Ezzel szemben kellett még írni hozzá Tizenkét Éneket, hogy könnyebben érthető legyen... az meg tizennyolcezer vers...
a nagyközönségnek íródott, nem a guruknak....
pont neked:)))))))) (ez visszajárt neked, bocs)
Nem is azt kérdeztem. A Gítára hivatkozással közöltem, hogy a bhaktiban benne van az összes...
Olyan nincs, hogy a bhaktiban, vagy bármiben benne van az összes. Mi a bhakti ? SZolgálat! Milyen szolgálat végzés közben lesz benne minden? Milyen szellemiségű? Belemondasz a világba valami nagy lufit, azt azt gondolod, most okosat mondtál... hát nem...Prabhupada is nagy bhakti volt állítólag, mégis süt az irigység az ő által fordított, Bhagavad Gita magyarázatokról..(a jógik felé).
Ha az univerzum túlsó végébe szülecc, az ottani természeti törvények fognak hatni rád...tehát nem mondtál sem újat, sem érdekeset...
mert te mit mondtál? ha jól emlékszem ez válasz volt a te hasonszőrű felvetésedre...abban mi új volt?
Ha neked a samadhi elérése eddig ezt hordta össze, előfordulhat, hogy abba az irányba pont nem akarok menni..:)
nem tudom, miről beszélsz, de úgy látom ha akarnál se tudnál abba az irányba menni...:))
Az utóbbival kellett volna eleve kezdeni...
Olyan nincs, hogy én most bhakti jógázom, s semmi mással nem foglalkozom...vagy azzal kezdme a jógát és nem a TM-el... ez egetverő baromság...
Mert mindegy?
mert mit érdekel az most téged?? most élsz, most legyél jó magadnak a környezetednek a világnak... a többi majd lesz olyan ami lesz...
"...5 mondatba belefér a Gita lényege, csak meg kell érteni:)))..."
Ezzel szemben kellett még írni hozzá Tizenkét Éneket, hogy könnyebben érthető legyen... az meg tizennyolcezer vers...
"...nem a jóga összes tudása volt a kérdésed egyébként meg... ezt kellett volna kérdezned eleve:))))..."
Nem is azt kérdeztem. A Gítára hivatkozással közöltem, hogy a bhaktiban benne van az összes...
...samadhiban barbizni is szoktál?:))))
"...mivel a földre születtél, minden hat rád, ami földi erő! Azért is születtél ide! Hogy hasson rád...."
Ha az univerzum túlsó végébe szülecc, az ottani természeti törvények fognak hatni rád...tehát nem mondtál sem újat, sem érdekeset...
"...A dolgod mindössze az, hogy ezen hatásokat felhasználva erősebb, tisztább légy, felkészülve egy egészen más létre...."
Ha neked a samadhi elérése eddig ezt hordta össze, előfordulhat, hogy abba az irányba pont nem akarok menni..:)
"...S ha nem jutok ki a samsaraból... akkor mi van? Majd legközelebb... a lényeg, hogy amire most képes vagyok, ami tudás most adatott, azt maximálisan kihasználjam..."
Kezd már derengeni mire jó ez a samadhi. A Gíta pont nem ideadást, hanem odaadást említ szolgálattal kapcsolatban...a kihasználást meg egyáltalán nem is javasolja...
"...Ne hagyjam lekótyavetyélni..."
Se le, se fel, se ide, vagy oda... ezt samádhi közben majd kiickázod.:)
"...Megköt valami most? Semmi gond, mindent megteszek mit tehetek a jóga 8 lépcsőjének keretében, vagy a bahkti szolgálata alatt, ami tőlem telik...."
Az utóbbival kellett volna eleve kezdeni...
"...Ha csak két szaros gatyát cserélek le, de lecserélhetnék négyet is az önként vállalt elesettek gondozásában? Akkor ez lesz a tapasztalatom a jövőre nézve, s ettől leszek több holnap..."
Ápoló/ápolónő vagy?
"...A lényeg, mindennek a felismerése. S hogy a samsaraból hová jutsz? Bárhová is fogsz, az a jövő dolga. Ha te itt most elkövettél mindent, ami erődből telik, akkor mindegy mi lesz halálod után..."
