Csak úgy belekenve a repedésbe szerintem nem. Minigéppel ki kell kicsit nyitni, és úgy. Viszont szerintem a festéket hagyhatod. Csak a résbe, és a belső felére kerül, alig látszik, és jó is lesz .
Valami ilyenre gondoltam é is amikor elkezdtem tanácsokat kérni , lecsiszolom a festéket mindkét oldalon egy 100ft-os méretű helyen majd féksprayvel lemosom ezt rákenem megköt és jó is lesz , legalábbis a leírás szerint jónak kell lennie .
Én már nem nagyon hiszek a marketingdumának. Általában a fele sem igaz. Az enyémre is az volt írva, hogy forgácsolható, menetelhető stb. De nekem az volt az érzésem, hogy nem keményedett úgy fel. De ennek ellenére jó ragacs, már a harmadik csomaggal használom.
Pont ilyenre gondoltam én is a husival. Dremellel kicsit kiszedni a repedést, belülről, ahol nem látszik, kicsit megerősíteni, és kész. Ennél sokkal kevesebb munka lett volna vele. És úgy biztosan jó is.
Móncsa, akkor mutatom, hogy miként oldottam meg a repedt láncdekni javítását. Átfúrkáltam a merevítőket, "bevasaltam" rézpálcával. Az előbb említett aluforrasztással csináltam egy plusz merevítőt (piros karikával jelölve). Ezt folyékony fém epoxi ragasztóval beragasztottam, majd az üregeket is feltöltöttem epoxival. Szerintem erősebb lett, mint az eredeti.
Ezzel pont nem lehet. Nekem van ilyen aluforrasztó cuccom, éppen ahhoz a munkához vettem, amiről beszéltem. De sajnos a magnézium ötvözet előbb megolvadt, mint ez az alupálca.
Mindazonáltal ez egy baromi jó technológia, alumíniumot úgy lehet vele forrasztani, hogy az csuda. Feltétele, hogy a felületet fel lehessen annyira melegíteni, hogy a pálcát hozzáérintve megolvadjon. Itt közvetlen láng nem érheti a forraszanyagot. Egyébként a videón látható technika nem igazán helyes. Kellet vennem hozzá saválló drótkefét is, mert amikor megfut a forraszanyag a felületen, akkor ezzel a drótkefével az olvadt forraszanyagon keresztül meg kell drótkefézni. Igy lehet leszedni az oxidot. Utána már lehet pakolni rá, baromi erős. 5 mm-es aluprofilt forrasztottam vele, próbáltam satuba fogva, kalapáccsal letörni. Nem lehetett.
A pálca még nem is izzadt, de a magnézium láncdekni, már kezdett hólyagosodni, apró szikrákat köpködve, nekilátott túró-szerűen olvadni. Szőval láncfűrészhez nem jó. Próbáltam vele egy hengerre visszaforrasztani a karburátor felfogató fület, de a henger sem bírta a gázforrasztót. Gondolom a súly miatt ezek a kertigépek ötvözetei a határértékre vannak leszorítva a szilárdságot illetően, emiatt ilyen lágyak, olvadékonyak. Ellenben tudtommal spiátert már lehet vele forrasztani. Veteránmotorosokkal beszélgettem, ők használják lámpatestek és effélék javítására.
Kellő szaktudás hiányában én ilyent nem állítanék, hogy nem lehet meghegeszteni, csak azt, hogy kutatásaim, próbálkozásaim során én nem tudtam erre a problémára más megoldást találni, mint a bontott alkatrész beszerzése, illetve egy komplikált ragasztási eljárás.
A magnézium ötvözet baromi könnyű, de hirhedten nehezen javítható. Tudtommal vannak, akik javítanak magnézium felniket is, de azt nem tudom, hogy a két anyag ugyanaz-e. A ragasztás sem ördögtől való dolog, de a pillanatragasztó a repedt élre kenve szerintem szart sem ér. Minimum kétkomponensű, fémtöltésű epoxi (folyékony fém) de az sem simán odakenve. Ha hazaérek, rakok fel képet arról, hogy miként oldottam meg egy repedt magnézium láncdeknit. Az tökéletesen működött, de baromi melós volt.
Tapasztalatom szerint a fűrészgépek inkább magnézium ötvözetből készülnek, mint spiáterből. Legalább is az elmúlt egy évben egy 50 éves Stihl 08-at és egy 30 éves Jonsereds 361-et újítottam fel, ahol törött volt az öntvény. Koruk ellenére már mindkettő olyan magnézium ötvözetből volt, hogy előbb megolvadt a gázforrasztótól, mint a 450°C-on olvadó alu lágyforrasztó pálca, Előbb megbarnult, majd apró szikrákat hányva kinjában meggörbült, majd se szó, se beszéd, megrepedt. Az alu lágyforrasztó még izgalmi állapotba sem jutott ez idő alatt. De sikerült vennem bontott alkatrészeket, így megoldódott a dolog :-)
Érdemes ilyen fűrészre költeni? Arra gondolva, hogy ilyeneket nem otthonra vesznek, hanem erdőmunkára. Bár, létezik olyan, hogy tartalékként teljesítenek szolgálatot sokáig, de mivel a koruk megvan hiába nincsenek szétkopva se használva, már gazdaságtalan lenne megtartani őket. Nekem ez lenne a verzióm... vagy lopott, de ezt sehogy nem lehet bizonyítani.