Még az autógenerátor szénkeféiből szokták készíteni. Az önindítóé kemény állítólag. Biztos van a közelben egy autóvillamossági szerelő, nála biztos van kidobásra ítélt darab.
közvetlenül a szénkefét nyomja, vagy ott egy tekercsrugóval szerelt szénkefének kellene lennie?
Nem kell rugó, nem kétlépcsős a rugózása :)
eredeti méretét
Hát eredetivel nem rendelkezem, de valószínűleg kb. egy milliméterrel rövidebb kell legyen, mint az őt tartó sín, hogy a leszorítórugó ne pattanhasson ki oldalirányban.
Kérdésem a következő, hogy egy H0-ás méretű, Roco-startszettes BR218-as kasztnijának összeszerelési kialakítása megegyezik-e egy ugyan ilyen típusú, "expert"(?) Roco-modellével? Konkretizálva: Roco 51255-ösből származó gép kaszniját le tudom-e cserélni - például - egy 72755-ösére ("100 Mio Bayern-Ticket") Válaszokat előre is köszönöm! Üdv:
Meg tudnátok nekem adni a PIKO kétmotoros E44 mozdony szénkeféinek eredeti méretét? További kérdésem, hogy a szénkefét a tartóba szorító rugó közvetlenül a szénkefét nyomja, vagy ott egy tekercsrugóval szerelt szénkefének kellene lennie?
Ablaktisztítóval?? Azért h@lye nem vagyok, ennyire!:)
Alaplapot még nem pucoltam azt rábízom a hozzáértőkre!
Igen, ugye írtam is, hogy hol világít, de nem megy. Hol megy, de nem világít. Hol egyik oldalra f@sza, a másikra semmi. Tehát gondoltam, hogy a drótozással van baj.
Minek? Nincs hangja, ha "sír" akkor nem árt neki egy nagyon kis csöpp olaj. Sok olajnál füstöl, szikrázik, melegszik a motor, lehet szétszedni, kipucolni. Zsírral semmi értelme.
Egyébként került hozzám pár éve óccsóér egy Fleischmann gőzös, azt valaki tejjel kezelte!
Egyébként új motor csak nem "sír". Igen cserélni kellett benne, mert 11 év alatt elkopott a komutátor teljesen, hiába ami kopik, az kopik. Meg a forgóvázak is elkoptak, azokat is rendbe kellett rakni.ú
Tehát teljes felújítás V6 volt a kicsikének és a kábelezés is új, szép, nem szmötyis.
"speciális erre kitalált tisztítószerrel" - oké, sebbenzinnel nem, de Brigéciollal mehet? :-)
Jó tudni egyébként, hogy kerülendő az említett anyag. Nem gondoltam volna. Igaz, nem is biztos, hogy nekiesek bármivel egy száraz rongyon/papírtörlőn kívül.
Gondoltam, ha elcsesztem, akkor nincs olyan, hogy nem tudom/ nem lehet megcsinálni, addig csinálom/csináltam míg jó nem lett.
Semmi baj, gondoltam, mert én egy rövidítést két szóra nem használok/használnék.
Igen, ennyit p@fázok!:) Nem dísznek jelentkeztem fel, ahol tudok segítek és nekem is segítenek, oltjuk egymást, viccelődünk, de ez a normális, ezért vannak a topicok!:)
Igen, természetesen lefordítom, tehát magyarról magyarra rovatunk következik:
STModell-nek küldött kódom, arra volt válasz, hogy manapság egyre kevesebb M41-re(ma 418)/Csörgő-re kerül fel az "A" és "B" betű, ami a vezetőállásokat jelöli. "A" felén van a motor, a "B" felén van a szellőző ventilátor.
