Véleményem szerint teljesen más minőség a normál diesel és más a prémium. És itt nem a kedvezőbb fogyasztásra, vagy pedig az állítólagos menetteljesítmény növekedésre gondolok, mert ha van is ilyen, szerintem az elhanyagolható mértékű, vagy legalábbis én nem igazán foglalkoztam vele.
Amikor anno megvettem az O2 FL-t, akkor 30 ekm-ig, csak a Shell-nél tankoltam és csak normál dieselt. A 30 ezres szervizen, bár nem volt előírva, kértem az üzemanyag szűrő cseréjét is.
Amikor megnéztem a kivett szűrőt, én úgy ítéltem meg hogy dzsuvásabb, mint kellene. A szerelő szerint semmi baj nem volt vele, ennek ilyennek kell lennie. Jó hát lehetne tisztább, dehát azért szűrő hogy megfogja a koszt. Viszont attól kezdve, (és azóta is), csak a MOL-nál és csak prémium dieselt kapott az autó. (Nálunk a Shell kúton ugyanis nincs prémium diesel.) A 60 ezres szervizen újra szűrőcserét kértem és bizony nagyságrendekkel tisztább volt az üzemanyag szűrő, mint amit 30 ezernél cseréltünk. A szerelő azt mondta, ez kb. olyan tiszta mintha normál üzemanyaggal mentem volna 5-6 ekm-t. Tehát nyugodt szívvel visszatenné, de ha már szétbontottuk, cseréljük ki. Utólag azt mondom hogy kár hogy nem fotóztuk le a két szűrőt, mert jól látszott volna a különbség. Szóval én ebből azt a következtetést vontam le, hogy mivel a prémium minőségű gázolaj sokkal tisztább, így hosszú távon kíméletesebb is az üzemanyag ellátó rendszerrel és nekem ennyi elég. Nem tudom viszont, hogy mi igaz abból, amit ezen a fórumon olvastam régebben, hogy az osztrákoknál és a németeknél olyan a normál gázolaj, mint nálunk a prémium. (Nem mintha számomra jelentene valamit, hiszen nagyon messze vagyok az osztrák határtól.)
Nalunk szinte minden markas kutnal van adalekost premium gazolaj- ez 51es cetanszamu. A Rompetrom arul maxx motion fantazianevu gazolajat- ez 55 os cetanszamu., .
Az adalekostol a motor szebben megy, es talan kevesebbet fogyaszt. A maxx motiontol szarnyakat kapsz, de tobbet is fogyaszt.
A Tesco parkolós tudakozódás jó ötlet volt, de vajon karácsonyi ajándékokkal teli csomagtartónál vagy tele bevásárlókocsival az autó mellett állva vajon ki örülne egy idegen csókának aki mérőléccel a kezében ezerrel nyomúl, hogy Úram, legyen kedves kipakolni mert mérni szeretnék .....
Köszi mégegyszer azoknak akik vették a fáradságot és ötletelés helyett hasznos tanáccsal láttak el vagy mérőszalaggal megmérték a csomagtér hosszát.
Már miért ne lehetne? Az, hogy érdemes-e az már más kérdés... szerintem nem. Én AGIP dízellel járok mert van két olyan kút is ahol jó az ár és van egy Forensis kártyám is amivel még lejön 8Ft literenként és olyan kártyával fizetek amivel még -4%-kal kevesebb, szóval így egész jó. Volt már hogy véletlenül az ottani Prémium dízelt sikerült tankolnom és mivel szinte mindig legalább 45 litereket szoktam egyszerre tankolni ezért nem sok "hagyományos" üzemanyaggal hígult a prémium, de nem vettem észre semmi érdemlegeset. A nejem 1.4TDI A2-esébe csak prémium üzemanyagot szoktam tankolni, de azt csak itt a helyi Shell kúton, vagy nagy ritkán a szolnoki Auchan kúton (érdekes, hogy ott sokkal kisebb az árkülönbség a prémium és a sima üzemanyagok közt) de annál sem szoktam észrevenni semmit, ha máshonnan kap üzemanyagot. Most, télire tervezem hogy megint kapnak Spurit az üzemanyagba, de az sem biztos. Azzal egyébként jók voltak a tapasztalataim, főleg a füstölés és a motorhang tekintetében. Az Octavia-val elég sokat elpöfögtem pár éve és azóta sem tudom, hogy miért hagytam abba... szerintem a lustaság...
Nagyjából 180 centi van, de a lépcső sokkal nagyobb mint az O1-nél volt (nekem O2-m nincs), érdemes lehet megrendelni a csomagtér álpadlót, ami szintbe hozza. Sajnos ebben már nem kivehető a hátsó üléssor alsó fele, így egy kis lejtése a háttámlájának mindig lesz a hátfal felé.
Az első üléseket előrenyomva és előrebillentve (csak vagy 15 fokot lehet a függőlegeshez képest), kapsz még vagy 2o centit.
A O2-es kombi hátsó üléssór csomi hátsó fala között 1o9 cm van, egy 198 cm hosszú tárgyat lehet betenni, úgy, hogy az anyósülést teljesen előre tolod és billented.
