Keresés

Részletes keresés

legviszontabb Creative Commons License 2016.05.16 0 0 99288

Érdekes a te fajta felfogatás. Nekem egész másképp van.

Nekem az a rész egyben van, ki kell billenteni a vázból. Van egy úgymond "gyűrű" ennek a 2 oldalán vízszintesen van egy pöcök, rúd ez megy a vázba, mint a Deáknál.

 

Ahogy nézem, neked teljesen más vagy mind a 2 oldali fül le van törve, ezt ragasztani nem érdemes. Ha nem kapsz. Azt lehet csinálni, hogy a másik fele alapján(feltéve ha az ép) kifúrod mind 2 oldalon és oldalanként egy ekkora átmérőjű darab szöget beragasztasz. Egyben a kardán miatt nem lehet.

Ha megkérlek a másik feléről csinálnál egy képet, hogy hogy néz ki? Mert mintha 2 darabból lenne a tiéd.

 

Nekem mikor gond volt VMC-hez vittem. Mondták van egy donor, én abból kaptam csigát. vidd be, elküldik és hozzák a tartókat, elvileg a donorból csak a csigák hiányoznak. Próbáld ki, hátha megvan. Ha nem egyforma, mind a kettőt hozd el.

Előzmény: imagefactory (99285)
imagefactory Creative Commons License 2016.05.16 0 0 99287

Köszönöm!

Előzmény: nazareth (99286)
nazareth Creative Commons License 2016.05.16 0 0 99286

Rákérdezek az erdélyieknél, ők szoktak bizniszelni az AF-fel.

Előzmény: imagefactory (99285)
imagefactory Creative Commons License 2016.05.16 0 0 99285


Sziasztok!

 

 Ma jutottam el odáig, hogy tüzetesebben utánnanézzek, hogy mi nem kerek a Gigantomban (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138074408&t=9128101). Sikerült megtlálnom a hiba forrását, de nem tűník javíthatónak házilagosan. Sajnos nem csak simán van szétesve a hajtás, hanem mert a képeken bugyizöldel jelölt alktrész (ez kapcsolódik a vázaban lévő "kereszttartóhoz") egyik füle le van törve (igazából még a helyén van, csak mivel mégis el van törve nem kapaszokodik bele a másik alkatrészbe). Szerintetek hol tudnék ilyen cserealkatrészt beszerezni? (Sajna nem tudom egyértelműen beazonosítani az alkatrészt, illetve a az ACME honlapját végignéztem, de ott sem találtam rá)

Krauss_Maffei Creative Commons License 2016.05.16 0 0 99284

Amennyiben valaki képes lenne Faller vízpumpáját szétszedni, és a belső dugattyú-szelep rendszerről pár fotót ide feltenni azt megköszönném. Az enyém biztosan hiányos, nem akarja emelni a vizet. Mi hiányozhat, ill. milyen sorrendben kell összerakni?

 

 

 

009 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 99283

Sziasztok,

 

köszönöm a válaszaitokat!

 

009

Hernyofan Creative Commons License 2016.05.13 0 0 99282

Jelenleg épül egy ilyesmi Miniatur Tirolerland néven. Voltunk kint megnézni, beszélgettünk az ötletgazdával. Tervei szerint novemberben nyitnak majd. Alapvetően hétvégéken, szünetekben lesznek nyitva.

Előzmény: 009 (99280)
diesel 693. Creative Commons License 2016.05.13 0 0 99281

Tudomásom szerint Bécsben nincs általad kérdezett állandóan látogatható modellvasút kiállítás, csupán időnkénti kiállításokat rendeznek. Ezekről információt a nagyszámú bécsi modellvasútat árúsító boltban lehet szerezni, ezek egyrészében viszont eléggé nagyméretű (működő) modellasztal található. A boltok címeit a Google-ban megtalálhatod.

Előzmény: 009 (99280)
009 Creative Commons License 2016.05.13 0 0 99280

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy Bécsben létezik állandó modellvasút kiállítás? (Mint Miniversum, vagy keszthelyi kiállítás)

 

segítségeteket köszönöm!