Azzal kellett volna kezdened, hogy eleve ezt tisztázod...
(Bhagavad-gíta: Tizen nyolc fejezetben leírja neked az egészet...nem hosszú, 700 vers...)
5 mondatba belefér a Gita lényege, csak meg kell érteni:)))
nem a jóga összes tudása volt a kérdésed egyébként meg... ezt kellett volna kérdezned eleve:))))
Amiket itt felsoroltál, ezek mind megkötnek...még samadhiban is... nem jucc ki miattuk a szamszárából ...ebben az életedben legalábbis biztosan nem...
mivel a földre születtél, minden hat rád, ami földi erő! Azért is születtél ide! Hogy hasson rád. A dolgod mindössze az, hogy ezen hatásokat felhasználva erősebb, tisztább légy, felkészülve egy egészen más létre.
S ha nem jutok ki a samsaraból... akkor mi van? Majd legközelebb... a lényeg, hogy amire most képes vagyok, ami tudás most adatott, azt maximálisan kihasználjam. Ne hagyjam lekótyavetyélni... Megköt valami most? Semmi gond, mindent megteszek mit tehetek a jóga 8 lépcsőjének keretében, vagy a bahkti szolgálata alatt, ami tőlem telik. Ha ez nem elég? Ha csak két szaros gatyát cserélek le, de lecserélhetnék négyet is az önként vállalt elesettek gondozásában? Akkor ez lesz a tapasztalatom a jövőre nézve, s ettől leszek több holnap...
A lényeg, mindennek a felismerése. S hogy a samsaraból hová jutsz? Bárhová is fogsz, az a jövő dolga. Ha te itt most elkövettél mindent, ami erődből telik, akkor mindegy mi lesz halálod után....
"...ezzel semmit nem mondtál se a samadhiról, se a mire jóról. SZolgálni lehet bahkti és samadhi nélkül is.... nem kell hozzá semmi hókusz pókusz..."
Tévecc... tudnál hol, nem írod ezt le...
"...A TM-ről nem tudok nyilatkozni. Önmagában nagyon kevés mindenre jó. A bahkti meg az emberek egy ezrelékének való abban a formában, ami segít a spirituális ösvényen. Pakolgatni meg minek, jól megvannak külön is...."
Nem véletlenül emlegettem a felelősség szót...
"...a bakhti jógi szolgál, s a szolgálatát, az abból származó jó és rossz érzéseit, gondolatait felajánlja az istenségnek. Ettől tisztul meg az elméje, ettől lesz egyhegyű, majd meditatív. De ahhoz hogy ezt elérje, már rendelkeznie kell többel, mint az átlag. Pl a yama és niyamak tudásával, a pratyaharaval, s a szolgálat közben elérheti a dharanat, majd meditációt..."
A bhaktiban az összes yóga tudása és gyakorlata egyesül...valamint célja van, és értelme...
"...Mi haszna mindebből? Az élőlények és a világ segítése, és szolgálata fantasztikus mértékben tisztítja az elmét! Hihetetlen jó érzés és tiszta érzés telíti el az embert illetve az elméjét. Értelmet ad létének, és cselekvésének, hisz általa jobb lesz a világ, ha bármilyen kis részben is. Van akinek ez nevetséges dolog, s kár érte szarakodni. Aki csak egy picit is átélt ebből, annak nem kérdés, hogy mi ez. S akkor még nem beszéltünk az asana, pranayama, és a többi hatásáról..."
Felesleges időpocsékolás...az emberi élet értelme tekintetében...
Érdekes egy szórakozásod van, ami semmire nem jó. Én azt tapasztaltam, hogy a bhakti-yóga folyamata által, a hívő eléri a szolgálaton keresztül a samadhi állapotot, és abban szolgál, ami elősegíti, hogy teljes mértékben tudjon koncentrálni a tökéletességre való törekvésnek megfelelő szolgálat minőségére...
ezzel semmit nem mondtál se a samadhiról, se a mire jóról. SZolgálni lehet bahkti és samadhi nélkül is.... nem kell hozzá semmi hókusz pókusz
Majd ha a TM-ed átpakolod bhaktiba, és úgy próbálod alkalmazni, akkor rájössz, hogy mire jó a samadhi...
