Fuxtec-ről egyelőre annyit, hogy nagyon harapós fűrész, szomszéd megkért, hogy kuglizzak neki bográcsozáshoz fát, berántottam, pöccre, röffre szívató nélkül beindult úgy, hogy napokig állt. Szomszédaim már hozzászoktak ilyen Husqvarna 136, meg Makita hangokhoz, s értetlenül néztek, hogy mi ez traktor? :)
Jó a gép, és nagyon fűrészel.
Most csak egy talicska fát daraboltam le neki, de a lakásfestés után nekieresztem az erdőnek.
Lakásfestés van :) egy darabig ki vagyok vonva a forgalomból, de lesz Fuxtec videó, ahogy nekimegyek vele az erdőnek. Makitát csak gallyazásra fogom használni, amire tervezték :)
Csak úgy belekenve a repedésbe szerintem nem. Minigéppel ki kell kicsit nyitni, és úgy. Viszont szerintem a festéket hagyhatod. Csak a résbe, és a belső felére kerül, alig látszik, és jó is lesz .
Valami ilyenre gondoltam é is amikor elkezdtem tanácsokat kérni , lecsiszolom a festéket mindkét oldalon egy 100ft-os méretű helyen majd féksprayvel lemosom ezt rákenem megköt és jó is lesz , legalábbis a leírás szerint jónak kell lennie .
Én már nem nagyon hiszek a marketingdumának. Általában a fele sem igaz. Az enyémre is az volt írva, hogy forgácsolható, menetelhető stb. De nekem az volt az érzésem, hogy nem keményedett úgy fel. De ennek ellenére jó ragacs, már a harmadik csomaggal használom.
Pont ilyenre gondoltam én is a husival. Dremellel kicsit kiszedni a repedést, belülről, ahol nem látszik, kicsit megerősíteni, és kész. Ennél sokkal kevesebb munka lett volna vele. És úgy biztosan jó is.
Móncsa, akkor mutatom, hogy miként oldottam meg a repedt láncdekni javítását. Átfúrkáltam a merevítőket, "bevasaltam" rézpálcával. Az előbb említett aluforrasztással csináltam egy plusz merevítőt (piros karikával jelölve). Ezt folyékony fém epoxi ragasztóval beragasztottam, majd az üregeket is feltöltöttem epoxival. Szerintem erősebb lett, mint az eredeti.
Ezzel pont nem lehet. Nekem van ilyen aluforrasztó cuccom, éppen ahhoz a munkához vettem, amiről beszéltem. De sajnos a magnézium ötvözet előbb megolvadt, mint ez az alupálca.
Mindazonáltal ez egy baromi jó technológia, alumíniumot úgy lehet vele forrasztani, hogy az csuda. Feltétele, hogy a felületet fel lehessen annyira melegíteni, hogy a pálcát hozzáérintve megolvadjon. Itt közvetlen láng nem érheti a forraszanyagot. Egyébként a videón látható technika nem igazán helyes. Kellet vennem hozzá saválló drótkefét is, mert amikor megfut a forraszanyag a felületen, akkor ezzel a drótkefével az olvadt forraszanyagon keresztül meg kell drótkefézni. Igy lehet leszedni az oxidot. Utána már lehet pakolni rá, baromi erős. 5 mm-es aluprofilt forrasztottam vele, próbáltam satuba fogva, kalapáccsal letörni. Nem lehetett.
A pálca még nem is izzadt, de a magnézium láncdekni, már kezdett hólyagosodni, apró szikrákat köpködve, nekilátott túró-szerűen olvadni. Szőval láncfűrészhez nem jó. Próbáltam vele egy hengerre visszaforrasztani a karburátor felfogató fület, de a henger sem bírta a gázforrasztót. Gondolom a súly miatt ezek a kertigépek ötvözetei a határértékre vannak leszorítva a szilárdságot illetően, emiatt ilyen lágyak, olvadékonyak. Ellenben tudtommal spiátert már lehet vele forrasztani. Veteránmotorosokkal beszélgettem, ők használják lámpatestek és effélék javítására.