 

009

tillmannz Creative Commons License 2016.05.12 0 0 99279

Múltkor volt szó az IGRA lézervágott termékeiről.Ha valakit érdekel,most fog megjelenni a cég magyar H.É.V. II.-oszt.felvételi épületének megfelelő modellje:http://igramodel.cz/cs/drazni-h0/364-stav-nadrazi-prievidza-h0.html

nazareth Creative Commons License 2016.05.12 0 0 99278

OFF

Fuggerth-kerekek (középső fogaskerekes hüvelybe valameddig benyomott két féltengely), fém forgóvázmaszk; a szokásosnál kisebb tűrésű váltók; az üzeminél némileg nagyobb zárlati áram.

 

Megalapítottuk a "Zircre az MD-vel hibátlanul bejárók klubját", a találkozó végéig senkinek sem sikerült bekerülnie :)

 

A tulaj egyébként azóta rendbe rakta a jószágot.

Előzmény: rezgaras (99277)
rezgaras Creative Commons License 2016.05.12 0 0 99277

Sz.. ügy. :-(( De mi az, hogy "nyomtávproblémás" és miért szikrázik? Mármint jobban, mint mondjuk egy koszos kerék.

Előzmény: nazareth (99271)
Váltógyártó Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99276

A Setrack egy összedugdosható elemekből álló geometria 67mm-es vágánytávolsággal, és 22,5 fokos kitérőkkel, a Streamline pedig flexibilis sínnel való építkezéshez való váltókat takar.

Előzmény: alkotasu (99266)
alkotasu Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99275

Nekem egy rövid ideig volt egy Pilz összefont kitérőm (átmenő sinekkel az U profiloshoz), de örültem, hogy megszabadultam tőle. Nem szorította semmi a csúcsínt a tősínhez, a rövidebb mozdonyaim (pl. BN 150-es) állandóan megálltak rajta. Az állítóműve rosszabb a sokat szidott régi Pikónál.

Előzmény: róbertke (99270)
alkotasu Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99274

Akkor még nem érte utol az én váltóimat... :-)

Az asztalom 2008 óta áll, azóta működnek. Illetve volt talán kettő, amelyikkel gond lett, de a csere annyi volt, hogy betettem helyére egy másik 1000 (v. 1500 Ft-os darabot. A váltókat mind használtan vettem, igaz, volt közöttük nagyon újszerű is. Bár pont az egyik ilyen adta meg magát - ha jól emlékszem.

Előzmény: Törölt nick (99272)
alkotasu Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99273

Se BR75-ösöm, sem BR64-esem nincs, viszont van azonos hajtású BR24-esem. Annál középen is van áramszedő, tehát a kerekek egyforma méretűek. A 89-esnél a középső kisebb átmérőjű. Nem ér a sínhez.

Előzmény: róbertke (99269)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99272

Az asztal alatti csak asztal alá mehet. Beépítés után nem hinném, hogy sok dolog lenne velük, mert elég megbízhatóak. Nekem a legrégebbi 5 éves, és soha semmi nem volt vele. Létezik felszíni állítómű is igaz az 1500-al drágább.

Előzmény: alkotasu (99266)
nazareth Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99271

Nyúlon a mi állomásunkat is rendesen végigponthegesztette "egy" nyomtávproblémás MDmot, de a dolog komolyabb fennakadást nem okozott. Csak a műhelyben vettük észre a pöttyöket.

Előzmény: alkotasu (99268)
róbertke Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99270

Van egy eredeti Pilz Hózentrógerem, mi a véleményed róla??

Előzmény: Váltógyártó (99257)
róbertke Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99269

Nézd meg azt a BR89 -et egy vonalzóra rakva, ugyan azt tapasztalod majd mint a BR75 és a BR64 -nél.

Előzmény: alkotasu (99268)
alkotasu Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99268

Egyelőre nem látok a feketeség miatt műszaki problémát. Szerintem csak kisebb esztétikai problémát okozott. Szombaton pár kör erejéig ment egy BR89-es, aminek tényleg merev tengelyei vannak, nem észletem semmit. Esetleg még megpróbálhatok egy BN150-est is megfuttatni, az érzékenyebb, kisebb a "lendkereke".

Előzmény: nazareth (99267)
nazareth Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99267

Egyébként sinek: gondold végig: így csak a régi PIKO sineket feketítette meg itt-ott. Ha ezt egy új, pl. PECO-val tette volna...