A TM-ről nem tudok nyilatkozni. Önmagában nagyon kevés mindenre jó. A bahkti meg az emberek egy ezrelékének való abban a formában, ami segít a spirituális ösvényen. Pakolgatni meg minek, jól megvannak külön is.
...és mi az, hogy "nem te idézed elő"...pont az a lényege a bhaktinak, hogy az egész emberi elmét, tudatot egyesíti, egylényegűvé teszi, és ebben az állapotban tudja normálisan ellátni a szolgálatát egy hívő...
a bakhti jógi szolgál, s a szolgálatát, az abból származó jó és rossz érzéseit, gondolatait felajánlja az istenségnek. Ettől tisztul meg az elméje, ettől lesz egyhegyű, majd meditatív. De ahhoz hogy ezt elérje, már rendelkeznie kell többel, mint az átlag. Pl a yama és niyamak tudásával, a pratyaharaval, s a szolgálat közben elérheti a dharanat, majd meditációt....
Mi haszna mindebből? Az élőlények és a világ segítése, és szolgálata fantasztikus mértékben tisztítja az elmét! Hihetetlen jó érzés és tiszta érzés telíti el az embert illetve az elméjét. Értelmet ad létének, és cselekvésének, hisz általa jobb lesz a világ, ha bármilyen kis részben is. Van akinek ez nevetséges dolog, s kár érte szarakodni. Aki csak egy picit is átélt ebből, annak nem kérdés, hogy mi ez. S akkor még nem beszéltünk az asana, pranayama, és a többi hatásáról....
Érdekes egy szórakozásod van, ami semmire nem jó. Én azt tapasztaltam, hogy a bhakti-yóga folyamata által, a hívő eléri a szolgálaton keresztül a samadhi állapotot, és abban szolgál, ami elősegíti, hogy teljes mértékben tudjon koncentrálni a tökéletességre való törekvésnek megfelelő szolgálat minőségére...
Majd ha a TM-ed átpakolod bhaktiba, és úgy próbálod alkalmazni, akkor rájössz, hogy mire jó a samadhi...
...és mi az, hogy "nem te idézed elő"...pont az a lényege a bhaktinak, hogy az egész emberi elmét, tudatot egyesíti, egylényegűvé teszi, és ebben az állapotban tudja normálisan ellátni a szolgálatát egy hívő...
Azért kérdeztem, hogy mire jó a TM-ed, mert ha Isten szolgálatára nem, akkor a hamis egó tornáztatására legfeljebb...
Samadhiban szolgálatot végezni kell tudni(Istennek)... erre lettem volna kíváncsi, ezt melyik szakaszban fejlesztitek ki...
:-))))
miért akarsz te mindenáron cselekvéssel szolgálni bármit/kit is???
Ki követeli ezt meg tőled?
A samadhi egy állapot! Nem szolgálat! S olyan, hogy samadhi nincs is, hiszen minimum kétfelé lehet ágaztatni, nirvikalpa és savikalpa samadhi részre, tehát még a samadhi elérése után is lehet mit tenni:)))))
Tehát, még egyszer: a samadhi bármelyik fajtája egy állapot! Amit nem te érsz el gyakorlatok által, hanem bekövetkezik! Azaz szolgálni sem tudsz benne, mert nem te idézed elő, hanem egy folyamat után áll be, ha te erre készen állsz! Istent (ha van ilyen) nem kell szolgálni, megvan az nélküled is. Mit szeretnél neki szolgálni? Keresztet cipelni napokig, vagy hajladozni napestig?
A betegek, rászorulók szolgálata természetesen nagyon hasznos, és szükséges, hogy az elméd tisztuljon, és világosodjon! De a samadhi elérése után ez nem kötelességed. De fogod csinálni, hisz egész máshonnan tekintesz a világra.
lécci fogalmazd meg, mit szeretnél kérdezni, s miről? Akkor tudok csak válaszolni! ez a valami micsoda - erre nem tudok mit mondani.
mert a samadhiban való tudatnak is kell cél, és a meditáció céljának is kell szolgálnia valamit
a samadhiban nem kell a tudatnak semmi célt szolgálnia!!