A világért sem szeretném ha átcsábulnál:) de ha ez az egyik legfontosabb szempont megjegyzem hogy a Ceed kombi esetén biztosan (legalábbis 2009-ben amikor néztük) síkbadönthető a hátsó üléssor:)
Rátapintottál a lényegre mármint, hogy miért kérdeztem!
Cikinek tartottam erre így rákérdezni bár ez a "hétköznapibb" emberek fóruma és nem egy BMW vagy Mercedes fórum. Ott is vannak rendes emberek, de tehetségükből kifolyólag ők kártyával fizetnek és panzióban alszanak.
Mi így is boldogan élünk :)))
Valahol minntha olvastam volna, hogy felárért lehet úgy rendelni az octaviát, hogy síkba kerül a padlólemez. Világ életemben túráztunk a feleségemmel és a gyerekekkel sátraztun is sokat.
a nagyobb baj a hupli a hátsó üléssornál, bár ha a fejed a kocsi feneke felé van, akkor elviselhető, legalábbis az O1-ben mi aludtunk egy párszor, amikor kempingezni mentünk, de vagy nem volt kedvünk sátrat verni az első este, vagy az eső szakadt.
Megszeretnék kérni valakit akinek új octavia combija van, hogy az első űlés háttámlájától a csomagtér ajtó belső feléig mérje meg nekem, hogy milyen hosszú a raktér.
Neked nemzetközi garid van. Nézd meg a szervízfüzetet, abba kell írja.
Mennyire van az első osztrák Skoda szervíz tőled?
Őszintén szólva engem nem zavarna, hogy nem áll a kormány egyenesen, de egy nagyobb hibánál, egy percet se gondolkoznék, ha a helyiek így állnak hozzá.
Ilyen festékködölt eset nálam is előfordult, de nálam az egész autót összedzsuvázták! Az ablakokról valami gyurmával szedték le, de csak "jobb" lett, jó nem! A kasznit meg felpolírozták féláron...
Tavaly ősszel nekem is volt nem épp kellemes szájízzel való távozásom a szombathelyi Skoda (Végh) márkakereskedésből. Egy szerencsétlen őzzel való kisebb találkozás után (őz elfutott) casco terhére vittem e fent nevezett „márkaszervizbe” javításra az autót. Épp műszaki előtt állt az autó, azt is velük végeztettem, már ha úgy is ott van. Nagyon készségesek voltak mikor vittem az autót, viszont mikor mentem érte és átnéztem a munkájukat, hát volt egy-két kifogásom, pl. a motorháztető enyhén ferdén állt, a lökhárító szintúgy, és így szerették volna átadni az autót. Mikor ezt szóvá tettem a motorháztetőn a karosszériás mester feszegetett egy kicsit, a zsanéron állított, így kb. helyén volt, de a lökhárítót elhárították, hogy az a nap miatt meg van vetemedve, és azon nem tudnak állítani nézzem csak meg a vele egykorú autókat mind ilyen. Ebbe sajnos belenyugodtam, bár csak mm-ekről van szó, de ezután ránéztem néhány lökhárítóra, érdekes módon egyik sem volt elvetemedve. Majd néhány nap múlva tűnt fel, hogy este esett az eső, és a hátsó ablakot letöröltem mikor beálltam a garázsba, másnap nyitom a garázsajtó, és megakadt a szemem, hogy micsoda poros az ablak (sötétített az üveg). Próbáltam csak úgy ujjal letörölni, de nem sikerült, és ekkor esett le, hogy festékporos az ablak, de nem csak ez, hanem az összes. Vissza is vittem a szervizbe, ahol egyszerre hárították az ő hibájukat, náluk biztosan nem lett ilyen, biztos valahol olyan helyen parkolok, ahol festenek a közelben, és így lett ilyen az üveg. Egy kis bizonygatásra azért elvállalták hogy leszedik, de kihangsúlyozta a munkafelvevő csak a barátság kedvéért, mert biztos nem náluk lett ilyen az üveg. Másnapra kaptam is időpontot, nekiestek 2-en a lepucolásnak valamilyen higítóval, de ők is csak mondogatták, hogy ez nem náluk lett ilyen.
Közben míg ott volt javításon az autó a rendszámtábla tartót is kicserélték az övékére. Semmi baja nem volt, de a reklám…. Ezután örökre elváltam tőlük, ha mégis márkaszervizre lenne szükségem a városban található másikat választom, bár velük még nincs tapasztalatom.
Néhány nap múlva hívtak a PoHu-tól, hogy voltam megelégedve a szerviz szolgáltatásával, szigorúan névtelenül, nem továbbítják az adataimat tovább a szerviznek. 10 perc kellemes beszélgetés után csak „dicsértem” őket, megkérdezte a PoHu-s hölgy, beleegyezek-e a nevem továbbításához a szerviz felé, mondtam semmi akadálya engem többet ott úgysem látnak.
Röviden ennyi, nem hiszem hogy ajánlanám ismerősnek ezt a szervizt.