Sziasztok! Olyan dologban kérném a segítségeteket hogy az új Gützold szergejben létezik hangtompító nélküli verzió? Nekem van egy br120-as de egy korszakkal korábbi verzió kellene (v200)!
A kisfiam kapta ezt a mozdonyt de nem igazán van rá szüksége így eladó sorba került, fogalmam sincs, hogy mennyit érhet de ha esetleg valakit érdekelne az kérem írjon. Az ütközői hiányoznak és gondolom az előző tulaj eszközölt rajta alul némi javítást de ezektől eltekintve teljesen jól működik és még világít is. A mérete H0-lás.
Az a Tigris a régi kiadású, és korántsem "kívülről kifogástalan", igencsak "Hochbeinig". Később teljesen újra konstruálták a hajtását, úgy rémlik a külsején is változtattak. Nekem megvan mindkettő, bár már régen volt a kezemben, pláne a kettő együtt.
Van, ahol a kasztnit is nulláról újratervezték, pl. a DB V80-nál a régi motor nem fért el a méretarányos magasságú kasztniban, ezért magasabbra gyártották.
A Limának vannak gyenge, játékszerű dolgai, és jobb cuccok is. A régi - 70-es/8a-as évekbeli - mozdonyok gyenge hajtásúak, amilyet itt más is említett. A személykocsik hossztorzítottak, berendezés nélkül, a teherkocsik is elég gyengék. És ugye az áruk is ennek megfelelő.
A 90-es években jöttek ki egy új szériával, ahol a személykocsik (DB TEE és IC kocsik, SBB EW-I) egzakt hosszúak, szépek, berendezéssel, ezek már Roco minőségben voltak, árban is közel azon a szinten, A mozdonyok hajtásán is javítottak, voltak új gépek ill. több régit újra konstruáltak. A hajtásuk azért nem volt a Roco szinten (bár ugye annak is voltak régebbi cuccaik, és ők is újra terveztek több gépet), a legszarabb a műanyag áramszedő volt, ami gyakran az első felnyitáskor eltört - ezt mi Sommerfeld-re cseréltük (SBB Re6/6).
Később, amikor a Rivarossi bekebelezte, az volt a tendencia, hogy a gyengébb cuccokat (a Rivarossinak is voltak) Lima néven adták ki Junior címszóval, a jobbakat (a korábbi Limát is) pedig Rivarossiként. Aztán jött a Hornby....
Nekem is van egy pár db a Lima tól.De egèszen meglepő pl az Obb tolatómozdonya.2/2 hajtása van s vakforgattyun keresztül a csatlói is dolgoznak.Ha meg van takaritva a sin mèg a váltókon sem akad el ,annak ellenère hogy közel vannak a kerekek.Vagy pl a hèten jutottam egy vezèrlőkocsihoz(SBB) nagyon kellemeset csalódtam!!!Ugyhogy nem minden lima játèkszerü szerintem.
Igen, sok kocsi kitaláció, lényegében hasonlít csak, ellenben belső berendezés van bennük.
A mozdonyoknál sok csak 2 tengelyes, nem forgóvázas.
A villanymozdonyoknál soknak fix az áramszedője.
De legnagyobb baj, hogy amelyik faszán meg van csinálva( tényleg a külső gyönyörő, vezetőállás kidolgozva) csak egyik forgóvázon hajt, amit sokszor a mind 2 hajtott keréken lévő tapadógyűrű sem tud orvosolni.
Olyan a kivitele a hajtásnak, mint a régi PIKO Nohab, a forgóvázon van minden.
Ezek a bajok. Nekem is van Lima, a Tigris villanymozdony kívülről kifogástalan, de csak egyik fv(forgóváz) hajt, de elmegy. ha szép a gép és jó tapadógyűrűk vannak rajta tűrhetőek, ajánlom.
Igen-igen erre gondoltam én is, inkább beszerez az ember rendes festéket, mint a lepergő tempera megfesse belülről nem kívánt helyen a járművet. Köszönöm a választ!
Nagyon jól festhetők, én enamel festéket ajánlok hozzá. Szerintem a tempera repedezik és lepereg bár még nem próbáltam. Ezenkívül a matt festék helyett, a félfényes jobban mutat.
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e közülünk valakinek tapasztalata a festetlen Preiser figurák kifestésével? Egyáltalán ilyen apró dolgokhoz milyen ecsetet érdemes használni? Illetve elég rájuk a sima egyszerű tempera, vagy érdemes modellfestékkel kenegetni őket?
Antilop társunk már válaszolt helyettem is, sőt fényképet is tudott betenni.
Ezek a modell- épületek egyértelműen a magyar épületek alapján készültek, a Felvidéken található állomásépületet, mozdonyszínt modellezték le. Tehát nekünk valók.
Ha valakit érdekel,Modell házak építéséhez vannak eladó:Ajtók,Ablakok,Erkélyek,Virág futtató állványok,Székek,Padok,Szóróanyag,Tető anyag,stb.Ár:3500ft
Az épületek lézervágott kartonból és fa elemekből állíthatóak össze. A kartonok színesek, bár a homlokzatokat én festettem, a nyers szürke szín nem volt az igazi.
Valamint az épület körüli járda kapott betonszürke festést, hogy harmonizáljon a lépcsővel. A szintén nyers fa elemeket PERLA, vízben oldható diópáccal "kezeltem".
A csomag tartalma így nézett ki:
Modell Kit-nél rendelhetőek az épületek, de a cseh gyártó csak bizonyos számú megrendelés beérkezése után gyárt le újabb szériát, egy-egy már kifogyott termékből.
Ezek az épületek kartonból vannak,vagy van alkatrész ami balsa fa?Gyárilag már festettek?Milyen az összeállításuk?A szabások,illesztések pontosak?Mi a tapasztalatod?
A gyártó termékpalettáját elnézve jó pár épületüket be lehetne "hazai környezetbe" illeszteni.
Sajnos nincs képem a mozdonyszinről. Nem tudom, hogy azonos gyártóról beszélünk-e, mert a mozdonyszint is és a topictárs állomás épületét is a cseh "ikulové" gyártó készítette.