Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99120

Szerinted a "a korongnál igazából nem a mozdony hossza számít, hanem a szélső tengelytáv" mondat mit jelent?

 

Olyan kütyüt én is láttam...

Előzmény: rezgaras (99118)
rezgaras Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99119

Egyébként úgy emlékszem, pont a Grand Centralról olvastam, hogy kívül volt egy deltája is. De emellett oda már 1908 (?) óta nem gőzmozdony húzta be a szerelvényeket, hanem a város előtt, Harmonban kicserélték villanyra.

Előzmény: nazareth (99111)
rezgaras Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99118

Hozzátenném halkan, hogy a korongnak nem kell hosszabbnak lennie, mint a mozdony. Elég, ha hosszabb, mint a mozdony (+szerkocsi) legszélső tengelytávolsága. Az amerikai szerkocsiknal ezért is volt az a hosszú hátsó túlnyúlás - képeken jól látszik.

 

Emellett Amerikában az is előfordult - képet láttam róla, de nem tudom, hogy milyen gyakran fordult elő az alkalmazása - hogy a túl hosszú mozdonynak a korong hídjának a végére felerősítettek egy kis ferde, túllógó toldatot, amire az első futókerék fel tudott gurulni. Így felfért a hídra olyan mozdony is, aminek a legnagyobb tengelytávolsága egy kicsivel hosszabb volt, mint a híd.

Előzmény: RhB (99110)
rezgaras Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99117

Én is annyinak saccoltam.

Előzmény: alsó madárfogás (99112)
K.István 82 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99116

Meg persze  nem tudnám összerakni az elektronikát.

Előzmény: K.István 82 (99115)
K.István 82 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99115

Nèztem a multkor a videodat s beszèltünk is.De nekem ezek az összetevők elèrhetetlenek.Kivève a motort.;-)

Előzmény: tompa101 (99114)
tompa101 Creative Commons License 2016.03.03 0 1 99114

Arduino Mega + fólia mátrix billentyű +régi Epson nyomtatóból léptetőmotor csigahajtással és kész!

Előzmény: K.István 82 (99101)
RhB Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99113

A fűtőház miatt rengeteg helyen volt 110'-130'-as korong az articulated gépek fordítására. Még az egészen kis helyeken is, ahol pl. egy coal branch indult, a kiszolgáló gépek miatt volt ekkora korong. A C&O-n volt, hogy csak egy 3-állásos fűtőház volt a 130'-as korong végén, a branch kiszolgálásra elég volt pár 2-6-6-2 (ezek "aludtak" itt), a vonalon meg az itt összeállított szenes vonatokat továbbító 2-8-8-2, 2-6-6-6 és 2-8-4 gépeket meg csak fordították (és feltöltötték), de nem itt volt a honos fűtőházuk.

 

A nagy személy pályaudvaroknál is volt szinte mindig fűtőház és nagy korong. A szerelvényeket néha hurokban, de leginkább deltában fordították - az olyan helyeken, mint pl. Chicago a szövevényes ki-be futó vonalak miatt nem is kellett külön kiépíteni, magától kialakult a lehetőség.

 

Viszont a szerelvény fordítását a hurokban/deltában többnyire nem a vonat gépe - pl. a Hudson - végezte, hanem tolatómozdony. Persze volt rá példa, de nem az volt a jellemző. Fotón nehéz elcsípni, mert nem látod a mozgás irányát, a képaláírásokból derül ki néha.

 

A nagy tehervonati gépek fordítására is volt nagy korong a division point-okon (mint pl. Ogden a Big Boy-okkal), de persze egy gyors fordítást lehet, hogy itt-ott deltában csináltak... Már ha volt...

 

Előzmény: rezgaras (99100)
alsó madárfogás Creative Commons License 2016.03.03 -1 0 99112

Ha méret és léptékhelyes a rajz, és persze ha jól számoltam, szűk 120 méteres a fűtőházat megkerülő vágány ívsugara.

Előzmény: rezgaras (99109)
nazareth Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99111

Ezért írta manta66, hogy "A szerelvényeket gyakran nem is deltán hanem hurokvágányon fordították, de nem a vonali géppel, hanem valamelyik állomási tartalékkal."

 

A New York-i Grand Central Terminal esetében elég egyszerűen oldották meg a hurokvágányt. Vajon itt elment rajta a vonali gép is, vagy tilitolizni kellett?

Előzmény: rezgaras (99109)
RhB Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99110

Hát először gyárit szerettünk volna, de annál nem volt nagyobb amire egy BR 50-es ráfér, ez pedig édeskevés volt, az én 45 cm-es Hudson-nek.