A meditáció célja a samadhi elérése! Ez a két utolsó lépcső, amit az első hat megértése nélkül még ne feszegessünk!
Csak, hogy TM-es téma is legyen a hozzászólásban:
A TM legnagyobb problémája, hogy ezekből a lépcsőkből rengeteget kihagy! A TM mantrázás a pratyahara egy gyakorlata! Ahhoz, hogy ez elérje célját kellenek alapok, s utána kellenek a további pontok.
Az egészet gondoltam, hogy értelemmel ruházod fel, mert a samadhiban való tudatnak is kell cél, és a meditáció céljának is kell szolgálnia valamit. Tehát a kérdésem, hogy ez a valami micsoda ...ha ezt megnevezed, akkor arra lennék kíváncsi, hogy azután azzal mit kezd a gyakorló?
Összeszeded pár pontban, hogy mit érsz vele el egyénileg, és hogy ez milyen szinten adható át felelősségteljesen...a misztikus részekre is kitérhetnél, kíváncsi vagyok, hogy a jelen törtető nemzedék mekkora felelősséggel terhelhető ilyesmivel...
direkt olyan kérdést teszel fel, amire magad is tudod a választ, ugye??:-)))
Szeretnéd, ha a jóga 8 lépcsőjét elemezzem a mai - mondjuk - budapesti élet hasznosságát illetően?
1 yama -
2 niyama
a fenti kettő erkölcsi, illetve szellemi testi vonatkozásait szerintem nem kell nagyon magyarázni! Bár a niyamak közül párban lehet, hogy van kérdés.
3 asana -> a test rugalmasan, és fitten tartása azt gondolom ismét nem szorul magyarázatra. Ha mélyebben megyünk bele, akkor az asana híd a következő 3 lépcsőhöz. Ha az asanat kihagyod, akkor is sikert tudsz elérni pratyaharaban és dharanaban, de a pranayamaban kevésbé...
4 pranayama --> Kitűnő eszköz a belső szervek edzésére, ha felületesen nézzük. Ha mélyebben, kitűnő eszköz a pratyahara és dharana művészetének elsajátításához!
5 pratyahara --> nélküle nincs meditáció (és samadhi), hisz minden kutyaszar zavarni fog... s a zavarás az érzékeiden keresztül történik... azaz, ezekkel kell kezdeni valamit!
6 dharana --> ha az érzékeidet megzaboláztad, akkor ez magától beálló állapot... átmenet nélkül. Csak tudatosítani kell magadban, s ez nehéz.
7 meditáció --> amikor a dharanan is túllépsz. Az összes fent említett kell hozzá, mert ha valami nem teljes az zavarni fog, s nem lépsz be meditatív állapotba.
8 samadhi --> ha a meditációt képes vagy hosszabb ideig fenntartani, az samadhi. Autómatikus folyamat, nem te idézed elő.
Melyikre vagy kíváncsi ezek közül, hogy mi a haszna????
Összeszeded pár pontban, hogy mit érsz vele el egyénileg, és hogy ez milyen szinten adható át felelősségteljesen...a misztikus részekre is kitérhetnél, kíváncsi vagyok, hogy a jelen törtető nemzedék mekkora felelősséggel terhelhető ilyesmivel...
Valahol azért még is számít, hogyha valaki vmivel hosszú ideig foglalkozik.
Ha valaki évekig csinál valamit aminek nincs semmi hatása, az azért gáz"""
Évekig lehet tanulmányozni a jógát könyvekből, előadásokból, beszélgetésekből. S vajon ezektől fogjuk tudni szabályozni az érzékszerveinket? Nem!
Elvégezhetjük a buddhista főiskola minden szakát, ha a fent említett érzékszabályozást nem tudjuk, csak elméleti a tudásunk.
Gyakorolhatjuk a könyvek szerint évtizedekig, s ha nem jutottunk semmire, kidobott idő? Ha meditációnkat (inkább csak koncentrációnak nevezném) megzavarja a kutyaugatás, mentőautó, ajtó nyikorgás, bogárzümmögés........ akkor ez kidobott idő?