Tehát:
Pl.-Például most a 156-ra-(M41 2156, új nevén 418 156, ez a lényeg, mert mostanról van szó) tetteksv-n-(Székesfehérváron rövidítése), meg a 166-ra-(M41 2166, új nevén 418 166,nemrég készült el Dombóváron) is ud-n-(Dombóváron rövidítése)(bár ez elég kicsi lett)-(a betűkre "A", "B" méretére gondoltam, a megszokottól kisebb méretűek lettek).
Tehát helyesen:
Például most az M41 2156-ra tettek Székesfehérváron, meg az M41 2166-ra is Dombóváron( bár utóbbin a betűk mérete kisebb a megszokottnál)
!lelefgem gyí melémeR- magyarul: Remélem így megfelel!:D
Próbáld ki, hogy megpucolsz egy számítógép alaplapot sebbenzinnel. Menni fog utána? Na, látod? Én már láttam olyan nyákot, amin az alkatrészek forrasztását (és egy részüket is) porrá korrodálta az, hogy a kedves user valamilyen ablakpucolóval törölgette le. Ilyet tisztítani csak vagy speciális erre kitalált tisztítószerrel, vagy szárazon!
Az akció előtt kellett volna kérdezni. Mellesleg szerencséd van, hogy más volt a hiba oka.
Ugye a motor csapágyait nem olajoztad vagy zsírozdad meg?
Ha már működik rendesen, akkor nagyon ügyes vagy. Látod ment ez segítség nélkül is.
Az már hatodrangú dolog, hogy nem ellenállás, hanem tekercs (induktivitás) és sikerült az áramkörből kiiktatnod, így legalább nem zavargál feleslegesen.
Az fv miatti irományom okán elnézést kérek, biztos elnéztem a nicked és azt más írta. Azonban, ezt a hozzászólásodat lefordíthatnád nekem, mert semmit sem értek belőle
Újonnan került hozzám, nem a Deáktól, sörtemető Pali bá-tól.
Mivel nem akarom az egészet szétforrasztani, így meg nem látni ,mi hova megy, ezért nincs rajz.
Az alján nincs kapcsoló csak a helye. A vakdugó helye így volt. Fővizsgát még nem rövidítettem fv-vel, csak forgóvázat.
Egy átkötésnek kell lennie, mert különben nincs hova forrasztani a fekete kábelt. Egy átkötés héj nélküli dróttal idáig is volt. Az áthúzott ellenállás rajta volt(előte lévő érintkező össze van kötve az ellenállással), ha ez a rész nem kap áramot, nem világít, ezt kell egy drótdarabbal összekötni elvileg. Hangsúlyozom nem tettem bele semmit és a drótokon kívül le sem forrasztottam semmit!
Nos, maradjunk annyiban, hogy megpróbálok segíteni neked. Szóval ez vadi újan került hozzád?
Ha nem, akkor honnan tudod mi eredeti, és mi az átalakítás rajta?
Az áthúzott ellenállás nem vezet sehova, és eredetileg nincs rajta.
Eredetileg a mozdony alján kellene egy kapcsolónak lenni, amivel át lehet kapcsolni az áramfelvételt a sín és a felső-vezeték között. Ez neked hiányzik, ezért nincs feszültség a motor fekete vezetékén. Így rajzoltam kékkel a bal oldalra egy három pontos átkötést. Bár abból a balszélsőnek gyárilag meg kell lennie. A panel 8 pólusú DCC előkészítéssel rendelkezett, míg a vakdugó megspórolása miatt, valami barbár össze nem forrasztotta az aljzatot. Ezt én mind rendbe hoznám. Ahelyett, hogy próbálsz velem ellenkezni, inkább a rajzot készítetted volna el.
Ha lehet egy kérésem akkor légyszíves az "fv" rövidítést ne használd. Ugyanis egyszer fővizsgát rövidítesz vele, egyszer meg forgóvázat. Fiatal lelkem ettől összezavarodik. Légyszíves fiatalos hevületed egy kicsit visszafogni. Előre is köszönöm megértésed
Mint írtam nem mostam meg jól, ahogy te fogalmazol. Csak ott ahol zsíros, szénkefés volt és mint írtam nem is tocsogott a benzinben, épp hogy megmutattam a fültisztítónak. Az ellenállások és egyeneirányítók közelében pedig nem is voltam! De egy (mondjuk ha azt is mosni kellett volna) ellenállás, egyenirányító nem bírja ki? Hm ez érdekes, biztos?