 

Mivel cserélni nem tervezted őket, a PIKO-val is fennakadást okoz a dolog. Viszont egy I-profilú sínt normálisan le lehet dörgölni sínradírral, nem kell félni, hogy lekopik róla a krómozás – ellentétben a PIKO-val. Legfeljebb a sínfej kopik el úgy 60-70 év intenzív dörgölés után :)

Előzmény: alkotasu (99260)
alkotasu Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99266

Megnéztem a Mediker honlapját, valóban van 4300-5800 között váltó, de az angol már önmagában kicsivel kevesebb csak, mint 15.000. Állítóművet nem találtam. Az asztal alatti állítóműtől idenkedem, mert vén vagyok én már ahhoz, hogy ha valami gáz van, az asztal alatt bújkáljak, meg egyébként is idegenkedek az asztal meglukasztásától. Azt csak asztal alá lehet beépíteni?

 

Egyébként mi a különbség a Setrack és a StreamLine között? Mindkettő 2,5-ös...

Előzmény: Törölt nick (99265)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99265

Én a Peco-is megnézném 5000 körül vannak a váltóik, és 2000 hozzá az asztal alatti állítómű. Ja és elég masszív megbízható mind az állítómű mind a váltó.

Előzmény: alkotasu (99261)
róbertke Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99264

Vettem egy Vitrinmodellt ami nem ment soha. Hosszú évekig a dobozában pihent, tehát még csak a tengelyén sem állt. Na ennek a gépnek a "karmocskái" nem engedik lötyögni a tengelyt függőleges irányban.

Előzmény: alkotasu (99260)
alkotasu Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99263

Biztosan ki lehet fogni használtan jó áron is, de ahhoz sok idő kell. Egyrészt, hogy ne drágán, nepperektől vegye meg az ember, másrészt a mennyiség miatt.

Persze igaz, ha másik pályát építenék, annak a geometriája is más lenne.

Előzmény: Conrail (99253)
alkotasu Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99262

Nem, azzal nincs gond, mert nem csak a váltónál van fekete nyom. A folyópálya sínnél is látszik, nézd meg az alsó képet.

(Egyébként a váltó gyárilag tényleg nem volt tökéletes, egyes mozdonyoknál okozott siklást a nem megfelelő nyitási távolság, de egy kis fogóval könnyen lehetett segíteni a bajon. Már csak a BRAWA Talent hajlamos rá - bizonyos irányból jövet. De ez teljesen más történet.)

Előzmény: ysenyerkesz (99255)
alkotasu Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99261

Nem jó saccoltam?

Egy új PIKO egyenes váltó  hajtással együtt kb. 10.500, íves váltó 12.500-13.500, az angolváltó 15.000 Ft. Ebből összejön a hasraütés száma.

(A Te áraidat nem ismerem, így azzal nem tudtam becsülni.)

 

Azt pl. nem tudom, hogy ezek a hajtások mennyire strapabíróak, érzékenyek, stb., mert azért az sem mindegy, ha mondjuk pótolni kell.

Előzmény: Váltógyártó (99257)
alkotasu Creative Commons License 2016.05.11 0 0 99260

Hát ezt honnan veszed, hogy merev, rugózatlan tengelyek? Az egyik tengely rugózott, maga az áramszedő rugóztatja. Terheletlen állapotban el is tud forogni a kerék.

Amúgy próbáltam számolgatni, hogy a nyúzópróba alkalmával eddig mennyit ment: kb. 70 órányit. Ha 1 km/ó sebességgel számolok, akkor a Nyugatiból már lemehetett volna Ceglédig.

 

Egyébként sinek: gondold végig: így csak a régi PIKO sineket feketítette meg itt-ott. Ha ezt egy új, pl. PECO-val tette volna...

Előzmény: róbertke (99258)
róbertke Creative Commons License 2016.05.10 0 0 99258

Piko E69

Merev, rugózatlan tengelyek; 

Nem éppen tökéletesen esztergált kerekek; 

Amit nem látsz: - Vedd le a kasznit és járasd úgy a gépet, közben súlyozd le. Örömtüzeket fog szórni minden áramszedő fönt a kerekeknél;

Elavult sínrendszer már csak az élvezeti tényező...azt meg is tarthatod, mert a régi vicinálisok hangulatát tökéletesen idézi :-)))

Előzmény: ysenyerkesz (99255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!