Hisz ha ezek az érzékelések megzavarnak, hogy lesz képes az elméd a meditáció alatt elért nulla gondolati érzetet észlelni, feldolgozni? Sehogy!
Ki tudja megmutatni neked, vezetni ebben, hogy elérd ezeket? Nyilván olyan, ki maga is tudja ezeket! nem, nem könyvekből, a gyakorlatban!
Hány olyan jóga, TM, vagy bárki tanár van ma Magyarországon, vagy bárhol a világon, aki saját ezirányú tapasztalatát tudja átadni???
Chi kung: amit én csinálok, ott járni kell az órákra. Sok évig, attól függően ki mennyire akar elmélyedni benne. 3-5 év után már lehet egy haladó szinten gyakorolni, otthon egyedül is, de lehet akár 12 évig is tanulni és addig járni az órákra.
Vannak olyan chikung rendszerek is, amik tanfolyam jellegűek, azokat annyira nem ismerem, de nem is jönnek be.
mantrázást, esetleg hatha jógát, esetleg pranayamat...esetleg pratyahara is már, ne adj isten dharana... vagy már mindez együtt?
vagy még csak yamak,niyamak??
vagy ez az egész mind?
vagy vagy vagy??
nem egyformák az emberek, mindenkinek másra van szüksége...van akinek a mantrazas, akár csak felületesen is, de már elég... előrébb viszi, van akinek ennél sokkal több kell...
Ez a csi-kung olyan, mint a jóga, tehát folyamatosan járni kell az asramba/órára, vagy tanfolyam-jellegű, mint a TM, hogy elvégzed és utána otthon folytatod?
Látom nem nagyon írnak ide a TM-esek. Adok egy kis frissítést. Kb. 15 éve hagytam abba a TM-et. Anno én 14 évig gyakoroltam, a TM-Siddhi-t is, és eljutottam a tanár képzőre, ahonnan 1 hónap után elküldtek.
A TM nem rossz dolog. Sokat ad, egészséget, pihenést, rendszerességet, barátokat, lehet szép helyekre menni külföldre, ismerkedni. Mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki. Szép éveim voltak a TM gyakorlása alatt.
A TM után váltottam a jógára. Sok jó dolog van a jógákban is, sok olyan plusszt kaptam a jógából, ami a TM-ben nincs meg. Volt viszont olyan is, amit a TM tud, de a jógákban úgy nem volt meg. Persze azt tudni kell, hogy nagyon sok féle jóga van, olyat érdemes választani, amelyik rendszerben van indiai mester. Egyre kevesebb ilyen van. Érdemes még figyelni, hogy a jógában legyen relaxáció/meditáció is, és az oktató legyen olyan, aki külföldi tanároktól vagy mestertől is tanult. Ugyanúgy, ahogy a TM is mester nélkül maradt, sok jóga rendszer is mester nélkül marad, miután az alapító mester eltávozott.
Sok jógás úgy gondolja, a jógán kívül nincs igazi ezotéria. Lassan 4 éve qi gong-ozok és bizony azt mondom, a qi gong-ból sok olyat kaptam, ami a jógában nincs úgy kidolgozva. 4 év intenzív qi gong-al a testemben olyan állapotot sikerült teremtenem, könnyed rugalmas érzést, amit a jóga és a meditáció nem adott meg. Úgyérzem, már most sikerült egy fiatal testet varázsolnom magamnak a napi qi gong tréninggel. Miközben még hosszú út áll előttem a qi gongban mivel még csak kezdő szinten vagyok benne. Megjegyzem, qi gongból is többféle rendszer van, ha te találsz egyet, az valószínű nem ugyanaz, mint amit én gyakorlok.
Összefoglalva azt mondhatom, a TM nagyszerű dolog, de ha a TM-nél maradtam volna még 15 évig, akkor most sokkal szegényesebb lenne a tudástáram magamról: az egészség - a testem - a tudatom kapcsolatáról, és kisebb lenne a "varázs" eszköztáram is, amivel tudok magamon változtatni.