IZM-238-as Solarist megvette a Volán Nyíregyháza helyibe, már forgalomba is állt. Nem festették még át flottaszínűre, de kapott az oldalára egy "SZABOLCS VOLÁN ZRT." feliratot.
Nekem is nagyon tetszik! Vagy 2 hete láttam én is 8A-son, késésben voltam, de azért mentem vele egy picit, h kipróbálhassam! :) Nagyon tetszett belülről is, kívűlről meg szuper! :D
A Szabolcs Volán vezető beosztású dolgozói milyen gyakran közlekednek az általuk igazgatott vállalatnál? Gondolok ezalatt például munkába/ból járásra, stb.?
Írok én ám jóindulatú sorokat is ide, nem gondolom, hogy ez nem látszik a soraimból.
Én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy érdekes az, hogy a Vezérigazgató úr az MTI-vel és az egész országgal hamarabb közli a változásokat, mint a saját utasaival. Illetve arra, hogy mi lehetne hivatalosabb forrás, ha nem a SzV első embere maga, illetve a város hivatalos lapja.
Én igyekszem olyan formában írni soraimat, hogy azzal ne sértsek meg senkit, sem tartalmilag, sem pedig a modorommal. Ja, és beismerem általában, ha tévedek, mint ahogyan most is azt kell mondjam, igaza van Tamás abban, hogy a hivatalos szót az akkori írásomban minimum idézőjelbe kellett volna tennem. Ettől a tény az tény marad a levél megválaszolatlan maradt. Tehát Ön se csodálkozzon azon, ha esetleg az Ön kérdései is megválaszolatlanok maradnak.
Ilyen stílusban még akkor sem nyílvánulok meg, ha valóban marhaságnak gondolom én is ezt a bérletes históriát, maximum azt mondom, hogy ez vicc kategória, vagy ahogyan a többiek is kifejtették nem feltétlenül utasbarát intézkedés. Pedig nem is vagyok vezető tisztségben.
Annak, hogy én a társaság dolgozója voltam semmi köze, az írásaimnak. Az tény, hogy egy kicsit szabadabban írok. Írtam én akkor is ide - még keresetlen, leleplező sorokat- is, amikor ott dolgoztam. Akkor is fájt ez Önöknek, most is.
Amúgy érdekes Lövei úr nyugati példája, mert kedvezményes jegyeket a MÁV-hoz hasonlóan innen Magyarországról az internetről is tudok rendelni, nem kell elmászni az adott ország, adott közlekedési szolgáltatójához és bemutatni mondjuk a személyimet.
Félreértések elkerülése érdekében, nekem nem a mutgatással van a bajom, hanem az, hogy ki kell szednem a tokból, be kell adni a pénztárosnak, aki ráírja helyettem a számot. Ezzel a módszerrel van nekem bajom. Illetve az, hogy másnak nem tudom megvásárolni... :(
"1., nem kell feltélenül az igazolványnak ott lennie, elég annak normál minőségű fénymásolata is..."
(Fénymásolatot a legegyszerűbb hamisítani. A legalapvetőbb grafikai programmal lehet módosítani, létrehozni ilyesféle dokumentumokat...)
"2., a Szabolcs Volán Zrt.-t a Közszolgáltatási Szerződés KÖTI, hogy mindent tegyen meg az őt megillető bevételek beszedéséért..."
Ez jogos, de mennyivel csökken a bevétele a sort nem kiváró, szerződéses partnernél vásárló( személyes tapasztalat: Tegnap az egyik partnernél vettem meg a helyi bérletem, és semmilyen papírt nem kért...stb., így a jutalék nem a Volán, hanem a partner zsebébe vándorol), esetleg nem is vásárló, hanem bringára áttérő utas miatt?
"3., A társaságnak célja az utazási kedvezményt jogosulatlanul igénybe vevők kiszűrése, és ezt már a pénztárnál meg kell kezdeni."
Ez is jogos, de talán jobb megoldás lenne ha a helyi bérletre a nevet is rá lehetne írni. Az a baj, hogy a pénztárnál általában csúcsidőben mindig nagy sor van... így pedig még több időt kell ott állni...
Példák:
"- Ha bemegy egy kiskorú a boltba és cigit meg alkoholt kér, a pénztáros meg személyit kér jobb helyeken... (van törvényi lehetősége? - csak költői kérdés volt...)"
Erre EU-s, és egyéb törvények kötelezik a kereskedőket. Be nem tartása esetben súlyos bírságot kaphatnak, azért bérletnél ilyen még nem hiszem, hogy előfordult...
"- A távfűtés és gázszolgáltató a kedvezményes szolgáltatást csak igazolás ellenében számlázza... (ott senki sem panaszkodik, hogy hogyan merik, miért nem utólag ellenőrzik??)"
Ezt az igazolást évente egyszer kell csak bemutatni nekik, havi sznten tudtommal nem.
- A kedvezményt jogtalanul igénybe vevő kapásból ezeket mondja majd az ellenőröknek: "én jót kértem, de a pénztáros ilyet adott" vagy "engem nem tájékoztattak, hogy nem lehet ilyet használni"...
Aki bérletet/jegyet vásárol az legyen tisztában azzal, hogy milyen kedvezmény jár neki. A MÁV-nál ha otthon veszem meg és nyomtatom ki a jegyem, azt ki ellenőrzi? Utólag a kalauz, de ha elrontom, pl. 90-os jegyet váltok, akkor vállalom azt is, hogy megbüntet(het) mert jogosulatlanul vettem igénybe a kedvezményt. A kedves utas pedig mindig ezzel mentegetőzik, hogy dehát a pénztáros, a sofőr...stb. adott rossz jegyet.
- Végül - de nem utoljára, ugye senkinek nem kell elmagyarázni a szoba/koli bérlet fogalmát???
Ebben nem volt részem, így ezt kifejthetné bővebben :)