működve szeretnénk folytatni.
Eddig tartott a régi kapcsolatok felelevenítése, - nagy örömünkre pozitívak voltak a visszajelzések - most pedig meginterjuvoljuk a topic közösségét, hogy lenne-e olyan valaki, aki szívesen csatlakozna.
Tehát olyan mélyen szántó, rögzitett jellemzőt még az alakuló tematikáról nem tudok mondani, míg mindenkivel érdemben nem beszéltünk, de ami biztos idáig:
A tiszta véletlen úgy hozta, hogy aki idáig jelentkezett, abból mindenki TT-ben nyomul. Nem volt kitétel a konkrét méretarány felvállalása, és ezután sem lesz az. Nagyon szívesen látunk más méretarány képviselőit is soraink közt.
A másik fontos dolog amiben 100%-ban egyetértünk, az az utánpótlás nevelés. Szeretnénk iskolákban megjelenni a hobbi népszerűsítésével. Zoli barátomnak már van rutinja e téren, tehát nem a levegőbe lőjük a frázisokat.
A többi dolog még képlékeny. Ezekről inkább majd akkor beszélnék, ha valami konkrét dolog alakul.
Érdeklődni szeretnék ,hogy Fuggerth V43-as mozdonyom paneljéről hiányzik a "vakdugó" és nem tudom,hogy így is működik-e a mozdony vagy esetleg valahogy át lehet kötni a rendszert,hogy így is működjön.Esetleg nem tudjátok hol lehet ehhez a kis alkatrészhez hozzájutni?Válaszotokat előre is köszönöm!
Társakat szeretnénk toborozni egy Fejér megyei lokációval induló vasútmodellező klub létrejöttéhez. Mindenkit szeretettel várunk, aki ellenállhatatlan vágyat érez e nemes hobbi csoportosan elkövetett űzéséhez. Ha kezdő vagy, vagy éppen még csak kacérkodsz a hobbi elkezdésével akkor is köztünk a helyed ez nem lehet kifogás! (mi is kezdők vagyunk :)) ) Természetesen a tapasztalt öreg rókák érdeklődését is várjuk.
Érdeklődéseteket az én publikus e-mail címemre juttassátok el.
Sajnos nekem sincs meg egyik sem, helyette tudok menni a 13-sal, de az meg nem volt ott, nem létezik már. Most is 2 készül, az egyik a 7-es, a másik a 8-as tehát ezek is kiesnek.:(
Úgy tervezem, lesz avatás, és ha lesz, akkor biztos akad videós is. :-) Jó lenne a valóságot utánozni. Ehhez a meglévő Nohabjaim nem elegendőek: a Hatos nálam narancs, és 021-es Kárpát sincs. Szegény cssz74 barátom még nem tudja, hogy be akarom vonni a projektbe, hisz' biztos van neki még csíkos, és az ex-strabagost is birtokolja.