Ez sem feltétlen biztos. Állíts be egy gépet kicsit dúsra. Ugye mondod, tök jól fog indulni. Aztán nyiss a szivató pillangóján kicsit. Egyből nem indul olyan jól. Ez visszafelé is műxik.
Ha hidegen is jól indul, akkor keveset biztos nem kap.
Amitől besülhet, ha a végfordulatot nem jól, túl magasra lőtted be. Ha viszont az is jó, és a tulajt nem zavarja az alább leírt jelenség, ne foglalkozz vele. Baja nem lesz tőle. Jó minőségű keveréket használjon 1:40 arányban.
A billentéses megingás is csak ez a max. félperces melegedési uzemidő alatt volt tapasztalható. Utána stabil az alapjárat, szép, egészséges motorhang, rendesen veszi a fordulatot, nem torpan, nem hörög le. Vágtam is vele, szépen tette a dolgát. A nagyobb dolgokat úgy is a nagy Stihl-re bízza a barátom, ezzel, csak kisebb fákat, gallyakat akar pusztítani. De ha besülést nem eredményez, akkor nem rugóznék az ügyön. Őt nem zavarja, mert a régi gépe is ilyen volt (KB sorozat - Made in Italy). Ez az utána következő széria, de még nem az az egyenfazonú, rosszhírű sorozat. Nagyon tisztességesen összerakott motorja van, Walbro karbis.
Szerintem nincs vele gond. A gépet melegen használod, akkor meg azt írod jó.
Egyébként picit többet kap, ha melegedésre esik az alapjárat. ( gyári is ilyen, hogy könnyebben induljon) Én úgy szoktam beállítani, hogy hidegen torpanjon, melegen legyen jó.
A T-n, vagy a pillangószelepen picit vissza, + picit vissza az L- csavaron. Kevesebb benyával kisebb fojtószelepállással esik a hidegindítási fordulat. A kevesebb benya miatt nőne melegen az alapjárat, de nem fog, mert az alapjáratin is tekertél vissza picit.
Az oldalra billentés miatti ingadozás lehet karbi is. Ha nem áll le, üzembiztos, akkor semmi gond. Én nem foglalkoznék vele. Azért ez csak egy kínai, nem lesz olyan mint egy komolyabb gép.
Az mitől lehet, hogy a fűrész rendesen indul, de hidegen kb 15-20 mp-ig magasabb fordulaton pörög, viszi is a láncot. Utána beáll egy teljesen normális üzemmódra, normális alapjárat, ugrik, pörög teszi a dolgát, ahogy a nagykönyvben meg vala írva.
Egy AL-KO gépről lenne szó, amit ajándékba kaptam, besült motorral. Rendberaktam, új dugattyú, gyűrű, karbiszett. A henger teljesen ép volt, az maradt is a helyén. Már el is adtam a gépet, de mivel egy jó haverom vette meg, nem vagyok nyugodt. Őt nem zavarja ez a jelenség, ellenben én nem szeretném, ha valami komolyabb következménye lenne.
Én szimeringre gyanakszom, mert hidegen oldalra billentve leesik a fordulat. Lehet, hogy falsot szív a rossz szimering miatt? A felújítás nepperstílusban történt, vagyis csak azt cseréltem, ami feltétlenül szükséges volt. De nem havernak szándékoztam eladni. A szimering nem tűnt rossznak, ezért maradt.
Találkoztatok ilyen jelenséggel? Mert inkább visszakérném, megjavítanám, megelőzendő a nagyobb bajt. Besüléstől tartok. A haveromnak van egy rendes nagy Stihl gépe, volt mellette egy régebbi AL-KO-ja, gallyazásra, ami elhunyt. Azt mondta, a másik is ilyen rapszodikus volt alapjárat terén. Nem vagyok egy Terézapa, de a barátommal nem kukiznék ki, inkább rendberaknám.