 

 

Hümmmm, milyen Hudson-öd van neked? Az én New York Central Hudson-öm csak 33 centi, a Santa Fe 2-10-2 az 35 cm, az articulated gépek közül a N&W Class A, az Y6b és az UP Challenger is csak 41-43 cm közötti. És a korongnál igazából nem a mozdony hossza számít, hanem a szélső tengelytáv...

 

És van 45 centis (eredeti 130') gyári korong, ezen úgy tudom a Big Boy-t is meg lehet fordítani:

 

http://www.walthers.com/exec/productinfo/933-2850

 

Ez meg a most kihozott 110'-as (41,4 cm):

 

http://www.walthers.com/exec/productinfo/933-2851

 

 

 

 

Előzmény: legviszontabb (99099)
rezgaras Creative Commons License 2016.03.03 0 0 99109

Na a tervrajzon látható hurkon a körfűtőház körül csak kocsik és kis mozdony ment körbe. Nagy mozdony azon biztos nem!

 

Előzmény: manta66 (99107)
manta66 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99108

A Walthers is figyelemre méltó, a Kato-nak is szép modelljei vannak, de a Broadway Limited is ott van.

Megy egy csomó kisebb gyártó.

Itt is érdeklődhetsz, szívesen segítenek:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213084

Előzmény: tomlindudek (99104)
manta66 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99107

 

Előzmény: manta66 (99106)
manta66 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99106

A Hudsonöktől jóval nagyobb gőzösöket is fordították, ha másért nem, azért mert a fűtőházba a korongon keresztül tudtak beállni.

Nem voltak ritkák a 100-120 lábas fordítókorongok, pont a nagy mozdonyok és a 200 tonnás "long haul" szerkocsik miatt.

A szerelvényeket gyakran nem is deltán hanem hurokvágányon fordították, de nem a vonali géppel, hanem valamelyik állomási tartalékkal.

 

Előzmény: rezgaras (99100)
legviszontabb Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99105

Athearn, az k@rva jó. Sajna boltot nem tudok:(

Előzmény: tomlindudek (99104)
tomlindudek Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99104

Kedves Topiktársak!

 

Amerikai témában tudnátok ajánlani webshopot Európában? Melyik márkákat érdemes nézni? Eddig az Atlas-t és a Bachmann-t ismerem csak.

 

H0 és N méret érdekel

 

Üdv.

 

tomlindudek

legviszontabb Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99103

Delta már nem fér/fért el, igen az dukálna hozzá, bár szerelvény sincs hozzá. Általában a PIKO Inox és Schicht oldtimer kocsikkal szaladgál.

Hát a BigBoynál már az kéne, szerkocsi nélkül sem nagyon fér fel:)

Előzmény: rezgaras (99100)
legviszontabb Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99102

Motorra +,- szál. A szál másik fele egy sima trafóra, olyanon van, amivel a vonatokat is irányítom. egy csúszókapcsoló van ami kapcsolja, hogy áramot adjon a híd vagy forogjon. Nagy elektronika nincs benne. Hát nagy fordulaton kicsit továbbmegy, de utolsó mm-nél már épp hogy forgatom, akkor mindjárt megáll.

Előzmény: K.István 82 (99101)
K.István 82 Creative Commons License 2016.03.02 0 1 99101

Igen, köszönöm ès várom a kèpeket.A programkapcsolot ameddig forditod ott áll meg a motor?Elektronika is párosult?Konkrètan ez èrdekelne nagyon.Mert mèg a mechanikai oldal menne is de az elektronikát nem tudom mit èpitenèk bele ami megfelelne egy analóg ,egyszerü ameddig forditom ott áll meg forditóhoz.

Előzmény: legviszontabb (99099)
rezgaras Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99100

Az igazi Hudsonokat fordították? Mert úgy tudom Amerikában a legtöbb expressz vonati mozdonyt a vonattal együtt deltázták (így a leghátsó kilátós kocsit sem kellett sem fordítani, sem átrakni a vonat végére.) A nagyon nagy tehervonati mozdonyokat is deltázták.

 

Előzmény: legviszontabb (99099)
legviszontabb Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99099

Mármint a fordítóról?

 

Hát először gyárit szerettünk volna, de annál nem volt nagyobb amire egy BR 50-es ráfér, ez pedig édeskevés volt, az én 45 cm-es Hudson-nek.