A sebbenzin egy kicsit durva anyag. Valamit valószinüleg szépen megmart/korrodált. Max kontaktspay-t használj legközelebb, vagy sima száraz rongyot/fülpiszkálót.
Itt most nem a gyártási folyamatról volt szó, hanem hogy otthon fölösleges mosogatni. Ha olajos, meg szénkefeporos, akkor egy száraz ronggyal szépen le lehet törölni, esetleg fülpiszkálóval az érzékenyebb részeket. A kolega jól megmosta, aztán most meg nem megy neki. Szerintem egyértelmű a tanulság.
Azt hiszem rosszul tudod. Minden NyÁK-ot mosnak a gyártási folyamat végén, lemossák a folyasztószer maradékát. Alkohollal is lejön, az iparban hatékonyabb szereket használnak, nagyon büdösek (és nem hasznosak az egészségre nézve :-(( Én is mindig lemosom alkohollal és egy öreg fogkefével.
Amit kék x-szel jelöltél az gyári és az ellenállás bekötéséhez sem nyúltam-ezek gyáriak, csak a motor kábeljét, fv-től jövőt és azt a bizonyos két érintkezőt összekötő drótdarabot forrasztottam le.
Viszont ahogy te mondod, hogy hova tegyem a feketét az nem jó mert abban a részben nincs áram. Csak akkor, ha jobb vagy bal oldalról összeforrasztom egy darab dróttal. Eredetileg is volt benn egy gányolmány összekötés.
Viszont most találtam egy bekötést ahol minden faszán működik. Viszont ha rákötöm a motort eléggé elhalványul a világítás kis áramnál. Ennyit levehet a motor vagy valami még mindig nem kóser? Holnap teszek fel képet a bekötésről. Ma már elteszem magam holnapra. Mondtam addig nem fekszem le, amíg jó nem lesz.:) Most minden működik, holnap kiderül jól van-e bekötve.
Első körben, a kerékérintkezőkről jövő sárga és szürke vezetékeket rendezném. A nyák mindkét végén azonos oldalra kerüljenek, vagyis baloldali kerekekről a nyák bal oldalára, jobb oldali kerekekről a jobb oldalra. Utána távolítsd el az 1-el jelölt átkötést. Majd a 2-el jelölt fekete vezetéket forraszd a nyíl szerint a helyére. A mellette lévő piros forrasztását csináld meg szépre. Nagyon ronda a bekötése. Ha ezzel kész vagy és nem működik akkor csinálj több fotót amin rendesen látszik valamennyi vezeték, mert most nem látom mi hova van kötve.
Egyébként a vízzel való mosás semmit sem árt sem használ. Ha nagyon csúnya a nyák, akkor tiszta alkohollal és fogkefével sikáld át, az oldja a gyantát.
Száraz letörülés után seb benzinnel, nem tocsogott, csak épp hogy benzines volt a fültisztító(szöszökre is figyeltem!). De nem az egészet, csak ahol koszos (szénkefepor)és olajos volt(forrasztási paszta gondolom). Mivel ezen anyagok vezetik az áramot, azért csináltam, hogy ne húzzon át sehol és ne b@ssza ki az egész panelt.
SMD- k és egyéb nyalánkságok közelében még véletlenül sem mostam, ezt én is tudom, ott szerencsére nem volt szötyis, merz eléggé a panel közepén vannak. Ha már úgyis szétszedtem, nem akartam, hogy összerakás után menjen valami tönkre, hogy láttam és nem tisztítottam meg.
Ilyen még nem történt velem, hogy valamit nem tudok bekötni, újrakötni.