Ezért dekopírral ki az asztal. Körbe egy burkolat és vágányok. A vágányokra rézdrót. A kör belső felére..... ez fog érintkezni a fordítóval. A fordító maga pallóból van. A vége be van vágva, abba 2 rugó és egy darab sín függőlegesen. Ez érintkezik a sínekkel. A hajtás eredetileg régi aksis beleülős kamionomból való. Ezt idén cseréltük a mosógépből megmaradt programkapcsoló és egy lemezlejátszó motorja kombójával. Kapott a híd kis gépházat, korlátot, tető "áramszedőt", tilos/ szabad jelzéseket. A világítás kábelja a régi hajtásnál a korong közepén jött ki, ezt 5 évente cserélni kellett, mert óhatatlan is becsavarta, mint az állat. A híd felfogatás is 2 facsavarral volt, ami azért nem volt szerencsés, mert el tudott mozdulni és beakadt. Meg ha le kellett szedni, visszatenni, fuuu!

A hidat kilehetett venni, ha lecsavartad, a hajtásról, de komplettan( híd+ alja) is ki lehetett szedni, amíg a zsinórok értek.

A mostani hajtásnál van alul egy kör réz lap(régi kézi disznópörzsölő gázpalack alja) a hídhoz erősítve, alul egy fix drót a földből, ez az egyik pólus. A másik pedig, mint az igazin felülről jön. Így kiaknáztuk a becsavarodó kábeleket. Most sokkal lassabb is lett, max-on megy jó lassan.Régen ment mint a ventilátor!

A beigazító füleket nem tudtuk megoldani, de ha belejössz, elsőre ráállsz, főleg most a lassabb, kifinomultabb hajtással.

 

Most a korong nem fix, simán lelehet emelni a hidat és kilehet venni az alját is.

 

Holnap lekapom!(mármint képen)

Előzmény: K.István 82 (99098)
K.István 82 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99098

Üdv mindenkinek.

Erről lehetne kèrni akár itt akár privátban egy kicsit bővebb felvilágositást?Ha megkèrlek.

Előzmény: legviszontabb (99097)
legviszontabb Creative Commons License 2016.03.02 0 0 99097

Jó lett, gratula!

 

Ezeket én is úgy bírom, hogy a gyárira nem fér rá semmi érdemi( pl pont a 303 vagy egy Szergej a Mazsolával).

Nekem is házi korong van, ez 45 cm átmérőjű, az Amcsi gőzösnek is rá kellett férnie, ahhoz készítettük, egy régi aksis autó hajtásából. Most 10 év után cseréltük a régi mosógép "Vjatyka"( nem tudom, hogy írják) programkapcsolója és egy bakelit lemezjátszó motorjával- százszor jobb, de nálam nincs beirányító rúd, ügyességre megy a dolog.

Előzmény: rezgaras (99096)
rezgaras Creative Commons License 2016.03.02 0 2 99096

Urak, itt is megírom: készítettem egy fordítókorongot. Itt olvashattok róla.

 

A hozzá csatlakozó vágányzat leírása ezen az oldalon alul található. Az új váltó Váltógyártó munkája.

 

 

szalamander007 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 99095

Szia

 

Valószínüleg a Novák András volt az . Ha minden igaz,akkor volt nála lapra szerelt és összerakott

pupos is. Az elérhetősége : +36203790562. ,próbáld meg.

 

K.L.

Előzmény: specnaz78 (99094)
specnaz78 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 99094

Sziasztok!

 

 

Keresném azt az eladót aki a 2016.02.27-ei Láng börzén árult "N" méretű M40-es fém építő szettet. Kérném, hogy vegye már fel a kapcsolatot velem a következő címen.

 

specnaz78 (kukac) citromail (pont) hu

 

Előre is köszönöm.

 

Üdv:specnaz78

Richardo79 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 99093

Bocsánat mindenkitől. Nem ide szántam a hirdetést.

Előzmény: Richardo79 (99092)
Richardo79 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 99092

Eladóak az alábbi új H0-ás modellek:

 

ACME 52801 ár: 14500Ft
ACME 52821 ár: 14500Ft

AF 20051 ár: 12500Ft

 

Fotók: internet

 

 

diesel 693. Creative Commons License 2016.02.28 0 0 99091

Lehet ugyan, de a motoros kivitelű eleve nagyobb tömegű (súlyú), ezért csiszolása intezívebb. A nagy súlyú nem önjáró csiszolókocsi vontatása viszont elég problematikus.

Előzmény: alsó madárfogás (99090)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!